Bilbord sa unutrašnjim sagorevanjem

Domišljat smo mi narod. Bilo da krademo struju, komšijin Wi-Fi ili parkiramo svoje reklame. U narednih par redaka, probaću da vam dočaram jedan fenomen za koji sam poprilično siguran da je mogao da nastane samo na ovim prostorima.

Imdb

Kada je za vreme vladavine radikala u Zemunu (cirka oko ’97.) obližnji parking pretvoren u bilijar bar i u jednu od najukusnijih picerija (šta ću, gori sam od nindža kornjača), malo ko je mogao da zamisli veću zloupotrebu javnog prostora tj. parkinga. Mesto gde su komšije nekada parkirale svoje Golfove „dvice“, ubrzo su zamenili ozakonjeni poslovni objekti sa pratećom baštom i redovnom klijentelom.

Legenda kaže da je vlasnik pomenutog lokala danonoćno čekao na parkingu, te da je blok po blok zauzimao parking mesta kako je komšiluk odlazio na posao. Ma pravi hustler, što bi se reklo u startap svetu.

Što veće, to bolje

Danas pak, čini mi se da je na pomolu novi biznis. Unosan biznis. Košulje kartkih vukuva zamenila je Lacoste elita koja svaki mogući način koristi da se pročuje za njihov bizis – fakultet, školu jezika, vrtić ili pečenjaru. Rukom ispisane reklame zamenila su šarena ceradna platna velikih dimenzija i isto tako upečatljivih fontova. Zaboravite na digital, taj svet i dalje funkcioniše po principu „logo mora biti veći“ – svet u kome je bilbord na prometnoj saobraćajnici dragoceniji od 20 novih mušterija.

Jer kako da pokažete svetu da ste veliki gazda ako vas nema u dimenziji 4×3 metra.

Međutim, bilbord bato košta…

Ne lezi vraže, pamet nam izgleda najbolje radi kada su pare u pitanju. Pa tako i sa bilbordima. Velike metalne konstrukcije i ekipe koje na merdevinama lepe nove OOH kampanje, zamenile su prikolice, rashodovani Tamići i druga prevozna sredstava koja umesto tovara sada „prevoze“ kvazi domišljate slogane praćene upečatljivim fontovima i brojem mobilnog telefona. Oni retki postaviće i svoju Facebook stranicu. Digital bajo moj.

Pa kako i ne bi kada je računica poprilično jasna. Za cenu dvonedeljnog oglašavanja kod jedne od naših najvećih kompanija koja se bavi iznajmljivanjem bilborda, možete kupiti kamion ili još bolje prilikolicu, sastaviti prostu konstrukciju kod vašeg lokalnog dunđera i razapeti reklamu dostojnu parking mesta na najatraktinvijoj lokaciji u gradu. Ukoliko je kamion pak u voznom stanju, vaša reklama može obići i grad! Štaviše, za neke je to postao i biznis.

Ono što definitivno ne možete uraditi jeste skrenuti pažnju nadležnima koji na teren izlaze tek nakon nekoliko prijava, kada ste ustanovi da je vozilo „napušteno“. U takvim slučajevima, čak i one nepokretne reklame dobijaju „noge“, a nakon samo par dana priča kreće iznova. Na kraju krajeva, da li ste ikada videli da Parking servis odnosi kamion?

Upravo tako.

Zašto ja sve ovo pišem? Pravo da vam kažem, ne znam. Čini mi se da sam jedna od retkih osoba koja uopšte i primećuje „bilborde sa unutrašnjim sagorevanjem“. Možda mi je takav način oglašavanja degutantan, a možda sam samo frustriran što ovih dana nema slobodnog parkinga u ulici pa noćima kružim oko zgrade kao pripadnik policije u patroli.

Od svega najmanje žalim kompanije koje se bave izdavanjem bilborda i nekakav potencijalni novčani gubitak. Samo mi je neshvatljivo da ovakve stvari prolaze u 2018. godini.

U centru Beograda.

U gradu u kome je javni prostor postao kolektivno dobro, ali samo na papiru.

Prvo su došli vlasnici lokala, potom i vlasnici mobilnih bilborda. Ko je sledeći?

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    16. 4. 2018. u 15:28 Odgovori

    Ukoliko je kamion uredno registrovan – saobraćajna policija nema način da ih kazni. Ali se postavlja pitanje na koji način je ovo vozilo prošlo „tehnički pregled“ i da li su ovi montažni bilbordi atestirani…

  2. Snežana

    Snežana

    16. 4. 2018. u 20:32 Odgovori

    Imamo i furme koje iznajmljuju te kamione zainteresovanima. Prolazi to jer ćutimo. Na parkingu moje zgrade komšija i njegov sin ne rizikuju da neće imati parking mesto, nabavili saobraćajni znak upozorenja za radove na putu i postave ga na sred parking mesta. Plus kamion firme u kojoj sin radi. Ljudi uz ostalih 29 stanova „neće da se kače s budalama“. Ko li je tu budala? Kad se udružimo sve može, čak i da se prenese auto.

  3. Aca

    Aca

    17. 4. 2018. u 09:03 Odgovori

    Nisam oduševljen njihovim načinom poslovanja, jednom su mi ostavili poruku na brisaču automobila (NBG, blok 24) da im se javim. Javih se, oni zamoliše da ih pozovem kad isparkiram da ubace kamion, tako i bi. Dođe klinac u nekom smešnom italijanskom nafuranom automobilu, zadržali se na našem parkingu neko vreme i odoše. Jeste gužva za mesto i sve što ide uz to ali neka zarade svoj dinar, žao mi što se ja nisam prvi setio 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Kultura 2.0

Breitbart NE dolazi u Srbiju, ali neko se igra ‘Kembridž Analitike’ u našem dvorištu

Ko pokušava da aktivira domaću desnicu i pasivne građane plasirajući sadržaj preko Facebook stranice koja se predstavlja kao srpski Breitbart?

Propustili ste

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Tehnologija

Kraj praznim kamionima – niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kako digitalizovati industriju uslužnog prevoza i spojiti špeditere i prevoznike? U razgovoru sa članovima tima nadjituru.rs otkrivamo kako je ovaj niški startap kreirao jednostavno rešenje za dugogodišnji problem.

Društvene mreže

Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Pioniri communications treću godinu zaredom sproveli su Social Serbia 2019 istraživanje u saradnji sa agencijom Smart Plus Research - sa ciljem da se dobije uvid u broj korisnika društvenih mreža u Srbiji i u njihove stavove prema oglašavanju.

Startapi i poslovanje

Zašto programeri kažu da im je pisanje koda zapravo najlakši deo posla?

Brojni sagovornici iz teksta u tekst govore nam kako je za programere pisanje koda najlakši zadatak - izazov je u oganizaciji koja se odvija pre toga. Zašto je to slučaj i kako se ta situacija može rešiti?

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?