Bilbord sa unutrašnjim sagorevanjem

Bilbord sa unutrašnjim sagorevanjem

Domišljat smo mi narod. Bilo da krademo struju, komšijin Wi-Fi ili parkiramo svoje reklame. U narednih par redaka, probaću da vam dočaram jedan fenomen za koji sam poprilično siguran da je mogao da nastane samo na ovim prostorima.

Imdb

Kada je za vreme vladavine radikala u Zemunu (cirka oko ’97.) obližnji parking pretvoren u bilijar bar i u jednu od najukusnijih picerija (šta ću, gori sam od nindža kornjača), malo ko je mogao da zamisli veću zloupotrebu javnog prostora tj. parkinga. Mesto gde su komšije nekada parkirale svoje Golfove „dvice“, ubrzo su zamenili ozakonjeni poslovni objekti sa pratećom baštom i redovnom klijentelom.

Legenda kaže da je vlasnik pomenutog lokala danonoćno čekao na parkingu, te da je blok po blok zauzimao parking mesta kako je komšiluk odlazio na posao. Ma pravi hustler, što bi se reklo u startap svetu.

Što veće, to bolje

Danas pak, čini mi se da je na pomolu novi biznis. Unosan biznis. Košulje kartkih vukuva zamenila je Lacoste elita koja svaki mogući način koristi da se pročuje za njihov bizis – fakultet, školu jezika, vrtić ili pečenjaru. Rukom ispisane reklame zamenila su šarena ceradna platna velikih dimenzija i isto tako upečatljivih fontova. Zaboravite na digital, taj svet i dalje funkcioniše po principu „logo mora biti veći“ – svet u kome je bilbord na prometnoj saobraćajnici dragoceniji od 20 novih mušterija.

Jer kako da pokažete svetu da ste veliki gazda ako vas nema u dimenziji 4×3 metra.

Međutim, bilbord bato košta…

Ne lezi vraže, pamet nam izgleda najbolje radi kada su pare u pitanju. Pa tako i sa bilbordima. Velike metalne konstrukcije i ekipe koje na merdevinama lepe nove OOH kampanje, zamenile su prikolice, rashodovani Tamići i druga prevozna sredstava koja umesto tovara sada „prevoze“ kvazi domišljate slogane praćene upečatljivim fontovima i brojem mobilnog telefona. Oni retki postaviće i svoju Facebook stranicu. Digital bajo moj.

Pa kako i ne bi kada je računica poprilično jasna. Za cenu dvonedeljnog oglašavanja kod jedne od naših najvećih kompanija koja se bavi iznajmljivanjem bilborda, možete kupiti kamion ili još bolje prilikolicu, sastaviti prostu konstrukciju kod vašeg lokalnog dunđera i razapeti reklamu dostojnu parking mesta na najatraktinvijoj lokaciji u gradu. Ukoliko je kamion pak u voznom stanju, vaša reklama može obići i grad! Štaviše, za neke je to postao i biznis.

Ono što definitivno ne možete uraditi jeste skrenuti pažnju nadležnima koji na teren izlaze tek nakon nekoliko prijava, kada ste ustanovi da je vozilo „napušteno“. U takvim slučajevima, čak i one nepokretne reklame dobijaju „noge“, a nakon samo par dana priča kreće iznova. Na kraju krajeva, da li ste ikada videli da Parking servis odnosi kamion?

Upravo tako.

Zašto ja sve ovo pišem? Pravo da vam kažem, ne znam. Čini mi se da sam jedna od retkih osoba koja uopšte i primećuje „bilborde sa unutrašnjim sagorevanjem“. Možda mi je takav način oglašavanja degutantan, a možda sam samo frustriran što ovih dana nema slobodnog parkinga u ulici pa noćima kružim oko zgrade kao pripadnik policije u patroli.

Od svega najmanje žalim kompanije koje se bave izdavanjem bilborda i nekakav potencijalni novčani gubitak. Samo mi je neshvatljivo da ovakve stvari prolaze u 2018. godini.

U centru Beograda.

U gradu u kome je javni prostor postao kolektivno dobro, ali samo na papiru.

Prvo su došli vlasnici lokala, potom i vlasnici mobilnih bilborda. Ko je sledeći?

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    16. 4. 2018. u 15:28 Odgovori

    Ukoliko je kamion uredno registrovan – saobraćajna policija nema način da ih kazni. Ali se postavlja pitanje na koji način je ovo vozilo prošlo „tehnički pregled“ i da li su ovi montažni bilbordi atestirani…

  2. Snežana

    Snežana

    16. 4. 2018. u 20:32 Odgovori

    Imamo i furme koje iznajmljuju te kamione zainteresovanima. Prolazi to jer ćutimo. Na parkingu moje zgrade komšija i njegov sin ne rizikuju da neće imati parking mesto, nabavili saobraćajni znak upozorenja za radove na putu i postave ga na sred parking mesta. Plus kamion firme u kojoj sin radi. Ljudi uz ostalih 29 stanova „neće da se kače s budalama“. Ko li je tu budala? Kad se udružimo sve može, čak i da se prenese auto.

  3. Aca

    Aca

    17. 4. 2018. u 09:03 Odgovori

    Nisam oduševljen njihovim načinom poslovanja, jednom su mi ostavili poruku na brisaču automobila (NBG, blok 24) da im se javim. Javih se, oni zamoliše da ih pozovem kad isparkiram da ubace kamion, tako i bi. Dođe klinac u nekom smešnom italijanskom nafuranom automobilu, zadržali se na našem parkingu neko vreme i odoše. Jeste gužva za mesto i sve što ide uz to ali neka zarade svoj dinar, žao mi što se ja nisam prvi setio 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Karijere

Programiranje možete naučiti bez skupih kurseva, ali samo ako se jako, jako potrudite

Iako je samostalno učenje pre dopuna i usavršavanje nekog postojećeg znanja, postoje ljudi koji na taj način promene čitavu karijeru. Takva situacija poslednjih godina dešava se i u domaćem IT-ju, iako je prati i mnogo zabluda i nerealnih očekivanja. U nastavku teksta, demistifikujemo proces samostalnog učenja programiranja,

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.