Bilbord sa unutrašnjim sagorevanjem

Bilbord sa unutrašnjim sagorevanjem

Domišljat smo mi narod. Bilo da krademo struju, komšijin Wi-Fi ili parkiramo svoje reklame. U narednih par redaka, probaću da vam dočaram jedan fenomen za koji sam poprilično siguran da je mogao da nastane samo na ovim prostorima.

Imdb

Kada je za vreme vladavine radikala u Zemunu (cirka oko ’97.) obližnji parking pretvoren u bilijar bar i u jednu od najukusnijih picerija (šta ću, gori sam od nindža kornjača), malo ko je mogao da zamisli veću zloupotrebu javnog prostora tj. parkinga. Mesto gde su komšije nekada parkirale svoje Golfove „dvice“, ubrzo su zamenili ozakonjeni poslovni objekti sa pratećom baštom i redovnom klijentelom.

Legenda kaže da je vlasnik pomenutog lokala danonoćno čekao na parkingu, te da je blok po blok zauzimao parking mesta kako je komšiluk odlazio na posao. Ma pravi hustler, što bi se reklo u startap svetu.

Što veće, to bolje

Danas pak, čini mi se da je na pomolu novi biznis. Unosan biznis. Košulje kartkih vukuva zamenila je Lacoste elita koja svaki mogući način koristi da se pročuje za njihov bizis – fakultet, školu jezika, vrtić ili pečenjaru. Rukom ispisane reklame zamenila su šarena ceradna platna velikih dimenzija i isto tako upečatljivih fontova. Zaboravite na digital, taj svet i dalje funkcioniše po principu „logo mora biti veći“ – svet u kome je bilbord na prometnoj saobraćajnici dragoceniji od 20 novih mušterija.

Jer kako da pokažete svetu da ste veliki gazda ako vas nema u dimenziji 4×3 metra.

Međutim, bilbord bato košta…

Ne lezi vraže, pamet nam izgleda najbolje radi kada su pare u pitanju. Pa tako i sa bilbordima. Velike metalne konstrukcije i ekipe koje na merdevinama lepe nove OOH kampanje, zamenile su prikolice, rashodovani Tamići i druga prevozna sredstava koja umesto tovara sada „prevoze“ kvazi domišljate slogane praćene upečatljivim fontovima i brojem mobilnog telefona. Oni retki postaviće i svoju Facebook stranicu. Digital bajo moj.

Pa kako i ne bi kada je računica poprilično jasna. Za cenu dvonedeljnog oglašavanja kod jedne od naših najvećih kompanija koja se bavi iznajmljivanjem bilborda, možete kupiti kamion ili još bolje prilikolicu, sastaviti prostu konstrukciju kod vašeg lokalnog dunđera i razapeti reklamu dostojnu parking mesta na najatraktinvijoj lokaciji u gradu. Ukoliko je kamion pak u voznom stanju, vaša reklama može obići i grad! Štaviše, za neke je to postao i biznis.

Ono što definitivno ne možete uraditi jeste skrenuti pažnju nadležnima koji na teren izlaze tek nakon nekoliko prijava, kada ste ustanovi da je vozilo „napušteno“. U takvim slučajevima, čak i one nepokretne reklame dobijaju „noge“, a nakon samo par dana priča kreće iznova. Na kraju krajeva, da li ste ikada videli da Parking servis odnosi kamion?

Upravo tako.

Zašto ja sve ovo pišem? Pravo da vam kažem, ne znam. Čini mi se da sam jedna od retkih osoba koja uopšte i primećuje „bilborde sa unutrašnjim sagorevanjem“. Možda mi je takav način oglašavanja degutantan, a možda sam samo frustriran što ovih dana nema slobodnog parkinga u ulici pa noćima kružim oko zgrade kao pripadnik policije u patroli.

Od svega najmanje žalim kompanije koje se bave izdavanjem bilborda i nekakav potencijalni novčani gubitak. Samo mi je neshvatljivo da ovakve stvari prolaze u 2018. godini.

U centru Beograda.

U gradu u kome je javni prostor postao kolektivno dobro, ali samo na papiru.

Prvo su došli vlasnici lokala, potom i vlasnici mobilnih bilborda. Ko je sledeći?

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    16. 4. 2018. u 15:28 Odgovori

    Ukoliko je kamion uredno registrovan – saobraćajna policija nema način da ih kazni. Ali se postavlja pitanje na koji način je ovo vozilo prošlo „tehnički pregled“ i da li su ovi montažni bilbordi atestirani…

  2. Snežana

    Snežana

    16. 4. 2018. u 20:32 Odgovori

    Imamo i furme koje iznajmljuju te kamione zainteresovanima. Prolazi to jer ćutimo. Na parkingu moje zgrade komšija i njegov sin ne rizikuju da neće imati parking mesto, nabavili saobraćajni znak upozorenja za radove na putu i postave ga na sred parking mesta. Plus kamion firme u kojoj sin radi. Ljudi uz ostalih 29 stanova „neće da se kače s budalama“. Ko li je tu budala? Kad se udružimo sve može, čak i da se prenese auto.

  3. Aca

    Aca

    17. 4. 2018. u 09:03 Odgovori

    Nisam oduševljen njihovim načinom poslovanja, jednom su mi ostavili poruku na brisaču automobila (NBG, blok 24) da im se javim. Javih se, oni zamoliše da ih pozovem kad isparkiram da ubace kamion, tako i bi. Dođe klinac u nekom smešnom italijanskom nafuranom automobilu, zadržali se na našem parkingu neko vreme i odoše. Jeste gužva za mesto i sve što ide uz to ali neka zarade svoj dinar, žao mi što se ja nisam prvi setio 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.