Sada kada je App Store zvanično dostupan u Srbiji, otkrivamo vam koje je korake potrebno preduzeti kako biste u okviru ove prodavnice promenili državu i registrovali vašu platnu karticu.
Nakon objave da ova prodavnica dolazi u Srbiju, to se juče i zvanično dogodilo, i naša zemlja se sada zvanično nalazi na listi država u kojima je pomenuta prodavnica dostupna.
Ta lokalizovana verzija Apple Store-a za domaće korisnike donosi posebnu prednost: od sada će na daleko jednostavniji način kupovati aplikacije, tako što će svoje platne kartice direktno povezivati sa ovim servisom, a programeri će lakše vršiti naplatu svojih proizvoda.
Kako smo već pričali o tome koje sve benefite ista donosi za poslovanje domaćih iOS developera, sada smo se fokusirali na to šta lokalna verzija App Store prodavnice znači za korisnike i koje detalje treba imati u vidu ukoliko se odlučite da promenite državu u podešavanjima. U nastavku dajemo savete za ovaj proces migracije, na osnovu ličnog primera koji sam prošao.
Balans računa na staroj App Store prodavnici mora da bude izbrisan
Osim cene prikazanih u evrima, lokalna verzija pomenute prodavnice u recimo game segmentu nudi i zaseban spisak igara napravljenih u Srbiji, a verujem i da će ta lista samo još više rasti. Štaviše, treba primetiti da, bar za sada, nema ogromnog izbora aplikacija kao na US prodavnici, ali bi taj spisak vremenom trebalo da se dodatno obogati i ažurira.
Kao što smo pomenuli, te aplikacije možete kupovati povezivanjem svoje platne kartice, a pored te pogodnosti korisnicima će biti omogućeno i lakše korišćenje cloud gaming servisa Apple Arcade, za koji se nakon isteka probnog perioda od mesec dana možete pretplatiti po ceni od oko 600 dinara.
No, vratimo se na sam proces promene države i potrebnih koraka koje za to treba ispuniti.
Odmah na početku, važno je istaći da migraciju iz jedne prodavnice u drugu (koja pripada drugoj državi) nije moguće obaviti ukoliko korisnik i dalje ima nepotrošena sredstva u trenutnoj prodavnici ili aktivne pretplate na određene Apple usluge i servise koji mu i dalje važe -recimo, pretplate za dodatni prostor na iCloudu.
Ovaj potencijalni problem možete rešiti kontaktiranjem Apple podrške u okviru zasebne aplikacije na vašem telefonu, a u kojoj ćete pronaći sekciju Subscriptions & Purchases ili Apple ID & iCloud. Nakon što izaberete problem koji je potrebno rešiti, u ovom slučaju brisanje nepotrošenog kredita (ukoliko imate sumu koju nećete trošiti ili ju je nemoguće iskoristiti, npr. 0,05$ i slično), potrebno je poslati mail sektoru podrške ove kompanije sa tačno preciziranim zahtevom.
Na mom ličnom primeru brisanje kredita (Billing & Subscription) bilo je rešeno isti taj dan, što se može videti i u primeru maila koji sam, nakon pisanog zahteva, ubrzo dobio.
Nakon što otkažete pretplate i na App Store balansu ostane 0$, moguće je promeniti državu i to putem sledećih koraka: podešavanja – Apple ID (prvi na listi sa vašim imenom) – iTunes & App Store – Apple ID (gde je i mail adresa) na početku i onda je potreno izabrati View Apple ID.
Nakon ovih koraka sledi i onaj finalni a to je sekcija Country/Region, nakon čega možete promeniti državu na kojoj ste trenutno prijavljeni, sa podacima prebivališta i podacima o platnoj kartici. Kako biste proverili da li je sve rešeno, vratite se na početnu Apple ID stranicu i u sekciji Payment & Shippging treba da stoje podaci koje ste već uneli. Ukoliko to nije slučaj, odjavite se sa vašeg profila i prijavite ponovo.
Sve unete izmene u vezi App Store prodavnice na jednom iOS uređaju, važiće i za sve ostale uređaje koji rade na ovom operativnom sistemu, kao i na Mac računarima.
Ostavi komentar
Marko Turuntaš
21. 4. 2020. u 20:56
Šta još od Apple servisa možemo da očekujemo, pored App Store-a u Srbiji? Šta se dešava sa Apple Pay funkcijom? Hvala, pozdrav!
Nebojša
8. 4. 2021. u 09:22
A Stanley se dešava sa aplikacijama koje smo već kupili što za IOS što za Mac?