Aliexpress: Šta se dešava sa besplatnom poštarinom za Srbiju?

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Od našeg inicijalnog teksta o poskupljenju takozvanog shipping-a sa AliExpressa prošlo je mesec dana. Od tada, dobili smo veliki broj komentara od strane čitalaca koji su sa nama podelili svoja iskustva povodom pomenutog i sada već velikog problema sa kupovinom robe sa ove najpoznatije online prodavnice.

Mnogi od njih izrazili su svoje nezadovoljstvo usled ukidanja besplatne poštarine navodeći različite probleme sa kojima su se susretali. Istina, ima i onih koji nisu imali problema sa dostavom paketa, ali ih je znatno manje. Sudeći prema komentarima na našem sajtu, gotovo svi kupci su imali problem sa velikim kašnjenjem isporuke paketa, a mnogima od njih kupljeni proizvod nikada nije ni stigao.

Kulminacija problema sa dostavom iz Kine proširila se i na ostale medije, Facebook stranice i druge organizacije koje su se zapitale o čemu se ovde radi. Javno mnenje u gotovo 90% slučajeva, optužilo je Poštu Srbije za neažurnost isporuke robe, ali i za nestanak paketa, pa se čak išlo i do neosnovanih optužbi za krađu istih proizvoda sa AliExpressa od strane radnika Pošte.

Činjenica je da razloga ima mnogo, da se stvorila konfuzija i misterija koju za sada niko ne može sa sigurnošću da reši. Mi smo se potrudili da na jednom mestu skupimo sve informacije sa kojima do sada raspolažemo i pokušamo da izvučemo mogući zaključak čitavog ovog problema koji nas je sve pogodio.

Hronološki sled događaja

Kao i što smo pomenuli na početku, sajt AliExpress ukinuo opciju free shipping za Srbiju, što je dovelo do toga da domaći kupci trenutno nemaju mogućnost besplatne dostave, a kupovina je za mnoge predmete neisplativa – jer za jeftiniji proizvod od svega par dolara plaćate višestruko skuplju poštarinu. Sve ovo, izazvalo je tektonska nezadovoljstva desetine hiljada kupaca u Srbiji koji redovno posećuju ovu prodavnicu.

O čemu se zapravo tu radi? 

Ovo je možda trenutno najskuplje pitanje u Srbiji.

Šalu na stranu, činjenica je da problem za sada ne leži samo u visokim troškovima avio prevoza usled COVID-19 pandemije, već ova situacija seže duboko u strukture domaćih firmi kao što je Pošta Srbije koja je najodgovornija za distribuciju paketa do krajnjih korisnika. Usledio je talas optužbi na njihov račun i ružne i neprimerene reči o krađi paketa. Ok, Pošta gotovo sigurno jeste jedan od glavnih razloga zašto paketi kasne jer je za to direktno zadužena, ali nikoga bez dokaza ne možemo nazvati lopovima.

Skupe poštarine od kojih je krenuo talas negativnih komentara korisnika od pre par meseci, kako u medijima, tako i na društvenim mrežama.

Vratimo se u novembar prošle godine. Setićemo se da je baš u tom periodu bio ogroman štrajk poštara u Srbiji, magacini su bili prepuni i bilo je mnogo neisporučene robe. Međutim, oko mesec dana pre početka štrajka naručio sam jedan proizvod sa AliExpressa i nakon što je štrajk obustavljen, taj isti proizvod je uredno došao.

Dakle, to je sve bilo pre više od sedam meseci. Sada je čini se neki drugi problem u pitanju. Prvo, jedna od najopravdanijih pretpostavki može da bude neažurnost radnika Pošte usled pandemije (moguće da je prepolovljen broj radnika), oslabljeni kapaciteti isporuke ili gubitak i mešanje robe usled nedostatka radne snage.

Kako bismo dobili najadekvatniji odgovor na ovo pitanje, probali smo da kontaktiramo predstanike Pošte Srbije, ali za sada nismo dobili nikakav odgovor. Međutim, Pošta je uspela da odgovori na javne optužbe, pre svega na one koje su dolazile od strane Efektive organizacije potrošača na Facebook stranici. Tada su iz ove firme objavili da nisu istinite tvrdnje da pošiljke sa AliExpressa neobjašnjivo nestaju u magacinima, demantujući informacije koje su se širile u javnosti, a što je preneo i list Danas, nadovezujući se na zvanično saopštenje Pošta Srbije:

Sve pošiljke, pa i one generisane Internet trgovinom, prerađuju, distribuiraju i uručuju se u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama, propisanim procedurama i rokovima dostave, po prispeću u Poštu Srbije i završenih carinskih postupaka.

Ponovnim uspostavljanjem međunarodnog saobraćaja značajno su ubrzani i normalizovani tokovi transporta međunarodnih pošiljki, za razliku od vremena na početku pandemije, kada je transport bio u prekidu.

Nažalost ovde nije kraj čitavom ovom problemu. Lančana reakcija izazvana da li greškom Pošte ili totalnom haosu koji je izbio u avio saobraćaju doveo je do toga da proizvodi sa AliExpressa i dalje ne dolaze na vreme do kupaca. Sve ovo je, par hiljada kilometara daleko, uvelo finansijske probleme kineskim trgovcima koji su na gubitku – jer nemaju proizvod a i moraju da vrate novac korisniku kome paket nije stigao u predviđenom roku od 60 dana.

U ovom trenutku, kineski trgovci upravo zbog pomenutog gubitka, srpskim kupcima su omogućili da kupuju prozivode do 4,99 dolara sa besplatnom poštarinom, pa se ne zna tačno kada bi čitava situacija ponovo mogla da se vrati na staro (kupovina skupljih proizvoda sa free shipping opcijom).

Da li je avio prevoz ipak ključni problem?

Tragajući danima za odgovorom koji nas već neko vreme muči, došli smo do različitih izvora s obzirom na to da na glavnog aktera, u ovom slučaju Pošte Srbije, nismo mogli da računamo. Na Facebook stranici AliExpress – iskustva, osvanula je objava u kojoj se zapravo navodi da ne postiji nijedna “crna lista” na kojoj se nalazi Srbija zbog navodne krađe pošiljki, već da je ključni problem zapravo u nedostatku komercijalnih avio letova.

Zapitaćete se onda, pa kako to da Hrvatska, Bugarska, Mađarska i zemlje u okruženju imaju regularnu besplatnu dostavu? 

Upravo na pomenutoj stranici, stoji podatak da pošiljke sa AliExpressa u 75% slučajeva preuzima kompanija Singapur post koja je Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru ali i druge države koje nisu članice EU stavila pod trenutnu suspenziju. Da se suočavaju sa manjkom letova usled COVID-19 pandemije, objavili su i na svom sajtu, gde su takođe izneli detaljan spisak zemalja za koji je Singapur post trenutno obustavio dalju distribuciju pošiljki.

Kako bismo i definitivno proverili da li je ovo jedan od glavnih problema kašnjenja pošiljki i poskupljenja poštarina, kontaktirali smo jednu prodavnicu sa AliExpressa. Naime, za računarski miš od 20 dolara ne samo da nije bila skupa poštarina, nego za Srbiju uopšte nije bio dostupan transport.

Otuda smo poslali poruku ovoj trgovini sa namerom da saznamo u čemu je problem, nakon čega smo dobili sledeći odgovor:

Hello friend, we are using aliexpress standard air shipping. Early it’s available to Serbia, right now shipping company doesen’t deliver to Serbia. Please check again little later. Thanks.

Na koji način čitava ova situacija izgleda iz ugla nekoga ko se bavi dropšipingom, otkrio nam je Marko Pršić koji vodi zajednicu dropshippingpodrska.com. Govoreći za Netokraciju kao neko ko se dugo bavi dropshipping-om i koji poznaje način na koji prodavnica kao što je AliExpress funkcioniše, kaže sledeće:

Ne bih ovo nazvao velikim problemom pored postojećih, ali siguran sam da nije samo jedan uzrok. Složiću se da je glavni problem pandemija i ograničeni avio saobraćaj pored širenja dezinformacija.

Ako pogledamo cenu isporuka kod naših komšija koje nisu u Evropskoj uniji (Bosna i Crna Gora) videćemo da je kod njih cena shipping-a još veća. Nema AliExpress “crne liste” već trenutne suspenzije koja je opravdana zbog pandemije i važi za sve zemlje koje nisu članice Evropske unije.

Marko je takođe dodao da bi on, kao i mnogi korisnici, voleo da zna kada će se pandemija završiti, ali ovako samo može da se sugeriše da bi u ovoj situaciji bilo idealno dodatno informisati i podsetiti potrošače u Pošti (makar na oglasnoj tabli) o njihovim pravima i trenutnoj situaciji sa pošiljkama iz Kine. Marko takođe dodaje:

Na kraju, svako ko nije dobio pošiljku, dobio je povrat novca. Ako posmatramo iz ugla “gde je problem tu je rešenje” ovo bi bila idealna prilika da se domaće privatne kurirske službe prošire internacionalno ili pokrene novi biznis koji će doneti rešenje. Samo zamislite koji bi to broj pošiljki bio.

Istina je negde tamo – ali uskoro će izaći na videlo

S obzirom na ogroman broj komentara i informacija, teško je izneti direktan stav sa činjenicama i dokazima, jer tih dokaza zapravo i nema i niko sa sigurnošću ne može da kaže šta je konkretan problem koji je sve ovo uzrokovao.

Ipak, problem skupe poštarine će neko vreme i dalje biti prisutan, ali sam ubeđen da će nakon završetka pandemije isti biti rešen i da ćemo moći da kupujemo kao i ranije sa AliExpressa – jeftino i bezbedno. Poenta je samo da se strpimo, što je bolje nego da iznosimo neproverene informacije i osuđujemo jedni druge.


Ostavi komentar

  1. Tole

    Tole

    31. 7. 2020. u 19:53 Odgovori

    Ja sam prestao sa narudzbinama iz Kine vec u januaru jer je bilo jasno da ce transport biti ugrozen usled pandemije. Hrvatska Posta je javno saopstila da 250.000 paketa nece biti isporuceno jos u februaru. Rast popularnosti Aliexpressa je ogroman, cak i moji matorci su poceli da narucuju. Menadzment Pošte Srbije ćuti, i time samo pojacava utisak da se nesto krije. Ne verujem u pricu o kradji, ali ne bi me cudilo puno skladiste neisporucenih paketa.

    Evo vesti iz februara na ovu temu:
    https://www.poslovni.hr/hrvatska/koronavirus-vec-utjece-na-hrvatsku-ekonomiju-362463
    https://www.bbc.com/serbian/lat/balkan-51398222

  2. Adrijana Bozovic

    Adrijana Bozovic

    31. 7. 2020. u 22:08 Odgovori

    Vanredne okolnosti zahtevaju prilagođavanje svih. Meni su kasnile pošiljke i DHL-om, AKS, BEX… Tako da nije samo do Pošte ili AliExpresa. Malo više strpljenja a i informisanja od strane potrošača nije na odmet.
    Na nekim sajtovima za online kupovinu lepo pišu podaci kome da se obratite(br. tel, mail…) kako bi ste proverili status porudžbine, ali to većina ljudi i ne primeti.

    • Radovan

      Radovan

      20. 10. 2020. u 17:48 Odgovori

      Ali stvarno bruka za Carinu, neznam što im je ovo trebalo,tu sam uzimao djelove, za telefone, pomalo zaradjivao koliko da opstanem, sad mi dodje se ubijem

  3. Lana Vujičić

    Lana Vujičić

    1. 8. 2020. u 00:31 Odgovori

    Ćao!
    Evo da se javim i ja sa mojim iskustvom. Paket sam poručila preko AliExpress-a 27.04.2020. U pitanju je bio jedan ključ za štimanje instrumenta, nebitno, ali nije bio free shipping. Proizvod je koštao $12.57, shipping $8.78. Dakle, ukupno je paket koštao tačno $21.35 sa dostavom. To je bilo samo par dana pre nego što će uvesti one ogromne cene dostave, pa je dostava za taj isti proizvod, samo par dana nakom mog poručivanja, skočila na neverovatnih $79.29. Taj paket do dan danas ja nisam dobila. Kontaktirala sam prodavca sa AliExpress-a koji me ubeđuje da sačekam još malo. Ono što se čudno desilo je da, nakon što sam nekoliko puta pokušala da saznam šta se dešava i na kraju zatražila refundaciju od prodavca, prodavac je tamo nešto kao “čačnuo” i proverio i pustio mi poruku da je paket konačno na putu. I stvarno posle skoro 3 meseca vidi se neka promena na trackingu. A zapravo nije, nego meni deluje kao da su samo potvrdili u sistemu da paket čeka na avion. Od tada je opet prošlo nekih 10-tak dana i ja dalje ne vidim više nikakvu novu promenu na tracking-u. Ja sad ne znam šta više da radim i da li i dalje da čekam. Poštu nisam zvala kod nas jer pretpostavljam da taj paket uopšte nije ni stigao u Srbiju, nego stoji negde u nekom magacinu na aerodromu u Kini i gde već… Ipak nije u pitanju 2 ili 3 dolara, u pitanju je preko 20 dolara, pa zašto da im ostavim taj novac.
    Imate savet neki za mene? 🙁
    Hvala unapred!

  4. Nenad Veljković

    Nenad Veljković

    2. 8. 2020. u 06:22 Odgovori

    Od početka pandemije u Evropi, Singapur Post ne isporučuje pakete u Srbiju. Takođe, prodavci sa AliExpress-a ne šalju više ovim kanalom. Pošiljke se šalju preko Yanwen-a, SunYou-a, SF-a i slično. Ove kompanije onda koriste posrednike, kao što su pošte Turske, Holandije, Litvanije ili Kirgistana, koje dopremaju pakete u Srbiju. Po informacijama praćenja paketa, standardne registrovane pošiljke stižu do kupca za oko 3 nedelje. Neragistrovane pošiljke, kao i pošiljke čiji registracioni broj Pošta Srbije ne prepoznaje, se po ulasku u Srbiju zadržavaju i po nekoliko meseci pre nego što se isporuče.

    • Dragan Radičević

      Dragan Radičević

      6. 11. 2020. u 21:18 Odgovori

      APSOLUTNO TAČNO.
      JP Posta Srbije je ipak od septembra tekuće godine UBRZALO isporuku i registrovanih i neregistrovanih pošiljki, koje su na navedene načine stigle u Srbiju.
      KLJUČNO JE, KAO I DO, SADA SLEDEĆE:
      Da li će srpska carina PROCENITI da li pošiljka treba da se carini, što drastično usporava proces dostave.

  5. Симо Дубајић

    Симо Дубајић

    2. 8. 2020. u 06:38 Odgovori

    Када је пошиљка стигла у Србију и више од месец дана није испоручена, то није проблем у интернационалном транспорту робе већ код нас, царина и птт србије. Ја знам да није проблем у поштару који нам доставља пошту, јасно је онда где је у том конкретном случају проблем. Никакви деманти не помажу. Неколико малих пакета које сам поручио је у истом застоју код царине-пријемне поште. Кад постоји праћење одређеног пакета и кад је потврђено да је стигао у земљу корисника/купца Алиекспрес неће платити, ни они нису блесави, упутиће вас да тражите у својој пошти свој пакет.

  6. Joe Black

    Joe Black

    2. 8. 2020. u 10:31 Odgovori

    Prošle jeseni sam napravio više porudžbina, i to dosta pre štrajka. Većina je stigla u Aprilu. Neke nikada. U pošti kažu da su ušle u Srbiju, da su “negde na terminalu u Beogradu”. I, to je to. Gubi im se svaki trag. Meni su pare vraćene, ali šta je sa proizvođačem? On je jedini na gubitku. Nije ni čudo što ne žele da rade sa nama.

  7. Marija Miljković

    Marija Miljković

    2. 8. 2020. u 11:09 Odgovori

    I ja sam neke stvari poručila u februaru. Nesto je stiglo, s kašnjenjem naravno a nešto nije ni stiglo. Kad sam pitala prodavca, rekao mi je da ne brinem. Ujutru stiže mail da je isti predmet ponovo poslat. Ni tad nije stigao. Tad mi je sam prodavac rekao da otvorim spor, da će vratiti novac. Bez objašnjenja. Sad mi je jasno. A to nije jedini put. Inače čekam još 5 predmeta, a stigli su neki poručeni kasnije.. Njih još nema.. Van svake pameti

  8. Мила

    Мила

    2. 8. 2020. u 13:15 Odgovori

    Коначно неко ко барата чињеницама и разложно износи своје мишљење и није спреман да на прву лопту пљује и блати како раднике Поште Србије тако и саму Србију која по коментарима испаде земља у којој се краде некажњено а околности на које не можемо да утичемо се баш нимало не узимају у обзир. Докле више та самодеструкција?

  9. Sg

    Sg

    2. 8. 2020. u 13:28 Odgovori

    Svi su zaboravili na CARINU. Oni su jedan od ključnih usporavača procedura, već godinama, treba vratolomiju telefonskih poziva uraditi NEDELJAMA da bi se ti bezobzranici I lažovi smilovali da urade svoj posao i onda protivzakonito lupe ogromnu carinu na jeftinu robu. Nakon što prođe carinu roba, meni brzo stigne poštom.

  10. Propali sistem

    Propali sistem

    2. 8. 2020. u 13:52 Odgovori

    Posiljke pa cak I one sa free shippingom su nakon svega par Dana usle u Srbiju, svaku posliljku je moguce pratiti I kupac je automatski obavijesten kada paket udje u zemlju. E sta posle ovi iz nase poste rade to je drugo pitanje. Stigla su mi dva paket a, sa dosta kasnjenja I to od strane nasih, cekam jos tri. Bitno da je nedavno bila organizovana rasprodaja za sitne pare raznih proizvoda od strane poste ( neisporucenih paketa ili cega vec) a ja svoje proizvoda jos cekam iako su prije mjesec ipo Dana paketi usli u Srbiju. Pratila Sam svaku fazu posiljke…

  11. Bojan. M

    Bojan. M

    2. 8. 2020. u 14:13 Odgovori

    Ako mi se skinu pare sa računa a pošiljka ne bude isporučena a paket je stigao u Srbiju sta drugo da mislim nego da je ukradena i da sam ja oštećen kao i koliko vidim veliki broj ljudi koji se žale. Sramota sta drugo!

  12. Zoran

    Zoran

    5. 8. 2020. u 12:35 Odgovori

    Telenovela presentas….

    Narucio sam robu 18. 3.
    Kinez poslao robu 22. 4.
    Roba stigla u Singapur 27. 5. i kako 17 track kaze – jos uvek je tamo…
    Proslo je 60 dana i Kinez vratio pare jer niko ne zna gde je paket?
    U Srbiji se podigla prasina i dreka oko gubitaka paketa…
    Postar donosi paket 4. 8.
    17 track i dalje vidi da je paket u Singapuru i da ceka transport…

    Gde je paket bio 4 meseca?

    Niko nema pojma….

  13. Bojan Ali

    Bojan Ali

    10. 9. 2020. u 21:41 Odgovori

    U proteklih nekoliko godina sam imao preko 600 porudžbina sa Aliexpresa i 0 problema sa isporukom. U februaru 2020 sam poručio bateriju koja košta 50 USD. Mojom greškom nisam otvorio dispute iako ništa nije stiglo ni posle više od 90 dana. Od prodavca sam dobio fotografiju statusa pošiljke na kojoj se vidi da je ona u Srbiju stigla već u martu 2020! Bio sam prinuđen da čekam iako sam mislio da pošiljka nikad neće stići. Medjutim, u junu je pošiljka stigla, na moju veliku radost!
    Pored toga od još 20-tak pošiljki poručenih u martu za 10 je otvoren dispute od kojih su tek sad neke počele da stižu. Sve pošiljke poručene u julu stižu redovno.
    Iz svega navedenog mogu da zaključim da nema govora ni o kakvoj krađi već o raščišćavanju nagomilanih pošiljki po redu kako su stizale što ide jako sporo uz redovnu isporuku novopristiglih.
    Na kraju ne mogu da se otmem utisku da je ovoliko kašnjenje u isporuci sigurno uticalo na povećanje cena slanja pošiljki.

  14. IT programer

    IT programer

    6. 1. 2021. u 10:37 Odgovori

    Dobar dan svima. Ja isto čekam da nas AliExpress opet vrati u normalno stanje, jer mi za posao treba da poručujem elektronske komponente koje koštaju preko 5 dolara. Ima li nekih novih informacija, ili je ovo sad naša nova realnost?

  15. Dragana Petrušević

    Dragana Petrušević

    1. 3. 2021. u 10:39 Odgovori

    Šta da kažem, naručila igračku za drugaricino dete. Platila 19 evra. Čekala 4 meseca, prošli svi rokovi, igračka nije stigla. Tražila povraćaj novca od AliExpressa. Oni mi napisali da je pošiljka bila poslata preko SunYou i da je prema njihovim informacijama isporučena, da kontaktiram Poštu i nađem šta se dogodilo i dostavim im to pismenim putem ako hocu pare nazad. Okrenem Poštu, oni mi kažu da nemaju podatke jer se podaci po šifri pošiljke mogu pratiti samo 40 dana osim ako je pošiljka preporučena (primiš na potpis) onda ima neku šifru koja počinje sa RS…. i onda ostaje u arhivi ko zna koliko. Naravno kinezi su poslali obično preko SunYou. Ja nisam mogla da se bavim ovim problemom u prvih 40 dana jer je rok za isporuku bio 120 dana. Otkud sam znala da neće stići paket. Čekaš da istekne rok pa onda tražiš povraćaj, logično. Uglavnom, mogu da se slikam sada. Platila 19 evra, igračke nema, kinezi tvrde da su poslali, Pošta nema ništa u arhivi. I šta sad?

  16. Milica

    Milica

    23. 4. 2021. u 11:09 Odgovori

    Slicna situacija se dogodila, narucila neki gadjet za 15e, cekala 4 meseca trazila povracaj odbili jer navodno prema njihovim info posiljka isporucena… nema posiljke , posta nista ne zna, nema ni novca… od sad vise od 2e ne dajem aliju kad su nasi stoke..

  17. Ratibor Janković

    Ratibor Janković

    22. 5. 2021. u 12:30 Odgovori

    Od aprila 2020. nisam dobio nijednu pošiljku, sve su do 20$. Za neke nisam uneo “dispute” jer su zastarele a trenutno čekam 6 pošiljki za koje imam poruke da su stigle i da su na “delivering” sa oznakom moje adrese i to od 05.11.2020. pa do 19.02.2021. i sve su “finished” i imam “open dispute”. Kome da se žalim, koga da pitam za status mojih pošiljki?

  18. NN

    NN

    16. 6. 2021. u 13:02 Odgovori

    Nekoliko posiljki sam porucio u poslednjih godinu dana i sve su stigle. Nije bilo previse kasnjenja na nasoj carini sto je iznenadjujuce pozitivno. Shvatam da su se znatno ubrzali nakon sto su napravili ogromnu stetu ovoj drzavi i narodu. Svi znamo ko nam radi u drzavnim institucijama i odkud ovakve oscilacije u nasem sistemu, dobro je da kazemo istinu zbog svih nas. Nas sistem podrzava nepotizam i nerad pa uvek neradnici nose prevagu a onda peglamo i pokusavamo da ispravljamo… Medjutim, mislim da ovo sa alijem ima veze i sa visokom politikom, ne pitaju se samo kinezi, svi nas smatraju zemljom treceg sveta cak i mi sami sebe, pa nije cudo sto nas tako i tretiraju. U svakom slucaju podrska za nas sistem kad god radi dobro(kao sad) bez obzira na sve. Mozda nekad i nasa drzava postane nas prijatelj 🙂

  19. Dejan

    Dejan

    26. 8. 2021. u 13:39 Odgovori

    Albanija i Makedonija nisu u EU a nisu bile uopšte ugrožene ovim izostankom letova i ostalog “poremećaja” usled COVID-19 pandemije. Kako nisu na početku bile ugrožene tako nisu ni sada dok Srbija i dalje nije na listi normalnih poštanskih tarifa (samo DHL kurirska služba po cenama prenosa organa ;–)).

  20. Bedi

    Bedi

    6. 9. 2021. u 02:18 Odgovori

    Nažalost glavni krivac sem pandemije je upravo naša pošta i pokušaću da objasnim šta se tu dešava, jer sam sasvim slučajno shvatio u čemu je suština problema. Naime manje više sve pošiljke iz Kine sa AliExpressa i sličnih sajtova imaju status pošiljaka male vrednosti, imaju svoj jedinstveni bar kod, odnosno jedinstvenu oznaku koje su upravo prilagođene elektronskoj trgovini i sve te pošiljke male vrednosti sasvim regularno se mogu pratiti do ulaza u Republiku Srbiju, a onda nastaje problem. Naime radi se o neverovatnom GAFU bolje rečeno neverovatnom idiotluku naše Pošte. Ako pogledate na zvaničnom sajtu UN u delu koji se bavi poštanskim saobraćajem videćete zvaničnu definiciju tih i takvih pošiljki i videćete da su to specifične vrste pošiljki koje se prate od trenutka prijema u pošti u Kini, pa do trenutka isporuke naručiocu na adresi u Srbiji. Međutim nekome iz naše pošte je palo na pamet da sve te takve pošiljke male vrednosti sa jedinstvenim oznakama koje omogućavaju praćenje, proglasi pošiljkama koje se ne prate i ako nas zvaničan dokument koji je potpisala naša država obavezuje da pratimo te pošiljke, pa se tako nakon ulaska pošiljki u našu zemlju ni za jednu od tih pošiljki ne može ustanoviti gde se nalazi jer se one od trenutka ulaska u Srbiju ne prate , kršenjem međunarodnih propisa i sporazuma koje je naša država potpisala. Svaku od tih pošiljki bi pošta morala da isporuči uz potpis primaoca, međutim nije tako jer se te pošiljke ne prate pa je tako Pošta Srbije stvorila situaciju u kojoj je moguće muljanje sa svakom od tih pošiljki čim uđe u Srbiju. To mali žuti znaju pa nam kod cene transporta zaračunavaju ekstreman poslovni rizik kojim se štite pri nestanku takvih pošiljki, jer nakon prelaska granice nije moguće ustanoviti šta se sa pošiljkama dešava! Od nedavno je zato na sajtu AliExpressa moguće dobiti informaciju da li je i kada je svaka od tih pošiljki ušla u Srbiju. Pa vam se tako desi da transport traje nekoliko dana, a onda po ulasku u Srbiju čelate po dva meseca da prođu carinske i poštanske formalnosti!!!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Startapi i poslovanje

TS Ventures ime je Telekomovog fonda vrednog 25 miliona evra – vodiće ga Davor Sakač

Novi fond poslovaće nezavisno od matične kompanije, a odluku o investiranju donosiće panel domaćih i inostranih eksperata. Prvi čovek TS Ventures fonda otkriva nam više detalja o novom poduhvatu.

Office Talks Podcast

Društvena igra iz Srbije koja osvaja svet

U 60. epizodi Office Talks podcasta imali smo zanimljive goste, tačnije Dušana Jovčića i Davida Bilobrka koji su osnivači studija za razvoj društvenih igara, Kerber Games.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Za domaći Alt Labs stiže milionska investicija u tokenima za dalju decentralizaciju data centara

Ovaj tim dobio je prvi finansijski doprinos prikupljanjem vrednosti od preko milion dolara od Protocol Labs-a za razvoj svog ekosistema Filmine čiji je krajnji cilj decentralizacija data centara.

Office Talks Podcast

U čemu je tajna najboljih IT poslodavaca?

O brendiranju poslodavaca sve se više priča u korporativnom i IT svetu u Srbiji. Čini se da je ovo jedna od retkih oblasti gde naša zemlja ne kaska mnogo za razvijenim državama. Upravo o ovoj oblasti i dobrim praksama razgovaramo sa Katarinom Šonjić - Employer Branding konsultantom.

Startapi i poslovanje

Domaći Tapni osigurao €200.000 investicije od investitora okupljenih oko Inicijative Digitalna Srbija

Poslovni anđeli koja okuplja DSI investirali su 200.000 evra u domaći startap Tapni koji nudi rešenje za digitalizovanje vizit karti tj. razmenu poslovnih kontakata.

Startapi i poslovanje

Joberty osigurao $350.000 investicije za dalje širenje – sledi beta verzija u Hrvatskoj, a potom i testiranje u Kaliforniji

Joberty, online platforma IT poslova koja povezuje poslodavce i kandidate, obezbedila je investiciju u ranoj fazi razvoja od strane anđela investitora Kroog Ventures. Nikola Mijailović, direktor i jedan od osnivača, otkriva buduće planove.

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Kultura 2.0

Grafička novela o Nikoli Tesli beleži uspeh na Kickstarteru – za početak planirano štampanje 2.000 primeraka

Crowdfunding kampanja pokrenuta u Srbiji za štampu grafičke novele 'Tesla: čovek koji je definisao budućnost' čiji je autor Danijele Meuči, postigla je uspeh za samo 48 sati. Ovaj projekat je podržala publika iz celog sveta, dok će kampanja biti aktivna do 7. oktobra.