Hoće li AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju i gde je besplatna poštarina?

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Ako ste do sada na AliExpressu često kupovali različite proizvode, gotovo sigurno ste upoznati sa onom magičnom opcijom besplatne poštarine. Istina, proizvodi se nešto duže čekaju za isporuku ali, složićete se, gotovo niko od korisnika ne bira brzu poštu jer njena cena ume i višestruko da premaši vrednost samog prozivoda.

Međutim, kako nas je ove godine zatekla pandemija virusa SARS-CoV-2, na listi stvari koje su u 2020. godini pošle po zlu možemo dodati i ukidanje opcije besplatne dostave za većinu proizvoda sa ovog sajta. Ipak, i dalje su dostupne različite shipping opcije, ali su preskupe, čak i za one najjeftinije proizvode.

Jedan od glavnih razloga za to jeste i ekonomska kriza izazvana pomenutom pandemijom koja je značajno uticala na režim avio saobraćaja, kako komercijalnog tako i kargo tipa (prerađeni putnički avioni koji služe isključivo za prevoz tereta), dok su i drugi vidovi transporta drastično osetili krizu na svojoj koži.

Kroz razgovor sa Petrom Vojinovićem, osnivačem i glavnim urednikom vazduhoplovnog portala Tango Six, kao i sa Mirkom Ilićem, generalnim direktorom kompanije cargo-partner u Srbiji, sa strane vazduhoplovne industrije analiziramo trenutna poskupljenja na pomenutoj prodavnici s obzirom na to da je kriza u avio saobraćaju pogodila sve, pa i globalni e-commerce sektor. 

Pandemija je u potpunosti promenila način transporta robe avionom

Na samom početku razgovora, Mirko nam objašnjava da se roba koju naručujemo sa AliExpress-a ili sa neke druge veće globalne online prodavnice, obično prevozi avionskim putem. Kako kaže, zbog otkazivanja putničkih letova u poslednjih nekoliko meseci, teretni avioni su bili preopterećeni PPE opremom (ličnom zaštitnom opremom), što je povećalo cene avionskog prevoza.

Prema rečima našeg sagovornika, prevoz ove opreme usled globalne pandemije imao je znatno veći prioritet, pa su pošiljaoci PPE opreme mogli da priušte veće stope transporta. Ovo je na neki način zagušilo prevoz ostale robe vazdušnim putem, pa je zbog slabije dostupnosti letelica i sama cena poštarine znatno skočila.

Zapravo, ono što je veoma bitno i što Mirko stavlja u prvi plan jeste to da se vreme isporuke robe do krajnjeg kupca povećalo zbog novih carinskih postupaka koji su uvedeni zbog pandemije, a koji podrazumevaju pojačanu kontrolu na granicama. I ovde je PPE oprema tretirana sa prioritetom, objašnjava Ilić i dodaje:

Mnoge pošiljke su takođe kasnile zbog pretovara ili nedovoljno raspoloživog broja kamiona. U principu, ako kupac ne dobije naručenu robu u obećanom roku, može zatražiti povrat novca. Da bi to izbegli, prodavci na Aliexpressu odlučili su da plaćaju veće cene shippinga, kako bi im roba bila brže isporučena. Posledično, krajnji kupac je snosio te uvećane troškove.

Mirko posebno ističe i još jedan od razloga za poskupljenje poštarine, a to je da neki kineski prodavci nisu imali dovoljno narudžbina da popune rezervisan transportni prostor (setimo se da smo se brinuli i možemo li se koronavirusom zaraziti putem paketa iz Kine), što je rezultovalo uvećanjem cene transporta po jedinici proizvoda.

Međutim, naš sagovornik ocenjuje da ne treba zaboraviti i druge vidove transporta:

U ovakvim situacijama treba se poneti odgovorno prema korisnicima. Železnički saobraćaj je ostao prilično pouzdana opcija tokom krize izazvane korona virusom i predstavlja stabilnu alternativu tokom zatvorenih graničnih prelaza. Prikladan je za okolinu i nudi znatno brže tranzitno vreme od pomorskog transporta i mnogi naši kupci su poslednjih meseci iskoristili ovu alternativu.

Inače, u kompaniji cargo-partner ostajemo u bliskoj komunikaciji sa našim kupcima i nudimo im fleksibilne alternative za njihove potrebe u transportu. Pored čarter letova za vremenski kritične pošiljke, pružamo i mnoštvo rešenja za železnički saobraćaj između Kine i Evrope preko Novog puta svile.

Ukupan avio kargo volumen je opao za 28%

Gledajući kroz prizmu nekoga ko dugo prati avio saobraćaj i vazduhoplovstvo, zanimalo nas je kakve stavove ima i Petar Vojinović na datu temu krize transporta robe, kako sa globalnih e-commerce sajtova, tako i iz drugih izvora. Kako nam je kazao, aktuelni virus jednostavno je uticao na sve, a kao što je poznato prevoz tereta avionim najbrži je i najpraktičnijji način prevoza, ali daleko od toga da je imun na novonastalu krizu:

Smanjili su se obimi poslovanja globalno, došlo je do usporenja ekonomija pa su žrtve i lanci snabdevanja, takođe i vazduhom. Kao što smo videli u prvim nedeljama korona krize došlo je do dramatičnog povećanja transporta, pa i avionima, lične zaštitne opreme za medicinske radnike, respiratora i druge medicinske opreme.

Vojinović takođe dodaje da se velika količina tereta, onog manjeg, praktičnijeg, kao što su na primer pošiljke sa Aliexpresa prevozi u kargo spremištima redovnih putničkih aviona. Kako kaže, putnički avioni su odjednom prestali da lete, a na primer 75% njih globalno više nije letelo barem dva meseca, što je dovelo do velikog poremećaja ovog vida transporta.

Petar kao primer uzima i podatke globalnog udruženja avio-kompanija IATA, a tako je statistika pokazala da je ukupan kargo volumen pao je za 28% u aprilu u poređenju sa istim mesecom 2019. godine:

Budući da su isključivo kargo avioni i prevoz njima najskuplji, da ih ima relativno malo za iznenadnu potrebu prevoza medicinske opreme, došlo je do sledeće logične upotrebe – putnički avioni su pored prevoza tereta u njihovim redovnim kargo spremištima (ispod putničke kabine, u trbuhu) teret prevozili i unutar putničke kabine. Slagali su kutije na sedišta ili su skroz skidali sedišta za te transporte.

Jedan od primera artikla koji vredi oko 16 dolara, a za čiji transport treba izdvojiti više nego duplo od njegove vrednosti. Takođe, prilikom izbora shippiga nema opcije besplatne poštarine, kao što je to bio slučaj do sada.

Petar posebno stavlja do znanja da je od svih vrsti prevoza, transport tereta avionima među najskupljim opcijama. Složivši se sa Mirkom, on kaže da postoje i druge odlične transportne opcije i dodaje da je prevoz brodom jeftiniji, ali sporiji, dok je prevoz železnicom takođe spor, ali u korona uslovima i najpraktičniji:

Transport vozovima je kontrolisan (jedne šine, jedan pravac) pa nema komplikacija kao što je bilo za organizovati drumski prevoz tereta koji je kroz neke države policija morala da prati.

Na samom kraju, Vojinović kaže da se avionom najčešće prevozi roba koja je vremenski kritična kako zbog njenih karakteristika ili zbog potrebe da se brže isporuči. Kargo avioni saobraćaju između samo nekoliko velikih aerodroma, takozvanih kargo-habova i onda se ili prevoze nešto manjim avionima do destinacija ili češće drumskim prevozom.

S obzirom da sada znamo neke od konkretnih razloga zbog kojih nismo u mogućnosti da jeftino kupujemo sa AliExpressa, ostaje nam samo da se nadamo da će se situacija sa shippingom popraviti (a ovde posebno govorimo o Srbiji, s obzirom na to da je poštarina za neke zemlje regiona nepromenjena).

U međuvremenu, dok čekamo rasplet situacije na ovu temu, u komentarima nam napišite da li ste za vreme ovde zdravstvene krize pokušavali da kupite nešto sa AliExpressa i sa kojim ste se iskustvom suočili.


Ostavi komentar

  1. VM

    VM

    30. 6. 2020. u 17:02 Odgovori

    Cekao sam i dalje cekam dva paketa koja su narucena jos pre krize. Mislim da su sada oba preko 100 dana u tranzitu. Ali mi samo nije jasno kako i zasto za npr Hrvatsku postoji i dalje isti nacin transporta po niskim cenama a za Srbiju ne

  2. Zoran Djordjevic

    Zoran Djordjevic

    30. 6. 2020. u 21:34 Odgovori

    desetak paketa porucenih u novembru ili decembru mi nikada nisu stigli. Zahtevao sam i dobio novac nazad, mozda prodavci sumnjaju na prevaru.
    Inace, prica o prevozu ne pije vodu – Rumunija ima free shipping, Srbija ne.

  3. Milos Stankovic

    Milos Stankovic

    1. 7. 2020. u 11:10 Odgovori

    Problem je do nase poste i carine. Narucio sam robu, pratio, i od momenta ulaska u nasu zemlju gubi joj se svaki trag. U isto vreme je vise paketa uslo, samo je 1 stigao.

  4. Zoran Djokic

    Zoran Djokic

    1. 7. 2020. u 15:54 Odgovori

    Narucio sam stap za pecanje pre mesec ipo dana i nije stigao,nesto sto sam posle tog stapa narucio stiglo je 30 6 2020,trazio sam povracaj novca Ali odgovora nema.

  5. Ivan

    Ivan

    1. 7. 2020. u 17:46 Odgovori

    Prica o problemu zbog autoprevoza nije istinita, jer postarina je niska ili ne postoji za susedne zemlje (Hrvatska, Madjarska, Rumunija). Mozete proveriti i sami na aliexpressu. Moja pretpostavka je da smo rizicna zemlja (zbog prevara, mozda?) i da je zato doslo do poskupljenja.

  6. Kaca

    Kaca

    6. 7. 2020. u 00:18 Odgovori

    Naruceno vise stvai pre Covida koji su stigli sa kasnjenjem u toku Covida,takodje naruceno u toku Covida par stcari tipa magnetnih mob punjaca. Jedan stigao munjevito,drugi cekam. Sve je bilo free shipping.

  7. Nikola Nikolić

    Nikola Nikolić

    6. 7. 2020. u 13:25 Odgovori

    Naručio sam desetak stvari sa aliexpressa pre više od mesec dana i i dalje nije stigla ni jedna jedina stvar, dok nešto što sam naručio na ebay je stiglo za manje od 10 dana. Nadam se da će ponovo da se vrati sve ovo u normalu jer većina stvari koje imam dolazi upravo sa AliExpressa.

  8. Vojkan

    Vojkan

    6. 7. 2020. u 17:33 Odgovori

    COVID-19 je napravio haos u svim sferama zivota pa i u avio saobracaju.Kakva vremena dolaze moracemo preko Royal Charter Service-a iznajmljivati privatne letove kako bi nesto kupili u svetu.

  9. Bojan

    Bojan

    14. 7. 2020. u 12:22 Odgovori

    Ovo ne pije vodu. Sagovornici su mozda dobronamerni, ali bi trebalo da se raspitaju o temi pre davanja misljenja. Svima osim Srbiji i par zemalja treceg sveta je dostupna opcija free shipping. U nasem okruzenju moze i u HR i u Ru, BG, HU, ok ako je izgovor da su oni EU, kako onda moze i u Albaniju, Makedoniju…?
    Ne vidim drugi odgovor osim da je Drzava kriva zbog vec poznatog problema kadrovanja sto nas cini da budemo tu gde smo… Sve poslusnici i nesposobni ljudi vode velike sisteme poput Poste i Carine.
    Ista sudbina je i sa PayPall om kao i svim ostalim tekovinama civilizacije koje ce nam biti uskracene zahvaljujuci „strucnacima“…

    • Dejan

      Dejan

      14. 7. 2020. u 15:30 Odgovori

      Najrealnije objašnjenje je ovo, a čujem i od lokalne šefice pošte da su brda paketa iz Kine na lageru u carini, koja niko ne gleda mesecima!
      Da ima veze sa globalnim problemom avio prevoza, važilo bi za sve u okruženju.

      • commando

        commando

        14. 8. 2020. u 12:02 Odgovori

        Pa sta ce sada sa njima, uprskali su, kosisnici paketa su povukli novac, znaci jedino mogu da ih besplatno daju samim tim od kineza ne bi trebali vise nista u Srbiju ali ni Vladu da puste bez astronomske ship naplate. Carinici su krivi za ovaj haos.

  10. Mića Marić

    Mića Marić

    14. 7. 2020. u 23:10 Odgovori

    Sve ovo što je napisano gore nema veze sa vezom. Jedimo je Srbija u Exropi izgubila free shiping i povoljne cene transporta, Albanija, Bugarska, Hrvatska, i sve ostale zemlje imaju sve kao i do sada, krivac je pre svega naša Pošta jer je neažurna u isporuci paketa i ne zanima ih to uopšte

  11. Petar Stevanovic

    Petar Stevanovic

    15. 7. 2020. u 13:36 Odgovori

    Slazem se sa svima koji su ostavili komentare, zbog nas samih kakvi smo free shipping nije vise kao opcija za Srbiju (za ostale u regionu je sve normalno), posta i carina vise ne moze da se izbori sa kolicinom pristiglih paketa, pa su resili da malo „odmore“ tako sto nam ne isporucuju robu koja nam stize + stvarni problemi u skladistima sirom kine. Za par predmeta sam dobio fotografije da su se stvarno vratili posiljaocima. Par paketa su mi stigla u Srbiju pre mesec i po dana, a ja moram da pokrenem povracaj novca na Aliju, jer pakete nisam dobio. Eto dokle ide nas nerad i neprofesionalnost kao nacije.

  12. Aca

    Aca

    16. 7. 2020. u 14:28 Odgovori

    Porucio sam vise proizvoda sa Ali-ja pocetkom Aprila i sredinom Maja.
    Samo jedan je stigao koji je narucen Maja i to za rekordnih 11 dana!
    Paketic koji je stigao isao je preko Turske, a ostali kojih jos uvek nema preko Letonije.
    E sad, isto tako ne pije vodu da nasa posta ne radi nista a opet kako je moguce da je svuda osim kod nas shipping ostao isti…jmb li ga!

  13. BesanGradjanin

    BesanGradjanin

    17. 7. 2020. u 00:17 Odgovori

    Bez šale zaključujem da su svemu krive naša carina i pošta. Država se i ovom prilikom ko po običaju usr..a, već par decenija, ništa novo. Majmuni upravljaju Srbijom i našim životima.

  14. Una

    Una

    17. 7. 2020. u 17:43 Odgovori

    Poručena su četiri paketa u periodu od 6 maja do 1 juna… tada još uvek postojala opcija free Shipping za sva četiri paketa, koju sam i odabrala.. međutim, do današnjeg dana mi stoji kao status paketa „arrived at destination country“, ali paketi ne stižu dalje do mene…. laički mi se čini da možda postoji neki problem sa carinom, ali su u pitanju vrlo male stvari (penkala, maske za telefon i tako dalje), tako da zaista više ne znam šta da radim, da li da čekam pakete ili da se obratim aliju za povraćaj novca..

  15. Vladan Veljkovic

    Vladan Veljkovic

    19. 7. 2020. u 10:34 Odgovori

    cetiri nezavisna paketa su stigla do surcina izmedju treceg i osamnaestog maja i jos uvek cekam postara da mi ih donese a zivim u bgd. Izgleda da je u pitanju domaci javasluk i bezobrazluk….

  16. Dragan

    Dragan

    21. 7. 2020. u 15:58 Odgovori

    I ja se slažem sa većinom da ukidanje free shippinga nema toliko veze sa epidemijom jer ga sve ostale zemlje u okruženju, koje su imale free shipping, imaju i dalje. Trenutno mi deluje kao pravilo da free shipping ka nama imaju samo predmeti koji mogu da stanu u jednu kovertu. Ja takođe sumnjam na carinu i poštu, u oktobru i novembru prošle godine sam naručio oko 10 sitnih artikala od kojih mi dva artikla nisu stigla ni posle više od 2 meseca, pa sam otvorio dispute i dobio pare nazad. To je ono čuveno vreme štrajka poštara, od koga se njihovi magacini izgleda do danas nisu oporavili. Posle mi stigne jedan artikal u februaru, drugi u martu. Očigledno da su stajali kod nas svo to vreme. Sedmog maja sam naručio zaštitno staklo za telefon, na trackingu piše da je 6.juna stiglo u Srbiju, još uvek ga nisam dobio. 21.maja sam naručio kameru koja podleže carinjenju, i gle čuda, eto je kod mene za mesec dana, sa računom od poštara da platim carinu (ili pdv). Mislim da se svi ovi sitni predmeti ispod 20 eur gomilaju na carini i pošti, da prioritet imaju ovi gde mogu da uzmu neke pare, i da gomila ljudi otvori dispute jer ne dobiju robu u roku, dobiju pare nazad, a zatim im posle roba stigne, kao što se meni desilo dva puta. Nisu Kinezi blesavi pa da to sve ne znaju, pogotovo što ih hiljade živi ovde. Po meni je to logičan uzrok ukidanja free shippinga, jer na taj način imaju manje narudžbina odavde, smanjuje se količina paketa i povećava uspešnost isporuke i smanjuje gubitak koji aliexpress ima zbog povraćaja novca klijentima iz Srbije. Kada vide da se uspešnost isporuke vratila na zadovoljavajući nivo, tada će verovatno vratiti i free shipping. Dakle, uzrok problema treba tražiti u tradicionalnoj domaćoj aljkavosti i neradu državnih institucija, a ne drugde.

  17. Tiki

    Tiki

    21. 7. 2020. u 22:08 Odgovori

    Krajem novembra sam poručila naočare sa Alija i nisu stigle. Sve što sam poručila 2 dana pre toga je stiglo u januaru. U martu sam se odvažila da poručim još 4 paketa, jedan mi je stigao posle mesec i po, a ostala tri još uvek čekam. Piše da su u tranzitu, stigli su u Srbiju početkom maja, stigli su mi i mejlovi obaveštenja i na sajtu za praćenje se vidi da je na našoj carini…Da li će ikada stići, ne znam…U pitanju je veštačko cveće za dekoraciju enterijera, koje kod nas nije moglo da se nabavi, tako da će projekat za koji je bilo potrebno morati da se završi bez istog 🙁

  18. Nikola

    Nikola

    22. 7. 2020. u 08:37 Odgovori

    @netokracija
    Ima ovde puno dobrih komentara koji lepo upotpunjuju tekst .

    Hoćemo li dobiti neki odgovor na postavljena pitanja ? Kako to da u okolnim zemljama i dalje postoji free shipping ?
    Verujem da mnoge ljude ovo interesuje, bilo bi lepo ako mozete da to istražite.

    • Marko Crnjanski

      Marko Crnjanski

      22. 7. 2020. u 09:58 Odgovori

      Ćao Nikola,

      O nastavku pisanja o ovoj temi smo svakako razmišljali, tako da ćemo se potruditi da u toku sledeće nedelje kontaktiramo predstavnike Pošte i detaljnije obradimo ovaj problem koji očigledno i dalje traje.

      Pozdrav,
      Marko

        • Marko Crnjanski

          Marko Crnjanski

          22. 7. 2020. u 19:43 Odgovori

          Hej Nikola,

          I kontaktiranje AliExpressa je u planu, pa se nadam da ćemo u skorijem roku imati nastavak ovog teksta. Samo da izađemo iz tesnog rasporeda sa obavezama.

          Hvala još jednom tebi i svim ostalim čitaocima na komentarima i korisnom feedbacku.

          Pozdrav,
          MC

  19. Jovan Stanic

    Jovan Stanic

    23. 7. 2020. u 19:13 Odgovori

    Ne znam da li se secate, ali i pre krize roba iz Kine je stajala na nasoj carini i po mesec dana, pod izgovorom da su „pretrpani poslom“, „nemaju ljudi“, „praznici“, „strajk postanskih sluzbenika“ i sve ostalo sto ste mogli da cujete ako ste ih pozvali telefonom. Znaci, problem koji imamo sada postojao je i onda, samo se za njega sada ima bolji IZGOVOR.

  20. Sasa Ivanovic

    Sasa Ivanovic

    27. 7. 2020. u 22:28 Odgovori

    Sve je ranije lepo funkcionisalo,problemi nastaju u zadnje vreme.Pet posiljki mi nije stiglo ni posle gotovo tri meseca.Nikada nece ni stici,trazio sam povrat novca..Problemi nastaju i zemlji Srbiji,smatram da se radi u kradji paketa u ovom haosu sa koronom..Za sada nema resenja,moramo zaboraviti na ali express,ako se nesto ne promeni..

  21. Čaba

    Čaba

    30. 7. 2020. u 13:25 Odgovori

    Od 2013-e uveden je PDV na sve pošiljke, otad naručujem za Madjarsku. Razlika je nebo i zemlja. Nema odokativnog carinjenja, brže stižu pošiljke, ako i ne stigne neka pošiljka, nije više od 1%, po mojoj proceni.
    Paketi od druge polovine januara usporeno dolaze, 100 dana do uručivanja postoji. U protekla dva meseca od 100 pošiljki dosad je stiglo 45. Naravno, to se ne može gledati tako, jer stalno naručujem, pomalo, pa ne može se očekivati da stigne što je naručeno pre 2-3 nedelje.

    Ako je neko zainteresovan, mogu da mu naručim uz manju proviziju/5%/ sve za šta je za Srbiju prevelika poštarina. Posle šaljem Postexpressom, AKS-om ili kako se već dogovorimo.

    narucivanjeonline.com

  22. Dr. Laza Lazarević

    Dr. Laza Lazarević

    3. 8. 2020. u 00:03 Odgovori

    Razlog je što su mnogi Bakanci dobili stvari a tražili povrat novca , u trakingu im se vidi da im je roba sigla a nisu se potrudili kao ja na primjer da je plate. Normalno da smo sad na crnoj listi.

  23. Udri Brus Li

    Udri Brus Li

    10. 8. 2020. u 02:37 Odgovori

    Narucim sitnicu od recimo 4$ za Srbiju i traze 37$ postarine. Kliknem da je dobijem preko Makedonije a za kod njih je free shipping. Poruçim, stigne za oko 55 dana, odem u Kumanovo i pokupim sa adrese prijatelja. I, šta je to, avioni i tamo lete, i oni imaju covid-19.

  24. Fikret Ramić

    Fikret Ramić

    12. 8. 2020. u 11:14 Odgovori

    Slična situacija je i u BiH , dva puta sam naručivao od Aliexpress-a voćarske makaze za kalemljenje i oba puta su mi ukradene u pošti ili na carini. Zbog tih lopovskih institucija smo stavljeni na njihove crne liste. Sada naručujem preko zeta u Švedskoj imaju free shiping ili je Premium isporuka puno jeftinija, tako da ovo Covid 19 ne pije vodu…

  25. Pekoni

    Pekoni

    13. 8. 2020. u 07:06 Odgovori

    Vrlo verovatno će se pojaviti preprovac ili sajt u vidu online prodavnice koji prodaje robu sa aliexpress-a uz neko nebulozno obrazloženje zašto to tako treba.

  26. commando

    commando

    14. 8. 2020. u 11:57 Odgovori

    Ne branim ih, ali nije samo to zbog pošte, službenika, dostave i krađe. Pošto nije obavezno čak ni potpisati primljeni paket na free ship. Tako da poštar primer i donese do vrata i spusti ga pored vrata. Pojedinci kojima je paket upućen uzmu paket i ništa, posle isteka roka dostave jednostavno traže povraćaj novca i eto zbrke i Srba lopova sa svih strana.

    Da je obavezan potpis ili overa dostave bilo bi sve čisto ovako…

    Sad kažu da pojedinia stižu paketi koji su ležali u pošti i carini 3 meseca. I sada će navodno da šalju građanima. Džaba ste krečili, jer građani su povukli novac i samo mogu pakete dobiti sada džabe a onda opet po kinezima i zato ne treba ni da dostavljaju, znaći opet je kriva carina i pošta koji su ili lopovi ili nesposobni.

  27. Aca

    Aca

    16. 8. 2020. u 18:33 Odgovori

    Postoje samo dva logična objašnjenja: kradu u Pošti ili krademo mi kupci. Meni već tri nedelje paketi male vrednosti stoje negde u Srbiji. Zato mi prvo objašnjenje drži vodu. Što se mene tiče, ako mi paketi ne stignu, šaljem emailove prodavcima, objasniću im da su paketi ukradeni u Pošti i neću da tražim povraćaj novca.

  28. Igor

    Igor

    17. 8. 2020. u 21:34 Odgovori

    Koliko informacija i sve rekla-kazala. Singapur post, verovatno jedan od mnogobrojnih postanskih operatera preko kojeg se posiljke salju sa Aliexpressa ima listu zemalja na koju trenutno ne salje posiljke, tako je verovatno i sa svim ostalima. Sta mislite da li je Srbija na listi? 🙂
    A ko ne veruje neka sam pogleda i prati update liste (kad ovo pisem poslednji update je bio 14.08.2020.)
    https://www.singpost.com/covid-19-updates/speedpost-service-updates

  29. Gry

    Gry

    4. 9. 2020. u 13:47 Odgovori

    Umesto da dignemo dževu i tražimo smenu direktora carina i pošta, mi ko neki tupsoni kenjamo po raznoraznim forumima i portalima. Ti govnari su naneli direktnu štetu svima nama i trba da odu i odgovaraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Office Talks Podcast

Šta najbolji programeri traže pored plate?

Kako se kompanije danas trude da privuku kvalitetan kadar, šta podrazumeva presonalizacija benefita i kako tokom pandemije izgleda proces zadržavanja zaposlenih? O ovim temama razgovaramo sa Tanjom Mladenović iz kompanije Nutanix u desetoj epizodi Office Talks podcasta.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Startapi i poslovanje

Vladimir Vulić: Inovacije predstavljaju jedini ‘protivotrov’ za sve jaču konkurenciju i moraju postati DNK vaše kompanije

Uoči #CIC2020 sa Vladimirom Vulićem, menadžment konsultantom i suosnivačem Digitalizuj.Me, razgovaramo o tome kako napraviti 'revoluciju' u menadžmentu koji treba da podstanke na inovacije u svom timu.

Startapi i poslovanje

Predstavite svoj ‘fintech’ projekat na takmičenju Elevator Lab Challenge 2020 i osvojite i do €10.000

Raiffeisen banka i Startit pozivaju sve zainteresovane startape da se prijave na Elevator Lab Challenge 2020. Timovi koji se uključe u takmičenje imaće priliku da predstave svoje inovacije i najnovija rešenja iz oblasti finansijskih tehnologija pred stručnjacima iz industrije i startap ekosistema.