Zašto su prve sekunde video sadržaja najbitnije kompanijama - i korisnicima?

Zašto su prve sekunde video sadržaja najbitnije kompanijama – i korisnicima?

Eksponencijalni razvoj tehnologije lansirao je video kao primarni format sadržaja na webu - i to samo u proteklih nekoliko godina. O tome kako se Netflix, YouTube i druge kompanije bore za pažnju korisnika, razgovaramo sa Aleksandrom Grudenićem, našim čovekom koji je krajem prošle godine krenuo da radi u prodajnom odeljenju američke kompanije Bitmovin.

Aleksandra sam prvi put upoznao još dok je radio u beogradskoj agenciji Executive Group. Od novembra prošle godine, on živi u Klagenfurtu, gradiću na jugu Austrije koji broji oko 100.000 stanovnika, a koji je ljubiteljima njemačkih vozila poznatiji po velikom godišnjem skupu na Wörthersee jezeru.

Pored nasviranih wagena, Klagenfurt obiluje i razvijenom tehnološkom scenom gde se nalazi i sedište kompanije Bitmovin – startapa koji su 2013. godine osnovali Stefan Lederer, Christopher Müller i Christian Timmerer. U pitanju su cloud-based API za enkodiranje video sadržaja i video plejer koji korisnicima pružaju još brže učitavanje online video sadržaja – bez obzira na uređaj ili pretraživač.

„U Bitmovinu sam počeo da radim od novembra prošle godine, a za kompaniju sam saznao preko Interneta i preporuke prijatelja. Još na prvi pogled dosta me je zainteresovala ideja i tehnologija koju razvijaju i način na koji je predstavljaju industriji koja mi u tom trenutku nije bila toliko poznata“, započinje naš razgovor Grudenić, dodajući da je odluka da se preseli u Austriju nastala iz razloga za nastavak ličnog usavršavanja:

Pre nego što sam počeo da radim za Bitmovin, radio sam u Telenoru kao Account Manager i zato sam i odlučio da svoju karijeru nastavim u prodaji, u industriji koja je dosta slična, a opet u potpunosti različita.

A kakvu to tehnologiju Bitmovin razvija?

Stvar koja je zajednička za YouTube i Netflix jeste to da obe kompanije ulažu velike napore kako bi krajnjem korisniku pružili neometano korisničko iskustvo, bez nepotrebnog čekanja na učitavanje video sadržaja i problema uslovljenog različitom rezolucijom jednog te istog video sadržaja – bilo da seriju/film gledate na telefonu, tabletu ili računaru.

„Osnova našeg poslovanja svodi se na sam pojam video fajla koji predstavlja niz slika velike rezolucije koje se smenjuju – nekada i do 60 slika (frejmova) u sekundi. Za nesmetano gledanje videa potrebna je velika brzina Interneta i stabilna konekcija, ili pak upotreba kompresije“, kaže Aleksandar, ukazujući na tehnologiju koju je razvio Bitmovin, a koja u osnovi pomaže kompanijama da plasiraju video sadržaj do krajnjih korisnika koristeći adaptivni video streaming.

Po čemu se to razlikuje tehnologija koju Bitmovin utilizuje od konkurencije? Grudenić ističe da su osnivači ovog startapa ujedno i kreatori MPEG-DASH video formata, kao i da su prvi u svetu predstavili komercijalni HTML5 MPEG-DASH video plejer. Koristeći cloud tehnologiju, kompanije su tako u mogućnosti da korisnicima isporuče video sadržaj bez učitavanja plug-ina i bez buffer-inga koji usporava učitavanje videa.

Video sadržaja sve je više. Gde skladištiti te podatke i kako ih obraditi?

Iako online video za mlađe generacije danas znači YouTube, u protekle tri godine čitava industrija porasla je za više od 100%. Sa naporima koje čak i Facebook ulaže kada je video u pitanju, raste i količina fajlova koji su sada još „teži“ zahvaljujući novim tehnologijama kao što su VR, 360 video i HDR video. Ukoliko računici dodamo i različite rezolucije od 1080p, preko 4K i 8K, dolazimo do enormne količine podataka koje treba obraditi i skladištiti – dok je korisnicima jedino bitno da serija koju puste na Netflixu krene odmah i da ne secka.

„Rešenje koje je razvio Bitmovin tim bazira se na API klijentu koji deli jedan video fajl na čestice koje istovremeno enkodira i koje se na kraju spajaju u jedan enkodiran fajl – čitav proces je presudan kako bi se iskorišćenost resursa dovela do maksimuma. Glavna karakteristika koja ovaj proizvod od konkurencije svakako jeste brzina, dok klijentima pružamo više opcija za enkodiranje video klipova, bilo da govorimo o cloud rešenjima ili on-premis.  

Periscope, New York Times, ProSieben i RedBull House među klijentima – Balkan kao tržište koje obećava

Kao bitnu karakteristiku proizvoda, Grudenić u razgovoru napominje i analitiku video sadržaja koja klijentima omogućava praćenje krajnjih korisnika u realnom vremenu – počevši od uređaja koje koriste, pa sve do podatka o tome koliko su čekali na učitavanje prvog frejma.

Među klijentima koji trenutno koriste rešenja ove kompanije nalaze se neke od najpoznatijih evropskih i svetskih medijskih kompanija kojima je u fokusu da korisnicima pruže što kvalitetnije iskustvo prilikom konzumiranja video sadržaja. No, kakva je situacija kada je prostor bivše Jugoslavije u pitanju? Jesmo li našu ljubav prema malim ekranima zamenili video sadržajem na pametnim telefonima ili računarima? Aleksandar ističe:

Digitalizacija na tržištu Balkana je uzela svog maha i sve više korisnika se okreće korišćenju mobilnih uređaja za gledanje video sadržaja. Ovo tržište je veoma zanimljivo zbog sve većeg broja kvalitetnog video sadržaja tj. filmova i serija – na nivou tržišta poslednjih godina krenuli smo da se okrećemo zaštiti prava i korišćenju VOD (video-on-demand) servisa.

Takođe, sve veći broj lokalnih televizija počelo je sa streaming-om svog sadržaja krajnjim korisnicima koji se nalaze u celom svetu. Takve kompanije svakako su nam zanimljive za saradnju – kao i čitavo tržište Balkana koje će nastaviti da se razvija – pogotovo kada je mobile video u pitanju.

Govoreći o narednim planovima za Bitmovin na ovim prostorima, Grudenić kaže da kompanija trenutno ima sedišta u San Francisku, Klagenfurtu, Beču, Londonu, Hong-Kongu, Sao Paulu, Čikagu, Njujorku i Singapuru (rezultat Series A investicije u iznosu od 10,3 miliona dolara), pri čemu je u fokusu dalje širenje kako bi bili što bliži klijentima na svim svetskim meridijanima. „Nadam se da ćemo u bližoj budućnosti otvoriti i sedište na Balkanu jer je to tržište koje ima veliki potencijal zbog kvaliteta video usluga koje pruža„, zaključuje Aleksandar:

Potencijalni korisnici Bitmovin tehnologije svakako su kompanije koje se bave distribucijom video sadržaja ka krajnjim korisnicima, ali i veliki broj novinskih portala, te sajtova koji koriste video sadržaj za monetizaciju. Tu su svakako i telekom provajderi, te firme koje se bave video streaming-om. Tržište Balkana zaista je raznovrsno, a veliki je broj kompanija koje doprinose popularizaciji video sadržaja na ovim prostorima – što korisnici rado prepoznaju i na kraju dana konzumiraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.