Na jučerašnjoj Digital Day konferenciji predstavljeni su rezultati AdEx istraživanja za 2021. godinu. Na prvi pogled i ovog puta tržište je ostvarilo značajan rast.
Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji tokom prošle godine porasla je za 28,8% – sa 56,222 na 72,394 miliona evra. Procenat rasta primetno je veći od onog iz 2020. godine, koji je iznosio 19,5%.
Analizom ključnih segmenata, AdEx istraživanje nam donosi i ukupnu potrošnju:
- Display (€ 46,77 mil / rast 26,5%)
- Paid Search (€ 12,19 mil / 40%)
- Classifieds and Directories (€ 9,1 mil / 21%)
Segment Local Display zabeležio je blagi pad od 3% pa vrednost ovog tržišta beleži ukupnu potrošnju od €7,5 miliona tokom 2021. godine. To je svakako poboljšanje u odnosu na 2020. godinu kada je taj pad iznosio čak 16%. Mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od 29% i dostigao vrednost od €57,1 miliona.
Tržište online video oglašavanja ostvarilo je €13,2 miliona u 2021. godini uz rast od 35,5% Ukoliko ove podatke uporedimo sa onima iz 2020.godine videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €9,75 miliona, s rastom od 24,1% .
Facebook i Instagram nastavljaju svoju dominaciju
Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je €21,6 miliona (rast od 37%) od kojih je Facebooku i Instagramu otišlo €19,666 miliona (rast od 40%), a na LinkedIn je potrošeno €991.000 (rast od 27%). S druge strane, Twitter (€499.000), Viber (€261.000) i Snapchat (€186.000) nisu zabeležili značajan rast u odnosu na 2020. godinu.
Zaključak istraživanja jeste da digitalno tržište u Srbiji beleži snažan rast od 28,8%, što je blizu evropskog nivoa od 30,5%. Segmet search ima najveći rast investicija (40%), a prate ga segmenti društveno (37%) i video oglašavanje (35,5%). Društvene mreže predstavljaju 29% ukupnih digitalnih investicija u 2021.
Očekivano, influencer marketing i dalje je u porastu, sa snažnim rastom od 60%. Potrošnja na digitalno oglašavanje po glavi stanovnika i ostala je jedna od najnižih u Evropi (€10), u poređenju sa evropskim prosekom. Jeidni segment koji beleži pad jeste lokalni prikaz (-3%).
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!