AdEx 2021: €72 miliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

AdEx 2021: €72 miliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

Na jučerašnjoj Digital Day konferenciji predstavljeni su rezultati AdEx istraživanja za 2021. godinu. Na prvi pogled i ovog puta tržište je ostvarilo značajan rast.

Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji tokom prošle godine porasla je za 28,8% – sa 56,222  na 72,394 miliona evra. Procenat rasta primetno je veći od onog iz 2020. godine, koji je iznosio 19,5%.

Analizom ključnih segmenata, AdEx istraživanje nam donosi i ukupnu potrošnju:

  • Display (€ 46,77 mil / rast 26,5%)
  • Paid Search (€ 12,19 mil / 40%)
  • Classifieds and Directories (€ 9,1 mil / 21%)

Segment Local Display zabeležio je blagi pad od 3% pa vrednost ovog tržišta beleži ukupnu potrošnju od €7,5 miliona tokom 2021. godine. To je svakako poboljšanje u odnosu na 2020. godinu kada je taj pad iznosio čak 16%. Mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od 29% i dostigao vrednost od €57,1 miliona.

Tržište online video oglašavanja ostvarilo je €13,2 miliona u 2021. godini uz rast od 35,5% Ukoliko ove podatke uporedimo sa onima iz 2020.godine  videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €9,75 miliona, s rastom od 24,1% .

Facebook i Instagram nastavljaju svoju dominaciju

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je €21,6 miliona (rast od 37%) od kojih je Facebooku i Instagramu otišlo €19,666 miliona (rast od 40%), a na LinkedIn je potrošeno €991.000 (rast od 27%). S druge strane, Twitter (€499.000), Viber (€261.000) i Snapchat (€186.000) nisu zabeležili značajan rast u odnosu na 2020. godinu.

Zaključak istraživanja jeste da digitalno tržište u Srbiji beleži snažan rast od 28,8%, što je blizu evropskog nivoa od 30,5%. Segmet search ima najveći rast investicija (40%), a prate ga segmenti društveno (37%) i video oglašavanje (35,5%). Društvene mreže predstavljaju 29% ukupnih digitalnih investicija u 2021.

Očekivano, influencer marketing i dalje je u porastu, sa snažnim rastom od 60%. Potrošnja na digitalno oglašavanje po glavi stanovnika i ostala je jedna od najnižih u Evropi (€10), u poređenju sa evropskim prosekom. Jeidni segment koji beleži pad jeste lokalni prikaz (-3%). 


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

Neuralink moždani čip: Revolucija u medicini ili senzacionalizam?

Čip pod nazivom 'Telepatija' uspešno je ugrađen u ljudski mozak, saopštila je kompanija Elona Maska. Analizirali smo da li je reč o velikom naučnom dostignuću, ili tek eksperimentu u testnoj fazi.

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.

Tehnologija

YugoGPT dostupan je open-source sa 7 milijardi parametara za srpski, hrvatski i bosanski jezik

Aleksa Gordić, tvorac najvećeg jezičkog modela za južnoslovenske jezike, lansirao je Runa AI platformu koja nudi API pristup ka svim LLM-ovima koje je razvio i open-source-ovao YugoGPT. U intervjuu za Netokraciju, Aleksa govori zašto je to bitno za razvoj domaćeg AI ekosistema.

Društvene mreže

TikTok pod lupom Evropske komisije: Aplikacija dizajnirana da izazove zavisnost!

Evropska unija je pokrenula istragu u TikTok-u kako bi utvrdila da li je platforma prekršila Zakon o digitalnim uslugama (DSA).