AdEx 2021: €72 miliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

AdEx 2021: €72 miliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

Na jučerašnjoj Digital Day konferenciji predstavljeni su rezultati AdEx istraživanja za 2021. godinu. Na prvi pogled i ovog puta tržište je ostvarilo značajan rast.

Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji tokom prošle godine porasla je za 28,8% – sa 56,222  na 72,394 miliona evra. Procenat rasta primetno je veći od onog iz 2020. godine, koji je iznosio 19,5%.

Analizom ključnih segmenata, AdEx istraživanje nam donosi i ukupnu potrošnju:

  • Display (€ 46,77 mil / rast 26,5%)
  • Paid Search (€ 12,19 mil / 40%)
  • Classifieds and Directories (€ 9,1 mil / 21%)

Segment Local Display zabeležio je blagi pad od 3% pa vrednost ovog tržišta beleži ukupnu potrošnju od €7,5 miliona tokom 2021. godine. To je svakako poboljšanje u odnosu na 2020. godinu kada je taj pad iznosio čak 16%. Mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od 29% i dostigao vrednost od €57,1 miliona.

Tržište online video oglašavanja ostvarilo je €13,2 miliona u 2021. godini uz rast od 35,5% Ukoliko ove podatke uporedimo sa onima iz 2020.godine  videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €9,75 miliona, s rastom od 24,1% .

Facebook i Instagram nastavljaju svoju dominaciju

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je €21,6 miliona (rast od 37%) od kojih je Facebooku i Instagramu otišlo €19,666 miliona (rast od 40%), a na LinkedIn je potrošeno €991.000 (rast od 27%). S druge strane, Twitter (€499.000), Viber (€261.000) i Snapchat (€186.000) nisu zabeležili značajan rast u odnosu na 2020. godinu.

Zaključak istraživanja jeste da digitalno tržište u Srbiji beleži snažan rast od 28,8%, što je blizu evropskog nivoa od 30,5%. Segmet search ima najveći rast investicija (40%), a prate ga segmenti društveno (37%) i video oglašavanje (35,5%). Društvene mreže predstavljaju 29% ukupnih digitalnih investicija u 2021.

Očekivano, influencer marketing i dalje je u porastu, sa snažnim rastom od 60%. Potrošnja na digitalno oglašavanje po glavi stanovnika i ostala je jedna od najnižih u Evropi (€10), u poređenju sa evropskim prosekom. Jeidni segment koji beleži pad jeste lokalni prikaz (-3%). 


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Gaming

Gejming u 2022. godini: PC, konzole ili mobilni telefoni – pitanje je sad?

Gejming je iz godine u godinu sve popularniji deo pop kulture širom sveta. Izrada video igara novijih generacija dostigla je jedan sasvim novi nivo, pa se danas više nego ikada pre postavlja pitanja da li su primat u ovom svetu uzeli PC mašine ili gejming konzole.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Propustili ste

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.

Novost

Solana blockchain je najnovija žrtva hakerskog napada – šta ovo znači za budućnost crypto tržišta?

Čelnici kompanije navode da su nepoznati napadači do sada opljačkali oko 8.000 crypto novčanika, a da korisnici broje štetu od 8 miliona dolara.

Office Talks Podcast

$60 miliona investicije za razvoj web3 alata

Gosti 104. epizode Netokracijinog Office Talks podcasta bili su Miljan Tekić (COO) i Nebojša Urošević (suosnivač) iz kompanije Tenderly. Sa njima smo imali priliku da razgovaramo o trenutnom razvoju kompanije, širenju tima i investiciji, uz osvrt na sadašnju situaciju u globalnoj web3 industriji.

Internet marketing

Google odlaže ukidanje ‘third party’ kolačića do 2024. godine – šta to znači za oglašivače?

Kako se domaće kompanije i marketinške agencije prilagođavaju najavljenim promenama i da li će biti spremne kada do njih dođe?

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.