Koliko često čujete da Srbiji fale stručnjaci? Svakog dana neka nova procena. Industriji fale eksperti, a obrazovanje odavno nije spremno da odgovori na potrebe industrije. Zato smo započeli Zamphyr, sa ciljem da prebacimo učenje digitalnih veština u digitalni ekosistem i reči 'škola' damo neko novo značenje.
Ja ne verujem da “Škola 2.0” treba da potroši 5 godina da vas nauči osnovama računarstva. Nikad nisam verovao u školu koja se ne prilagođava meni. Gotovo 99% učenja dešava se van škole i fakulteta – sa drugim ljudima, u radu, u otkrivanju, na ulici. To je dobar znak da nam je obrazovanje pokvareno. Sa Zamphyr-om pokušavamo to da promenimo, da uhvatimo znanje i usmerimo ga.
Cilj Zamphyr-a je jednostavan: Škola koja košta manje, pruža više i traje kraće. Inženjeri – ne kursadžije, praktični projekti, a plan nam je da u okviru našeg Outreach programa šaljemo ljude na intervjue za posao. Da bi obrazovanje bilo vredno, mora da se prepliće sa industrijom i realnim potrebama na tržištu.
Ugledna firma neće zaposliti kursadžiju već inženjera. Biti inženjer nije stvar zvanja, već načina razmišljanja. Kursevi od XY časova nisu vredni za karijeru bez obzira koliko cool izgledali. S druge strane, akademija je van dodira sa industrijom, traje godinama i košta mnogo čak i kada ne plaćate školarinu. Mi smo morali da uradimo nešto da nađemo balans između digitalne revolucije, potreba industrije, formalnog obrazovanja i praktičnog znanja. To je uistinu “Škola 2.0”.
Pionirski pristup obrazovanju
Našu posvećenost inovaciji celog procesa učenja dokazali smo prošle nedelje, kada smo objavili Taru – komunikacionog bota kojim ćemo zameniti službu podrške. To je prvi bot u tu svrhu u školama i prvi komercijalni bot u regionu. Škole budućnosti nema bez veštačke inteligencije i pametnih sistema za proveru znanja – nećemo moći da evoluiramo ako se držimo samo toga što znamo. Zato u Zamphyr-u pionirski pristupamo tehnologiji.
Sam bot je tu da odgovori na sve što bi dosad tražili u studentskoj službi, od termina do dokumentacije. Iz cele priče izbacili šaltere, šalteruše, čekanje i uopšte potrebu da idete bilo gde. Sad vam je sve to dostupno iz Facebook Messenger-a.
Kada pogledamo promene pre i posle, razlika u celom procesu je ogromna:
- Ne idete nikuda, bot vam je na Facebook Messenger-u
- Ne čekate red, jer bot uslužuje neograničeno ljudi odjednom
- Nema radnog vremena. Treba vam informacija u nedelju popodne? Bot nema radno vreme.
- Ne znate ko je zadužen da vam javi raspored? Bot rešava sva pitanja.
- Čekate profesora za novosti? Pišete mailove, zovete telefonom? Bot uzima podatke od predavača i deli ih svim polaznicima. Vi za to vreme uživate u hladnoj limunadi ili tako nešto.
Bot ima jednu veliku manu: Ne gleda u šolju. Nadam se da će nam biti oprošteno. Iako je čudno nabrajati ovakve prednosti, koliko god trivijalno delovale, one fundamentalno menjaju tok informacija. Više ne morate da se borite da saznate. Informacije teku ka vama.
Messenger svakako koristimo svaki dan – zašto ne za učenje?
Pošto je Tara potpuno integrisana u našu platformu omogućava vam i da izvršite kod zadatka dok ćaskate sa njom, a ona može da analizira tačnost zadatka i ukaže na greške. Pored toga, Tara vam javlja sve kritične novosti direktno porukom, a integrisana je i sa vašim studentskim profilom, predmetima koje slušate i podacima o njima. Zamphyr nudi dinamičko gradivo. To znači da gradivo evoluira kroz vreme. Sa Tarom imate mogućnost da pratite sve izmene i odmah budete obavešteni o novinama u gradivu.
Holistički pristup Zamphyr-u rodio je celu platformu. Mi smo pre svega i najpre online. Hoćemo da pružimo jednaku šansu nekome iz Kikinde ili Čačka, kao i onima iz Beograda. Napravili smo školu koja se prilagodi životu polaznika, ne obrnuto. Zaposleni mogu da uče i da ne žrtvuju ništa. Studenti mogu da usavrše svoje znanje bez napuštanja škole. To je od nas zahtevalo da napravimo platformu koja ima posvećene delove za svaki problem.
Tako imate deo platforme na kom učite, deo platforme na kom radite praktične projekte i povezujete se sa kolegama u timu i mentorima. Imamo Inkubator, koji služi kao svojevrsni forum gde učenici i predavači oblikuju školu u tehnokratiji. Učenici mogu da komentarišu gradivo, predavače, komuniciraju sa njima ali i da predlažu gradivo koje bi učili. Delovi platforme su tu da služe biznis korisnicima koji hoće najbolje ljude za svoj tim, da ih nađu, testiraju i zaposle. Dodajte Taru i imate dobru sliku toga šta vam naša platforma nudi.
Obrazovanje za sve
Nadam se da će ljudi razumeti ideju Zamphyr-a, kao nove generacije škole. Mi nismo kurs, nismo MOOC i nismo akademija. Mi smo nova iteracija. Imali smo veliku sreću da dobijemo neke od najboljih ljudi da stvaraju gradivo kod nas, vrhunske programere i nastavićemo da okupljamo samo A-tim.
Da li nam treba ovako nešto? Bezrezervno tvrdim da treba. Ako popravimo obrazovanje popravićemo sve ostalo. Jednog dana možda ćemo uspeti da promenimo sistem koji ne priznaje da možemo da vas učimo bez zgrade cigle i maltera. Do tad ni mi nećemo učestvovati u tom sistemu koji koči inovaciju. Mi ćemo raditi na tome da nova iteracija škole pruži jeftinije, kvalitetnije i brže školovanje, prilagođeno ljudima danas.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!