Usvojen Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti - da li je to nepovoljnija verzija?

Usvojen Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti – da li je to nepovoljnija verzija?

Vlada Srbije usvojila je Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti koji je, kako navode, usklađen sa zakonskom regulativom Evropske Unije po ovom pitanju.

Donošenje novog zakona, navodi se u saopštenju, predstavlja jednu od obaveza Srbije u procesu pridruživanja Evropskoj uniji. Njime se domaće zakonodavstvo usklađuje sa Opštom uredbom o zaštiti podataka o ličnosti iliti GDPR-om.

O tome da se sa donošenjem zakona i samog predloga kasni svedoči i izveštaj Evropske komisije o napretku RS iz 2016. godine u kom se navodi da je pod hitno potrebno donošenje novog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti koji će biti usklađen sa Uredbom.

Stoga je Rodoljub Šabić, Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, iako ne spada u krug ovlašćenih predlagača zakona (ali deluje u oblasti ličnih podataka), tada načinio nacrt Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, koji nije prihvaćen.

Radna grupa ministarstva pravde zatim je načinila svoj nacrt (na koji je Šabić više puta javno upozoravao zbog toga što je i ta verzija ostala ispod potrebnog minimalnog i prihvatljivog nivoa) koji je sada zvanično usvojen kao predlog novog zakona. Njega sada očekuje usvajanje u Skupštini, te nije isključena mogućnost da se delovi zakona na koje Poverenik i druge interesne strane upozoravaju iz Predloga eliminišu putem amandmana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.