Beogradski startap YSKRA želi da skalira proizvodnju sajtova

Beogradski startap YSKRA želi da skalira proizvodnju web sajtova

Kada govorimo o web sajtovima, gotovo da nema biznisa u Srbiji koji makar u jednom trenutku nije prepoznao važnost posedovanja ‘online’ adrese. Iako potreba, sajt za mnoge i dalje predstavlja luksuz. Beogradski startap YSKRA nastoji da reši upravo ovaj problem, nudeći preduzetnicima i vlasnicima malih i srednjih preduzeća modernu web prezentaciju i održavanje po izuzetno pristupačnoj ceni.

yskra-2

Spomenete li današnjim tech preduzetnicima agencijske startape ili projekte nastale iz rada za klijente, čućete izuzetno pomešana iskustva. Neke stvari jednostavno nije lako skalirati, a među njima bi se mogla naći i izrada sajtova koji gotovo uvek iziskuju različite kriterijume – za različite potrebe i želje.

Ipak, jedan beogradski tim rešio je da upliva upravo u ove vode, nudeći klijentima kompletno rešenje za izradu web sajtova, sa vizuelnim editor-om, podrškom prilikom uspostavljanja, ali i konstantnoj podršci prilikom ubacivanja ili ažuriranja sadržaja. U prevodu, klijenti plate fiksnu cenu od 1999 dinara na mesečnom nivou i imaju kompletnu podršku za sajt na kome mogu predstaviti sebe ili svoj biznis.

Jedno mesto za sve potrebe

„Ideja je bila da klijentima pružimo servis koji će po konkurentnim cenama ponuditi gotovo rešenje za njihove online potrebe“, izjavio je za Netokraciju Novica Milenković, osnivač YSKRE koji danas sa svojim timom radi iz beogradskog ICT Hub-a. Novica kaže da je poslednjih par godina proveo radeći na različitim startapima, kako u Italiji, tako i u Kini, ali da ga je pored kreiranja novih proizvoda duboko motivisala i optimizacija već postojećih procesa.

Početkom godine on je krenuo da okuplja tim koji bi radio na ovoj ideji, a ubrzo su stigli i prvi klijenti – kako domaći, tako i inostrani.

WaaS: Website as a Service

Milenković nastavlja priču o servisu izjavivši da tim vredno radi na pripremi prve verzije, koja će klijentima omogućiti i vizuelni editor – nešto poput Squarespace-a. Ipak, ono što ovaj beogradski tim odvaja od poznate američke kompanije jeste upravo lokalna podrška. Novica kaže:

Squarespace i drugi slični servisi imaju zaista lepe templejte, ali je problem što obični korisnici često ne umeju da kreiraju funkcionalan sajt – jednostavno, nemaju svi „oko“ za to.

I baš tu nastupamo mi. Cilj nam je da radimo sa korisnicima, da im za kratko vreme koje nije duže od jednog dana ponudimo funkcionalan, responzivan i na kraju dana dizajnerski lep web sajt koji će najbolje opisati šta je to što oni rade, kakve usluge nude, i slično.

Novica predstavlja YSKRU na promociji prve generacije ICT Hub startapa
Novica predstavlja YSKRU na promociji prve generacije ICT Hub startapa.

Kako se tačno YSRKA razlikuje od poslovanja sa freelancer-ima, upitali smo Milenkovića koji ističe da freelanceri danas svakako igraju ključnu ulogu u izradi sajtova na ovim prostorima, pa i globalno, ali da oni jednostavno ne pružaju garancije kakve pruža jedan ovakav servis. „Svi koji smo radili sa slobodnjacima, znamo da se rokovi često probijaju, da nekada ne možete stupiti u kontakt sa njima i po par dana. Sve su to problemi koje nastojimo da rešimo“, dodao je on.

Na pitanje kome je zapravo YSKRA namenjena, Novica kaže da su to uglavnom mala preduzeća, privrednici koji traže svoj prostor na Internetu, sajt od po nekoliko stranica na kojima će najbolje opisati svoj proizvod. Upravo ovoj usluzi do sada se okrenulo desetak klijenata iz Srbije i Kine. I dok su oni inostrani okrenuti ka većem delu tržišta, domaći klijenti predstavljaju manje biznise, spremni da svoje poslovanje uvedu u 21. vek.

Ne tražimo investiciju, nastavljamo sa rastom’

Upitavši Milenkovića koji su dalji planovi za ovaj mladi beogradski tim, on kaže da se priča polako ali sigurno širi, te da je jedan od glavnih ciljeva povećanje korisničke baze – na 100 klijenata do kraja godine.

Novica i predstavnici akceleratora 500 Startups na nedavnom okupljanju u ICT Hub-u (Foto: privatna arhiva)
Novica i predstavnici akceleratora 500 Startups na nedavnom okupljanju u ICT Hub-u (Foto: privatna arhiva)

Jedan od kanala koji se do sada ispostavio i najefikasniji jeste partnerstvo sa Regionalnom privrednom komorom u Kruševcu sa kojom je organizovano i nekoliko edukacija, usmerenih ka manjim i srednjim biznisima koji žele da nauče više o prisustvu na Internetu. Kako Netokracija saznaje, u planu su i buduće edukacije usmerene upravo ka ovakvim biznisima koji mogu videti mnogo benefita od online prisustva.

Za kraj, Novica kaže da tim trenutno ne traži investiciju te da su zadovoljni trenutnim poslovanjem, ali i ostvarenim rastom. I dok tim nastavlja da razvija servis koji se mnogim investitorima ne bi učinio skalabilnim, ova beogradska ekipa testira različite cene i modele poslovanja pre nego što i zvanično lansira YSKRA 1.0 krajem leta – kada će klijentima u Srbiji, ali i širom sveta, ponuditi konkretno vizuelno rešenje za njihove online potrebe.

Ostavi komentar

  1. Dusan Stankovic

    Dusan Stankovic

    27. 7. 2015. u 11:18 Odgovori

    Nije lepo i pametno što svoj proizvod promoviše tako što ‘pljuje’ po kolegama freelancer-ima navodeći da su neodgovorni jer probijaju rokove i ne javljaju se po par dana… krajnje nekorektno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.

Tehnologija

Koji izazovi najviše muče QA inženjere?

Glavni zadatak QA inženjera je da bude podrška obezbeđivanju kvaliteta proizvoda. Zvuči lako, zar ne? U praksi, naravno, nije tako.

Startapi i poslovanje

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Internet marketing

Novi Chrome uvodi promene koje će razdrmati oblast digitalnog oglašavanja

Nedavno održana Google I/O konferencija dala nam je bolji uvid u promene koje će uskoro zahvatiti Chrome. Kako će one uticati na korisnike, ali i na oglašivače, pročitajte u nastavku teksta.