Beogradski startap YSKRA želi da skalira proizvodnju sajtova

Beogradski startap YSKRA želi da skalira proizvodnju web sajtova

Kada govorimo o web sajtovima, gotovo da nema biznisa u Srbiji koji makar u jednom trenutku nije prepoznao važnost posedovanja ‘online’ adrese. Iako potreba, sajt za mnoge i dalje predstavlja luksuz. Beogradski startap YSKRA nastoji da reši upravo ovaj problem, nudeći preduzetnicima i vlasnicima malih i srednjih preduzeća modernu web prezentaciju i održavanje po izuzetno pristupačnoj ceni.

yskra-2

Spomenete li današnjim tech preduzetnicima agencijske startape ili projekte nastale iz rada za klijente, čućete izuzetno pomešana iskustva. Neke stvari jednostavno nije lako skalirati, a među njima bi se mogla naći i izrada sajtova koji gotovo uvek iziskuju različite kriterijume – za različite potrebe i želje.

Ipak, jedan beogradski tim rešio je da upliva upravo u ove vode, nudeći klijentima kompletno rešenje za izradu web sajtova, sa vizuelnim editor-om, podrškom prilikom uspostavljanja, ali i konstantnoj podršci prilikom ubacivanja ili ažuriranja sadržaja. U prevodu, klijenti plate fiksnu cenu od 1999 dinara na mesečnom nivou i imaju kompletnu podršku za sajt na kome mogu predstaviti sebe ili svoj biznis.

Jedno mesto za sve potrebe

“Ideja je bila da klijentima pružimo servis koji će po konkurentnim cenama ponuditi gotovo rešenje za njihove online potrebe”, izjavio je za Netokraciju Novica Milenković, osnivač YSKRE koji danas sa svojim timom radi iz beogradskog ICT Hub-a. Novica kaže da je poslednjih par godina proveo radeći na različitim startapima, kako u Italiji, tako i u Kini, ali da ga je pored kreiranja novih proizvoda duboko motivisala i optimizacija već postojećih procesa.

Početkom godine on je krenuo da okuplja tim koji bi radio na ovoj ideji, a ubrzo su stigli i prvi klijenti – kako domaći, tako i inostrani.

WaaS: Website as a Service

Milenković nastavlja priču o servisu izjavivši da tim vredno radi na pripremi prve verzije, koja će klijentima omogućiti i vizuelni editor – nešto poput Squarespace-a. Ipak, ono što ovaj beogradski tim odvaja od poznate američke kompanije jeste upravo lokalna podrška. Novica kaže:

Squarespace i drugi slični servisi imaju zaista lepe templejte, ali je problem što obični korisnici često ne umeju da kreiraju funkcionalan sajt – jednostavno, nemaju svi “oko” za to.

I baš tu nastupamo mi. Cilj nam je da radimo sa korisnicima, da im za kratko vreme koje nije duže od jednog dana ponudimo funkcionalan, responzivan i na kraju dana dizajnerski lep web sajt koji će najbolje opisati šta je to što oni rade, kakve usluge nude, i slično.

Novica predstavlja YSKRU na promociji prve generacije ICT Hub startapa
Novica predstavlja YSKRU na promociji prve generacije ICT Hub startapa.

Kako se tačno YSRKA razlikuje od poslovanja sa freelancer-ima, upitali smo Milenkovića koji ističe da freelanceri danas svakako igraju ključnu ulogu u izradi sajtova na ovim prostorima, pa i globalno, ali da oni jednostavno ne pružaju garancije kakve pruža jedan ovakav servis. “Svi koji smo radili sa slobodnjacima, znamo da se rokovi često probijaju, da nekada ne možete stupiti u kontakt sa njima i po par dana. Sve su to problemi koje nastojimo da rešimo”, dodao je on.

Na pitanje kome je zapravo YSKRA namenjena, Novica kaže da su to uglavnom mala preduzeća, privrednici koji traže svoj prostor na Internetu, sajt od po nekoliko stranica na kojima će najbolje opisati svoj proizvod. Upravo ovoj usluzi do sada se okrenulo desetak klijenata iz Srbije i Kine. I dok su oni inostrani okrenuti ka većem delu tržišta, domaći klijenti predstavljaju manje biznise, spremni da svoje poslovanje uvedu u 21. vek.

Ne tražimo investiciju, nastavljamo sa rastom’

Upitavši Milenkovića koji su dalji planovi za ovaj mladi beogradski tim, on kaže da se priča polako ali sigurno širi, te da je jedan od glavnih ciljeva povećanje korisničke baze – na 100 klijenata do kraja godine.

Novica i predstavnici akceleratora 500 Startups na nedavnom okupljanju u ICT Hub-u (Foto: privatna arhiva)
Novica i predstavnici akceleratora 500 Startups na nedavnom okupljanju u ICT Hub-u (Foto: privatna arhiva)

Jedan od kanala koji se do sada ispostavio i najefikasniji jeste partnerstvo sa Regionalnom privrednom komorom u Kruševcu sa kojom je organizovano i nekoliko edukacija, usmerenih ka manjim i srednjim biznisima koji žele da nauče više o prisustvu na Internetu. Kako Netokracija saznaje, u planu su i buduće edukacije usmerene upravo ka ovakvim biznisima koji mogu videti mnogo benefita od online prisustva.

Za kraj, Novica kaže da tim trenutno ne traži investiciju te da su zadovoljni trenutnim poslovanjem, ali i ostvarenim rastom. I dok tim nastavlja da razvija servis koji se mnogim investitorima ne bi učinio skalabilnim, ova beogradska ekipa testira različite cene i modele poslovanja pre nego što i zvanično lansira YSKRA 1.0 krajem leta – kada će klijentima u Srbiji, ali i širom sveta, ponuditi konkretno vizuelno rešenje za njihove online potrebe.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Katarina Anđelković: Veći broj žena na čelnim pozicijama u IT kompanijama – to bih volela da vidim

Povodom međunarodnog dana žena, donosimo vam specijal inspirativnih priča dama koje svojim radom svakodnevno doprinose razvoju domaće IT industrije.

Startapi i poslovanje

ICT Hub otvorio nove prostorije u Beogradu – 520m2 za 90 ljudi

Redakcija Netokracije imala je ekskluzivnu priliku da poseti novootvorene kancelarije ICT Hub-a u Beogradu koje se nalaze na Trgu Nikole Pašića. Ovo je drugi veliki coworking prostor ICT Hub-a pored kancelarija u ulici kralja Milana, koja nastavlja da radi normalnim tokom.

Startapi i poslovanje

Srpski Hyperfacade pomoću veštačke inteligencije projektuje fasade širom Evrope

Startap iz Pančeva nudi digitalizovana rešenja koja olakšavaju proces fasadnog inženjeringa, spajajući građevinsku i tehnološku industriju. O Hyperfacade startapu i misiji kojom je vođen, razgovarali smo sa osnivačem Nenadom Simićem.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Kako je Jovan Simić pokrenuo FK Miljakovac?

Gost 135. epizode Office Talks podkasta bio je Jovan Simić, čovek koji živi za sport, konkretno fudbal. Ta strast ga je vodila od humanitarnih sportskih akcija, preko PR pozicije u FK Voždovcu i Olimpijskom komitetu, pa sve do pokretanja svog fudbalskog kluba Miljakovac.

Intervju

Kako obračunati ‘ekstra porez’ za 2022. godinu i na koga se on primenjuje?

U tekstu koji sledi, donosimo vam odgovore na sva pitanja koja imate u vezi sa godišnjim porezom na dohodak građana, te vašim obavezama prilikom oporezivanja.

Novost

Pet razloga zbog kojih ćete želeti da koristite mobilnu aplikaciju UniCredit Banke

Mobilna aplikacija UniCredit Banke Srbija ocenjena je od strane svojih korisnika najvišim ocenama na tržištu, u onlajn prodavnicama App Store i Google Play, u kategoriji mobilne bankarske aplikacije.

Karijere

Koja su prava radnika u slučaju otkaza i gde kompanije najčešće greše?

Poslednjih nekoliko nedelja u IT zajednici sve češće slušamo o otkazima i zamrzavanju zapošljavanja. To nas je nateralo da se zapitamo kako su u Srbiji regulisani otkazi usled smanjenja obima posla, te koja prava radnici mogu da ostvare ukoliko ostanu bez posla?

Internet marketing

DigiTalk u Zrenjaninu i ovog aprila o razvoju digitalne ekonomije u Srbiji

Digitalk, organizacija koju čine Vladimir Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović, najavljuje dva vezana događaja u aprilu posvećena digitalnoj ekonomiji u Srbiji: Digitalk e-Commerce Days i Digitalk Konferenciju 2023. 

Upoznajte poslodavce

ABBYY razvojni centar u Srbiji zapošljava domaće inženjere, ali i netehničke kadrove

Multinacionalna kompanija ABBYY, koja razvija inteligentna rešenja za obradu dokumentacije, planira da do 2023. godine udvostruči broj domaćih stručnjaka s ciljem širenja poslovanja i stvaranja snažne tehnološke zajednice u Srbiji.