Beogradski startap YSKRA želi da skalira proizvodnju web sajtova

Kada govorimo o web sajtovima, gotovo da nema biznisa u Srbiji koji makar u jednom trenutku nije prepoznao važnost posedovanja ‘online’ adrese. Iako potreba, sajt za mnoge i dalje predstavlja luksuz. Beogradski startap YSKRA nastoji da reši upravo ovaj problem, nudeći preduzetnicima i vlasnicima malih i srednjih preduzeća modernu web prezentaciju i održavanje po izuzetno pristupačnoj ceni.

yskra-2

Spomenete li današnjim tech preduzetnicima agencijske startape ili projekte nastale iz rada za klijente, čućete izuzetno pomešana iskustva. Neke stvari jednostavno nije lako skalirati, a među njima bi se mogla naći i izrada sajtova koji gotovo uvek iziskuju različite kriterijume – za različite potrebe i želje.

Ipak, jedan beogradski tim rešio je da upliva upravo u ove vode, nudeći klijentima kompletno rešenje za izradu web sajtova, sa vizuelnim editor-om, podrškom prilikom uspostavljanja, ali i konstantnoj podršci prilikom ubacivanja ili ažuriranja sadržaja. U prevodu, klijenti plate fiksnu cenu od 1999 dinara na mesečnom nivou i imaju kompletnu podršku za sajt na kome mogu predstaviti sebe ili svoj biznis.

Jedno mesto za sve potrebe

„Ideja je bila da klijentima pružimo servis koji će po konkurentnim cenama ponuditi gotovo rešenje za njihove online potrebe“, izjavio je za Netokraciju Novica Milenković, osnivač YSKRE koji danas sa svojim timom radi iz beogradskog ICT Hub-a. Novica kaže da je poslednjih par godina proveo radeći na različitim startapima, kako u Italiji, tako i u Kini, ali da ga je pored kreiranja novih proizvoda duboko motivisala i optimizacija već postojećih procesa.

Početkom godine on je krenuo da okuplja tim koji bi radio na ovoj ideji, a ubrzo su stigli i prvi klijenti – kako domaći, tako i inostrani.

WaaS: Website as a Service

Milenković nastavlja priču o servisu izjavivši da tim vredno radi na pripremi prve verzije, koja će klijentima omogućiti i vizuelni editor – nešto poput Squarespace-a. Ipak, ono što ovaj beogradski tim odvaja od poznate američke kompanije jeste upravo lokalna podrška. Novica kaže:

Squarespace i drugi slični servisi imaju zaista lepe templejte, ali je problem što obični korisnici često ne umeju da kreiraju funkcionalan sajt – jednostavno, nemaju svi „oko“ za to.

I baš tu nastupamo mi. Cilj nam je da radimo sa korisnicima, da im za kratko vreme koje nije duže od jednog dana ponudimo funkcionalan, responzivan i na kraju dana dizajnerski lep web sajt koji će najbolje opisati šta je to što oni rade, kakve usluge nude, i slično.

Novica predstavlja YSKRU na promociji prve generacije ICT Hub startapa
Novica predstavlja YSKRU na promociji prve generacije ICT Hub startapa.

Kako se tačno YSRKA razlikuje od poslovanja sa freelancer-ima, upitali smo Milenkovića koji ističe da freelanceri danas svakako igraju ključnu ulogu u izradi sajtova na ovim prostorima, pa i globalno, ali da oni jednostavno ne pružaju garancije kakve pruža jedan ovakav servis. „Svi koji smo radili sa slobodnjacima, znamo da se rokovi često probijaju, da nekada ne možete stupiti u kontakt sa njima i po par dana. Sve su to problemi koje nastojimo da rešimo“, dodao je on.

Na pitanje kome je zapravo YSKRA namenjena, Novica kaže da su to uglavnom mala preduzeća, privrednici koji traže svoj prostor na Internetu, sajt od po nekoliko stranica na kojima će najbolje opisati svoj proizvod. Upravo ovoj usluzi do sada se okrenulo desetak klijenata iz Srbije i Kine. I dok su oni inostrani okrenuti ka većem delu tržišta, domaći klijenti predstavljaju manje biznise, spremni da svoje poslovanje uvedu u 21. vek.

Ne tražimo investiciju, nastavljamo sa rastom’

Upitavši Milenkovića koji su dalji planovi za ovaj mladi beogradski tim, on kaže da se priča polako ali sigurno širi, te da je jedan od glavnih ciljeva povećanje korisničke baze – na 100 klijenata do kraja godine.

Novica i predstavnici akceleratora 500 Startups na nedavnom okupljanju u ICT Hub-u (Foto: privatna arhiva)
Novica i predstavnici akceleratora 500 Startups na nedavnom okupljanju u ICT Hub-u (Foto: privatna arhiva)

Jedan od kanala koji se do sada ispostavio i najefikasniji jeste partnerstvo sa Regionalnom privrednom komorom u Kruševcu sa kojom je organizovano i nekoliko edukacija, usmerenih ka manjim i srednjim biznisima koji žele da nauče više o prisustvu na Internetu. Kako Netokracija saznaje, u planu su i buduće edukacije usmerene upravo ka ovakvim biznisima koji mogu videti mnogo benefita od online prisustva.

Za kraj, Novica kaže da tim trenutno ne traži investiciju te da su zadovoljni trenutnim poslovanjem, ali i ostvarenim rastom. I dok tim nastavlja da razvija servis koji se mnogim investitorima ne bi učinio skalabilnim, ova beogradska ekipa testira različite cene i modele poslovanja pre nego što i zvanično lansira YSKRA 1.0 krajem leta – kada će klijentima u Srbiji, ali i širom sveta, ponuditi konkretno vizuelno rešenje za njihove online potrebe.

Ostavi komentar

  1. Dusan Stankovic

    Dusan Stankovic

    27. 7. 2015. u 11:18 Odgovori

    Nije lepo i pametno što svoj proizvod promoviše tako što ‘pljuje’ po kolegama freelancer-ima navodeći da su neodgovorni jer probijaju rokove i ne javljaju se po par dana… krajnje nekorektno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.