Yemora svoje globalno e-commerce iskustvo želi da primeni na lokalne klijente

Upoznajte Yemoru, beogradsku e-commerce agenciju koja globalno iskustvo želi da primeni i na domaće klijente

Da li ste čuli za ime Yemora? Ukoliko je vaš posao e-commerce, možda znate za beogradsku agenciju koja razvija Magento rešenja za neke od najvećih globalnih klijenata.

Kao neko ko organizuje OMGcommerce, godišnji samit posvećen profesionalcima iz oblasti Internet trgovine i digitalnih plaćanja, jedan od mojih poslova jeste i upoznavanje sa što većim brojem lokalnih aktera. U protekle dve godine jedno ime konstantno se provlači u razgovoru sa prijateljima i partnerima – Yemora. Prošle godine i to baš za vreme konferencije, imao sam priliku da upoznam jednog od osnivača ove beogradske kompanije specijalizovane za razvoj web prodavnica na Magento platformi.

Ovo je njihova preduzetnička priča.

Siniša Nedeljković studirao je Elektrotehnički fakultet u Beogradu koji mu je već u brucoškim danima pružio mogućnost da se susretne sa prvim plaćenim projektima, pa samim tim i sa poslovima u oblasti razvoja Internet prodavnica. Prešavši klasičan preduzetnički put gde je prvo radio za veliku kompaniju koja se bavila razvojem rešenja u ovoj oblasti, samo nekoliko godina kasnije rešio je da otvori „svoju radnju“ i da zajedno sa suosnivačem, Natalijom Nikolić, pokrene Yemoru – specijalizovanu agenciju koja se bavi sveobuhvatnim e-commerce rešenjima, kako za velike, tako i za one klijente sa nešto manjim zahtevima:

Radeći u stranim agencijama bili smo u mogućnosti da radimo sa nekim od najvećih svetskih brendova u Americi, Evropi i Australiji. Na taj način, bili smo u toku sa najnovijim trendovima i rešenjima, što nas je podstaklo da se i sami oprobamo u ovom poslu.

Zbog prethodnog iskustva, Siniša i Natalija u startu su se fokusirali na globalno tržište i na rad sa inostranim klijentima. Sticajem okolnosti Magento, kao jedna od najpopularnijih e-commerce platformi danas, te 2010. godine bio je jedina platforma koja je mogla da zadovolji potrebe malih, srednjih i velikih kompanija pružajući veliki broj mogućnosti out-of-the-box. Posao budućih Yemorinih osnivača omogućio im je da se susretnu sa Internet trgovinom upravo u tom periodu rasta što je bilo ključno za dalji razvoj njihove karijere.

Zašto baš Magento?

Ukoliko zastanemo za trenutak i fokusiramo se na glavni razlog zbog kojeg je nastala ova beogradska agencija, jasno je da je u pitanju Magento kao jedna od najpopularnijih e-commerce platformi. Koliko popularna? Samo u 2017. godini 30% svih web prodavnica koristilo je Magento kao svoje e-commerce rešenje, dok je u 2019. godini preko shop-ova koje koriste ovo rešenje prodato više od 155 milijardi dolara robe i usluga.

Štaviše, prve prognoze kažu da će uprkos globalnoj pandemiji izazvanoj korona virusom e-commerce biti jedan od retkih sektora koji će ostvariti značajan rast i 2020. godini i nadalje. Gotovo je sigurno da će najveći e-commerce igrači sada ulagati još više u digitalne kanale prodaje.

Klijenti ove beogradske agencije danas su upravo te strane kompanije čiji zahtevi čak i prevazilaze sam Magento, ali on i dalje predstavlja osnovu na koju se dodaju različiti servisi za praćenje i izvršavanje kampanja, servisi za plaćanje i isporuku robe, pa čak i oni za upravljanje zalihama.

Mnogobrojne prednosti ove platforme zaokružene su njenom akvizicijom 2018. godine od strane kompanije Adobe koja je postala većinski vlasnik Magenta.

„Prednost Magenta leži u činjenici da sama platforma postoji više od 10 godina što je dovelo do njenog usavršavanja i mogućnosti da odgovori stvarnim potrebama trgovaca„, započinje razgovor Siniša, dodajući da je prisustvo velikih brendova poput Coca-Cola, Swatch, FC Liverpool i Jaguar takođe poguralo razvoj platforme.

Iako Magento danas važi za izuzetno uspešan i popularan proizvod, posebno bitan period sa aspekta poslovanja došao je tek nakon akvizicije od strane globalnog igrača – u pitanju je kompanija Adobe koja je Magento kupila sredinom 2018. godine za 1,68 milijardi dolara. Takav potez, ističe Nedeljković za Netokraciju, znači dugoročnu stabilnost za platformu, ali i izloženost najnovijim trendovima koje trgovci žele da implementiraju:

Svakako najveći broj njih razmišlja da proširi biznis na globalno tržište, a na tom putu Magento se nameće kao savršen saputnik.

Međutim, Yemora se danas ne bavi samo razvojem rešenja na Magentu. Zapravo, mogli bismo reći da je ova agencija svojevrsna full-service agencija za klijente koji imaju potrebe za ozbiljnim e-commerce rešenjima u vidu razvoja i implementacije. Kako Nedeljković dodaje, pojam Internet prodavnice često u narodu pokriva samo jedan deo poslovanja, a neretko je potrebno implementirati i propratne servise koji se tiču plaćanja, praćenja kampanja, integracije ERP sistema i drugih servisa za upravljanje robom i njenom isporukom:

Pokretanjem web shop-a, trgovac je primoran da prođe kroz potpunu digitalnu transformaciju celokupnog poslovanja, u čemu mi pomažemo implementacijom rešenja i modelovanjem biznis procesa zasnovanih na Salesforce platformi. Bavimo se i razvojem Shopify rešenja, te se kompletan proces svodi na razumevanje klijenta i njegovih stvarnih potreba.

Razvoj domaćeg e-commerce tržišta doneo je nove izazove za lokalne trgovce – izazove koje Yemora želi da reši

Razgovarajući o dosadašnjem poslovanju, zanimalo me je kako se razvija boutique agencija koja u ovom trenutku broji 10 zaposlenih i još nekoliko spoljnih saradnika. Da li se u startu cilja na velike i zahtevne klijente, koliko je agresivan outreach? Ne skrivajući da je iskustvo osnivača u inostranim agencijama umnogome doprinelo privlačenju prvih klijenata, Nedeljković kaže da je sam posao rastao organski, pri čemu su preporuke zadovoljnih klijenata bile i najbolji marketing koji je Yemora mogla da dobije:

Preporuke od usta do usta od strane zadovoljnih klijenata i kompanija sa kojima sarađujemo su od najvećeg značaja za naše poslovanje. Delimično, tome pripomaže i naše prisustvo na najvećim konferencijama vezanim za e-commerce i digital uopšte, kao što su Shoptalk i Adobe Summit u Las Vegasu, Dreamforce u San Francisku i Magento Live u Evropi gde imamo priliku da redovno održavamo postojeće kontakte i sklapamo nova partnerstva.

Svoje znanje, iskustvo i kontakte do sada smo primenjivali isključivo na globalno tržište. Tome je najviše doprinela činjenica da u Srbiji do skoro nije postojao e-commerce u obliku koji bi bio interesantan Yemori – i to pre svega u domenu kompleksnosti projekta, ali i same osvešćenosti krajnjih kupaca o postojanju Internet trgovine.

Iako su najpoznatiji zbog razvoja Magento rešenja, Yemora danas nudi i široku lepezu usluga vezanih za druge serivise među kojima su Salesforce i Shopify.

Ipak, kako se menja ex-Yu tržište, tako se menja i pogled ove beogradske agencije na domaće i regionalno tržište. Siniša i Natalija ne skrivaju želje da usluge svoje agencije ponude i klijentima „na lokalu“ jer smatraju da se situacija rapidno poboljšava iz godine u godinu – kako na strani klijenta, tako i na strani krajnjih potrošača:

Činjenica je da se na našem tržištu sve više pojavljuju trgovci koji zaista žele da “istrče dodatnu milju” i ponude jedinstveno iskustvo kupovine kupcima, što je jedan od glavnih razloga zašto želimo da radimo na tržištu sa našeg govornog područja. Smatramo da naše višegodišnje iskustvo u implementaciji e-commerce rešenja može doneti domaćim trgovcima kompetitivnu prednost u odnosu na konkurenciju.

Kako COVID-19 utiče na e-commerce?

Upitan kako bi čitava situacija sa pandemijom COVID-19 virusa mogla da utiče na e-commerce u Srbiji i da li vidi prostora za jačanje ovog sektora, Nedeljković odgovara:

Bez obzira koliko će COVID-19 negativno uticati na našu i svetsku ekonomiju, definitivno će trajno izmeniti način razmišljanja tradicionalnih firmi koje će na veoma brutalan način morati da sagledaju sve prednosti e-commerce biznisa i online trgovine. Verujem da većina žali što nisu ranije ušli u celu priču kako bi imali šansu da posluju u ovakvim okolnostima, tako da očekujem povećano interesovanje za razvoj online prodavnica u narednom periodu.

Širenje tima i pokretanje Yemora akademije ciljevi za 2020. godinu

Upitajte gotovo svaku kompaniju ili agenciju koja se bavi nekom vrstom web ili softverskog developmenta u Srbiji (pa i šire) koja je to stvar koja ih najčešće koči prilikom daljeg rasta i dobićete poprilično jednostavan odgovor na pitanje – manjak kvalifikovanog kadra.

Ovo je tema koja je svakako obeležila kraj ove decenije kada je domaća IT industrija u pitanju, a kako Nedeljković otkriva za Netokraciju, situacija nije ništa bolja ni u onom segmentu koji se bavi razvojem e-commerce rešenja. To me je nateralo da se zapitam: kako Yemora rešava problem privlačenja, edukacije i zadržavanja kvalitetnog kadra?

„Problem deficita kadra je još izraženiji u našem sektoru gde su Magento programeri i ranije bili retkost, a sada još više zbog kompleksnosti platforme i potrebe za programerima koji dobro razumeju neke naprednije koncepte“, kaže naš sagovornik i ističe da su upravo za te potrebe posvetili dosta pažnje in-house treninzima i sertifikaciji programera. To je, naglašava Siniša, jedini način da budu zaista sigurni da raspolažu sa kvalitetnim kadrom koji odgovara visokim standardima nametnutim od strane Magento zajednice. On dodaje:

Ono što ljude motiviše da dođu i ostanu sa nama jeste prvenstveno zdrav odnos prema poslu koji omogućava svakome da uskladi svoj životni stil sa obavezama firme. Yemora prati razvoj svakog pojedinca i zaista se trudimo da odgovorimo na svaki profesionalni zahtev naših članova u timu.

Međutim, edukacija i sertifikacija postojećeg kadra i spoljnih saradnika samo je jedan deo slagalice koju Yemora želi da reši u 2020. godini. Ekskluzivno za Netokraciju, Nedeljković otkriva da kompanija aktivno radi na razvoju jedinstvene Yemora Akademije koja bi trebala da startuje ove godine sa ciljem prekvalifikacije i edukacije novog kadra – budućih zaposlenih.

S obzirom na to da već imamo različite in-house treninge vezane za Magento i e-commerce uopšte, pokretanje škole nam je delovalo kao logičan sled događaja. U toku je priprema materijala, a uskoro će biti dostupno više informacija o pojedinostima vezanim za način pohađanja. Svakako se nadamo da će to doprineti daljoj popularizaciji Magenta i stvaranju novih kvalitetnih kadrova.

Za kraj, Netokracijin sagovornik otkriva i da su planovi za rad sa domaćim klijentima i povećanje broja zaposlenih zahtevali i preseljenje u nove kancelarije na Dorćolu koje će zahvaljujući novonastaloj situaciji ipak morati da pričekaju kraj vanrednog stanja. U međuvremenu tim nastavlja da obavlja poslove od kuće (remote), isporučujući klijentska rešenja, ali i radeći na sopstvenim proizvodima usko vezanim za e-commerce sektor čime ova beogradska agencija želi dodatno da produbi svoje poslovanje, zaključuje Nedeljković.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.