Nordeus: Za dobar radni prostor potreban vam je Workplace Experience Manager!

Želite radno okruženje poput onog u Nordeusu? Potreban vam je Workplace Experience Manager!

Mislite da je radno okruženje za zaposlene važno, ali ne toliko? Razmislite ponovo, jer ako je suditi po pravcu u kom se tržište razvija, ovo može biti jedan od bitnijih faktora za privlačenje kadrova. Možda je zato vreme da zaposlite Workplace Experience Manager-a.

Da li ste u poslednjih nekoliko meseci skrolujući oglase za posao primetili radno mesto pod nazivom Workplace Experience Manager? Iako intuitivno možete da pretpostavite šta ono znači, niste u potpunosti sigurni šta profesionalac te vrste radi na dnevnom nivou, zar ne?

Ukratko – bavi se kreiranjem i daljim razvojem funkcionalnog i stimulativnog radnog okruženja, otkriva nam Ivana Paunović, arhitekta koji u Nordeusu na ovoj poziciji radi više od tri godine, a koji je zajedno sa svoji timom zadužen za novi poslovni ambijent u kom borave zaposleni ove kompanije. Zatim dodaje:

Pored toga, moj zadatak je i da promovišem i jaku organizacionu kulturu unutar tog prostora i na taj način posredno podržavam razvoj biznisa, a ova rola karakteristična je za kompanije sa ‘people first’ pristupom, a sam opis i obim posla, naravno, varira u zavisnosti od fokusa i veličine same firme.

O tome kako to izgleda u Nordeusu i kako druge kompanije to mogu da primene u svojim redovima, otkrivamo u intervjuu koji sledi.

Kako posao Workplace Experience Manager-a zapravo izgleda u praksi?

Recimo, kod nas u Nordeusu, ja vodim mali tim koji čine ljudi koj imaju iskustvo u razvoju dizajna i upravljanju prostorom, IT operacijama, „food & beverage“ servisima, razvoju „wellbeing“ koncepta i sličnim oblastima, a svi zajedno se trudimo da kreiramo jedinstveno iskustvo za naše kolege.

To znači da se kroz projektni rad bavimo razvojem našeg radnog prostora ‘po meri’ i u skladu sa našim brendom i kulturom, kreiranjem benefita koje pružamo zaposlenima u formi različitih „workplace“ servisa i alata, sprovođenjem inicijativa koje povezuju naše ljude.

Pored toga, važan deo mog posla je i dizajn iskustva naših posetilaca (poslovnih partnera, gostiju, kandidata), a naša nova zgrada je odličan medij koji se može aktivirati na različite načine i uticati na to da se ove grupe ljudi osećaju posebno dok borave kod nas.

Krajnji cilj svakog WE menadžera je da se zaposleni na radnom mestu osećaju zadovoljno – zato što rade u udobnim kancelarijama, imaju svoje parking mesto ili kvalitetnu hranu u kantini.

Kako ti se uopšte ukazala prilika za rad na ovoj poziciji?

Po profesiji sam arhitekta i Nordeusu sam se pridružila pre više od tri godine kako bih razvila novi koncept radnog prostora i vodila projekat nove poslovne zgrade, baš u trenutku kada su sazrele sve okolnosti za taj korak. U to vreme sam već imala lepo iskustvo na tom polju, pa mi je nova rola delovala kao sjajan iskorak i prilika za novo učenje, tim pre što sam već znala da je Nordeus zaista ‘retka zverka’ na tržištu po mnogo različitih kriterijuma.

Koje su veštine potrebne da bi neko bio dobar u tvom poslu?

Želja za konstantnim razvojem, isprobavanjem novih koncepata, izazivanjem ustoličenih stavova, kreativno razmišljanje i istraživanje. Pored toga, korisno je da WE menadžeri budu potkovani setom znanja i veština koji pomažu u svakodnevnom radu sa širokom mrežom internih i eksternih saradnika – veštinama pregovaranja, poznavanjem finansija, efektivnom komunikacijom.

Budući da je ovo poprilično nova oblast, trendovi se vrlo često menjaju. Kako održavaš korak sa aktuelnostima?

Jedno od dražih iskustava koja mi pomažu da ispratim novine u ovoj oblasti su kontakti i razgovori sa ljudima koji konstantno pokreću inovacije u ovoj oblasti, sa kojima delim istu strast i poslovnu filozofiju i koji rado dele svoje iskustvo. Među njima su kolege iz Google-a, Facebook-a, Twitter-a kao i gejming kompanija kao sto su King ili Supercell. Obilazak i boravak u nekim od njihovih kampusa, mogućnost da postavim hiljadu pitanja i zavirim u njihov svet, razgovor o stvarima koje su im iskustveno donele najbolje rezultate su za mene bili neprocenjivi.

Pored toga, postoje i brojne tematske „workplace“ konferencije koje se održavaju u Evropi i šire, gde se može dobiti dobar uvid u aktuelna dešavanja i trendove. Na par njih sam učestvovala u poslednjih nekoliko godina i opšti utisak mi je varirao u zavisnosti od toga da li i u kojoj meri su mi teme koje su se obrađivale bile interesantne i primenjive. Zanimljive stvari se mogu čuti i na HR, UX, tech konferencijama gde svoje iskustvo i znanje dele ljudi koji su sličnog načina razmišljanja kao i mi.

Ova rola karakteristična je za firme sa ‘people first’ pristupom, a na koji način ćete joj pristupiti zavisi isključivo od same kompanije i njenih potreba.

Koji su najveći profesionalni izazovi? Kako ih prevazilaziš?

Moj tim čine ljudi koji pokreću i znaju kako da realizuju nove ideje, ali krajnji rezultat zavisi i od pouzdanosti i posvećenosti mreže spoljnih saradnika koji rade kao naše „produžene ruke“. Kad je sinergija dobra, razumemo se i sve teče, postižemo sjajan nivo kvaliteta, delimo iste poslovne vrednosti, tražimo rešenja koja odgovaraju obema stranama. Međutim, često se taj klik uopšte ne desi ili je potrebno više vremena da se uskladimo pa dolazi do raskoraka i nerazumevanja što, nažalost, utiče i na krajnji rezultat koji želimo da postignemo.

Zato pažljivo biramo saradnike i ulažemo vreme u izgradnju kvalitetnih odnosa sa njima, a u izuzetnim slučajevima idemo i korak dalje – izgradimo „side“ biznis gde izaberemo ekipu saradnika i praktično sami sebi pružamo uslugu, kao u slučaju pripreme keteringa za naše ljude.

Isto tako, nekada je izazovno proceniti odnos uloženog novca i povratka investicije (ROI), bilo da je u pitanju ulaganje u novi prostor, softverski alat ili „wellbeing“ aktivnost, jer se povrat zapravo meri povećanim nivoom zadovoljstva ili angažovanja ljudi ili optimizacijom vremena koje se troši na stvari koje su nam suštinski važne. Primera radi, ako dolazim na posao i ne provodim dodatno vreme u pronalasku parking mesta (jer ga već imam u zgradi) ili na pripremu ili nabavku doručka i ručka za taj dan (već znam da ću imati kvalitetan i raznovrstan izbor u kantini), to ulaganje već ima dodatnu vrednost i može biti opravdano, pa se u tim slučajevima takve odluke zdravorazumski donose.

Koje kompanije generalno imaju potrebu za ovom rolom?

Kompanije koje razumeju šta sve treba da radi u sinergiji da bi nastalo i razvijalo se stimulativno okruženje. Važno je imati nekog ko je prisutan, prati puls ljudi i nalazi nove načine da sve teče u pravom smeru. Ja bih to opisala kao interesantnu mešavinu primene raznovrsnog tehničkog znanja (arhitektura, dizajn enterijera, IT sistemi i alati, „facility“ menadžment), Project Management-a i dizajna servisa i UX-a.

U poslednje vreme pojavilo se nekoliko otvorenih pozicija ovog tipa. Zašto se, po tvom mišljenju, to tek sada desilo i šta to znači za domaće tržište?

To su super vesti, signal da lokalno tržište sazreva u tom pravcu. Pored mogućnosti za razvoj karijere, i sam kvalitet okruženja u kome boravimo tokom radnog dana postaje diferencijator koji utiče na izbor poslodavca. Obrnuto, važan je i za privlačenje talenata na kompetitivnim tržištima, kakva postaje i naša tehnološka zajednica koja u ljude ulaže sve značajnija sredstva. Mene lično raduje što će vremenom sve više rasti broj ljudi koji će se specijalizovati i razvijati u ovoj oblasti, i volela bih da sa njima formiramo jaku lokalnu zajednicu kroz koju razmenjujemo znanja i iskustva i menjamo stvari na bolje.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?