Nordeus: Za dobar radni prostor potreban vam je Workplace Experience Manager!

Želite radno okruženje poput onog u Nordeusu? Potreban vam je Workplace Experience Manager!

Mislite da je radno okruženje za zaposlene važno, ali ne toliko? Razmislite ponovo, jer ako je suditi po pravcu u kom se tržište razvija, ovo može biti jedan od bitnijih faktora za privlačenje kadrova. Možda je zato vreme da zaposlite Workplace Experience Manager-a.

Da li ste u poslednjih nekoliko meseci skrolujući oglase za posao primetili radno mesto pod nazivom Workplace Experience Manager? Iako intuitivno možete da pretpostavite šta ono znači, niste u potpunosti sigurni šta profesionalac te vrste radi na dnevnom nivou, zar ne?

Ukratko – bavi se kreiranjem i daljim razvojem funkcionalnog i stimulativnog radnog okruženja, otkriva nam Ivana Paunović, arhitekta koji u Nordeusu na ovoj poziciji radi više od tri godine, a koji je zajedno sa svoji timom zadužen za novi poslovni ambijent u kom borave zaposleni ove kompanije. Zatim dodaje:

Pored toga, moj zadatak je i da promovišem i jaku organizacionu kulturu unutar tog prostora i na taj način posredno podržavam razvoj biznisa, a ova rola karakteristična je za kompanije sa ‘people first’ pristupom, a sam opis i obim posla, naravno, varira u zavisnosti od fokusa i veličine same firme.

O tome kako to izgleda u Nordeusu i kako druge kompanije to mogu da primene u svojim redovima, otkrivamo u intervjuu koji sledi.

Kako posao Workplace Experience Manager-a zapravo izgleda u praksi?

Recimo, kod nas u Nordeusu, ja vodim mali tim koji čine ljudi koj imaju iskustvo u razvoju dizajna i upravljanju prostorom, IT operacijama, “food & beverage” servisima, razvoju “wellbeing” koncepta i sličnim oblastima, a svi zajedno se trudimo da kreiramo jedinstveno iskustvo za naše kolege.

To znači da se kroz projektni rad bavimo razvojem našeg radnog prostora ‘po meri’ i u skladu sa našim brendom i kulturom, kreiranjem benefita koje pružamo zaposlenima u formi različitih “workplace” servisa i alata, sprovođenjem inicijativa koje povezuju naše ljude.

Pored toga, važan deo mog posla je i dizajn iskustva naših posetilaca (poslovnih partnera, gostiju, kandidata), a naša nova zgrada je odličan medij koji se može aktivirati na različite načine i uticati na to da se ove grupe ljudi osećaju posebno dok borave kod nas.

Krajnji cilj svakog WE menadžera je da se zaposleni na radnom mestu osećaju zadovoljno – zato što rade u udobnim kancelarijama, imaju svoje parking mesto ili kvalitetnu hranu u kantini.

Kako ti se uopšte ukazala prilika za rad na ovoj poziciji?

Po profesiji sam arhitekta i Nordeusu sam se pridružila pre više od tri godine kako bih razvila novi koncept radnog prostora i vodila projekat nove poslovne zgrade, baš u trenutku kada su sazrele sve okolnosti za taj korak. U to vreme sam već imala lepo iskustvo na tom polju, pa mi je nova rola delovala kao sjajan iskorak i prilika za novo učenje, tim pre što sam već znala da je Nordeus zaista ‘retka zverka’ na tržištu po mnogo različitih kriterijuma.

Koje su veštine potrebne da bi neko bio dobar u tvom poslu?

Želja za konstantnim razvojem, isprobavanjem novih koncepata, izazivanjem ustoličenih stavova, kreativno razmišljanje i istraživanje. Pored toga, korisno je da WE menadžeri budu potkovani setom znanja i veština koji pomažu u svakodnevnom radu sa širokom mrežom internih i eksternih saradnika – veštinama pregovaranja, poznavanjem finansija, efektivnom komunikacijom.

Budući da je ovo poprilično nova oblast, trendovi se vrlo često menjaju. Kako održavaš korak sa aktuelnostima?

Jedno od dražih iskustava koja mi pomažu da ispratim novine u ovoj oblasti su kontakti i razgovori sa ljudima koji konstantno pokreću inovacije u ovoj oblasti, sa kojima delim istu strast i poslovnu filozofiju i koji rado dele svoje iskustvo. Među njima su kolege iz Google-a, Facebook-a, Twitter-a kao i gejming kompanija kao sto su King ili Supercell. Obilazak i boravak u nekim od njihovih kampusa, mogućnost da postavim hiljadu pitanja i zavirim u njihov svet, razgovor o stvarima koje su im iskustveno donele najbolje rezultate su za mene bili neprocenjivi.

Pored toga, postoje i brojne tematske “workplace” konferencije koje se održavaju u Evropi i šire, gde se može dobiti dobar uvid u aktuelna dešavanja i trendove. Na par njih sam učestvovala u poslednjih nekoliko godina i opšti utisak mi je varirao u zavisnosti od toga da li i u kojoj meri su mi teme koje su se obrađivale bile interesantne i primenjive. Zanimljive stvari se mogu čuti i na HR, UX, tech konferencijama gde svoje iskustvo i znanje dele ljudi koji su sličnog načina razmišljanja kao i mi.

Ova rola karakteristična je za firme sa ‘people first’ pristupom, a na koji način ćete joj pristupiti zavisi isključivo od same kompanije i njenih potreba.

Koji su najveći profesionalni izazovi? Kako ih prevazilaziš?

Moj tim čine ljudi koji pokreću i znaju kako da realizuju nove ideje, ali krajnji rezultat zavisi i od pouzdanosti i posvećenosti mreže spoljnih saradnika koji rade kao naše “produžene ruke”. Kad je sinergija dobra, razumemo se i sve teče, postižemo sjajan nivo kvaliteta, delimo iste poslovne vrednosti, tražimo rešenja koja odgovaraju obema stranama. Međutim, često se taj klik uopšte ne desi ili je potrebno više vremena da se uskladimo pa dolazi do raskoraka i nerazumevanja što, nažalost, utiče i na krajnji rezultat koji želimo da postignemo.

Zato pažljivo biramo saradnike i ulažemo vreme u izgradnju kvalitetnih odnosa sa njima, a u izuzetnim slučajevima idemo i korak dalje – izgradimo “side” biznis gde izaberemo ekipu saradnika i praktično sami sebi pružamo uslugu, kao u slučaju pripreme keteringa za naše ljude.

Isto tako, nekada je izazovno proceniti odnos uloženog novca i povratka investicije (ROI), bilo da je u pitanju ulaganje u novi prostor, softverski alat ili “wellbeing” aktivnost, jer se povrat zapravo meri povećanim nivoom zadovoljstva ili angažovanja ljudi ili optimizacijom vremena koje se troši na stvari koje su nam suštinski važne. Primera radi, ako dolazim na posao i ne provodim dodatno vreme u pronalasku parking mesta (jer ga već imam u zgradi) ili na pripremu ili nabavku doručka i ručka za taj dan (već znam da ću imati kvalitetan i raznovrstan izbor u kantini), to ulaganje već ima dodatnu vrednost i može biti opravdano, pa se u tim slučajevima takve odluke zdravorazumski donose.

Koje kompanije generalno imaju potrebu za ovom rolom?

Kompanije koje razumeju šta sve treba da radi u sinergiji da bi nastalo i razvijalo se stimulativno okruženje. Važno je imati nekog ko je prisutan, prati puls ljudi i nalazi nove načine da sve teče u pravom smeru. Ja bih to opisala kao interesantnu mešavinu primene raznovrsnog tehničkog znanja (arhitektura, dizajn enterijera, IT sistemi i alati, “facility” menadžment), Project Management-a i dizajna servisa i UX-a.

U poslednje vreme pojavilo se nekoliko otvorenih pozicija ovog tipa. Zašto se, po tvom mišljenju, to tek sada desilo i šta to znači za domaće tržište?

To su super vesti, signal da lokalno tržište sazreva u tom pravcu. Pored mogućnosti za razvoj karijere, i sam kvalitet okruženja u kome boravimo tokom radnog dana postaje diferencijator koji utiče na izbor poslodavca. Obrnuto, važan je i za privlačenje talenata na kompetitivnim tržištima, kakva postaje i naša tehnološka zajednica koja u ljude ulaže sve značajnija sredstva. Mene lično raduje što će vremenom sve više rasti broj ljudi koji će se specijalizovati i razvijati u ovoj oblasti, i volela bih da sa njima formiramo jaku lokalnu zajednicu kroz koju razmenjujemo znanja i iskustva i menjamo stvari na bolje.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.