Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a?

Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a – i pritom povećati zaradu?

Pod sloganom 'Move you forward' , juče je i zvanično otpočela šesta po redu Webiz konferencija u okviru koje je održana i Webiz edukacija posvećena e-commercu. Među predavačima našao se i Nenad Ivanović iz kompanije Verisec koji je publiku upoznao sa temom kako uz napredan UX dizajn i poverenje kupaca uvećati online prodaju.

Webiz

Trenutno, Nenad radi na dizajnu i razvoju IT Security rešenja za banke i korporacije širom sveta od kojih većina koristi sisteme za Internet plaćanja i identifikaciju korisnika. U pomenutoj kompaniji u kojoj radi, Ivanović razvija sisteme digitalnih identiteta koji su nedavno priznati od odbora Švedske vlade za elektronsku identifikaciju, kako se građani mogu identifikovati prilikom korišćenja javnih i privatnih usluga.

Na početku svog izlaganja, Nenad daje primer onih sajtova koji korisnicima više ulivaju poverenje prilikom odluke za kupovnu određenih proizvoda ili usluga, a koji su u velikoj meri obogaćeni multimedijalnim sadržajem od teksta, preko fotografija ili videa. On napominje da po običaju, korisnici izbegavaju web stranice sa manje sadržaja i informacija, upravo iz razloga što deluju nedovršeno.

Osnova svake kvalitetne online kupovine jeste poverenje kupaca, koje se veoma teško gradi ali u isto vreme i lako gubi. Imate samo jednu priliku da ostavite dobar utisak na potrošače i to treba da uradite.

Postavlja se pitanje kako dizajn može pomoći u ovom, složenom procesu građenja poverenja, ali i moderne online prodavnice? Nenad objašnjava da se uvek treba držati četiri proverenih tačaka kada već govorimo o UX dizajnu, a to su:

  • Kvalitet dizajna mora da prati pozitivne trendove;
  • Unapred integrisana upozorenja za kupce,
  • Tačan i ažuran sadržaj,
  • Sadržaj povezan sa ostatkom Internet sadržaja.

I pre nego što se ispune sve navedene tačke, Ivanović publici posebno stavlja do znanja da je od krucijalnog značaja biti upoznat za koju ciljnu grupu se dizajnira određeni sajt posebo zbog unapređenja iskustva kupovine.

Deo svog predavanja Nenad je posvetio upoređivanju dva pravca, tačnije navika korisnika prilikom online kupovine koji se deli na Considered Purchase i Non-Considered Purchase. Prema njegovim rečima, prvi segment je namenjen sa ciljem da se probude emocije kod korisnika a koji se u velikoj meri vezuje za e-commerce sajtove putem kojih se obavljaju znatno skuplje kupovine za razliku od Non-Considered segmenta gde korisnici uglavnom uz jednu posetu obavljaju u proseku i jednu kupovinu, uz što brži završetak čitavog procesa.

Webiz
Webiz edukacija otvorene je juče, a glavna tema ovog događaja bio je e-commerce.

Kako dizajnirati ova dva iskustva?

Considered

  • Koristiti fotografije i grafike većih rezolucija,
  • Mogućnost slanja e-maila,
  • E-mail kampanja,
  • Review i rating sistem,
  • Prikazi preporuka i prethodno pregledanih proizvoda,
  • Omogućiti ljudima zabavu.

Non-Considered

  • Bitne su jasne i koncizne informacije,
  • Precizne informacije za dostavu troškove,
  • Tehnički detalji proizvoda,
  • Opcija za lako poručivanje prethodne kupovine,
  • Bez popup-ova i napadnih reklama,
  • Što brži put do kupovine, to bolje.

Sigurnost korisnika, pa sve ostalo

Odavno je jasno koliko je bezbednost jednog e-commerce sajta bitna za sve koji se odluče da kupe određeni proizvod online. Upravo iz tih razloga, Ivanović govori više o tome kako današnji korisnici gledaju na to da li je web prodavnica sigurna ili ne? Kako on kaže, jedan od ključnih sigurnosnih elemenata koje svaki sajt treba da ima jeste SSL bezbednosni sertifikat koji mora da bude enkriptovan.

Kada vidite na sajtu da je secure onda znate da ima izdat SSL sertifikat. Još jedna od bitnih stvari kada govorimo o bezbednosti jesu i Trustmark simboli kojima korisnici sve više veruju, posebno kod e-commerce sajtova. Što se plaćanja tiče, korisnici na primer vole da vide kada jedan sajt ima integraciju sa Pay Pal-om, jer veruju da je online prodavnica morala da prođe određeni proces kako bi se integrisala sa ovom kompanijom.

Zaključivši svoje predavanje, Ivanović dodaje da sve kupce koje uspete da inspirišete i da budete korektni prema njima, uvek možete i da vratite na vašu prodavnicu, posebno ako pratite i popularna dešavanja u svetu, kao što su Black Friday, veliki sportski događaji, kao i praznici, a koji se mogu iskoristiti za dodatne popuste i ponude. Na kraju, on podseća da će od 25. maja ove godine poseban fokus biti stavljen na GDPR regulativu koja tada stupa na snagu, a reč je o novom zakonu prikupljanja podataka korisnika, što je usko vezano i za online trgovinu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.