Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a?

Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a – i pritom povećati zaradu?

Pod sloganom 'Move you forward' , juče je i zvanično otpočela šesta po redu Webiz konferencija u okviru koje je održana i Webiz edukacija posvećena e-commercu. Među predavačima našao se i Nenad Ivanović iz kompanije Verisec koji je publiku upoznao sa temom kako uz napredan UX dizajn i poverenje kupaca uvećati online prodaju.

Webiz

Trenutno, Nenad radi na dizajnu i razvoju IT Security rešenja za banke i korporacije širom sveta od kojih većina koristi sisteme za Internet plaćanja i identifikaciju korisnika. U pomenutoj kompaniji u kojoj radi, Ivanović razvija sisteme digitalnih identiteta koji su nedavno priznati od odbora Švedske vlade za elektronsku identifikaciju, kako se građani mogu identifikovati prilikom korišćenja javnih i privatnih usluga.

Na početku svog izlaganja, Nenad daje primer onih sajtova koji korisnicima više ulivaju poverenje prilikom odluke za kupovnu određenih proizvoda ili usluga, a koji su u velikoj meri obogaćeni multimedijalnim sadržajem od teksta, preko fotografija ili videa. On napominje da po običaju, korisnici izbegavaju web stranice sa manje sadržaja i informacija, upravo iz razloga što deluju nedovršeno.

Osnova svake kvalitetne online kupovine jeste poverenje kupaca, koje se veoma teško gradi ali u isto vreme i lako gubi. Imate samo jednu priliku da ostavite dobar utisak na potrošače i to treba da uradite.

Postavlja se pitanje kako dizajn može pomoći u ovom, složenom procesu građenja poverenja, ali i moderne online prodavnice? Nenad objašnjava da se uvek treba držati četiri proverenih tačaka kada već govorimo o UX dizajnu, a to su:

  • Kvalitet dizajna mora da prati pozitivne trendove;
  • Unapred integrisana upozorenja za kupce,
  • Tačan i ažuran sadržaj,
  • Sadržaj povezan sa ostatkom Internet sadržaja.

I pre nego što se ispune sve navedene tačke, Ivanović publici posebno stavlja do znanja da je od krucijalnog značaja biti upoznat za koju ciljnu grupu se dizajnira određeni sajt posebo zbog unapređenja iskustva kupovine.

Deo svog predavanja Nenad je posvetio upoređivanju dva pravca, tačnije navika korisnika prilikom online kupovine koji se deli na Considered Purchase i Non-Considered Purchase. Prema njegovim rečima, prvi segment je namenjen sa ciljem da se probude emocije kod korisnika a koji se u velikoj meri vezuje za e-commerce sajtove putem kojih se obavljaju znatno skuplje kupovine za razliku od Non-Considered segmenta gde korisnici uglavnom uz jednu posetu obavljaju u proseku i jednu kupovinu, uz što brži završetak čitavog procesa.

Webiz
Webiz edukacija otvorene je juče, a glavna tema ovog događaja bio je e-commerce.

Kako dizajnirati ova dva iskustva?

Considered

  • Koristiti fotografije i grafike većih rezolucija,
  • Mogućnost slanja e-maila,
  • E-mail kampanja,
  • Review i rating sistem,
  • Prikazi preporuka i prethodno pregledanih proizvoda,
  • Omogućiti ljudima zabavu.

Non-Considered

  • Bitne su jasne i koncizne informacije,
  • Precizne informacije za dostavu troškove,
  • Tehnički detalji proizvoda,
  • Opcija za lako poručivanje prethodne kupovine,
  • Bez popup-ova i napadnih reklama,
  • Što brži put do kupovine, to bolje.

Sigurnost korisnika, pa sve ostalo

Odavno je jasno koliko je bezbednost jednog e-commerce sajta bitna za sve koji se odluče da kupe određeni proizvod online. Upravo iz tih razloga, Ivanović govori više o tome kako današnji korisnici gledaju na to da li je web prodavnica sigurna ili ne? Kako on kaže, jedan od ključnih sigurnosnih elemenata koje svaki sajt treba da ima jeste SSL bezbednosni sertifikat koji mora da bude enkriptovan.

Kada vidite na sajtu da je secure onda znate da ima izdat SSL sertifikat. Još jedna od bitnih stvari kada govorimo o bezbednosti jesu i Trustmark simboli kojima korisnici sve više veruju, posebno kod e-commerce sajtova. Što se plaćanja tiče, korisnici na primer vole da vide kada jedan sajt ima integraciju sa Pay Pal-om, jer veruju da je online prodavnica morala da prođe određeni proces kako bi se integrisala sa ovom kompanijom.

Zaključivši svoje predavanje, Ivanović dodaje da sve kupce koje uspete da inspirišete i da budete korektni prema njima, uvek možete i da vratite na vašu prodavnicu, posebno ako pratite i popularna dešavanja u svetu, kao što su Black Friday, veliki sportski događaji, kao i praznici, a koji se mogu iskoristiti za dodatne popuste i ponude. Na kraju, on podseća da će od 25. maja ove godine poseban fokus biti stavljen na GDPR regulativu koja tada stupa na snagu, a reč je o novom zakonu prikupljanja podataka korisnika, što je usko vezano i za online trgovinu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.