Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a?

Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a – i pritom povećati zaradu?

Pod sloganom 'Move you forward' , juče je i zvanično otpočela šesta po redu Webiz konferencija u okviru koje je održana i Webiz edukacija posvećena e-commercu. Među predavačima našao se i Nenad Ivanović iz kompanije Verisec koji je publiku upoznao sa temom kako uz napredan UX dizajn i poverenje kupaca uvećati online prodaju.

Webiz

Trenutno, Nenad radi na dizajnu i razvoju IT Security rešenja za banke i korporacije širom sveta od kojih većina koristi sisteme za Internet plaćanja i identifikaciju korisnika. U pomenutoj kompaniji u kojoj radi, Ivanović razvija sisteme digitalnih identiteta koji su nedavno priznati od odbora Švedske vlade za elektronsku identifikaciju, kako se građani mogu identifikovati prilikom korišćenja javnih i privatnih usluga.

Na početku svog izlaganja, Nenad daje primer onih sajtova koji korisnicima više ulivaju poverenje prilikom odluke za kupovnu određenih proizvoda ili usluga, a koji su u velikoj meri obogaćeni multimedijalnim sadržajem od teksta, preko fotografija ili videa. On napominje da po običaju, korisnici izbegavaju web stranice sa manje sadržaja i informacija, upravo iz razloga što deluju nedovršeno.

Osnova svake kvalitetne online kupovine jeste poverenje kupaca, koje se veoma teško gradi ali u isto vreme i lako gubi. Imate samo jednu priliku da ostavite dobar utisak na potrošače i to treba da uradite.

Postavlja se pitanje kako dizajn može pomoći u ovom, složenom procesu građenja poverenja, ali i moderne online prodavnice? Nenad objašnjava da se uvek treba držati četiri proverenih tačaka kada već govorimo o UX dizajnu, a to su:

  • Kvalitet dizajna mora da prati pozitivne trendove;
  • Unapred integrisana upozorenja za kupce,
  • Tačan i ažuran sadržaj,
  • Sadržaj povezan sa ostatkom Internet sadržaja.

I pre nego što se ispune sve navedene tačke, Ivanović publici posebno stavlja do znanja da je od krucijalnog značaja biti upoznat za koju ciljnu grupu se dizajnira određeni sajt posebo zbog unapređenja iskustva kupovine.

Deo svog predavanja Nenad je posvetio upoređivanju dva pravca, tačnije navika korisnika prilikom online kupovine koji se deli na Considered Purchase i Non-Considered Purchase. Prema njegovim rečima, prvi segment je namenjen sa ciljem da se probude emocije kod korisnika a koji se u velikoj meri vezuje za e-commerce sajtove putem kojih se obavljaju znatno skuplje kupovine za razliku od Non-Considered segmenta gde korisnici uglavnom uz jednu posetu obavljaju u proseku i jednu kupovinu, uz što brži završetak čitavog procesa.

Webiz
Webiz edukacija otvorene je juče, a glavna tema ovog događaja bio je e-commerce.

Kako dizajnirati ova dva iskustva?

Considered

  • Koristiti fotografije i grafike većih rezolucija,
  • Mogućnost slanja e-maila,
  • E-mail kampanja,
  • Review i rating sistem,
  • Prikazi preporuka i prethodno pregledanih proizvoda,
  • Omogućiti ljudima zabavu.

Non-Considered

  • Bitne su jasne i koncizne informacije,
  • Precizne informacije za dostavu troškove,
  • Tehnički detalji proizvoda,
  • Opcija za lako poručivanje prethodne kupovine,
  • Bez popup-ova i napadnih reklama,
  • Što brži put do kupovine, to bolje.

Sigurnost korisnika, pa sve ostalo

Odavno je jasno koliko je bezbednost jednog e-commerce sajta bitna za sve koji se odluče da kupe određeni proizvod online. Upravo iz tih razloga, Ivanović govori više o tome kako današnji korisnici gledaju na to da li je web prodavnica sigurna ili ne? Kako on kaže, jedan od ključnih sigurnosnih elemenata koje svaki sajt treba da ima jeste SSL bezbednosni sertifikat koji mora da bude enkriptovan.

Kada vidite na sajtu da je secure onda znate da ima izdat SSL sertifikat. Još jedna od bitnih stvari kada govorimo o bezbednosti jesu i Trustmark simboli kojima korisnici sve više veruju, posebno kod e-commerce sajtova. Što se plaćanja tiče, korisnici na primer vole da vide kada jedan sajt ima integraciju sa Pay Pal-om, jer veruju da je online prodavnica morala da prođe određeni proces kako bi se integrisala sa ovom kompanijom.

Zaključivši svoje predavanje, Ivanović dodaje da sve kupce koje uspete da inspirišete i da budete korektni prema njima, uvek možete i da vratite na vašu prodavnicu, posebno ako pratite i popularna dešavanja u svetu, kao što su Black Friday, veliki sportski događaji, kao i praznici, a koji se mogu iskoristiti za dodatne popuste i ponude. Na kraju, on podseća da će od 25. maja ove godine poseban fokus biti stavljen na GDPR regulativu koja tada stupa na snagu, a reč je o novom zakonu prikupljanja podataka korisnika, što je usko vezano i za online trgovinu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Mobilno

Bus Plus aplikacija konačno dostupna i za iOS uređaje

Posle dugo čekanja i najavljivanja, za korisnike mobilnih uređaja kompanije Apple konačno je dostupna Bus Plus aplikacija - koja će im omogućiti bolje i jednostavnije praćenje gradskog prevoza u Beogradu.