Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a?

Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a – i pritom povećati zaradu?

Pod sloganom 'Move you forward' , juče je i zvanično otpočela šesta po redu Webiz konferencija u okviru koje je održana i Webiz edukacija posvećena e-commercu. Među predavačima našao se i Nenad Ivanović iz kompanije Verisec koji je publiku upoznao sa temom kako uz napredan UX dizajn i poverenje kupaca uvećati online prodaju.

Webiz

Trenutno, Nenad radi na dizajnu i razvoju IT Security rešenja za banke i korporacije širom sveta od kojih većina koristi sisteme za Internet plaćanja i identifikaciju korisnika. U pomenutoj kompaniji u kojoj radi, Ivanović razvija sisteme digitalnih identiteta koji su nedavno priznati od odbora Švedske vlade za elektronsku identifikaciju, kako se građani mogu identifikovati prilikom korišćenja javnih i privatnih usluga.

Na početku svog izlaganja, Nenad daje primer onih sajtova koji korisnicima više ulivaju poverenje prilikom odluke za kupovnu određenih proizvoda ili usluga, a koji su u velikoj meri obogaćeni multimedijalnim sadržajem od teksta, preko fotografija ili videa. On napominje da po običaju, korisnici izbegavaju web stranice sa manje sadržaja i informacija, upravo iz razloga što deluju nedovršeno.

Osnova svake kvalitetne online kupovine jeste poverenje kupaca, koje se veoma teško gradi ali u isto vreme i lako gubi. Imate samo jednu priliku da ostavite dobar utisak na potrošače i to treba da uradite.

Postavlja se pitanje kako dizajn može pomoći u ovom, složenom procesu građenja poverenja, ali i moderne online prodavnice? Nenad objašnjava da se uvek treba držati četiri proverenih tačaka kada već govorimo o UX dizajnu, a to su:

  • Kvalitet dizajna mora da prati pozitivne trendove;
  • Unapred integrisana upozorenja za kupce,
  • Tačan i ažuran sadržaj,
  • Sadržaj povezan sa ostatkom Internet sadržaja.

I pre nego što se ispune sve navedene tačke, Ivanović publici posebno stavlja do znanja da je od krucijalnog značaja biti upoznat za koju ciljnu grupu se dizajnira određeni sajt posebo zbog unapređenja iskustva kupovine.

Deo svog predavanja Nenad je posvetio upoređivanju dva pravca, tačnije navika korisnika prilikom online kupovine koji se deli na Considered Purchase i Non-Considered Purchase. Prema njegovim rečima, prvi segment je namenjen sa ciljem da se probude emocije kod korisnika a koji se u velikoj meri vezuje za e-commerce sajtove putem kojih se obavljaju znatno skuplje kupovine za razliku od Non-Considered segmenta gde korisnici uglavnom uz jednu posetu obavljaju u proseku i jednu kupovinu, uz što brži završetak čitavog procesa.

Webiz edukacija otvorene je juče, a glavna tema ovog događaja bio je e-commerce. Webiz

Kako dizajnirati ova dva iskustva?

Considered

  • Koristiti fotografije i grafike većih rezolucija,
  • Mogućnost slanja e-maila,
  • E-mail kampanja,
  • Review i rating sistem,
  • Prikazi preporuka i prethodno pregledanih proizvoda,
  • Omogućiti ljudima zabavu.

Non-Considered

  • Bitne su jasne i koncizne informacije,
  • Precizne informacije za dostavu troškove,
  • Tehnički detalji proizvoda,
  • Opcija za lako poručivanje prethodne kupovine,
  • Bez popup-ova i napadnih reklama,
  • Što brži put do kupovine, to bolje.

Sigurnost korisnika, pa sve ostalo

Odavno je jasno koliko je bezbednost jednog e-commerce sajta bitna za sve koji se odluče da kupe određeni proizvod online. Upravo iz tih razloga, Ivanović govori više o tome kako današnji korisnici gledaju na to da li je web prodavnica sigurna ili ne? Kako on kaže, jedan od ključnih sigurnosnih elemenata koje svaki sajt treba da ima jeste SSL bezbednosni sertifikat koji mora da bude enkriptovan.

Kada vidite na sajtu da je secure onda znate da ima izdat SSL sertifikat. Još jedna od bitnih stvari kada govorimo o bezbednosti jesu i Trustmark simboli kojima korisnici sve više veruju, posebno kod e-commerce sajtova. Što se plaćanja tiče, korisnici na primer vole da vide kada jedan sajt ima integraciju sa Pay Pal-om, jer veruju da je online prodavnica morala da prođe određeni proces kako bi se integrisala sa ovom kompanijom.

Zaključivši svoje predavanje, Ivanović dodaje da sve kupce koje uspete da inspirišete i da budete korektni prema njima, uvek možete i da vratite na vašu prodavnicu, posebno ako pratite i popularna dešavanja u svetu, kao što su Black Friday, veliki sportski događaji, kao i praznici, a koji se mogu iskoristiti za dodatne popuste i ponude. Na kraju, on podseća da će od 25. maja ove godine poseban fokus biti stavljen na GDPR regulativu koja tada stupa na snagu, a reč je o novom zakonu prikupljanja podataka korisnika, što je usko vezano i za online trgovinu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Porodična tradicija u aero-inženjerstvu Miloša je inspirisala da osnuje PR-DC i proizvodi dronove za svetsko tržište

Možda je manje poznato, ali i u Srbiji postoji tim stručnih inženjera koji rade na razvoju savremenih lakih letelica. Baš ta grupa ljudi, nedaleko od Beograda, ima svoje kancelarije i velike prostorije pune alata i prototipova većih i manjih dronova. Mi smo imali priliku da ih posetimo.

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Gaming

Golf Club Wasteland, igra srpskog studija Demagog, sada je dostupna i za PC i gaming konzole

Još jedna lepa priča dolazi nam iz sve više rastuće i respektabilne game dev industrije u Srbiji.

Istraživanje

Microsoft, Nordeus i Ubisoft su najpoželjniji poslodavci u Srbiji – pokazuje istraživanje koje je sproveo Infostud

Istraživanje je pokazalo ko se na domaćem tržištu percipira kao najpoželjniji poslodavac kao i koje osobine mora da poseduje ukoliko to želi da postane.

Karijere

Udruženje ‘Mame su zakon’ izborilo se za zakonske promene koje se tiču majki – ali borba za bolji položaj se vodi i dalje

Početkom juna Vlada je usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom. On uskoro ulazi u skupštinsku proceduru, a mi sa predsednicom Udruženja 'Mame su zakon' razgovaramo o pomenutom predlogu i daljim amandmanima.

Tehnologija

Nacionalna platforma za masovnu obradu podataka predstavljena u Državnom data centru u Kragujevcu

Kancelarija za IT i eUpravu predstavila je juče u Državnom data centru u Kragujevcu platformu 'Pametna Srbija' koja služi za sigurno prikupljanje i obradu podataka iz različitih javnih izvora.

Kolumna

Iza scene sa Levi9 u organizaciji nesvakidašnjeg Hack9 događaja

Kada je u pitanju kreativni rad koji je vremenski "kompresovan", adrenalin raste, entuzijazam ne jenjava, a rezultati mogu biti fantastični. Da, pričamo o pojmu hackathon-a. Međutim, usled pandemije, ove godine smo ga u Levi9 organizovali malo drugačije.

Karijere

Nemanja je softverski inženjer koji živi i radi u Japanu – i otkriva nam svoja iskustva

Kako funkcioniše IT industrija u Japanu? Nemanja, koji je programer u kompaniji Rakuten Mobile u Tokiju, otkriva detalje.