Kako izgraditi poverenje kod kupaca primenom dobrog UX-a – i pritom povećati zaradu?

Pod sloganom 'Move you forward' , juče je i zvanično otpočela šesta po redu Webiz konferencija u okviru koje je održana i Webiz edukacija posvećena e-commercu. Među predavačima našao se i Nenad Ivanović iz kompanije Verisec koji je publiku upoznao sa temom kako uz napredan UX dizajn i poverenje kupaca uvećati online prodaju.

Webiz

Trenutno, Nenad radi na dizajnu i razvoju IT Security rešenja za banke i korporacije širom sveta od kojih većina koristi sisteme za Internet plaćanja i identifikaciju korisnika. U pomenutoj kompaniji u kojoj radi, Ivanović razvija sisteme digitalnih identiteta koji su nedavno priznati od odbora Švedske vlade za elektronsku identifikaciju, kako se građani mogu identifikovati prilikom korišćenja javnih i privatnih usluga.

Na početku svog izlaganja, Nenad daje primer onih sajtova koji korisnicima više ulivaju poverenje prilikom odluke za kupovnu određenih proizvoda ili usluga, a koji su u velikoj meri obogaćeni multimedijalnim sadržajem od teksta, preko fotografija ili videa. On napominje da po običaju, korisnici izbegavaju web stranice sa manje sadržaja i informacija, upravo iz razloga što deluju nedovršeno.

Osnova svake kvalitetne online kupovine jeste poverenje kupaca, koje se veoma teško gradi ali u isto vreme i lako gubi. Imate samo jednu priliku da ostavite dobar utisak na potrošače i to treba da uradite.

Postavlja se pitanje kako dizajn može pomoći u ovom, složenom procesu građenja poverenja, ali i moderne online prodavnice? Nenad objašnjava da se uvek treba držati četiri proverenih tačaka kada već govorimo o UX dizajnu, a to su:

  • Kvalitet dizajna mora da prati pozitivne trendove;
  • Unapred integrisana upozorenja za kupce,
  • Tačan i ažuran sadržaj,
  • Sadržaj povezan sa ostatkom Internet sadržaja.

I pre nego što se ispune sve navedene tačke, Ivanović publici posebno stavlja do znanja da je od krucijalnog značaja biti upoznat za koju ciljnu grupu se dizajnira određeni sajt posebo zbog unapređenja iskustva kupovine.

Deo svog predavanja Nenad je posvetio upoređivanju dva pravca, tačnije navika korisnika prilikom online kupovine koji se deli na Considered Purchase i Non-Considered Purchase. Prema njegovim rečima, prvi segment je namenjen sa ciljem da se probude emocije kod korisnika a koji se u velikoj meri vezuje za e-commerce sajtove putem kojih se obavljaju znatno skuplje kupovine za razliku od Non-Considered segmenta gde korisnici uglavnom uz jednu posetu obavljaju u proseku i jednu kupovinu, uz što brži završetak čitavog procesa.

Webiz
Webiz edukacija otvorene je juče, a glavna tema ovog događaja bio je e-commerce.

Kako dizajnirati ova dva iskustva?

Considered

  • Koristiti fotografije i grafike većih rezolucija,
  • Mogućnost slanja e-maila,
  • E-mail kampanja,
  • Review i rating sistem,
  • Prikazi preporuka i prethodno pregledanih proizvoda,
  • Omogućiti ljudima zabavu.

Non-Considered

  • Bitne su jasne i koncizne informacije,
  • Precizne informacije za dostavu troškove,
  • Tehnički detalji proizvoda,
  • Opcija za lako poručivanje prethodne kupovine,
  • Bez popup-ova i napadnih reklama,
  • Što brži put do kupovine, to bolje.

Sigurnost korisnika, pa sve ostalo

Odavno je jasno koliko je bezbednost jednog e-commerce sajta bitna za sve koji se odluče da kupe određeni proizvod online. Upravo iz tih razloga, Ivanović govori više o tome kako današnji korisnici gledaju na to da li je web prodavnica sigurna ili ne? Kako on kaže, jedan od ključnih sigurnosnih elemenata koje svaki sajt treba da ima jeste SSL bezbednosni sertifikat koji mora da bude enkriptovan.

Kada vidite na sajtu da je secure onda znate da ima izdat SSL sertifikat. Još jedna od bitnih stvari kada govorimo o bezbednosti jesu i Trustmark simboli kojima korisnici sve više veruju, posebno kod e-commerce sajtova. Što se plaćanja tiče, korisnici na primer vole da vide kada jedan sajt ima integraciju sa Pay Pal-om, jer veruju da je online prodavnica morala da prođe određeni proces kako bi se integrisala sa ovom kompanijom.

Zaključivši svoje predavanje, Ivanović dodaje da sve kupce koje uspete da inspirišete i da budete korektni prema njima, uvek možete i da vratite na vašu prodavnicu, posebno ako pratite i popularna dešavanja u svetu, kao što su Black Friday, veliki sportski događaji, kao i praznici, a koji se mogu iskoristiti za dodatne popuste i ponude. Na kraju, on podseća da će od 25. maja ove godine poseban fokus biti stavljen na GDPR regulativu koja tada stupa na snagu, a reč je o novom zakonu prikupljanja podataka korisnika, što je usko vezano i za online trgovinu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!