Inkrementalni ili kompletni redizajn web stranice, šta izabrati?

Šta su prednosti, a šta mane inkrementalnog i kompletnog redizajna web stranice?

Nakon niza kvalitetnih panel diskusija i predavanja, na OMGcommerce konferenciji, red je došao i za Marka Briševca iz osječke kompanije Inchoo. On je prisutnima predavao na temu strategije redizajna web trgovine, te je razvdojio prednosti i mane inkrementalnih i konkretnih promena kada je reč o web stranicama.

Inchoo-OMGcommerce
(Foto: Luka Travaš)

Nakon kratkog predstavljanja publici, Marko koji stiže iz kompanije Inchoo, odmah je svoje predavanje započeo postavljanjem pitanja; zašto pojedine kompanije svake godine razmišljaju o redizajnu sajta i plasiranju sasvim drugačijeg dizajna? Kako on navodi, ralzog leži u potrebi web trgovaca za promenom, dok će sa druge strane potrošač negativno gledati na web trgovinu, ukoliko se njemu poznati vizual stalno menja.

Tim povodom Marko navodi da je za kupca veoma bitna jednostavnost i brzina, te da oni stalno žele da budu upoznati sa sadržajem (proizvodima, uslugama) koji mu nudi određena kompanija:

Korisnici ne vole česte promene i morate biti veoma oprezni kada je u pitanju redizajn web stranice, pa treba odabrati pravi potez između inkrementalnih i kompletnih promena.

Inkrementalne ili kompletne promene, pitanje je sad?

U svakom web poslovanju postoji potreba za eventualnim redizajnom Internet sajta nakon određenog vremena, iz tih razloga, Briševac je publici dao primere jedina dva metoda promena, a to su inkrementalni i kompletni. Držeći se stava sa početka predavanja, Marko je istakao da publika negativno reaguje na kompletne promena, te je kao primer naveo redizajn sajta Amazon.

Istini za volju, od 1998. do 2015. godine, sajt pozantog servisa, retko kada je pravio ozbiljne promene, te i dan danas ima veliko poverenje kod korisnika. Čak i kada su 2000. godine napravili malo drugačiji dizajn, publika je taj potez dočekala sa negodovanjem.

Razlika između ova dva procesa jeste u tome da kompletni redizajn, što i sama reč kaže, predstavlja potpunu promenu izgleda web stranice, dok se kod inkrementalnih promena može tačno videti koja bi nam promena donela rezultat i kakvu reakciju kod publike.

publika1

Inkrementalne promene (prednosti):

  • Korisnici su upoznati sa stranicom
  • Fleksibilnost
  • Manje finansijskom opterećenje
  • Jednostavno upravljanje
  • Merenje napretka
  • Veći angažman klijenta

Inkrementalne promene (nedostaci):

  • Komplikovana implementacija
  • Gubitak konzistentnosti

Sa druge strane, kada je reč o kompletnom redizajnu, Marko navodi da ne možemo znati šta nas zapravo očekuje nakon generalne promene web stranice. Reakcije korisnika budu uglavnom negativne, a to su nam dokazale i velike kompanije, kada su se odlučile za takav potez, objašnjava Briševac.

Kompletan redizaj (prednosti):

  • Rešavanje više nedostataka istovremeno
  • Konzistentnost

Kompletan redizajn (mane):

  • Rizik
  • Reakcija korisnika
  • Trošak

omg2015prtneri

Pri kraju svog predavanja, Marko je publiku informisao šta koja strategija donosi, te za koju se na kraju odlučiti:

Inkrementalni redizajn je proveren, jer minimalne promene uvek daju rezultate. Sa druge strane, kompletan redizajn zahteva prilagođavanje novim tehnologijama, javlja se promašena informacijska arhitektura kod korisnika, zatim loši rezultati tehničke i SEO analize, kao i novi vizuelni identitet.

Na kraju, Marko je savetovao sve vlasnike web stranica da ako se odluče za redizajn sajta, na najbolji mogući način pripreme i obaveste publiku koristeći newslettere i društvene mreže. Što se statistike tiče, nakon prvih mesec dana kompletnih promena, javlja se pad posete, te nakon tek 6 meseci od redizajna počinje rast posete. Kod inkrementalnog dizajna statistika je znato bolja, čak i u ranom lansiranju sajta nakon promena, zaključuje Briševac.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.