Inkrementalni ili kompletni redizajn web stranice, šta izabrati?

Šta su prednosti, a šta mane inkrementalnog i kompletnog redizajna web stranice?

Nakon niza kvalitetnih panel diskusija i predavanja, na OMGcommerce konferenciji, red je došao i za Marka Briševca iz osječke kompanije Inchoo. On je prisutnima predavao na temu strategije redizajna web trgovine, te je razvdojio prednosti i mane inkrementalnih i konkretnih promena kada je reč o web stranicama.

Inchoo-OMGcommerce
(Foto: Luka Travaš)

Nakon kratkog predstavljanja publici, Marko koji stiže iz kompanije Inchoo, odmah je svoje predavanje započeo postavljanjem pitanja; zašto pojedine kompanije svake godine razmišljaju o redizajnu sajta i plasiranju sasvim drugačijeg dizajna? Kako on navodi, ralzog leži u potrebi web trgovaca za promenom, dok će sa druge strane potrošač negativno gledati na web trgovinu, ukoliko se njemu poznati vizual stalno menja.

Tim povodom Marko navodi da je za kupca veoma bitna jednostavnost i brzina, te da oni stalno žele da budu upoznati sa sadržajem (proizvodima, uslugama) koji mu nudi određena kompanija:

Korisnici ne vole česte promene i morate biti veoma oprezni kada je u pitanju redizajn web stranice, pa treba odabrati pravi potez između inkrementalnih i kompletnih promena.

Inkrementalne ili kompletne promene, pitanje je sad?

U svakom web poslovanju postoji potreba za eventualnim redizajnom Internet sajta nakon određenog vremena, iz tih razloga, Briševac je publici dao primere jedina dva metoda promena, a to su inkrementalni i kompletni. Držeći se stava sa početka predavanja, Marko je istakao da publika negativno reaguje na kompletne promena, te je kao primer naveo redizajn sajta Amazon.

Istini za volju, od 1998. do 2015. godine, sajt pozantog servisa, retko kada je pravio ozbiljne promene, te i dan danas ima veliko poverenje kod korisnika. Čak i kada su 2000. godine napravili malo drugačiji dizajn, publika je taj potez dočekala sa negodovanjem.

Razlika između ova dva procesa jeste u tome da kompletni redizajn, što i sama reč kaže, predstavlja potpunu promenu izgleda web stranice, dok se kod inkrementalnih promena može tačno videti koja bi nam promena donela rezultat i kakvu reakciju kod publike.

publika1

Inkrementalne promene (prednosti):

  • Korisnici su upoznati sa stranicom
  • Fleksibilnost
  • Manje finansijskom opterećenje
  • Jednostavno upravljanje
  • Merenje napretka
  • Veći angažman klijenta

Inkrementalne promene (nedostaci):

  • Komplikovana implementacija
  • Gubitak konzistentnosti

Sa druge strane, kada je reč o kompletnom redizajnu, Marko navodi da ne možemo znati šta nas zapravo očekuje nakon generalne promene web stranice. Reakcije korisnika budu uglavnom negativne, a to su nam dokazale i velike kompanije, kada su se odlučile za takav potez, objašnjava Briševac.

Kompletan redizaj (prednosti):

  • Rešavanje više nedostataka istovremeno
  • Konzistentnost

Kompletan redizajn (mane):

  • Rizik
  • Reakcija korisnika
  • Trošak

omg2015prtneri

Pri kraju svog predavanja, Marko je publiku informisao šta koja strategija donosi, te za koju se na kraju odlučiti:

Inkrementalni redizajn je proveren, jer minimalne promene uvek daju rezultate. Sa druge strane, kompletan redizajn zahteva prilagođavanje novim tehnologijama, javlja se promašena informacijska arhitektura kod korisnika, zatim loši rezultati tehničke i SEO analize, kao i novi vizuelni identitet.

Na kraju, Marko je savetovao sve vlasnike web stranica da ako se odluče za redizajn sajta, na najbolji mogući način pripreme i obaveste publiku koristeći newslettere i društvene mreže. Što se statistike tiče, nakon prvih mesec dana kompletnih promena, javlja se pad posete, te nakon tek 6 meseci od redizajna počinje rast posete. Kod inkrementalnog dizajna statistika je znato bolja, čak i u ranom lansiranju sajta nakon promena, zaključuje Briševac.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.