Inkrementalni ili kompletni redizajn web stranice, šta izabrati?

Šta su prednosti, a šta mane inkrementalnog i kompletnog redizajna web stranice?

Nakon niza kvalitetnih panel diskusija i predavanja, na OMGcommerce konferenciji, red je došao i za Marka Briševca iz osječke kompanije Inchoo. On je prisutnima predavao na temu strategije redizajna web trgovine, te je razvdojio prednosti i mane inkrementalnih i konkretnih promena kada je reč o web stranicama.

Inchoo-OMGcommerce
(Foto: Luka Travaš)

Nakon kratkog predstavljanja publici, Marko koji stiže iz kompanije Inchoo, odmah je svoje predavanje započeo postavljanjem pitanja; zašto pojedine kompanije svake godine razmišljaju o redizajnu sajta i plasiranju sasvim drugačijeg dizajna? Kako on navodi, ralzog leži u potrebi web trgovaca za promenom, dok će sa druge strane potrošač negativno gledati na web trgovinu, ukoliko se njemu poznati vizual stalno menja.

Tim povodom Marko navodi da je za kupca veoma bitna jednostavnost i brzina, te da oni stalno žele da budu upoznati sa sadržajem (proizvodima, uslugama) koji mu nudi određena kompanija:

Korisnici ne vole česte promene i morate biti veoma oprezni kada je u pitanju redizajn web stranice, pa treba odabrati pravi potez između inkrementalnih i kompletnih promena.

Inkrementalne ili kompletne promene, pitanje je sad?

U svakom web poslovanju postoji potreba za eventualnim redizajnom Internet sajta nakon određenog vremena, iz tih razloga, Briševac je publici dao primere jedina dva metoda promena, a to su inkrementalni i kompletni. Držeći se stava sa početka predavanja, Marko je istakao da publika negativno reaguje na kompletne promena, te je kao primer naveo redizajn sajta Amazon.

Istini za volju, od 1998. do 2015. godine, sajt pozantog servisa, retko kada je pravio ozbiljne promene, te i dan danas ima veliko poverenje kod korisnika. Čak i kada su 2000. godine napravili malo drugačiji dizajn, publika je taj potez dočekala sa negodovanjem.

Razlika između ova dva procesa jeste u tome da kompletni redizajn, što i sama reč kaže, predstavlja potpunu promenu izgleda web stranice, dok se kod inkrementalnih promena može tačno videti koja bi nam promena donela rezultat i kakvu reakciju kod publike.

publika1

Inkrementalne promene (prednosti):

  • Korisnici su upoznati sa stranicom
  • Fleksibilnost
  • Manje finansijskom opterećenje
  • Jednostavno upravljanje
  • Merenje napretka
  • Veći angažman klijenta

Inkrementalne promene (nedostaci):

  • Komplikovana implementacija
  • Gubitak konzistentnosti

Sa druge strane, kada je reč o kompletnom redizajnu, Marko navodi da ne možemo znati šta nas zapravo očekuje nakon generalne promene web stranice. Reakcije korisnika budu uglavnom negativne, a to su nam dokazale i velike kompanije, kada su se odlučile za takav potez, objašnjava Briševac.

Kompletan redizaj (prednosti):

  • Rešavanje više nedostataka istovremeno
  • Konzistentnost

Kompletan redizajn (mane):

  • Rizik
  • Reakcija korisnika
  • Trošak

omg2015prtneri

Pri kraju svog predavanja, Marko je publiku informisao šta koja strategija donosi, te za koju se na kraju odlučiti:

Inkrementalni redizajn je proveren, jer minimalne promene uvek daju rezultate. Sa druge strane, kompletan redizajn zahteva prilagođavanje novim tehnologijama, javlja se promašena informacijska arhitektura kod korisnika, zatim loši rezultati tehničke i SEO analize, kao i novi vizuelni identitet.

Na kraju, Marko je savetovao sve vlasnike web stranica da ako se odluče za redizajn sajta, na najbolji mogući način pripreme i obaveste publiku koristeći newslettere i društvene mreže. Što se statistike tiče, nakon prvih mesec dana kompletnih promena, javlja se pad posete, te nakon tek 6 meseci od redizajna počinje rast posete. Kod inkrementalnog dizajna statistika je znato bolja, čak i u ranom lansiranju sajta nakon promena, zaključuje Briševac.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.