Kako dobiti odgovor na pitanja koja najčešće muče preduzetnike?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Kako dobiti odgovor na pitanja koja najčešće muče preduzetnike?

Kompanija Visa pokrenula je novu inicijativu kojom želi da podrži domaće preduzetnike - male i srednje porodične i lokalne biznise koji su pogođeni nedavnim dešavanjima. O čemu je tačno reč, razgovaramo sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

Možda smo pomislili da je prvi talas korona virusa iza nas, ali dešavanja u letnjem periodu pokazala su nam da će ekonomski oporavak biti teži nego što smo mislili. Više nego ikada, preduzetništvo je stavljeno na test, odgovori ovog puta nisu poznati i nema prepisivanja. Pa ipak, preduzetništvo je u srcu svake ekonomije jer mala i srednja preduzeća čine okosnicu privrede i lokalnih zajednica. Mali i porodični biznisi su ti koji oblikuju naše društvo, negujući ga i razvijajući kroz svoje aktivnosti.

Iako je 2020. godina zbog svih svojih dešavanja izuzetno teška za mnoge preduzetnike, već dugi niz godina postoji ustaljeni set pitanja za sve koji pokušavaju i priželjkuju da pokrenu svoj biznis, ali i za one koji su to već učinili.

Sa ciljem da odgovori na ova pitanja, ali i da pomogne preduzetnike u doba pandemije COVID-19, kompanija Visa pokrenula je kampanju #PodržimoLokalno tj. unikatnu Platformu za podršku lokalnim biznisima kroz razvoj baze znanja u okviru koje se nalaze stručni odgovori na teme kako pronaći izvor finansiranja i organizovati troškove pokretanja, kako odabrati različite vrste plaćanja, ali i kako upravljati finansijama, online reputacijom i promocijom na digitalnim kanalima.

“Preduzetništvo danas ima potpuno drugačiji prizvuk nego pre samo nekoliko godina, budući da su nove tehnologije izmenile tradicionalno poslovanje” – započinje razgovor Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, sa kojim smo razgovarali o novoj platformi namenjenoj preduzetnicima, a sve u cilju da se vlasnici malih biznisa edukuju kako da ih brzo i jednostavno digitalno transformišu i prilagode zahtevima modernih kupaca.

Sve što muči preduzetnike, na jednom mestu

Već na početku razgovora, Vladimir kaže da se biznisi u ranim fazama najčešće suočavaju sa izazovima u vidu ograničenog kapitala, administracije i borbe da se održi pozitivan novčani tok (cashflow). Sa druge strane, gotovo svi biznisi danas se susreću za jednim drugim izazovom – kako da prilagode svoje poslovanje modernim procesima i da izvrše uspešnu digitalnu transformaciju:

Pandemija je ubrzala digitalnu transformaciju, pa smo više nego ikad posvećeni pružanju tehnologije neophodne za implementaciju inovativnih načina plaćanja. Potrošači sve više plaćaju putem Interneta, a u radnjama koriste kartice i mobilne telefone, stoga nošenje gotovine u novčaniku postaje stvar prošlosti.

Digitalna plaćanja malim trgovcima mogu da omoguće i pomognu razvoj poslovanja, jer tako štede vreme i privlače nove kupce, a Visa duboko veruje da su sada, više nego ikada, svetu potrebna brza, pouzdana i bezbedna digitalna plaćanja.

Nastavljajući priču o preduzetnicima, zanimalo nas je i koliko budući vlasnici svojih firmi dele ideje sa okolinom i koliko im je u tom smislu bitno mentorstvo – usmerenje starijih i iskusnijih preduzetnika koji im na početku mogu pomoći da preskoče prve prepreke. Đorđević smatra da početnici uglavnom dele biznis ideje sa svojim prijateljima i članovima porodice, dok se za one birokratske stvari oko pokretanja biznisa informišu kod preduzetnika koji su već prošli kroz proces osnivanja preduzeća.

Nova platforma zamišljena je kao svojevrsna baza znanja u okviru koje preduzetnici i oni koji to planiraju da postanu mogu da pronađu stručne savete za pokretanje i upravljanje biznisom.

Međutim, dodaje naš sagovornik, ideja i biznis plan samo su jedan deo preduzetničkog puta jer onaj drugi često ume da bude i značajniji – a tiče se pronalaženja načina finansiranja, troškova pokretanja biznisa i usvajanja različitih metoda plaćanja:

Znamo koliko počeci umeju da budu teški, zato smo odlučili da kreiramo Platformu za podršku malom biznisu sa ciljem da osnažimo preduzetnike nudeći im upravo savete i kontakte koji mogu da im pomognu u realizaciji biznis ideje i olakšaju prve korake na tržištu.

Na pitanje Netokracije zašto baš baza znanja i koji su to sve aspekti koji čine kampanju #PodržimoLokalno, Vladimir ističe da su mala i srednja preduzeća najviše osetila posledice pandemije, od kojih su mnoga morala u potpunosti da obustave svoje poslovanje. On pak dodaje da su ovakvi biznisi temelj svake privrede jer zapošljavaju veliki broj ljudi (samo u Srbiji posluje više od 100.000 porodičnih kompanija koje zapošljavaju preko 1.100.000 ljudi), te je važno da što pre stanu na noge kako bi povratile deo izgubljenog prihoda. Otuda i ideja da se pokrene Platforma za podršku malom biznisu:

Ovo je samo jedan od načina da biznisi unaprede svoje poslovanje – bez obzira da li su na samom početku ili imaju već razvijen biznis, ali žele dodatne benefite. Prikupili smo najčešća pitanja koja ih muče i na njih odgovorili tako da se kompletna baza znanja fokusira na nekoliko ključnih oblasti – od pronalaženja načina finansiranja, organizacije troškova pokretanja, odabira vrste plaćanja, preko prodaje (online i F2F), upravljanja finansijama, online reputacijom i strategijom promocije na digitalnim kanalima.

Pa ipak, ovo je tek početak. Preduzetnici i svi oni koji to žele da postanu, mogu da računaju na usluge i pogodnosti Visa platforme i u budućnosti. U narednom periodu predstavićemo nove partnere i posebne projekte sa ciljem da osnažimo male i srednje biznise.

E-commerce kao nada za porodične i lokalne biznise

Iako je prethodni period bio izazovan za gotovo svaki biznis, jedna stvar pokazala se tačnom: one firme koje imaju online komponentu bile su u boljoj poziciji jer su svoju robu i usluge mogle da prodaju čak i kada su radnje bile zatvorene. I dok danas strepimo od ponovnog zatvaranja, neznajući šta nosi dan, a šta jutro, činjenica je da su korisnici za kratko vreme navikli na novu normalu, stoga im ni online kupovina više ne predstavlja faktor iznenađenja – već stvar koja se podrazumeva.

Jedna od bitnijih poruka u okviru #PodržiLokalno kampanje jeste svakako i edukacija o važnosti online plaćanja, stoga nas je zanimalo kako Visa gleda na ovaj izazov i zašto je važno da edukacija o važnosti digitalne transformacije malih krene i na inicijativu velikih? Đorđević za Netokraciju kaže:

Postoje preduzeća koja posluju godinama, ali u poslednje vreme gube trku sa online prodavcima. Poslovna transformacija biće sve važnija u budućnosti, jer se navike potrošača ubrzano menjaju. Firme koje žele da napreduju i ostvaruju rast treba da osluškuju ove promene i prilagođavaju svoje poslovanje.

Pandemija je ustvari pokazatelj da krizne periode lakše mogu da prebrode ona preduzeća koja su se digitalizovala i prihvatila inovativne načine plaćanja. Takođe, preduzeća koja je zdravstvena situacija snažno pogodila brže će da oporave biznis ukoliko svoje proizvode i usluge predstave u online svetu.

Naš sagovornik naglašava da je platforma prepoznala i e-commerce momenat, stoga je preduzetnicima koji žele da razviju svoj online nastup omogućen i povoljniji pristup alatima Wix i WordPress. Takođe, oni vlasnici biznisa koji koriste Visa Platinum Business i Visa Business kartice mogu da računaju i na besplatnu konsijerž uslugu tj. servis za asistenciju klijentima koji radi 7 dana u nedelji, 24 sata dnevno, dok su tu i specijalne pogodnosti za dobijanje AllSecure licence, 15% popusta na proces izrade loyalty i gift kartica uz usluge kompanije Siskartice, kao i 50% popusta na PRO paket za uslugu Mssg.me koja nudi pomoć oko direktnog marketinga na Messenger kanalima, te popusti za usluge digitalnog i web dizajna.

Za kraj, Vladimir ističe da inicijativa #PodržimoLokalno nije samo jednokratna aktivnost, već dugoročni projekat kompanije Visa koji ima za cilj da istakne važnost ulaganja u lokalnu privredu i da podstakne i pomogne preduzetnike u trenutku kada se njihova budućnost čini neizvesnom.

Korisne savete za pokretanje i unapređivanje vašeg biznisa pronađite već danas na Platformi za podršku malom biznisu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Mobilno

Mastercard omogućio korišćenje Google Pay servisa u Srbiji – za Android i WearOS korisnike

Trend beskontaktnog plaćanja pametnim telefonima odavno je postao zastupljen u razvijenijim državama Evrope ali i sveta. Sada je zahvaljujući zvaničnom dolasku Google Pay servisa u Srbiju korisnicima Mastercard platnih kartica omogućeno da plaćaju svojim pametnim telefonima ili satovima.

Propustili ste

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.

Novost

LotusFlare otvorio novu kancelariju u Beogradu sa ciljem da proširi programerski tim

Softverska kompanija LotusFlare sa sedištem u Silicijumskoj dolini otvorila je novu kancelariju u Beogradu, dok nastavlja da širi svoj tim u Srbiji i drugim lokacijama širom sveta.

Office Talks Podcast

Marketing za web 3.0 zajednicu

U 111. epizodi Office Talks podkasta ugostili smo Nikolu Jankovića i Nikolu Milinkovića iz kompanije Decenter. Sa njima smo razgovarali o kreiranju efikasnog marketinga u web 3.0 industriji, uz osvrt na važnost izgradnje jake web 3.0 zajednice.

Izveštaj

Kripto vodič: Kako da skalirate Ethereum uz ‘Zero knowledge’ metodologiju?

Na ovogodišnjoj Infobip Shift konferenciji, u okviru predavanja 'Scaling Ethereum with Zero-Knowledge magic' na Web3 stejdžu predstavljena su rešenja koja mogu da pojednostave i ubrzaju skaliranje na Ethereumu.