Kako dobiti odgovor na pitanja koja najčešće muče preduzetnike?

Kako dobiti odgovor na pitanja koja najčešće muče preduzetnike?

Kompanija Visa pokrenula je novu inicijativu kojom želi da podrži domaće preduzetnike - male i srednje porodične i lokalne biznise koji su pogođeni nedavnim dešavanjima. O čemu je tačno reč, razgovaramo sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

Možda smo pomislili da je prvi talas korona virusa iza nas, ali dešavanja u letnjem periodu pokazala su nam da će ekonomski oporavak biti teži nego što smo mislili. Više nego ikada, preduzetništvo je stavljeno na test, odgovori ovog puta nisu poznati i nema prepisivanja. Pa ipak, preduzetništvo je u srcu svake ekonomije jer mala i srednja preduzeća čine okosnicu privrede i lokalnih zajednica. Mali i porodični biznisi su ti koji oblikuju naše društvo, negujući ga i razvijajući kroz svoje aktivnosti.

Iako je 2020. godina zbog svih svojih dešavanja izuzetno teška za mnoge preduzetnike, već dugi niz godina postoji ustaljeni set pitanja za sve koji pokušavaju i priželjkuju da pokrenu svoj biznis, ali i za one koji su to već učinili.

Sa ciljem da odgovori na ova pitanja, ali i da pomogne preduzetnike u doba pandemije COVID-19, kompanija Visa pokrenula je kampanju #PodržimoLokalno tj. unikatnu Platformu za podršku lokalnim biznisima kroz razvoj baze znanja u okviru koje se nalaze stručni odgovori na teme kako pronaći izvor finansiranja i organizovati troškove pokretanja, kako odabrati različite vrste plaćanja, ali i kako upravljati finansijama, online reputacijom i promocijom na digitalnim kanalima.

„Preduzetništvo danas ima potpuno drugačiji prizvuk nego pre samo nekoliko godina, budući da su nove tehnologije izmenile tradicionalno poslovanje“ – započinje razgovor Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, sa kojim smo razgovarali o novoj platformi namenjenoj preduzetnicima, a sve u cilju da se vlasnici malih biznisa edukuju kako da ih brzo i jednostavno digitalno transformišu i prilagode zahtevima modernih kupaca.

Sve što muči preduzetnike, na jednom mestu

Već na početku razgovora, Vladimir kaže da se biznisi u ranim fazama najčešće suočavaju sa izazovima u vidu ograničenog kapitala, administracije i borbe da se održi pozitivan novčani tok (cashflow). Sa druge strane, gotovo svi biznisi danas se susreću za jednim drugim izazovom – kako da prilagode svoje poslovanje modernim procesima i da izvrše uspešnu digitalnu transformaciju:

Pandemija je ubrzala digitalnu transformaciju, pa smo više nego ikad posvećeni pružanju tehnologije neophodne za implementaciju inovativnih načina plaćanja. Potrošači sve više plaćaju putem Interneta, a u radnjama koriste kartice i mobilne telefone, stoga nošenje gotovine u novčaniku postaje stvar prošlosti.

Digitalna plaćanja malim trgovcima mogu da omoguće i pomognu razvoj poslovanja, jer tako štede vreme i privlače nove kupce, a Visa duboko veruje da su sada, više nego ikada, svetu potrebna brza, pouzdana i bezbedna digitalna plaćanja.

Nastavljajući priču o preduzetnicima, zanimalo nas je i koliko budući vlasnici svojih firmi dele ideje sa okolinom i koliko im je u tom smislu bitno mentorstvo – usmerenje starijih i iskusnijih preduzetnika koji im na početku mogu pomoći da preskoče prve prepreke. Đorđević smatra da početnici uglavnom dele biznis ideje sa svojim prijateljima i članovima porodice, dok se za one birokratske stvari oko pokretanja biznisa informišu kod preduzetnika koji su već prošli kroz proces osnivanja preduzeća.

Nova platforma zamišljena je kao svojevrsna baza znanja u okviru koje preduzetnici i oni koji to planiraju da postanu mogu da pronađu stručne savete za pokretanje i upravljanje biznisom.

Međutim, dodaje naš sagovornik, ideja i biznis plan samo su jedan deo preduzetničkog puta jer onaj drugi često ume da bude i značajniji – a tiče se pronalaženja načina finansiranja, troškova pokretanja biznisa i usvajanja različitih metoda plaćanja:

Znamo koliko počeci umeju da budu teški, zato smo odlučili da kreiramo Platformu za podršku malom biznisu sa ciljem da osnažimo preduzetnike nudeći im upravo savete i kontakte koji mogu da im pomognu u realizaciji biznis ideje i olakšaju prve korake na tržištu.

Na pitanje Netokracije zašto baš baza znanja i koji su to sve aspekti koji čine kampanju #PodržimoLokalno, Vladimir ističe da su mala i srednja preduzeća najviše osetila posledice pandemije, od kojih su mnoga morala u potpunosti da obustave svoje poslovanje. On pak dodaje da su ovakvi biznisi temelj svake privrede jer zapošljavaju veliki broj ljudi (samo u Srbiji posluje više od 100.000 porodičnih kompanija koje zapošljavaju preko 1.100.000 ljudi), te je važno da što pre stanu na noge kako bi povratile deo izgubljenog prihoda. Otuda i ideja da se pokrene Platforma za podršku malom biznisu:

Ovo je samo jedan od načina da biznisi unaprede svoje poslovanje – bez obzira da li su na samom početku ili imaju već razvijen biznis, ali žele dodatne benefite. Prikupili smo najčešća pitanja koja ih muče i na njih odgovorili tako da se kompletna baza znanja fokusira na nekoliko ključnih oblasti – od pronalaženja načina finansiranja, organizacije troškova pokretanja, odabira vrste plaćanja, preko prodaje (online i F2F), upravljanja finansijama, online reputacijom i strategijom promocije na digitalnim kanalima.

Pa ipak, ovo je tek početak. Preduzetnici i svi oni koji to žele da postanu, mogu da računaju na usluge i pogodnosti Visa platforme i u budućnosti. U narednom periodu predstavićemo nove partnere i posebne projekte sa ciljem da osnažimo male i srednje biznise.

E-commerce kao nada za porodične i lokalne biznise

Iako je prethodni period bio izazovan za gotovo svaki biznis, jedna stvar pokazala se tačnom: one firme koje imaju online komponentu bile su u boljoj poziciji jer su svoju robu i usluge mogle da prodaju čak i kada su radnje bile zatvorene. I dok danas strepimo od ponovnog zatvaranja, neznajući šta nosi dan, a šta jutro, činjenica je da su korisnici za kratko vreme navikli na novu normalu, stoga im ni online kupovina više ne predstavlja faktor iznenađenja – već stvar koja se podrazumeva.

Jedna od bitnijih poruka u okviru #PodržiLokalno kampanje jeste svakako i edukacija o važnosti online plaćanja, stoga nas je zanimalo kako Visa gleda na ovaj izazov i zašto je važno da edukacija o važnosti digitalne transformacije malih krene i na inicijativu velikih? Đorđević za Netokraciju kaže:

Postoje preduzeća koja posluju godinama, ali u poslednje vreme gube trku sa online prodavcima. Poslovna transformacija biće sve važnija u budućnosti, jer se navike potrošača ubrzano menjaju. Firme koje žele da napreduju i ostvaruju rast treba da osluškuju ove promene i prilagođavaju svoje poslovanje.

Pandemija je ustvari pokazatelj da krizne periode lakše mogu da prebrode ona preduzeća koja su se digitalizovala i prihvatila inovativne načine plaćanja. Takođe, preduzeća koja je zdravstvena situacija snažno pogodila brže će da oporave biznis ukoliko svoje proizvode i usluge predstave u online svetu.

Naš sagovornik naglašava da je platforma prepoznala i e-commerce momenat, stoga je preduzetnicima koji žele da razviju svoj online nastup omogućen i povoljniji pristup alatima Wix i WordPress. Takođe, oni vlasnici biznisa koji koriste Visa Platinum Business i Visa Business kartice mogu da računaju i na besplatnu konsijerž uslugu tj. servis za asistenciju klijentima koji radi 7 dana u nedelji, 24 sata dnevno, dok su tu i specijalne pogodnosti za dobijanje AllSecure licence, 15% popusta na proces izrade loyalty i gift kartica uz usluge kompanije Siskartice, kao i 50% popusta na PRO paket za uslugu Mssg.me koja nudi pomoć oko direktnog marketinga na Messenger kanalima, te popusti za usluge digitalnog i web dizajna.

Za kraj, Vladimir ističe da inicijativa #PodržimoLokalno nije samo jednokratna aktivnost, već dugoročni projekat kompanije Visa koji ima za cilj da istakne važnost ulaganja u lokalnu privredu i da podstakne i pomogne preduzetnike u trenutku kada se njihova budućnost čini neizvesnom.

Korisne savete za pokretanje i unapređivanje vašeg biznisa pronađite već danas na Platformi za podršku malom biznisu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.