Kako dobiti odgovor na pitanja koja najčešće muče preduzetnike?

Kako dobiti odgovor na pitanja koja najčešće muče preduzetnike?

Kompanija Visa pokrenula je novu inicijativu kojom želi da podrži domaće preduzetnike - male i srednje porodične i lokalne biznise koji su pogođeni nedavnim dešavanjima. O čemu je tačno reč, razgovaramo sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

Možda smo pomislili da je prvi talas korona virusa iza nas, ali dešavanja u letnjem periodu pokazala su nam da će ekonomski oporavak biti teži nego što smo mislili. Više nego ikada, preduzetništvo je stavljeno na test, odgovori ovog puta nisu poznati i nema prepisivanja. Pa ipak, preduzetništvo je u srcu svake ekonomije jer mala i srednja preduzeća čine okosnicu privrede i lokalnih zajednica. Mali i porodični biznisi su ti koji oblikuju naše društvo, negujući ga i razvijajući kroz svoje aktivnosti.

Iako je 2020. godina zbog svih svojih dešavanja izuzetno teška za mnoge preduzetnike, već dugi niz godina postoji ustaljeni set pitanja za sve koji pokušavaju i priželjkuju da pokrenu svoj biznis, ali i za one koji su to već učinili.

Sa ciljem da odgovori na ova pitanja, ali i da pomogne preduzetnike u doba pandemije COVID-19, kompanija Visa pokrenula je kampanju #PodržimoLokalno tj. unikatnu Platformu za podršku lokalnim biznisima kroz razvoj baze znanja u okviru koje se nalaze stručni odgovori na teme kako pronaći izvor finansiranja i organizovati troškove pokretanja, kako odabrati različite vrste plaćanja, ali i kako upravljati finansijama, online reputacijom i promocijom na digitalnim kanalima.

“Preduzetništvo danas ima potpuno drugačiji prizvuk nego pre samo nekoliko godina, budući da su nove tehnologije izmenile tradicionalno poslovanje” – započinje razgovor Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, sa kojim smo razgovarali o novoj platformi namenjenoj preduzetnicima, a sve u cilju da se vlasnici malih biznisa edukuju kako da ih brzo i jednostavno digitalno transformišu i prilagode zahtevima modernih kupaca.

Sve što muči preduzetnike, na jednom mestu

Već na početku razgovora, Vladimir kaže da se biznisi u ranim fazama najčešće suočavaju sa izazovima u vidu ograničenog kapitala, administracije i borbe da se održi pozitivan novčani tok (cashflow). Sa druge strane, gotovo svi biznisi danas se susreću za jednim drugim izazovom – kako da prilagode svoje poslovanje modernim procesima i da izvrše uspešnu digitalnu transformaciju:

Pandemija je ubrzala digitalnu transformaciju, pa smo više nego ikad posvećeni pružanju tehnologije neophodne za implementaciju inovativnih načina plaćanja. Potrošači sve više plaćaju putem Interneta, a u radnjama koriste kartice i mobilne telefone, stoga nošenje gotovine u novčaniku postaje stvar prošlosti.

Digitalna plaćanja malim trgovcima mogu da omoguće i pomognu razvoj poslovanja, jer tako štede vreme i privlače nove kupce, a Visa duboko veruje da su sada, više nego ikada, svetu potrebna brza, pouzdana i bezbedna digitalna plaćanja.

Nastavljajući priču o preduzetnicima, zanimalo nas je i koliko budući vlasnici svojih firmi dele ideje sa okolinom i koliko im je u tom smislu bitno mentorstvo – usmerenje starijih i iskusnijih preduzetnika koji im na početku mogu pomoći da preskoče prve prepreke. Đorđević smatra da početnici uglavnom dele biznis ideje sa svojim prijateljima i članovima porodice, dok se za one birokratske stvari oko pokretanja biznisa informišu kod preduzetnika koji su već prošli kroz proces osnivanja preduzeća.

Nova platforma zamišljena je kao svojevrsna baza znanja u okviru koje preduzetnici i oni koji to planiraju da postanu mogu da pronađu stručne savete za pokretanje i upravljanje biznisom.

Međutim, dodaje naš sagovornik, ideja i biznis plan samo su jedan deo preduzetničkog puta jer onaj drugi često ume da bude i značajniji – a tiče se pronalaženja načina finansiranja, troškova pokretanja biznisa i usvajanja različitih metoda plaćanja:

Znamo koliko počeci umeju da budu teški, zato smo odlučili da kreiramo Platformu za podršku malom biznisu sa ciljem da osnažimo preduzetnike nudeći im upravo savete i kontakte koji mogu da im pomognu u realizaciji biznis ideje i olakšaju prve korake na tržištu.

Na pitanje Netokracije zašto baš baza znanja i koji su to sve aspekti koji čine kampanju #PodržimoLokalno, Vladimir ističe da su mala i srednja preduzeća najviše osetila posledice pandemije, od kojih su mnoga morala u potpunosti da obustave svoje poslovanje. On pak dodaje da su ovakvi biznisi temelj svake privrede jer zapošljavaju veliki broj ljudi (samo u Srbiji posluje više od 100.000 porodičnih kompanija koje zapošljavaju preko 1.100.000 ljudi), te je važno da što pre stanu na noge kako bi povratile deo izgubljenog prihoda. Otuda i ideja da se pokrene Platforma za podršku malom biznisu:

Ovo je samo jedan od načina da biznisi unaprede svoje poslovanje – bez obzira da li su na samom početku ili imaju već razvijen biznis, ali žele dodatne benefite. Prikupili smo najčešća pitanja koja ih muče i na njih odgovorili tako da se kompletna baza znanja fokusira na nekoliko ključnih oblasti – od pronalaženja načina finansiranja, organizacije troškova pokretanja, odabira vrste plaćanja, preko prodaje (online i F2F), upravljanja finansijama, online reputacijom i strategijom promocije na digitalnim kanalima.

Pa ipak, ovo je tek početak. Preduzetnici i svi oni koji to žele da postanu, mogu da računaju na usluge i pogodnosti Visa platforme i u budućnosti. U narednom periodu predstavićemo nove partnere i posebne projekte sa ciljem da osnažimo male i srednje biznise.

E-commerce kao nada za porodične i lokalne biznise

Iako je prethodni period bio izazovan za gotovo svaki biznis, jedna stvar pokazala se tačnom: one firme koje imaju online komponentu bile su u boljoj poziciji jer su svoju robu i usluge mogle da prodaju čak i kada su radnje bile zatvorene. I dok danas strepimo od ponovnog zatvaranja, neznajući šta nosi dan, a šta jutro, činjenica je da su korisnici za kratko vreme navikli na novu normalu, stoga im ni online kupovina više ne predstavlja faktor iznenađenja – već stvar koja se podrazumeva.

Jedna od bitnijih poruka u okviru #PodržiLokalno kampanje jeste svakako i edukacija o važnosti online plaćanja, stoga nas je zanimalo kako Visa gleda na ovaj izazov i zašto je važno da edukacija o važnosti digitalne transformacije malih krene i na inicijativu velikih? Đorđević za Netokraciju kaže:

Postoje preduzeća koja posluju godinama, ali u poslednje vreme gube trku sa online prodavcima. Poslovna transformacija biće sve važnija u budućnosti, jer se navike potrošača ubrzano menjaju. Firme koje žele da napreduju i ostvaruju rast treba da osluškuju ove promene i prilagođavaju svoje poslovanje.

Pandemija je ustvari pokazatelj da krizne periode lakše mogu da prebrode ona preduzeća koja su se digitalizovala i prihvatila inovativne načine plaćanja. Takođe, preduzeća koja je zdravstvena situacija snažno pogodila brže će da oporave biznis ukoliko svoje proizvode i usluge predstave u online svetu.

Naš sagovornik naglašava da je platforma prepoznala i e-commerce momenat, stoga je preduzetnicima koji žele da razviju svoj online nastup omogućen i povoljniji pristup alatima Wix i WordPress. Takođe, oni vlasnici biznisa koji koriste Visa Platinum Business i Visa Business kartice mogu da računaju i na besplatnu konsijerž uslugu tj. servis za asistenciju klijentima koji radi 7 dana u nedelji, 24 sata dnevno, dok su tu i specijalne pogodnosti za dobijanje AllSecure licence, 15% popusta na proces izrade loyalty i gift kartica uz usluge kompanije Siskartice, kao i 50% popusta na PRO paket za uslugu Mssg.me koja nudi pomoć oko direktnog marketinga na Messenger kanalima, te popusti za usluge digitalnog i web dizajna.

Za kraj, Vladimir ističe da inicijativa #PodržimoLokalno nije samo jednokratna aktivnost, već dugoročni projekat kompanije Visa koji ima za cilj da istakne važnost ulaganja u lokalnu privredu i da podstakne i pomogne preduzetnike u trenutku kada se njihova budućnost čini neizvesnom.

Korisne savete za pokretanje i unapređivanje vašeg biznisa pronađite već danas na Platformi za podršku malom biznisu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.