Savetima i podrškom pomoći ćete male biznise u vreme krize

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Savetima i podrškom pomoći ćete male biznise u vreme krize – a Vip to radi kroz platformu ‘Naša mreža’

Sa predstavnikom kompanije Vip mobile razgovaramo o izazovima sa kojima su se u toku pandemije suočila mikro, mala i srednja preduzeća i podrškom koju je ova kompanija uputila SME sektoru.

U vremenu pandemije, mnogi biznisi i njihova poslovanja postali su ugroženi. Otuda je podrška od strane drugih kompanija značajan segment u periodu ekonomske krize. Svoju ulogu na tom polju ima i kompanija Vip mobile, koja je uvela niz pogodnosti za biznis korisnike, o čemu smo pričali sa Milošem Kneževićem, Enterprise Sales direktorom kompanije Vip mobile.

Sa njim smo se dotakli tema o tome kako je i na koji način Vip mobile nedavno uveo NEO NEO biz tarife kao i podršku u vidu platforme Naša mreža koja je lansirana prošle godine. Između ostalog, naš sagovornik nam je približio strategiju koja je okrenuta ka biznis korisnicima sa ciljem izgradnje partnerskog odnosa za vreme pandemije, kao i naredne planove za unapređenje korisničkog iskustva.

Sa kojim izazovima su se suočavali vaši poslovni korisnici od početka pandemije?

Prvo sa čime se tržište suočilo kada je počela pandemija su nesigurnost i neizvesnost u poslovanju: kako će se kretati tokovi novca i repromaterijala, potencijalni kadrovski problemi. Od prvog dana je bilo jasno da će poslovnim korisnicima biti potreban drugačiji vid podrške i da ćemo morati da menjamo inicijalne planove.

Svesni situacije, pokazali smo na prvom mestu toleranciju u servisiranju dospelih obaveza, a u nekim slučajevima i otkazivanje ugovora zbog smanjenja obima poslova. Prilagodili smo se potrebama tržišta i uspostavili nove načine funkcionisanja, ali isto tako ponudili pomoć u vidu besplatne platforme za komunikaciju Eyeson, kako bi im brzo omogućili da nastave komunikaciju na daljinu.

Ipak, da bi pružila kvalitetnu podršku poslovnim korisnicima, kompanija mora da ulaže u edukaciju svojih konsultanata, zar ne?

Da, i edukacija i obrazovanje su deo naše korporativne kulture. Verujemo da je celoživotno učenje jedini način da održimo korak sa globalnim trendovima, i ponudimo tržištu ono što mu je zaista potrebno u datom trenutku i uslovima. Kao što same tehnologije sve brže napreduju, tako se i ljudi razvijaju u domenima u kojima posluju.

Vip mobile je pored programa koji se bave edukacijom u smislu novih proizvoda i trendova, osmislio i obrazovni program u trajanju od godinu dana, posebno kreiran za konsultante koji rade sa privredom. On se sastoji iz 10 modula i pokriva sve atribute kojima jedan telco konsultant treba da vlada: od pravilne upotrebe društvenih mreža do procesa koje je potrebno poznavati i sagledati iz strateškog ugla u kompleksnim i velikim projektima.

Podršku biznisima Vip pruža i putem zasebne platforme Naša mreža. Šta sve ona podrazumeva?

Platforma Naša Mreža je lansirana u junu 2019. godine i prva je besplatna biznis platforma u Srbiji. Ceo koncept ove platforme zasnovan je na ideji da poslovnim korisnicima pružimo mogućnost da se na jednom mestu informišu kroz autorske tekstove o poslovnim trendovima i savetima, da se međusobno umreže, započnu pa i realizuju posao kao i da se promovišu kroz posebnu sekciju.

Platforma je u digitalnom formatu plasirana kroz iOS i Android aplikaciju kao i Web. Do sada je aplikaciju Naša mreža preuzelo 35.715 ljudi, a web platforma beleži 277.000 poseta. U trenutnim okolnostima, na platformi se nalazi i posebno kreirana sekcija Biz oporavak, gde su privredi na raspolaganju izuzetno korisni članci o poslovanju u vreme pandemije.

Dakle, i potrebe biznis korisnika su promenile u poslednjih godinu dana?

Da, ali one se konstantno menjaju i modifikuju u skladu sa okolnostima poslovanja. Kako je 2020. godinu obeležio rad van kancelarija, u fokusu su se našli servisi koji  omogućavaju rad na daljinu, od kuće ili sa “out of office” lokacija. Nastojali smo da u svemu podržimo potrebe naših business korisnika uprkos neizvesnostima. Sada, na kraju ove za sve izazovne godine, slobodno mogu da kažem da Vip mobile u 2021. ulazi i više nego spreman.

Na polju tarifa napravili smo korak dalje i prestali da brojimo GB. Od 1. decembra poslovnim korisicima su na raspolaganju nove beskonačne NEO NEO biz i NEO NEO biz Max tarife koje obuhvataju neograničeni internet, minute i poruke ka svim mrežama u okviru nacionalnog saobraćaja, povoljnije međunarodne pozive, 1GB surfa u romingu i 200 dolaznih i odlaznih roming minuta – jedina razlika je brzina protoka interneta koja u okviru NEO NEO biz tarife iznosi do 10 mbs, dok je u okviru NEO NEO biz Max tarife brzina maksimalna dostupna.

Taj izmenjeni način poslovanja uslovio je i nove izazove u pogledu cyber bezbednosti. Kako se Vip tome prilagodio?

Prelazak na poslovanje usmereno na mobilne uređaje povećava potrebu za dodatnom zaštitom podataka kompanije a i korisnika. Imajući u vidu činjenicu da kada se podaci nalaze na više uređaja i na više lokacija, raste i potreba za dodatnom sigurnošću tih podataka. Kao telekomunikaciona kompanija, imamo odgovornost da omogućimo zaštitu kako zaposlenih, tako i naših korisnika i na tom planu svakodnevno preduzimamo potrebne mere i uvodimo inovacije. U ovom trenutku imamo različite tipove rešenja u oblasti sajber bezbednosti, kao što su: Endpont Protection -F-Secure, Hardware Firewall – Stormshield, Back up podataka u Cloud-u – IStor.

Pored toga, kontinuirano radimo na uvođenju novih bezbednosnih rešenja. Prateći trendove tržišta, kreirali smo paket za korisnike iz SME segmenta koji predstavlja kombinaciju naših core usluga i Office365 paketa sa ciljem da korisnicima omogućimo pristup uvek ažuriranim Office aplikacijama kao i adekvatan prostor za smeštanje podataka u Cloud-u. Želja nam je da podržimo SME preduzeća i da im uz pristupačne naknade omogućimo tarifne planove, uređaje nove generacije i napredna rešenja koja će im olakšati svakodnevno poslovanje u “novoj realnosti”.

Već neko vreme se priča da se tržišna utakmica između operatora odvija izvan opsega njihove osnovne delatnosti? Koliko je to tačno u sferi biznis korisnika?

Više bih to opisao kao veća očekivanja od telco provajdera u sferi poslovnih korisnika – umesto široke ponude poslovni korisnici žele kompletan servis, odnosno “end to end” rešenja, i to na pravi način. Svesni vrednosti i značaja naprednih ICT rešenja, poslovni korisnici žele rešenja krojena po svojim individualnim potrebama i napredno korisničko iskustvo.

Nasuprot novim tehnologijama i naprednim rešenjima, veliku ulogu ima međusobno poverenje, pa u skopu cele priče posebno treba istaći transparentno poslovanje i komunikaciju. Zato je celokupna briga o korisnicima  uvek u vrhu naših prioriteta – kakav god da je problem, ukoliko odreagujete efikasno, brzo i ponudite rešenje kroz napredno korisničko iskustvo, gradite sliku poudanog partnera. Nastojimo da budemo pouzdan parner, onaj na kog se uvek mogu osloniti.

Koji su, po vašem mišljenju, servisi budućnosti?

To su definitivno servisi koji će omogućavati brže i lakše poslovanje na bezbedan i digitalan način. Mišljenja sam da će kompanije sve više želeti da dobijaju servise kroz “everything as a service” model i kroz operativni trošak, umesto kroz kapitalne investicije u uređaje koji moraju biti “on premise”. Tako da sve što se bude razvijalo u tom pravcu, biće ono što nas čeka u budućnosti. Naravno tehnologije koje su već dobro poznate i sve se više radi na njihovom razvoju, poput veštačke inteligencije (AI) i robotike sve će više doprinositi unapređenju repetitivnih radnji i ubrzavati procese.

Kako biste pomagali korisnike važan je pristup savremenim tehnologijama. Koliko je u ovom slučaju važno što je Vip deo A1 Telekom Austria Grupe?

Najjači adut internacionalnih igrača je njihova jaka ekspertiza u različitim oblastima. Sve što A1 Telekom Austrija Grupa poseduje od znanja i sva iskustva stečena na footprintu ove grupe, Vip mobile koristi kako bi svojim korisnicama ponudio relevantan sadržaj. Iz perspektive potreba poslovnih korisnika puno sarađujemo sa A1 Digital, kompanijom koja je takođe deo A1 Telekom Austrija Grupe, a bavi iskljucivo razvojem digitalnih servisa.

Cloud, storage, virtualizacija, security, AI su neke od tehnologija na kojima počinje razvoj proizvoda i rešenja koje Vip može da pruži tržištu. Dobar primer je i platforma SARA (Superior Analitics for Radio Access), AI alat koji koristeći napredne algoritme mašinskog učenja i kombinujući više izvora informacija istovremeno, unapređuje servise za skladištenje podataka, dugoročno planiranje kapaciteta i predviđanje resursa potrebnih nekoliko godina unapred za postojeće i nove tehnologije, identifikujući potencijalne smetnje i pružajući adekvatne predloge za najbrže rešenje.

Koji su naredni planovi za kompaniju kada je reč o daljim unapređenjima korisničkog iskustva?

Napredno korisničko iskustvo je oblast u kojoj postoji neograničeni prostor za unapređenje. Kako se menjaju potrebe tržišta i upotrebne tehnologije tako je i korisnicima potreban personalizivaniji pristup, “custom made” rešenja kreirana specijalno za njihove potrebe. Ipak, pored svih digitalnih servisa koji olakšavaju ili će olakšavati tu podršku, ne treba zaboraviti ni unapređenje direktnih odnosa, na ljudskom nivou, posebno u ovom periodu kada se mnogo ređe viđamo nego ranije.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Novost

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.