Direktor Vibera za Netokraciju: ‘Širimo posao na Balkanu!’

Direktor Vibera za Netokraciju: ‘Širimo posao na Balkanu, Srbija prva na redu!’

Kaže li se Viber ili Vajber? I dok čitava nacija traži odgovor na pitanje koje je dospelo u anale domaće pop kulture, kompanija Viber odlučila je da otvori vrata centralnoj i istočnoj Evropi produbivši svoje prisustvo na području Balkana. Zbog čega se jedna velika IT kompanija odlučila na ovakav pristup, ali i šta to znači za korisnike sa ovih prostora — otkrio nam je Atanas Rajkov, direktor Vibera za centralnu i istočnu Evropu sa kojim smo porazgovarali o daljim planovima ovog tehnološkog giganta.

atanas_1
„Nastavljamo sa širenjem Viberovih usluga na Balkanu“, Atanas Rajkov, direktor Vibera za područje CEE

Reč Viber postala je sastavni deo naše svakodnevnice — uvukla se u naša domaćinstva, naše živote. O popularnosti ove mobilne aplikacije možda najbolje svedoči činjenica da nas naše bake i tetke više ne zovu preko “fiksnog”, već isključivo preko Vibera. Kipransku kompaniju početkom prošle godine kupio je japanski telekom operater Rakuten za 900 miliona dolara, a servis dostupan na velikom broju mobilnih, te tablet i desktop uređaja danas koristi više od 600 miliona jedinstvenih korisnika.

Brojke govore, no odakle interesovanje za Balkan?

Ovih dana u srpskoj prestonici boravi Atanas Rajkov, direktor Vibera za CEE sa kojim smo porazgovarali o prvim koracima koje je kompanija već napravila na ovim prostorima. Atanas kaže za Netokraciju da tržište centralne i istočne Evrope danas broji oko 27 miliona korisnika, sa tendencijom brzog rasta — pri čemu Srbija, Hrvatska i Bosna i Hercegovina okupljaju najviše aktivnih korisnika.

Odlučili smo da otvorimo kancelariju u centralnoj i istočnoj Evropi vođeni činjenicom da je Viber postao vodeći komunikacioni servis u regionu. To nam daje odličan temelj za dalji razvoj našeg poslovanja, dok su Srbija i Hrvatska među najvažnijim tržištima u samom regionu i definitivno predstavljaju fokus našeg poslovanja na Balkanu u ovom trenutku.

Rajkov nastavlja razgovor izjavivši da je Viber već otpočeo sa produbljivanjem usluga koje nudi na prostoru Srbije, predstavivši Public Chats – javne kanale na kojima korisnici mogu komentarisati vesti vezane za svoj omiljeni fudbalski klub, svoj omiljeni bend, ali i događaje tj. vesti koje plasiraju publish-eri (mediji) na svojim kanalima.

viber_2
Public Chats do sada su okupili nekoliko desetina hiljada pratilaca na području Srbije — uskoro i u Hrvatskoj!

Za svega nekoliko nedelja koliko postoji, kanal FK Crvena Zvezda okupio je više od 24 hiljade pratilaca. Mediji poput Kurira i Telegrafa takođe okupljaju po nekoliko desetina hiljada ljudi, a aktivnost na ovim kanalima samo potvrđuje koliko se zapravo Viber koristi na našim prostorima:

Srbija je prvo tržište u centralnoj i istočnoj Evropi gde smo lansirali „Public Chats“ opciju. Inicijalni rezultati zaista su impresivni, a za kratko vreme videli smo da naši partneri ubiraju mnoge benefite iz činjenice da su se pozicionirali kao early adopt-eri naše nove društvene platforme.

‘Uveliko razgovaramo sa bankama i osiguravajućim kućama’

Upitavši Atanasa kada Viber planira da proširi svoje poslovanje i izvan Srbije, on je izjavio da je Hrvatska sledeća na listi, a prva partnerstva mogla bi biti objavljena već do kraja godine. Konkretno, to znači da će Public Chats opcija uskoro biti dostupna i hrvatskim brendovima, pri čemu Rajkov dodaje da je Viber potvrdio svoje učešće na Weekend Media Festivalu u Rovinju koji počinje ovog petka, potvrđujući zainteresovanost ove kompanije za hrvatsko tržište i korisnike.

atanas_2
Hrvatska do kraja godine dobija Public Chats, već uveliko razgovaramo sa velikim brojem brendova i medija.

Iako nije mogao da govori o brendovima sa kojima trenutno pregovaraju, Atanas je izjavio da broj partnerstava u regionu raste iz dana u dan, te da Viber aktivno komunicira sa velikim brojem poznatih ličnosti, predstavnicima iz industrije zabave i noćnog života, te ugostiteljstva — ali i velikim institucijama kao što su banke, osiguravajuće kuće i slično.

Dotakavši se teme monetizacije, Rajkov je Netokraciji otkrio da ova kompanija već pregovara sa različitim partnerima kada je kreiranje brendiranih stikera u pitanju. Ovo je ujedno i jedna od Viber-ovih najjačih poslovnih tačaka pri čemu direktor za područje centralne i istočne Evrope otkriva da Viber u razgovorima oko implementacije plaćenih stikera, ali i onih besplatnih za krajnje korisnike koje plaćaju brendovi željni promocije ovim putem.

Jedno takvo partnerstvo već smo ostvarili u Srbiji početkom juna – u saradnji sa Vipom (Vipsi Stickers). Rezultati su fantastični i jedva čekamo da objavimo još više partnerstava!

Za kraj, Atanas ističe da je Viber na vreme prepoznao ogroman uticaj koji servis ima na ovim prostorima, te menadžment sada nastoji da domaćim korisnicima pruži što više lokalizovanog sadržaja — sadržaja koji će im omogućiti lakšu i napredniju komunikaciju sa omiljenim sportistima, sportskim klubovima, medijima, ali i bakama, tetkama, devojkama, momcima, prijateljima.

Pratite Netokraciju i Neuralab na #weekend2015live i postavite svoje pitanje Atanasu

Jer Viber to radi tako dobro, zahvativši mobile first talas, kompanija je okupila ogroman broj korisnika a sada i traži nove modele monetizacije, koji ako sudimo prema aktivnosti korisnika i prošlogodišnjoj akviziciji, itekako postoje i tek ćemo da čujemo o njima.

Sa Atanasom ćemo detaljnije razgovarati u sklopu našeg praćenja Weekend Media Festivala u saradnji sa Neurlabom. Pitajte sve što vas zanima na #weekend2015live!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hoće li soba za gejming i dalje biti ‘glavni adut’ poslodavaca ili nas zbog korone očekaju bolji benefiti i povlastice?

Pandemija je promenila mnogo toga, pa i način na koji poslodavci i zaposleni posmatraju kompanijske benefite. U nastavku otkrivamo koje će to povlastice zaposleni u IT-ju moći da očekuju sada kada rad od kuće više nije 'ništa posebno'.

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.