Kiparska kompanija Viber predstavila je danas pred domaćom publikom 'Javne naloge' kao novu platformu za komunikaciju koja će omogućiti firmama, brendovima i javnim ličnostima da se povežu sa više od 800 miliona korisnika ovog servisa. Prateći trend sličnih platformi i Viber je uveo podršku za popularne 'chat-botove' koje su već implementirale pojedine srpske kompanije.
U prostorijama beogradskog Startit Centra, kompanija Viber predstavila je novu platformu za komuniciranje po imenu Javni nalozi (Public Accounts) u okviru same aplikacije. Cilj Viber Javnih naloga jeste da omoguće firmama, brendovima i javnim ličnostima mogućnost povezivanja sa preko 800 miliona korisnika ovog mobilnog servisa i to na jedan lak, direktan i personalizovan način.
Putem Javnih naloga, Viber pruža seriju rešenja pogodnih za korisnike svih profila koji pristupaju svojoj publici upotrebom 1-na-1 chat opcija ili objava za ciljnu i širu javnost na jedinstvenoj intuitivnoj platformi.
Iz Vibera kažu da su javni nalozi besplatni za korišćenje, te da će rich messaging opcije moći da iskoriste privatne firme, veliki poslovni sistemi poput banaka, zvanične institucije i preduzimljivi pojedinci. Upravo iz tog razloga na samom događaju prisustvovali su i predstavnici kompanija Comtrade, Exit, Saga, Kurir, Claudia i Naxi Radio koji su demonstrirali sopstvena rešenja u vidu „Javnih naloga“, a koje na najbolji način pokazuju moć chatbotova čiji je zadatak da odgovaraju na različite upite korisnika.

Podpredsednik za marketing kompanije Viber, Elad Kojokaru, izjavio je da putem Viber Javnih naloga korisnici mogu da komuniciraju sa poslovnom sredinom i koriste razne sadržaje na lak način, okrenut upravo korisnicima i njihovim potrebama. Generalni direktor Vibera za područje CEE, Atanas Rajkov, dodao je:
Ovo predstavlja važan korak u evoluciji Vibera, u našem nastojanju da učinimo naširoko dostupnu besplatnu, moćnu i sadržajem bogatu komunikaciju – bilo kome i bilo gde. Uz Viber Javne naloge, i najmanje firme mogu da ostvare korist koja potiče iz moći Viberove tehnologije – da bi pružila viši nivo interakcije sa njihovim klijentima i pratiocima.
Od klijenta do ‘chatbot builder’ platforme
Pored nekoliko kompanija koje su na samom događaju predstavile svoje Javne naloge i integraciju sa njihovim servisima, posebno se istakla i firma Makonda čiji je direktor, Miloš Gačanović, predstavio chatbota za potrebe izdanja Kurir i Kurir Sport, no kako kaže, tim je ubrzo shvatio potencijal ovakvog tipa komunikacije sa korisnicima:
Iz tog razloga smo od samog početka razvijali ovaj projekat kao servis, tj. kao chatbot builder platformu na kojoj je moguće da svako napravi svoj chatbot po ličnim željama i preferencijama. Prvo smo implemenitrali mogućnost prikaza vesti koristeći već postojeći RSS portala Kurir, a nakon toga smo otišli dalje i krenuli u osmišljavanje dodatnih opcija koje bi pokrile sve zahteve i želje budućih korisnika platforme – kao što su restorani, informacioni servisi, online prodavnice ili čak neki tipovi igrica.

Gačanović zaključuje da će pojednostavljen i intuitivni korisnički interfejs pružiti mogućnost zainteresovanim vlasnicima preduzeća i pojedincima da kreiraju svoj chatbot bez prethodnog poznavanja programskih jezika, dodavši da Makonda trenutno testira i dorađuje platformu sa par klijenta kako bi beta verzija chatbot builder-a bila dostupna već krajem godine.
Ostavi komentar
ivan muljevski
24. 11. 2016. u 21:27
Ne postoji opcija da se odabere Srbija u procesu registracije.