UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Ime Facebook vezuje se za nebrojeno mnogo skandala, a sve je veći broj pojedinaca koji polako odustaju i gase svoj profil na ovoj društvenoj mreži. Da u pitanju nisu samo fizička lica, najbolje nam govori potez UniCredit Bank Srbija koja je upravo objavila kako banka od 1. juna gasi svoj Facebook, Messenger i Instagram profil.

Ovo nije slučaj samo u Srbiji, kako su već primetile naše kolege iz Hrvatske.

UniCredit grupa tako je još 2018. godine najavila da prestaje sa Facebook oglašavanjem usled Cambridge Analytica skandala. Kolega Šimić uočava mali broj interakcija na stranici Zagrebačke banke (UniCredit u Hrvatskoj) što je rezultat potpunog “sečenja” budžeta za Facebook/Instagram oglašavanje, a sličan obrazac može se primetiti i u Srbiji.

U ovom trenutku, na zvaničnom sajtu UniCredit Bank Srbija, dostupni su samo social buttons za Twitter, Viber, YouTube i LinkedIn što šalje možda i najjasniju poruku da je menadžment banke odlučan da što pre okonča svoj odnos sa kompanijom iz Menlo Parka.

Godinama ulažete u Facebook – da li ste se zapitali zašto?

Ako pogledamo UniCredit Bank Srbija iz perspektive brojki, videćemo da je kompanija u Srbiji beleži oko 60.000 pratilaca na Facebooku i 5.700 pratilaca na Instagramu. Sasvim solidne brojke za jedan korporativni nalog, ali pitanje koje sebi treba da postavimo jeste ima li ova banka bilo kakvih benefita od društvenih mreža (pogotovo ako se ne oglašava)?

Ako nema, zašto nas onda čudi odluka o gašenju mreža?

Pa ipak, ni ovo nije primarni razlog zbog kojeg ova banka gasi svoj Facebook/Instagram profil. U odgovoru jednom od pratilaca na Instagramu, UniCredit Bank Srbija se oglasila:

UniCredit veruje da pristupačni i odgovorni kanali komunikacije koji su u njegovom vlasništvu i koji su koordinisani kroz uslužni model od 360 stepeni, predstavljaju najbolji način za servisiranje svojih klijenata. Upravo iz tog razloga UniCredit stalno investira u unapređenje svojih digitalnih kanala kako bi obezbedila mogućnost kvalitetnog dijaloga.

Možda je prerano reći da je UniCredit grupa u ovom slučaju ispala Good Guy Greg, ali smatram da se i iz ovakvog poteza mogu izvući konkretni zaključci. Prvo i prvo, zašto bi se novac trošio na kanal koji verovatno ne donosi nove korisnike već služi isključivo kao kanal podrške?

Unicredit Facebook

Sa druge strane, da li smo zaboravili kakvu nam je poruku Facebook poslao sa Expore Feed eksperimentom? Nažalost (da ne kažem na sreću), najveći gubitnici u ovom slučaju bili su upravo domaći mediji koji se već godinama oslanjaju na doseg kako bi preko društvenih mreža plasirali svoj sadržaj.

Facebook je tako rekao ha ha i ukinuo besplatan reach, ostavivši preko noći urednike i menadžment da se pitaju zašto su godinama ulagali u Facebook Audience ako im on danas gotovo ništa ne vredi? UniCredit, čini se, mogla bi biti jedna od prvih većih kompanija sa ovih prostora koja je prepoznala upravo ovaj obrazac i koja je odlučila da se posveti investiranju u sopstvene digitalne kanale.

Veća ulaganja u sopstvene kanale i sadržaj?

Kako će digital strategija ove banke izgledati u narednom, ostaje da vidimo. Međutim, ono što sa sigurnošću možemo reći jeste da bi se potencijalno ulaganje u sopstvene digitalne kanale itekako moglo isplatiti (dugoročno), kao i ulaganje u sadržaj koji se u drugačijoj formi može plasirati korisnicima ove banke, i to preko kanala koji nisu Facebook ili Instagram.

Drugim rečima, agencije koje su do sada vodile ove društvene mreže ne moraju da brinu jer će posla tek biti.

Ostavi komentar

  1. Ana

    Ana

    4. 5. 2019. u 09:35 Odgovori

    Po meni, bolje je ugasiti kanale ukoliko kompanija loše iskorišćava potencijal tih kanala, pa tako treba i pohvaliti odluku Unicredit banke i okrenuti se onim kanalima kojima su više posvećeni i koji daju više efekata. Kada Unicredit banka odluči da uloži u kvalitetni content marketing, u edukaciju svojih ciljnih grupa kroz kvalitetan sadržaj, u svoje zaposlene koji će se baviti digitalnim kanalima…tada će se Unicredit vratiti društvenim mrežama 🙂 Možda nije tačan stav, ali to tako izgleda iz moje perspektive 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Startapi i poslovanje

TS Ventures ime je Telekomovog fonda vrednog 25 miliona evra – vodiće ga Davor Sakač

Novi fond poslovaće nezavisno od matične kompanije, a odluku o investiranju donosiće panel domaćih i inostranih eksperata. Prvi čovek TS Ventures fonda otkriva nam više detalja o novom poduhvatu.

Office Talks Podcast

Društvena igra iz Srbije koja osvaja svet

U 60. epizodi Office Talks podcasta imali smo zanimljive goste, tačnije Dušana Jovčića i Davida Bilobrka koji su osnivači studija za razvoj društvenih igara, Kerber Games.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Za domaći Alt Labs stiže milionska investicija u tokenima za dalju decentralizaciju data centara

Ovaj tim dobio je prvi finansijski doprinos prikupljanjem vrednosti od preko milion dolara od Protocol Labs-a za razvoj svog ekosistema Filmine čiji je krajnji cilj decentralizacija data centara.

Office Talks Podcast

U čemu je tajna najboljih IT poslodavaca?

O brendiranju poslodavaca sve se više priča u korporativnom i IT svetu u Srbiji. Čini se da je ovo jedna od retkih oblasti gde naša zemlja ne kaska mnogo za razvijenim državama. Upravo o ovoj oblasti i dobrim praksama razgovaramo sa Katarinom Šonjić - Employer Branding konsultantom.

Startapi i poslovanje

Domaći Tapni osigurao €200.000 investicije od investitora okupljenih oko Inicijative Digitalna Srbija

Poslovni anđeli koja okuplja DSI investirali su 200.000 evra u domaći startap Tapni koji nudi rešenje za digitalizovanje vizit karti tj. razmenu poslovnih kontakata.

Startapi i poslovanje

Joberty osigurao $350.000 investicije za dalje širenje – sledi beta verzija u Hrvatskoj, a potom i testiranje u Kaliforniji

Joberty, online platforma IT poslova koja povezuje poslodavce i kandidate, obezbedila je investiciju u ranoj fazi razvoja od strane anđela investitora Kroog Ventures. Nikola Mijailović, direktor i jedan od osnivača, otkriva buduće planove.

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Kultura 2.0

Grafička novela o Nikoli Tesli beleži uspeh na Kickstarteru – za početak planirano štampanje 2.000 primeraka

Crowdfunding kampanja pokrenuta u Srbiji za štampu grafičke novele 'Tesla: čovek koji je definisao budućnost' čiji je autor Danijele Meuči, postigla je uspeh za samo 48 sati. Ovaj projekat je podržala publika iz celog sveta, dok će kampanja biti aktivna do 7. oktobra.