UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Ime Facebook vezuje se za nebrojeno mnogo skandala, a sve je veći broj pojedinaca koji polako odustaju i gase svoj profil na ovoj društvenoj mreži. Da u pitanju nisu samo fizička lica, najbolje nam govori potez UniCredit Bank Srbija koja je upravo objavila kako banka od 1. juna gasi svoj Facebook, Messenger i Instagram profil.

Ovo nije slučaj samo u Srbiji, kako su već primetile naše kolege iz Hrvatske.

UniCredit grupa tako je još 2018. godine najavila da prestaje sa Facebook oglašavanjem usled Cambridge Analytica skandala. Kolega Šimić uočava mali broj interakcija na stranici Zagrebačke banke (UniCredit u Hrvatskoj) što je rezultat potpunog “sečenja” budžeta za Facebook/Instagram oglašavanje, a sličan obrazac može se primetiti i u Srbiji.

U ovom trenutku, na zvaničnom sajtu UniCredit Bank Srbija, dostupni su samo social buttons za Twitter, Viber, YouTube i LinkedIn što šalje možda i najjasniju poruku da je menadžment banke odlučan da što pre okonča svoj odnos sa kompanijom iz Menlo Parka.

Godinama ulažete u Facebook – da li ste se zapitali zašto?

Ako pogledamo UniCredit Bank Srbija iz perspektive brojki, videćemo da je kompanija u Srbiji beleži oko 60.000 pratilaca na Facebooku i 5.700 pratilaca na Instagramu. Sasvim solidne brojke za jedan korporativni nalog, ali pitanje koje sebi treba da postavimo jeste ima li ova banka bilo kakvih benefita od društvenih mreža (pogotovo ako se ne oglašava)?

Ako nema, zašto nas onda čudi odluka o gašenju mreža?

Pa ipak, ni ovo nije primarni razlog zbog kojeg ova banka gasi svoj Facebook/Instagram profil. U odgovoru jednom od pratilaca na Instagramu, UniCredit Bank Srbija se oglasila:

UniCredit veruje da pristupačni i odgovorni kanali komunikacije koji su u njegovom vlasništvu i koji su koordinisani kroz uslužni model od 360 stepeni, predstavljaju najbolji način za servisiranje svojih klijenata. Upravo iz tog razloga UniCredit stalno investira u unapređenje svojih digitalnih kanala kako bi obezbedila mogućnost kvalitetnog dijaloga.

Možda je prerano reći da je UniCredit grupa u ovom slučaju ispala Good Guy Greg, ali smatram da se i iz ovakvog poteza mogu izvući konkretni zaključci. Prvo i prvo, zašto bi se novac trošio na kanal koji verovatno ne donosi nove korisnike već služi isključivo kao kanal podrške?

Unicredit Facebook

Sa druge strane, da li smo zaboravili kakvu nam je poruku Facebook poslao sa Expore Feed eksperimentom? Nažalost (da ne kažem na sreću), najveći gubitnici u ovom slučaju bili su upravo domaći mediji koji se već godinama oslanjaju na doseg kako bi preko društvenih mreža plasirali svoj sadržaj.

Facebook je tako rekao ha ha i ukinuo besplatan reach, ostavivši preko noći urednike i menadžment da se pitaju zašto su godinama ulagali u Facebook Audience ako im on danas gotovo ništa ne vredi? UniCredit, čini se, mogla bi biti jedna od prvih većih kompanija sa ovih prostora koja je prepoznala upravo ovaj obrazac i koja je odlučila da se posveti investiranju u sopstvene digitalne kanale.

Veća ulaganja u sopstvene kanale i sadržaj?

Kako će digital strategija ove banke izgledati u narednom, ostaje da vidimo. Međutim, ono što sa sigurnošću možemo reći jeste da bi se potencijalno ulaganje u sopstvene digitalne kanale itekako moglo isplatiti (dugoročno), kao i ulaganje u sadržaj koji se u drugačijoj formi može plasirati korisnicima ove banke, i to preko kanala koji nisu Facebook ili Instagram.

Drugim rečima, agencije koje su do sada vodile ove društvene mreže ne moraju da brinu jer će posla tek biti.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Katarina Anđelković: Veći broj žena na čelnim pozicijama u IT kompanijama – to bih volela da vidim

Povodom međunarodnog dana žena, donosimo vam specijal inspirativnih priča dama koje svojim radom svakodnevno doprinose razvoju domaće IT industrije.

Startapi i poslovanje

ICT Hub otvorio nove prostorije u Beogradu – 520m2 za 90 ljudi

Redakcija Netokracije imala je ekskluzivnu priliku da poseti novootvorene kancelarije ICT Hub-a u Beogradu koje se nalaze na Trgu Nikole Pašića. Ovo je drugi veliki coworking prostor ICT Hub-a pored kancelarija u ulici kralja Milana, koja nastavlja da radi normalnim tokom.

Startapi i poslovanje

Srpski Hyperfacade pomoću veštačke inteligencije projektuje fasade širom Evrope

Startap iz Pančeva nudi digitalizovana rešenja koja olakšavaju proces fasadnog inženjeringa, spajajući građevinsku i tehnološku industriju. O Hyperfacade startapu i misiji kojom je vođen, razgovarali smo sa osnivačem Nenadom Simićem.

Propustili ste

Najava

Portal Frilenseri: Od 3. aprila startuje novi model samooporezivanja za paušalce i frilensere

Frilenseri koji to žele, prijavu mogu da podnesu već od aprila na postojećoj PP OPO prijavi ili da sačekaju početak rada portala koji će biti dostupan na adresi frilenseri.purs.gov.rs.

Office Talks Podcast

Kako je Jovan Simić pokrenuo FK Miljakovac?

Gost 135. epizode Office Talks podkasta bio je Jovan Simić, čovek koji živi za sport, konkretno fudbal. Ta strast ga je vodila od humanitarnih sportskih akcija, preko PR pozicije u FK Voždovcu i Olimpijskom komitetu, pa sve do pokretanja svog fudbalskog kluba Miljakovac.

Analiza

Kako obračunati ‘ekstra porez’ za 2022. godinu i na koga se on primenjuje?

U tekstu koji sledi, donosimo vam odgovore na sva pitanja koja imate u vezi sa godišnjim porezom na dohodak građana, te vašim obavezama prilikom oporezivanja.

Sponzorisano

Pet razloga zbog kojih ćete želeti da koristite mobilnu aplikaciju UniCredit Banke

Mobilna aplikacija UniCredit Banke Srbija ocenjena je od strane svojih korisnika najvišim ocenama na tržištu, u onlajn prodavnicama App Store i Google Play, u kategoriji mobilne bankarske aplikacije.

Karijere

Koja su prava radnika u slučaju otkaza i gde kompanije najčešće greše?

Poslednjih nekoliko nedelja u IT zajednici sve češće slušamo o otkazima i zamrzavanju zapošljavanja. To nas je nateralo da se zapitamo kako su u Srbiji regulisani otkazi usled smanjenja obima posla, te koja prava radnici mogu da ostvare ukoliko ostanu bez posla?

Internet marketing

DigiTalk u Zrenjaninu i ovog aprila o razvoju digitalne ekonomije u Srbiji

Digitalk, organizacija koju čine Vladimir Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović, najavljuje dva vezana događaja u aprilu posvećena digitalnoj ekonomiji u Srbiji: Digitalk e-Commerce Days i Digitalk Konferenciju 2023.