UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Ime Facebook vezuje se za nebrojeno mnogo skandala, a sve je veći broj pojedinaca koji polako odustaju i gase svoj profil na ovoj društvenoj mreži. Da u pitanju nisu samo fizička lica, najbolje nam govori potez UniCredit Bank Srbija koja je upravo objavila kako banka od 1. juna gasi svoj Facebook, Messenger i Instagram profil.

Ovo nije slučaj samo u Srbiji, kako su već primetile naše kolege iz Hrvatske.

UniCredit grupa tako je još 2018. godine najavila da prestaje sa Facebook oglašavanjem usled Cambridge Analytica skandala. Kolega Šimić uočava mali broj interakcija na stranici Zagrebačke banke (UniCredit u Hrvatskoj) što je rezultat potpunog „sečenja“ budžeta za Facebook/Instagram oglašavanje, a sličan obrazac može se primetiti i u Srbiji.

U ovom trenutku, na zvaničnom sajtu UniCredit Bank Srbija, dostupni su samo social buttons za Twitter, Viber, YouTube i LinkedIn što šalje možda i najjasniju poruku da je menadžment banke odlučan da što pre okonča svoj odnos sa kompanijom iz Menlo Parka.

Godinama ulažete u Facebook – da li ste se zapitali zašto?

Ako pogledamo UniCredit Bank Srbija iz perspektive brojki, videćemo da je kompanija u Srbiji beleži oko 60.000 pratilaca na Facebooku i 5.700 pratilaca na Instagramu. Sasvim solidne brojke za jedan korporativni nalog, ali pitanje koje sebi treba da postavimo jeste ima li ova banka bilo kakvih benefita od društvenih mreža (pogotovo ako se ne oglašava)?

Ako nema, zašto nas onda čudi odluka o gašenju mreža?

Pa ipak, ni ovo nije primarni razlog zbog kojeg ova banka gasi svoj Facebook/Instagram profil. U odgovoru jednom od pratilaca na Instagramu, UniCredit Bank Srbija se oglasila:

UniCredit veruje da pristupačni i odgovorni kanali komunikacije koji su u njegovom vlasništvu i koji su koordinisani kroz uslužni model od 360 stepeni, predstavljaju najbolji način za servisiranje svojih klijenata. Upravo iz tog razloga UniCredit stalno investira u unapređenje svojih digitalnih kanala kako bi obezbedila mogućnost kvalitetnog dijaloga.

Možda je prerano reći da je UniCredit grupa u ovom slučaju ispala Good Guy Greg, ali smatram da se i iz ovakvog poteza mogu izvući konkretni zaključci. Prvo i prvo, zašto bi se novac trošio na kanal koji verovatno ne donosi nove korisnike već služi isključivo kao kanal podrške?

Unicredit Facebook

Sa druge strane, da li smo zaboravili kakvu nam je poruku Facebook poslao sa Expore Feed eksperimentom? Nažalost (da ne kažem na sreću), najveći gubitnici u ovom slučaju bili su upravo domaći mediji koji se već godinama oslanjaju na doseg kako bi preko društvenih mreža plasirali svoj sadržaj.

Facebook je tako rekao ha ha i ukinuo besplatan reach, ostavivši preko noći urednike i menadžment da se pitaju zašto su godinama ulagali u Facebook Audience ako im on danas gotovo ništa ne vredi? UniCredit, čini se, mogla bi biti jedna od prvih većih kompanija sa ovih prostora koja je prepoznala upravo ovaj obrazac i koja je odlučila da se posveti investiranju u sopstvene digitalne kanale.

Veća ulaganja u sopstvene kanale i sadržaj?

Kako će digital strategija ove banke izgledati u narednom, ostaje da vidimo. Međutim, ono što sa sigurnošću možemo reći jeste da bi se potencijalno ulaganje u sopstvene digitalne kanale itekako moglo isplatiti (dugoročno), kao i ulaganje u sadržaj koji se u drugačijoj formi može plasirati korisnicima ove banke, i to preko kanala koji nisu Facebook ili Instagram.

Drugim rečima, agencije koje su do sada vodile ove društvene mreže ne moraju da brinu jer će posla tek biti.

Ostavi komentar

  1. Ana

    Ana

    4. 5. 2019. u 09:35 Odgovori

    Po meni, bolje je ugasiti kanale ukoliko kompanija loše iskorišćava potencijal tih kanala, pa tako treba i pohvaliti odluku Unicredit banke i okrenuti se onim kanalima kojima su više posvećeni i koji daju više efekata. Kada Unicredit banka odluči da uloži u kvalitetni content marketing, u edukaciju svojih ciljnih grupa kroz kvalitetan sadržaj, u svoje zaposlene koji će se baviti digitalnim kanalima…tada će se Unicredit vratiti društvenim mrežama 🙂 Možda nije tačan stav, ali to tako izgleda iz moje perspektive 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.