UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Ime Facebook vezuje se za nebrojeno mnogo skandala, a sve je veći broj pojedinaca koji polako odustaju i gase svoj profil na ovoj društvenoj mreži. Da u pitanju nisu samo fizička lica, najbolje nam govori potez UniCredit Bank Srbija koja je upravo objavila kako banka od 1. juna gasi svoj Facebook, Messenger i Instagram profil.

Ovo nije slučaj samo u Srbiji, kako su već primetile naše kolege iz Hrvatske.

UniCredit grupa tako je još 2018. godine najavila da prestaje sa Facebook oglašavanjem usled Cambridge Analytica skandala. Kolega Šimić uočava mali broj interakcija na stranici Zagrebačke banke (UniCredit u Hrvatskoj) što je rezultat potpunog „sečenja“ budžeta za Facebook/Instagram oglašavanje, a sličan obrazac može se primetiti i u Srbiji.

U ovom trenutku, na zvaničnom sajtu UniCredit Bank Srbija, dostupni su samo social buttons za Twitter, Viber, YouTube i LinkedIn što šalje možda i najjasniju poruku da je menadžment banke odlučan da što pre okonča svoj odnos sa kompanijom iz Menlo Parka.

Godinama ulažete u Facebook – da li ste se zapitali zašto?

Ako pogledamo UniCredit Bank Srbija iz perspektive brojki, videćemo da je kompanija u Srbiji beleži oko 60.000 pratilaca na Facebooku i 5.700 pratilaca na Instagramu. Sasvim solidne brojke za jedan korporativni nalog, ali pitanje koje sebi treba da postavimo jeste ima li ova banka bilo kakvih benefita od društvenih mreža (pogotovo ako se ne oglašava)?

Ako nema, zašto nas onda čudi odluka o gašenju mreža?

Pa ipak, ni ovo nije primarni razlog zbog kojeg ova banka gasi svoj Facebook/Instagram profil. U odgovoru jednom od pratilaca na Instagramu, UniCredit Bank Srbija se oglasila:

UniCredit veruje da pristupačni i odgovorni kanali komunikacije koji su u njegovom vlasništvu i koji su koordinisani kroz uslužni model od 360 stepeni, predstavljaju najbolji način za servisiranje svojih klijenata. Upravo iz tog razloga UniCredit stalno investira u unapređenje svojih digitalnih kanala kako bi obezbedila mogućnost kvalitetnog dijaloga.

Možda je prerano reći da je UniCredit grupa u ovom slučaju ispala Good Guy Greg, ali smatram da se i iz ovakvog poteza mogu izvući konkretni zaključci. Prvo i prvo, zašto bi se novac trošio na kanal koji verovatno ne donosi nove korisnike već služi isključivo kao kanal podrške?

Unicredit Facebook

Sa druge strane, da li smo zaboravili kakvu nam je poruku Facebook poslao sa Expore Feed eksperimentom? Nažalost (da ne kažem na sreću), najveći gubitnici u ovom slučaju bili su upravo domaći mediji koji se već godinama oslanjaju na doseg kako bi preko društvenih mreža plasirali svoj sadržaj.

Facebook je tako rekao ha ha i ukinuo besplatan reach, ostavivši preko noći urednike i menadžment da se pitaju zašto su godinama ulagali u Facebook Audience ako im on danas gotovo ništa ne vredi? UniCredit, čini se, mogla bi biti jedna od prvih većih kompanija sa ovih prostora koja je prepoznala upravo ovaj obrazac i koja je odlučila da se posveti investiranju u sopstvene digitalne kanale.

Veća ulaganja u sopstvene kanale i sadržaj?

Kako će digital strategija ove banke izgledati u narednom, ostaje da vidimo. Međutim, ono što sa sigurnošću možemo reći jeste da bi se potencijalno ulaganje u sopstvene digitalne kanale itekako moglo isplatiti (dugoročno), kao i ulaganje u sadržaj koji se u drugačijoj formi može plasirati korisnicima ove banke, i to preko kanala koji nisu Facebook ili Instagram.

Drugim rečima, agencije koje su do sada vodile ove društvene mreže ne moraju da brinu jer će posla tek biti.

Ostavi komentar

  1. Ana

    Ana

    4. 5. 2019. u 09:35 Odgovori

    Po meni, bolje je ugasiti kanale ukoliko kompanija loše iskorišćava potencijal tih kanala, pa tako treba i pohvaliti odluku Unicredit banke i okrenuti se onim kanalima kojima su više posvećeni i koji daju više efekata. Kada Unicredit banka odluči da uloži u kvalitetni content marketing, u edukaciju svojih ciljnih grupa kroz kvalitetan sadržaj, u svoje zaposlene koji će se baviti digitalnim kanalima…tada će se Unicredit vratiti društvenim mrežama 🙂 Možda nije tačan stav, ali to tako izgleda iz moje perspektive 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.