UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Ime Facebook vezuje se za nebrojeno mnogo skandala, a sve je veći broj pojedinaca koji polako odustaju i gase svoj profil na ovoj društvenoj mreži. Da u pitanju nisu samo fizička lica, najbolje nam govori potez UniCredit Bank Srbija koja je upravo objavila kako banka od 1. juna gasi svoj Facebook, Messenger i Instagram profil.

Ovo nije slučaj samo u Srbiji, kako su već primetile naše kolege iz Hrvatske.

UniCredit grupa tako je još 2018. godine najavila da prestaje sa Facebook oglašavanjem usled Cambridge Analytica skandala. Kolega Šimić uočava mali broj interakcija na stranici Zagrebačke banke (UniCredit u Hrvatskoj) što je rezultat potpunog “sečenja” budžeta za Facebook/Instagram oglašavanje, a sličan obrazac može se primetiti i u Srbiji.

U ovom trenutku, na zvaničnom sajtu UniCredit Bank Srbija, dostupni su samo social buttons za Twitter, Viber, YouTube i LinkedIn što šalje možda i najjasniju poruku da je menadžment banke odlučan da što pre okonča svoj odnos sa kompanijom iz Menlo Parka.

Godinama ulažete u Facebook – da li ste se zapitali zašto?

Ako pogledamo UniCredit Bank Srbija iz perspektive brojki, videćemo da je kompanija u Srbiji beleži oko 60.000 pratilaca na Facebooku i 5.700 pratilaca na Instagramu. Sasvim solidne brojke za jedan korporativni nalog, ali pitanje koje sebi treba da postavimo jeste ima li ova banka bilo kakvih benefita od društvenih mreža (pogotovo ako se ne oglašava)?

Ako nema, zašto nas onda čudi odluka o gašenju mreža?

Pa ipak, ni ovo nije primarni razlog zbog kojeg ova banka gasi svoj Facebook/Instagram profil. U odgovoru jednom od pratilaca na Instagramu, UniCredit Bank Srbija se oglasila:

UniCredit veruje da pristupačni i odgovorni kanali komunikacije koji su u njegovom vlasništvu i koji su koordinisani kroz uslužni model od 360 stepeni, predstavljaju najbolji način za servisiranje svojih klijenata. Upravo iz tog razloga UniCredit stalno investira u unapređenje svojih digitalnih kanala kako bi obezbedila mogućnost kvalitetnog dijaloga.

Možda je prerano reći da je UniCredit grupa u ovom slučaju ispala Good Guy Greg, ali smatram da se i iz ovakvog poteza mogu izvući konkretni zaključci. Prvo i prvo, zašto bi se novac trošio na kanal koji verovatno ne donosi nove korisnike već služi isključivo kao kanal podrške?

Unicredit Facebook

Sa druge strane, da li smo zaboravili kakvu nam je poruku Facebook poslao sa Expore Feed eksperimentom? Nažalost (da ne kažem na sreću), najveći gubitnici u ovom slučaju bili su upravo domaći mediji koji se već godinama oslanjaju na doseg kako bi preko društvenih mreža plasirali svoj sadržaj.

Facebook je tako rekao ha ha i ukinuo besplatan reach, ostavivši preko noći urednike i menadžment da se pitaju zašto su godinama ulagali u Facebook Audience ako im on danas gotovo ništa ne vredi? UniCredit, čini se, mogla bi biti jedna od prvih većih kompanija sa ovih prostora koja je prepoznala upravo ovaj obrazac i koja je odlučila da se posveti investiranju u sopstvene digitalne kanale.

Veća ulaganja u sopstvene kanale i sadržaj?

Kako će digital strategija ove banke izgledati u narednom, ostaje da vidimo. Međutim, ono što sa sigurnošću možemo reći jeste da bi se potencijalno ulaganje u sopstvene digitalne kanale itekako moglo isplatiti (dugoročno), kao i ulaganje u sadržaj koji se u drugačijoj formi može plasirati korisnicima ove banke, i to preko kanala koji nisu Facebook ili Instagram.

Drugim rečima, agencije koje su do sada vodile ove društvene mreže ne moraju da brinu jer će posla tek biti.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

Neuralink moždani čip: Revolucija u medicini ili senzacionalizam?

Čip pod nazivom 'Telepatija' uspešno je ugrađen u ljudski mozak, saopštila je kompanija Elona Maska. Analizirali smo da li je reč o velikom naučnom dostignuću, ili tek eksperimentu u testnoj fazi.

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Novost

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Intervju

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Sponzorisano

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.