UNICEF i Telenor Srbija u borbi protiv vršnjaškog nasilja

UNICEF i Telenor Srbija u borbi protiv digitalnog nasilja uz ‘SOS Platformu’

Da li ste znali da je 84 odsto srednjoškolaca barem jednom izložilo sebe nekom od rizika na Internetu u toku prošle godine? Čak dve trećine njih bile su žrtve nasilja na društvenim mrežama, a takvi slučajevi retko se prijave roditeljima, nasilnicima ili nadležnim organima - tehnološki jaz između dece i starijih danas je izuzetno velik.

unicef_1

U mesecu oktobru, koji se u svetu obeležava kao mesec borbe protiv digitalnog nasilja, UNICEF je u saradnji sa Telenorom Srbija i Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kreirao jedinstven model direktne pomoći mladima koji se suočavaju sa nekim oblikom digitalnog nasilja.

U pitanju je SOS platforma, odnosno Facebook aplikacija koja se nalazi na stranici „Biraj reči, hejt spreči“. Servis daje priliku žrtvi, ali i onome ko je svedok nasilja, da zatraži pomoć u realnom vremenu – i trenutku kada se nasilje dešava, na mestu na kome se dešava (najčešće Facebook).

Nasilje na društvenim mrežama retko se prijavi

Uz samo jedan klik, odnosno slanjem poruke putem ove aplikacije, žrtva ili posmatrač nasilja dobija psihološku podršku psihologa i posebno edukovanih studenata psihologije. Oni takođe pomažu i u procesu informisanja roditelja tj. nastavnika, ali i ukazuju na neophodne korake koji treba da se preduzmu kako bi se nasilju stalno na put.

Stručni tim koji pruža pomoć sastavljen je od 20 studenata završnih godina psihologije Departmana za psihologiju Fakulteta za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum, posebno edukovanih da razumeju proces nasilja, tok komunikacije sa žrtvom i posmatračem nasilja i izazove digitalne komunikacije.

Iz UNICEF-a napominju da tim ažurno odgovara na sve poruke u roku od sedam časova pre podne do ponoći – 365 dana u godini. Kada je privatnost u pitanju, kreatori ove platforme osigurali su najveći mogući stepen zagarantovanosti privatnosti podataka, tako da sve što korisnici aplikacije pišu ostaje isključivo između njih i lica koja im pružaju podršku.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.