UNICEF i Telenor Srbija u borbi protiv vršnjaškog nasilja

UNICEF i Telenor Srbija u borbi protiv digitalnog nasilja uz ‘SOS Platformu’

Da li ste znali da je 84 odsto srednjoškolaca barem jednom izložilo sebe nekom od rizika na Internetu u toku prošle godine? Čak dve trećine njih bile su žrtve nasilja na društvenim mrežama, a takvi slučajevi retko se prijave roditeljima, nasilnicima ili nadležnim organima - tehnološki jaz između dece i starijih danas je izuzetno velik.

unicef_1

U mesecu oktobru, koji se u svetu obeležava kao mesec borbe protiv digitalnog nasilja, UNICEF je u saradnji sa Telenorom Srbija i Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kreirao jedinstven model direktne pomoći mladima koji se suočavaju sa nekim oblikom digitalnog nasilja.

U pitanju je SOS platforma, odnosno Facebook aplikacija koja se nalazi na stranici „Biraj reči, hejt spreči“. Servis daje priliku žrtvi, ali i onome ko je svedok nasilja, da zatraži pomoć u realnom vremenu – i trenutku kada se nasilje dešava, na mestu na kome se dešava (najčešće Facebook).

Nasilje na društvenim mrežama retko se prijavi

Uz samo jedan klik, odnosno slanjem poruke putem ove aplikacije, žrtva ili posmatrač nasilja dobija psihološku podršku psihologa i posebno edukovanih studenata psihologije. Oni takođe pomažu i u procesu informisanja roditelja tj. nastavnika, ali i ukazuju na neophodne korake koji treba da se preduzmu kako bi se nasilju stalno na put.

Stručni tim koji pruža pomoć sastavljen je od 20 studenata završnih godina psihologije Departmana za psihologiju Fakulteta za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum, posebno edukovanih da razumeju proces nasilja, tok komunikacije sa žrtvom i posmatračem nasilja i izazove digitalne komunikacije.

Iz UNICEF-a napominju da tim ažurno odgovara na sve poruke u roku od sedam časova pre podne do ponoći – 365 dana u godini. Kada je privatnost u pitanju, kreatori ove platforme osigurali su najveći mogući stepen zagarantovanosti privatnosti podataka, tako da sve što korisnici aplikacije pišu ostaje isključivo između njih i lica koja im pružaju podršku.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.