Šta marketarima donosi ukidanje limita na izdatke za oglašavanje?

Šta marketarima donosi ukidanje limita na izdatke za oglašavanje?

Od 1. januara 2019. godine ukinut je limit na izdatke za reklamu i propagandu. Znači li to da će se povećati budžeti za marketing?

Izmenama Zakona o porezu na dobit pravnih lica, čini se da je marketarima i brend menadžerima zaista srećna Nova godina. Do 1. januara 2019. godine na reklamne i propagandne aktivnosti moglo se izdvajati do 10% godišnjeg prihoda, što sa ovim izmenama više nije slučaj.

Izmenama je, kako ističe Marija Đorđić (Experta), ukinuto ograničenje po pitanju priznavanja troškova za reklamu i propagandu prilikom obračuna poreza na dobit:

Privredni subjekti će sada moći da koriste ukupan iznos izdataka za reklamu i propagandu da bi umanjili oporezivu dobit. Ova korekcija odnosi se i na preduzetnike. Preduslov je da pravno lice poseduje ispravan račun od marketinške agencije ili drugog subjekta koji je pružio usluge reklame i propagande, kao i da su troškovi nastali u svrhu obavljanja delatnosti.

Više novca za reklamu – ne nužno

Nemanja Živković (DEFAULT design), kaže za Netokraciju da prema njegovom mišljenju to neće podstaći brendove da više ulažu u marketing aktivnosti. „Pomenuta izmena jeste pozitivna, ali neće uticati na uvećanje novca koji se izdvaja za online marketing“, kaže on. Po njemu, Zakon o porezu na dobit nije prepreka za trenutno izdvajanje za marketing – razlog zašto kompanije ne ulažu više je nerazumevanje samog marketinga, njegove potrebe i neophodnosti“:

Kompanije koje razumeju vreme u kome živimo i vide pravac u kome se razvija biznis i sama komunikacija ulažu u marketinške aktivnosti i alate. Te kompanije će samo nastaviti da ulažu u marketing, dok će kompanije koje ne razumeju kako stoje stvari nastaviti da izbegavaju ulaganje.

„Recimo, mi u DEFAULT design-u bavimo se kompletnim korisničkim iskustvom, sa fokusom na konverzije. Optimizujemo proces konverzije na sajtu, što automatski smanjuje troškove oglasa i klijentima donosi veću vrednost uz manje izdatke“, objašnjava Živković.

Time, dodaje, sa postojećim saobraćajem dobijate maksimum – što je jedan od načina da se uz te smanjene troškove donekle sruši pogrešna predstava o skupim izdacima za oglašavanje koja postoji kod nekih brendova. „Iz tog razloga smatram da izmena Zakona o porezu na dobit pravnih lica i moguće povećanje budžeta kompanija, ukoliko do toga dođe, dugoročno može imati samo povoljne efekte kako na naš rad, tako i na rezultate samih kompanija“, zaključuje on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Četiri domaća startapa koja transformišu e-commerce u Srbiji

Drugi deo Netokracijine OMGcommerce konferencije bio je rezervisan za Business i Product Track, a u okviru dela posvećenog proizvodima publici su se predstavili domaći inovativni startapi sa svojim rešenjima iz oblasti e-trgovine.

Kultura 2.0

Employer Branding iz drugog ugla: Kako izgraditi identitet kompanije koji ljudima nešto znači?

Prošli četvrtak imali smo priliku da posetimo 'Tech Doc' filmski festival koji je kompanija Levi9 organizovala za svoje zaposlene i partnere. Kakve to ima veze sa Employer Branding-om?

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.