Šta marketarima donosi ukidanje limita na izdatke za oglašavanje?

Šta marketarima donosi ukidanje limita na izdatke za oglašavanje?

Od 1. januara 2019. godine ukinut je limit na izdatke za reklamu i propagandu. Znači li to da će se povećati budžeti za marketing?

Izmenama Zakona o porezu na dobit pravnih lica, čini se da je marketarima i brend menadžerima zaista srećna Nova godina. Do 1. januara 2019. godine na reklamne i propagandne aktivnosti moglo se izdvajati do 10% godišnjeg prihoda, što sa ovim izmenama više nije slučaj.

Izmenama je, kako ističe Marija Đorđić (Experta), ukinuto ograničenje po pitanju priznavanja troškova za reklamu i propagandu prilikom obračuna poreza na dobit:

Privredni subjekti će sada moći da koriste ukupan iznos izdataka za reklamu i propagandu da bi umanjili oporezivu dobit. Ova korekcija odnosi se i na preduzetnike. Preduslov je da pravno lice poseduje ispravan račun od marketinške agencije ili drugog subjekta koji je pružio usluge reklame i propagande, kao i da su troškovi nastali u svrhu obavljanja delatnosti.

Više novca za reklamu – ne nužno

Nemanja Živković (DEFAULT design), kaže za Netokraciju da prema njegovom mišljenju to neće podstaći brendove da više ulažu u marketing aktivnosti. “Pomenuta izmena jeste pozitivna, ali neće uticati na uvećanje novca koji se izdvaja za online marketing”, kaže on. Po njemu, Zakon o porezu na dobit nije prepreka za trenutno izdvajanje za marketing – razlog zašto kompanije ne ulažu više je nerazumevanje samog marketinga, njegove potrebe i neophodnosti“:

Kompanije koje razumeju vreme u kome živimo i vide pravac u kome se razvija biznis i sama komunikacija ulažu u marketinške aktivnosti i alate. Te kompanije će samo nastaviti da ulažu u marketing, dok će kompanije koje ne razumeju kako stoje stvari nastaviti da izbegavaju ulaganje.

“Recimo, mi u DEFAULT design-u bavimo se kompletnim korisničkim iskustvom, sa fokusom na konverzije. Optimizujemo proces konverzije na sajtu, što automatski smanjuje troškove oglasa i klijentima donosi veću vrednost uz manje izdatke“, objašnjava Živković.

Time, dodaje, sa postojećim saobraćajem dobijate maksimum – što je jedan od načina da se uz te smanjene troškove donekle sruši pogrešna predstava o skupim izdacima za oglašavanje koja postoji kod nekih brendova. „Iz tog razloga smatram da izmena Zakona o porezu na dobit pravnih lica i moguće povećanje budžeta kompanija, ukoliko do toga dođe, dugoročno može imati samo povoljne efekte kako na naš rad, tako i na rezultate samih kompanija“, zaključuje on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Tehnologija

Ekskluzivno: Posetili smo Državni data centar u Kragujevcu od 14.000m² – jedan od najmodernijih u ovom delu Evrope

Redakcija Netokracije prošle nedelje imala je priliku da prva među medijima u Srbiji poseti nedavno izgrađeni data centar u Kragujevcu. Tom prilikom razgovarali smo i sa Mihailom Jovanovićem, direktorom kancelarije za IT i eUpravu, koji nam je otkrio više detalja o ovoj zgradi i njenoj važnosti u procesu digitalizacije države.

Propustili ste

Tehnologija

Kako je softver otvorenog koda uticao da rover NASA-e uspešno sleti na Mars?

Prešavši put od preko 200 miliona kilometara još jedan rover sa Zemlje je, nakon sedam meseci, uspešno sleteo na Mars. Pored mnogih inženjerskih dostignuća na ovom polju, vrlo važnu ulogu za ovaj veliku uspeh, odigrao je, ni manje ni više - softver otvorenog koda.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Principal Software Engineer?

Nikola Puzović, Principal Software Engineer u kompaniji LearnUpon, deli svoja razmišljanja o IT industriji u Srbiji.

Karijere

Vuk Stefanović je junior UI inženjer i otkriva nam kako iz njegovog ugla izgleda srpski IT

Predstavljamo vam 'Razgovore sa juniorima' - specijal u kome nam inženjeri koji ulaze u IT otkrivaju kako oni vide ovu industriju.

Office Talks Podcast

Zašto Srbija nema više uspešnih startapa?

10 uspešnih startapa su slučajnost - 100 su proizvod sistemskog rada.

Kultura 2.0

Data Science može se primeniti i u medijskom poslu – a takvo novinarstvo polako se razvija i u Srbiji

Tatjana Kecojević i Tijana Blagojev, Data naučnice, otkrivaju nam šta je to 'Data Journalism'.

Startapi i poslovanje

Telekom Srbija pokreće VC fond – 25 miliona evra za ‘early stage’ startape u narednih 5 godina

Telekom Srbija osnovala je VC fond koji će godišnje ulagati do 5 miliona evra u domaće startape. Početne ideje finansiraće se iznosima od 50.000 do 100.000 evra.