Šta marketarima donosi ukidanje limita na izdatke za oglašavanje?

Šta marketarima donosi ukidanje limita na izdatke za oglašavanje?

Od 1. januara 2019. godine ukinut je limit na izdatke za reklamu i propagandu. Znači li to da će se povećati budžeti za marketing?

Izmenama Zakona o porezu na dobit pravnih lica, čini se da je marketarima i brend menadžerima zaista srećna Nova godina. Do 1. januara 2019. godine na reklamne i propagandne aktivnosti moglo se izdvajati do 10% godišnjeg prihoda, što sa ovim izmenama više nije slučaj.

Izmenama je, kako ističe Marija Đorđić (Experta), ukinuto ograničenje po pitanju priznavanja troškova za reklamu i propagandu prilikom obračuna poreza na dobit:

Privredni subjekti će sada moći da koriste ukupan iznos izdataka za reklamu i propagandu da bi umanjili oporezivu dobit. Ova korekcija odnosi se i na preduzetnike. Preduslov je da pravno lice poseduje ispravan račun od marketinške agencije ili drugog subjekta koji je pružio usluge reklame i propagande, kao i da su troškovi nastali u svrhu obavljanja delatnosti.

Više novca za reklamu – ne nužno

Nemanja Živković (DEFAULT design), kaže za Netokraciju da prema njegovom mišljenju to neće podstaći brendove da više ulažu u marketing aktivnosti. „Pomenuta izmena jeste pozitivna, ali neće uticati na uvećanje novca koji se izdvaja za online marketing“, kaže on. Po njemu, Zakon o porezu na dobit nije prepreka za trenutno izdvajanje za marketing – razlog zašto kompanije ne ulažu više je nerazumevanje samog marketinga, njegove potrebe i neophodnosti“:

Kompanije koje razumeju vreme u kome živimo i vide pravac u kome se razvija biznis i sama komunikacija ulažu u marketinške aktivnosti i alate. Te kompanije će samo nastaviti da ulažu u marketing, dok će kompanije koje ne razumeju kako stoje stvari nastaviti da izbegavaju ulaganje.

„Recimo, mi u DEFAULT design-u bavimo se kompletnim korisničkim iskustvom, sa fokusom na konverzije. Optimizujemo proces konverzije na sajtu, što automatski smanjuje troškove oglasa i klijentima donosi veću vrednost uz manje izdatke“, objašnjava Živković.

Time, dodaje, sa postojećim saobraćajem dobijate maksimum – što je jedan od načina da se uz te smanjene troškove donekle sruši pogrešna predstava o skupim izdacima za oglašavanje koja postoji kod nekih brendova. „Iz tog razloga smatram da izmena Zakona o porezu na dobit pravnih lica i moguće povećanje budžeta kompanija, ukoliko do toga dođe, dugoročno može imati samo povoljne efekte kako na naš rad, tako i na rezultate samih kompanija“, zaključuje on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.