Od 1. januara 2019. godine ukinut je limit na izdatke za reklamu i propagandu. Znači li to da će se povećati budžeti za marketing?
Izmenama Zakona o porezu na dobit pravnih lica, čini se da je marketarima i brend menadžerima zaista srećna Nova godina. Do 1. januara 2019. godine na reklamne i propagandne aktivnosti moglo se izdvajati do 10% godišnjeg prihoda, što sa ovim izmenama više nije slučaj.
Izmenama je, kako ističe Marija Đorđić (Experta), ukinuto ograničenje po pitanju priznavanja troškova za reklamu i propagandu prilikom obračuna poreza na dobit:
Privredni subjekti će sada moći da koriste ukupan iznos izdataka za reklamu i propagandu da bi umanjili oporezivu dobit. Ova korekcija odnosi se i na preduzetnike. Preduslov je da pravno lice poseduje ispravan račun od marketinške agencije ili drugog subjekta koji je pružio usluge reklame i propagande, kao i da su troškovi nastali u svrhu obavljanja delatnosti.
Više novca za reklamu – ne nužno
Nemanja Živković (DEFAULT design), kaže za Netokraciju da prema njegovom mišljenju to neće podstaći brendove da više ulažu u marketing aktivnosti. “Pomenuta izmena jeste pozitivna, ali neće uticati na uvećanje novca koji se izdvaja za online marketing”, kaže on. Po njemu, Zakon o porezu na dobit nije prepreka za trenutno izdvajanje za marketing – razlog zašto kompanije ne ulažu više je nerazumevanje samog marketinga, njegove potrebe i neophodnosti“:
Kompanije koje razumeju vreme u kome živimo i vide pravac u kome se razvija biznis i sama komunikacija ulažu u marketinške aktivnosti i alate. Te kompanije će samo nastaviti da ulažu u marketing, dok će kompanije koje ne razumeju kako stoje stvari nastaviti da izbegavaju ulaganje.
“Recimo, mi u DEFAULT design-u bavimo se kompletnim korisničkim iskustvom, sa fokusom na konverzije. Optimizujemo proces konverzije na sajtu, što automatski smanjuje troškove oglasa i klijentima donosi veću vrednost uz manje izdatke“, objašnjava Živković.
Time, dodaje, sa postojećim saobraćajem dobijate maksimum – što je jedan od načina da se uz te smanjene troškove donekle sruši pogrešna predstava o skupim izdacima za oglašavanje koja postoji kod nekih brendova. „Iz tog razloga smatram da izmena Zakona o porezu na dobit pravnih lica i moguće povećanje budžeta kompanija, ukoliko do toga dođe, dugoročno može imati samo povoljne efekte kako na naš rad, tako i na rezultate samih kompanija“, zaključuje on.