UBER investira u Srbiju: Jeftina vožnja i još jeftiniji politički poeni

UBER investira u Srbiju: Jeftina vožnja i još jeftiniji politički poeni

UBER zainteresovan da uloži u Srbiju - naslov je koji nas je juče dočekao u većini elektronskih medija povodom Vučićeve posete Vašingtonu gde se sastao sa predstavnicima nekoliko američkih kompanija. I dok se protesti u Kragujevcu šire, Srbija u očima stranih investitora ne prestaje da oslikava idealnu zemlju za širenje poslovanja, te je i kompanija koja se ne bavi klasičnim investiranjem zainteresovana da baš ovde otvori nova radna mesta. Jer kako drugačije kupiti jeftine političke poene?

I dok se javno mnjenje poslednjih dana bavi Fiatom i radničkim protestima u Kragujevcu, novoizabrani predsednik Srbije uputio se ka Kapitol Hilu ne bi li se sastao sa predstavnicima poznatih američkih kompanija, a sve u cilju predstavljanja naše zemlje kao idealnog partnera za širenje poslovanja u Evropi.

I zaista, kada stavimo sve na papir i izračunamo koliko nas je politika negovanja jeftine radne snage koštala, ali i šta sve to inostrani investitori (velmože) dobijaju – teško je zaobići zemlju u koju će doći žuti ljudi sa istoka i piti vodu sa Morave (uf, ček, ovo je Tomin deo) i propustiti zaista unosne prilike za zapošljavanje našeg najboljeg kadra.

Naj-bo-lje-g.

Čuli iz poznatog UBER-a kakva je situacija pa se i oni zainteresovaše za naše malo ali vredno tržište. Vele hoće da ulažu u domaći turizam, no i dalje je nejasno da li je predsednik Srbije shvatio o kakvoj je kompaniji reč jer kako on kaže, tehnološka industrija mu i nije jača strana pa je od drugih morao da čuje za „taj naš Nordeus“ i te divne momke.

Mora biti da predsednik Vučić nije čuo ni za velike bitke naših susjeda kojima je nedavno blokiran Zagreb, a sve pod patronatom da UBER nije legalan, da je on štetan za taksiste i za domaću privredu, jer svi znamo da su balkanski taksisti najpošteniji i da uredno izmiruju svoje dažbine prema državi. A znaš da stvari ne valjaju kada se ljudi plaše horde zagrebačkih taksista koje ne moš’ uhvatiti sredom u podne jer jebiga prika – nema slobodnih vozila.

Nova radna mesta uvek dobro zvuče

Šalju meni tako kolege iz redakcije vest kako je UBER zainteresovan da investira u Srbiju i sve to nakon sastanka sa predsednikom Vučićem. Na trenutak pomislih kako je ovaj tip zaista Supermen no ubrzo shvatih o čemu je reč – ništa crno na belo, još jedan od onih high-level sastanaka, solidna prilika za slikanje i još jedna šansa da se domaćoj javnosti skrene pažnja sa urgentnijih problema.

Ipak, glavnu ulogu u sagi o dolasku UBER-a u Srbiju morali su odigrati naši cenjeni mediji koji su izvestili kako je jedna od najvrednijih američkih kompanija izrazila interesovanje da investira u Srbiju i srpsko tržište, a posebno na području turizma. Skidam kapu „kolege“, mislim da smo do sada svi shvatili šta su clickbait naslovi ali pravo novinarstvo se ipak ne radi tako.

Trik je očigledno upalio te se tekst preuzet sa TANJUG-a mogao videti na velikom broju portala, a sve što je trebalo uraditi jeste proveriti kakva je to kompanija UBER i po kom poslovnom principu radi. Da li se puštanjem u rad novog tržišta koje iziskuje svega nekoliko klikova mišem zaista može nazvati investicijom – još više ako se uzme u obzir njihova politika prema vozačima?

Nemojte me shvatiti pogrešno, ja sam zagovornik UBER-a u Srbiji ali ne mogu ni da zamislim kakve bi nam performanse priredili beogradski taksisti pusti li se ovakav jedan servis u rad. Pa niste valjda pomislili kako od zagrebačkih uslužnih prevoznika nema gorih?

Svi za jednog, svako za sebe

Krivim medije. Krivim takozvane „kolege“ koje u učmalim redakcijama ne traže zrno istine u rečima naših političara. Možda grešim, možda je pak problem u uredništvu. Krivim i vas – draga publiko – jer ne znate za bolje pa nasedate na svakakvo smeće. Krivim vas jer ste kvalitetno istraživačko novinarstvo saterali u NGO sektor onog trenutka kada ste otkrili da je život lepši na Instagramu.

Možda će nam svima biti bolje kada taj UBER konačno dođe i kada debelo platimo za ta radna mesta. Možda čak i 10.000 legalnih i nelegalnih taksista uposlimo pa prestanu da kukaju kako nema posla, iako bi radije blokirali čitav Beograd pa da njihova bude zadnja – glumeći solidarnost i štiteći „brata po profesiji“ kome se do juče krala vožnja na aerodromu.

Avaj… možda da UBER-ovim vozačima damo po 500L pa da rešimo dva problema jednim udarcem?

Ostavi komentar

  1. Rile

    Rile

    18. 7. 2017. u 19:19 Odgovori

    Koliko je jeftin prevoz putnika vidi se po gubicima GSPa, ako se ne varam od 100 miliona evra godišnje, kako je skoro objavljeno. Ako neko misli da će sa dolaskom UBERa drastično porasti broj transportnih zahteva grdno se vara. Samo će umesto naših preduzetnika koji ispunjavaju razne zakonske uslove, posao dobiti vlasnici automobila, nesvesni da svoja vozila rasprodaju u delovima, a da kajmak uzima neko drugi. A deregilacija tržišta koja bi nastala, nije dobro donela ni jednom Japanu, a kamoli nama sa tolikom nezaposlenošću. Naime, plate japanskih taksi vozača, pale su ispod vrednosti naknade za socijalno ugrožene,dok su cene prevoza porasle ,jer je sa manje vožnji trebalo pokriti sve troškove. Uostalom, aplikaciju kakva je u suštini UBER, imaju neka taksi udruženja u Srbiji, a tu je i Taxify koji radi isključivo sa legalnim taksistima. Bolje bi bilo da država poradi na sankcionisanju nelegalnih i legalnih taksista koji krše pravila dobrog ponašanja i poslovanja.

  2. Rile

    Rile

    18. 7. 2017. u 19:22 Odgovori

    Koliko je jeftin prevoz putnika vidi se po gubicima GSPa, ako se ne varam od 100 miliona evra godišnje, kako je skoro objavljeno. Ako neko misli da će sa dolaskom UBERa drastično porasti broj transportnih zahteva grdno se vara. Samo će umesto naših preduzetnika koji ispunjavaju razne zakonske uslove, posao dobiti vlasnici automobila, nesvesni da svoja vozila rasprodaju u delovima, a da kajmak uzima neko drugi. A deregulacija tržišta koja bi nastala, nije dobro donela ni jednom Japanu, a kamoli nama sa tolikom nezaposlenošću. Naime, plate japanskih taksi vozača, pale su ispod vrednosti naknade za socijalno ugrožene,dok su cene prevoza porasle ,jer je sa manje vožnji trebalo pokriti sve troškove. Uostalom, aplikaciju kakva je u suštini UBER, imaju neka taksi udruženja u Srbiji, a tu je i Taxify koji radi isključivo sa legalnim taksistima. Bolje bi bilo da država poradi na sankcionisanju nelegalnih i legalnih taksista koji krše pravila dobrog ponašanja i poslovanja.

    • Marko Mudrinić

      Marko Mudrinić

      17. 8. 2017. u 09:09 Odgovori

      Slobodni građanin i neko ko se zalaže za razbijanje monopola u prevozu jer smatra da je taksi preskup, da je nivo usluge ispod svakog standarda i da sve to može mnogo bolje. E, taj sam.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Startapi i poslovanje

HTEC akvizirao novosadski Execom – sledi širenje baze klijenata i nova zapošljavanja

Domaća kompanija HTEC juče je objavila da je kupila novosadski Execom - još jednu veliku srpsku kompaniju koja takođe posluje u oblasti pružanja softverskih usluga.

E-commerce

Šta to u carinskim propisima koči dostavu pošiljki i možemo li nešto da uradimo povodom toga?

Situacija sa nedostavljanjem pošiljki sa Aliexpressa nekoliko meseci unazad većinu korisnika navela je da preispitaju čitav sistem - od avio saobraćaja do Pošte. U ovom tekstu, pak, bavimo se carinskim propisima. Šta se zakonski može unaprediti kako bi nam paketi stizali brže?

Propustili ste

Kultura 2.0

Pisanje kompanijskog bloga može da vam donese sve ili ništa – zavisno od toga kako ga i zašto pišete

Da li je sadržaj 'kralj', čak i ako radite u tehnološkoj kompaniji? Zavisi koga pitate, a svoja iskustva i savete ovaj put dele predstavnici kompanija i agencija kojima je pisanje bloga donelo nove ljude i veliku prepoznatljivost u industriji.

Startapi i poslovanje

OTP Grupa ponovo traži inovativne startape za svoj Startap Partnerski program

Ovaj program održava se po četvrti put i predstavlja priliku za sve inovativne kompanije koje žele da testiraju primenjivost svog proizvoda u bankarskom sektoru Centralne i Istočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Beogradski tim kompanije Florence Healthcare obezbeđuje lakše čuvanje dokumentacije korporacija koje testiraju vakcinu za COVID-19

Rastko Jokić, Software Director ove kompanije iz SAD, otkriva nam kako izgleda obezbeđivati tehničku podršku za klijenta koji vrši kliničko istraživanje vakcine za korona virus.

Startapi i poslovanje

Otvorene prijave za novi BioSense akcelerator – cilj je dalja digitalizacija privrede

Nakon prvog BioSens akceleratora realizovanog 2019. u okviru projekta ANTARES, Institut BioSens kroz novi program nastavlja da podržava inovativne preduzetnike u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Office Talks Podcast

Da li digitalci napuštaju gradove zbog korone?

Život u gradu ili na selu? Pitanje koje je posebno postalo aktuelno nakon izbijanja pandemije korona virusa.

Startapi i poslovanje

Kako ostati produktivan i nakon 7 meseci rada od kuće – otkrivaju nam članovi novosadskog COING-a

Rad od kuće, pogotovo kada to nije opcija već potreba, može imati i svoje negativne efekte. Za roditelje i mlade parove koji ne mogu da se distanciraju tokom radnog vremena rad od kuće čini se više kao kazna nego kao benefit - no to ne mora da bude tako, kao što su nam otkrili zaposleni u novosadskoj kompaniji COING.