Nove investicije u Uber - nova pravila - Netokracija.rs

Nove investicije u Uber – nova pravila

Japanski konglomerat SoftBank Group sve je bliže tome da preuzme veliki deo kompanije Uber. Međutim, to ponovo znači i novu raspodelu snaga u strateškoj igri koju u ovoj kompaniji igraju upravni odbor, investitori i sadašnji i bivši izvršni direktori. U Igri prestola koja se odvija u jednom od najpoznatijih startapa ikada, ko je trenutno najmoćniji?

Pored SoftBank Group-a, sa Uberom trenutno pregovaraju još dve korporacije, a potencijalna investicija ove japanske kompanije mogla bi biti najveća privatna kupovina akcija u istoriji. Ovom ulaganju se do sada protivio Benchmark Capitals, glavni Uberov investitor. Ipak, glasine koje prenose mediji u SAD pokazuju da se ta situacija možda promenila. A svako zainteresovan za temu se zapitao zašto baš sada?

Ko je pobednik?

Naime, predstavnici SoftBank Group-a navodno su potpisali dokument kojim potvrđuju da se neće zalagati za ponovno postavljanje bivšeg izvršnog direktora Travisa Kalanika na tu funkciju, kao i da će blokirati njegovo imenovanje za predsednika odbora ili šefa nekog od pododbora, kako za Bloomberg tvrdi neimenovani izvor blizak Uber-u. Sasvim dovoljno da Benchmark (koji je protiv Kalinika pokrenuo i tužbu) bude zadovoljan.

Potencijalna investicija japanskoj kompaniji doneće i dva mesta u odboru, što će u velikoj meri smanjiti Kalanikov uticaj, koji je dodatno bio poljuljan izborom novog izvršnog direktora Dare Kosrovšahija.

Kako se broj problema sa kojima se Uber suočava povećava (Uber nije obnovio svoju licencu za poslovanje u Londonu, te su prognoze da će oko 40 hiljada ljudi ostati bez posla), investicija je i više nego dobrodošla. Svaka od zaraćenih strana time bi delimično uspela da iza sebe ostavi brojne afere i finansijske gubitke koje u poslednjih nekoliko godina potresaju ovog privatnog prevoznika. Do tada, svi igrači nastavljaju pažljivo da taktiziraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.