Dogovor od $35 milijardi: Didi Chuxing akvizirao Uber u Kini

Dogovor od $35 milijardi: Didi Chuxing akvizirao Uber u Kini

Sharing ekonomija u Kini od sinoć više nije ista, s obzirom na to da su iz Ubera postigli dogovor o spajanju sa glavnim konkurentom na ovom tržištu, Didi Chuxingom, dok vrednost akvizicije iznosi čak 35 milijardi dolara! Time se podrazumeva da će oba serivsa kombinovati zajedničko poslovanje na tržištu najmnogoljudnije zemlje sveta.

vuk1

Naime, glasine o potencijalnom dogovoru kružile su poslednjih meseci u svetskoj javnosti, dok su obe strane demantovale bilo kakva spekulisanja. Ipak, sakriti informacije o pripajanju bilo je teško. Kako piše TechCrunch i drugi mediji na prostoru SAD-a, kao što su Bloomberg i Wall Street Journal navode određene izvore u kojima se ističe da je dogovor između dve kompanije već postignut.

Zanimljiva je činjenica da su Didi i Uber dogovor o spajanju postigli samo nedelju dana otkako je kineska vlada predložila regulaciju o legalizaciji koja će ovakve taksi servise učini legalnim počev od prvog novembra tekuće godine. Takođe, sudeći prema informacijama iz pomenutih medija, realno je očekivati da će Didi, koji trenutno broji oko 7 milijardi dolara u budžetu, investirati jednu milijardu u operacije Ubera u Kini.

Uber China trbealo bi da zauzme 20% akcija kao deo nove velike kompanije u ovoj azijskoj zemlji. Sa druge strane, kada su u pitanju novačane vrednosti, bitno je istaći da je Uber China prethodno procenjen na 7 milijardi dolara, dok je Didi još ranije imao vrednost od 28 milijardi, što je više nego duplo manje od vrednosti kalifornijske kompanije koja iznosi nešto preko 70 milijardi dolara – ukoliko već pravimo poređenja.

Zakasnela akvizicija?

Kako će pomenuta akvizicija uticati na dalji razvoj sharing servisa, za Netokraciju je prokomentarisao CEO CAR:GO-a, Vuk Guberinić, koji je tom prilikom izjavio:

Mislim da je ovo iznenađenje za sve, pre samo mesec dana bilo je priče da se to nikad neće desiti, međutim velike cifre su u pitanju, pa kao što kaže stari dobri recept: „Ako ne možeš da ga pobediš, pridruži mu se“. Smatram da je Uber napravio dobar potez. Didi kao jak lokalni igrač sa investicijom od Apple-a, pokazao je da mu nema ravnih, a pri tom su već sad 5 puta veći nego Uber globalno – ako računamo broj dnevnih vožnji (10 miliona).

Didi-kina
Poznata kompanija u Kini je takođe nastala spajanjem dva servisa. (Izvor: telegraph.co.uk)

Ipak, dogovor o kome od jutros bruje tehnološki mediji samo dokazuje da su planovi Didija u ovoj industriji veliki, posebno ako se uzmu u obzir i pređašnje investicije u servise kao što su Lyft i Ola u Indiji, kao i Grab koji posluje u jugoistočnom delu Azije. Podsećanja radi, ovo nije prvi veliki dogovor u Kini ako govorimo o industriji deljenja prevoza, što nam dokazuje činjenica da je kompanija Didi Chuxing nastala spajanjem Didi Dache-a i Didi Kuaidi-a u vrednosti od 6 milijardi dolara.

Za kraj, Vuk dodaje da Kina svakako predstavlja jedinstveno tržište – kao i Indija, te dodaje: „Mislim da bi Uber mnogo bolje i brže napredovao da su oni bili ti koji su radili akviziciju u ranoj razvojnoj fazi Didi-a, upravo iz razloga što je tajming dosta bitan faktor, a u tehnologiji pogotovo“, zaključio je on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.