Pod sloganom ‘Snow me the money! - How to maximize digital ROI’, u Domu omladine Beograda, 13. maja održava se peti po redu Digital Day koji i ove godine okuplja renomirane digitalne profesionalce - kako iz Srbije i regiona, tako i iz sveta. Tom prilikom, redakcija Netokracije porazgovarala je sa jednim od ključnih predavača - u pitanju je Scott Thwaits iz Twitter-a koji će u Beogradu govoriti kako iskoristiti ovaj servis za povećanje prodaje.
Prošlog avgusta, Twitter i Httpool najavili su lansiranje Twitter oglašavanja na prostoru Centralne i Istočne Evrope. Da li ste zadovoljni kako je ova usluga prihvaćena do sada?
Kada smo krenuli u proces dovođenja oglašavanja na ove prostore, shvatil smo da tim koji stoji iza Httpool-a poznaje platformu izuzetno dobro, ali i da je strastven prema vrednostima koje Twitter može da ponudi tržištu. Kroz Httpool, srpski brendovi i njihove agencije imaju pristup istim cenama, servisima i podršci kao da sarađuju direktno sa Twitter-om.
Veoma smo uzbuđeni što brendovi sada imaju mogućnost da iskoriste moć Twitter-a za igradnju zajednice, povećanje lojalnosti ali i pričanja sopstvenih priča.
Koje se to industrije najviše oglašavaju na Balkanu i da li vidite porast prihoda sa ovih prostora?
Do sada smo videli interesovanje i potražnju od velikog broja brendova na tržištu Srbije koji su svoju zajednicu izgradili organski, a koji žele da iskoriste dodatne mogućnosti koje Twitter Advertising pruža. Smatramo da je izuzetno bitno da imamo lokalni prodajni tim koji će pomoći brendovima pri stvaranju strategija i izvršenju kampanja.
Iako ne segmentujemo prihode po zemljama u ovom trenutku, vidimo veliku potražnju za našim uslugama koja je trenutno dostupna u više od 70 zemalja širom sveta. Imajući to na umu, prepoznali smo internacionalna tržišta kao ključna za dalji rast prodaje, tako da nastavljamo sa prijavljivanjem novih oglašivača, šireći naše prisustvo po čitavom svetu.
Kako se Srbija kotira u odnosu na ostale zemlje regiona, poput Slovenije i Hrvatske, kada je Twitter oglašavanje u pitanju?
Mi ne segmentujemo broj korisnika po državama. Na globalnom nivou danas imamo preko 302 miliona mesečno aktivnih korisnika gde se 77% naloga nalazi van Sjedinjenih Američkih Država. Srbiju vidimo kao izuzetno vredno tržište za Twitter! Publika je ovde dosta angažovana, a vidimo i veliku potrebu za povezivanjem sa omiljenim brendovima i biznisima – upravo na Twitter-u.

Twitter je svakako najpoznatiji po real-time osećaju koji pruža i mnogi korisnici danas zahtevaju odgovor gotovo istog trenutka. Kako ‘Twitter Advertising’ može da pomogne brendovima da se dodatno pozicioniraju kao oni kojima je zaista stalo do njihove publike?
Ne postoji jedna formula koja može sumirati uspeh na Twitter-u, svaki biznis i svaki korisnik su drugačiji, ali evo nekoliko saveta koji brendovima mogu pomoći na početku:
- Izgradite prvo svoje prisustvo. Proverite da li je vaš nalog postavljen kako treba, pronađite svoje klijente koji koriste Twitter. Krenite od onih ljudi koji su već ukazali poverenje vašem brendu, neka vas oni prepoznaju kao brend koji se odlučio na prisustvo na ovom kanalu.
- Osluškujte šta korisnici govore. Twitter je odličan alat za sve biznise koji žele da ostanu u kontaktu sa svojim korisnicima. Brendovi lako mogu da otkriju šta se o njima i njihovim proizvodima govori, ali i da provere poruke kampanja koje bi kasnije mogle dobiti veće prisustvo i na nekim drugim kanalima.
- Pojasnite vaše ciljeve. Broj pratilaca, angažovanje sa vašim sadržajem, lead-ovi, prodaja, posete?
- Eksperimentisanje je ključ. Iskoristite platformu i isprobajte nove stvari. Igrajte se sa pronalaženjem vašeg glasa i vaše ličnosti. Testirajte načine komunikacije za koje mislite da bi vam mogli pomoći pri izgradnji vašeg biznisa. Savet koji rado delimo sa svim našim oglašivačima jeste da prvo ovladaju tehnikama i alatima koje Twitter pruža, pronađu svoj glas i donekle izgrade svoj brend, a tek onda krenu u oglašavanje. Na kraju krajeva, Twitter Advertising je alat koji vam pomaže da proširite onu poruku za koju već znate da radi i koja vam može pomoći da ostvarite pozitivne rezultate – na širem nivou.
- Razmislite. Pre nego što budete bili spremni da krenete sa većom kampanjom, vratite se na početak i dobro razmislite koje ciljeve želite da ispunite i kako ćete meriti uspeh.
Možeš li nam dati kratki uvod u tvoje predstojeće predavanje na događaju Digital Day 2015. u Beogradu?
Na Digital Day-u govoriću pre svega o korišćenju Twitter-a kao alata za prodaju, ali i kanala za komunikaciju:
- Upotreba Twitter-a je usko vezana za interese ljudi. Na Twitter-u ljudi pričaju o onim stvarima koje su im važne, koje se dešavaju oko njih upravo sada, uključujući i vaše poslovanje. Ovo vam daje moćan kontekst za povezivanje i komuniciranje sa vašim korisnicima, u realnom vremenu. Interakcija sa takvim tvitovima pokreće konverzacije na taj način da one mogu doprineti izgradnji vašeg biznisa. Marketing u realnom vremenu je oduvek bila odlika Twitter-a, setite se samo primera poput Orea za vreme Superbowl takmičenja ili Snickers-a tokom Mundijala.
- I pored poznatih primera poput navedenih, vidimo sve više i više načina putem kojih Twitter stvara dodatnu vrednost svojim korisnicima – na svakodnevnom nivou. Brendovi mogu da se uključe u razgovore o najrazličitijim aktivnostima, poput trčanja, i tako kreiraju dodatni sadržaj, dodatnu vrednost, podižući svest o sebi i svojim proizvodima i uslugama.
Obezbedite vaše mesto za Digital Day već danas!
Iz organizacije Digital Day 2015. pozivaju sve zainteresovane da im se pridruže 13. maja u Domu omladine, te čuju predavanja renomiranih digitalnih profesionalaca koji će tokom jednodnevne konferencije govoriti o najnovijim svetskim trendovima, ali i predstaviti domaću digitalnu advertajzing scenu.