Sada već tradicionalno agencija Pioniri Communications na sajtu Trendovi.rs napravila je presek trendova za 2022. godinu u okviru koga je ponovo okupila eksperte iz različitih industrija kao što su tehnologija, advertajzing, društvene mreže, ali i iz drugih oblasti.
Trendovi za aktuelnu godinu popularna su tema globalnih portala. Ipak, domaće tržište u mnogo čemu kaska za razvijenijim, te većina pomenutih predikcija nije primenljiva u Srbiji i regionu.
Iz potrebe za lokalno-relevantnim predviđanjima i analizama nastali su Trendovi, projekat koji svake godine priprema agencija Pioniri Communications. Novo, šesto izdanje Trendova upravo je objavljeno i nudi odgovor na pitanje – šta nas to čeka u 2022. kada su u pitanju marketinška, ali i druge rastuće industrije.
U nastavku pročitajte presek trendova iz oblasti koje je izdvojila redakcija Netokracije.
Trendovi u digitalnom marketingu
I ove godine, Una Kostandinović sa bloga “Pola kile digitala” osvrnula se taksativno na predviđanja i oblasti koje će obeležiti intenzivnu industriju digitalnog marketinga. Tom prilikom, ona je navela sledeće trendove na koje bi marketari ove godine trebalo da obrate pažnju:
Personalizacija ponude i poruka:
Usled globalizacije i digitalizacije, kupac na samo dva klika može da naruči robu sa druge strane sveta – sa sve besplatnom dostavom. Biće mu prelako da potroši svoj novac negde drugde, ukoliko mi ne pokažemo razumevanje za njegove lične potrebe, interesovanja ili dosadašnje iskustvo kupovine.
Kako primenjujemo ovaj trend? Segmentiramo baze korisnika i kupaca. Šaljemo promo ponude različitim grupama kupaca na osnovu njihovih ličnih preferenci. Pratimo njihovo korisničko putovanje – neregistrovanima nudimo benefit za registraciju, postojećim kupcima nudimo posebne ponude, kao i upsell i cross-sell ponude, lojalnim kupcima dajemo posebne pogodnosti, i sl.
Zadržavanje korisnika i lojaliti program:
Na domaćem tržištu i dalje imamo jednu veoma neobičnu praksu (klasičan primer je telko industrija) u kojoj višegodišnji korisnici imaju lošije pogodnosti nego novi korisnici prilikom prve kupovine. Stiče se utisak da je kompanijama važno samo da ispune neki target dovođenja novih korisnika, pa makar se u tu svrhu koristile neprimerene prakse poput dampinga cena.
Ona se može meriti u dužini saradnje, u broju ostvarenih kupovina, u visini iznosa… Lojalti programi nisu ništa novo, ali kroz digitalne kanale i detaljnu analitiku, oni dobijaju svoje naprednije funkcije. Samo neke od taktika koje se koriste u nagrađivanju su: posebni popusti i umanjenje računa, ograničene ponude robe i usluga samo za postojeće kupce, različiti statusi članstva i drugo.
Ulaganje u sopstvene kanale komunikacije:
Kad razvijamo sopstvene kanale komunikacije (sajt, online shop, aplikacija…) to je kao da zidamo svoju kuću. Kako primenjujemo ovaj trend? Tako što koristimo tuđe, plaćene kanale (društvene mreže, PR, influenser marketing) kako bismo osnažili sopstvene kanale komunikacije ili podstakli ljude da obave neku akciju na našem sajtu / aplikaciji. Dakle, plaćeni kanali jesu odličan način da dođemo do šire publike, naročito u fazi građenja svesti o brendu.
Employer Branding trendovi 2022.
Katarina Šonjić, Employer branding konsultant, iznela je svoje stavove kada je reč o ovoj sve popularnijoj i brzorastućoj oblasti brendiranja poslodavaca, kao i koji će je sve trendovi obeležiti u tekućoj godini:
Uvođenje osnovnih Employer branding procesa:
Tokom 2021. godine smo uvideli veliki porast oglasa na employer branding rolama. U 2022. godini će se ovaj trend sigurno nastaviti i doprineti da sve veći broj poslodavaca ima definisane osnovne employer branding procese i ciljeve. Ovo je sjajna vest za sve!
U 2022. jasno definišite svoje osnovne procese i KPIeve. Pokažite proaktivnost i ne čekajte da vas trend pregazi. Budite tamo gde su vaši talenti, bavite se temama koje su njima zaista važne i budite autentični.
Prilagođavanje zaposlenima:
Prilagođavanje benefita i uslova rada specifičnim potrebama zaposlenih postalo je aktuelno u HR i employer branding svetu od pojavljivanja COVID-a. Naše tržište kaska za ovim globalnim trendom i trenutno imamo svega nekoliko poslodavaca koji su uspeli da prilagode svoju ponudu potrebama zaposlenih.
Prilagodite svoje benefite i pokažite da vam je stalo. Ne samo zato što je to trend, već zato što zaista želite da iskustvo vaših zaposlenih bude još bolje. Samim rešenjem i ponudom ćete ovo i dokazati i izdvojiti se u 2022.
Više kreativnosti, vremena i budžeta:
Sve češće se pojavljuju kreativni employer branding projekti koji pomeraju granice na našem tržištu. Usled izostanka budžeta isključivo za employer branding projekte, realizacija ovakvih kampanja je često bila usporena. Ovo je počelo da se menja i u 2022. godini ćemo imati prilike da vidimo sve veći broj kampanja i inicijativa iz employer branding kuhinje.
Podcast trendovi u 2022.
Ovaj format komunikacije doživeo je znatnu ekspanziju u prethodne dve, tri godine i podcast scena u Srbiji danas se može pohvaliti nizom uspešnih produkcija i emisija edukativnog karaktera. Svoje stavove u vezi dešavanja za 2022. godinu u ovoj oblasti, sumirao je Vladimir Kovač, suosnivač i autor Digitalk podcasta:
Kvalitetnija produkcija:
Prema evidenciji lokalne podkast platforme Podcast.rs u Srbiji i regionu trenutno ima nešto više od 260 podkasta. Ovaj broj će definitivno rasti, ali ono što je važno jeste da će se uz taj rast povećavati i njihov kvalitet.
Autori će morati da ulažu sve više resursa u produkciju, kao i u kvalitet i relevantnost sadržaja. Angažovanje publike je nešto što će želeti i autori, ali i brendovi koji će se oglašavati u podkastima, pa su kvalitetna i kreativna produkcija jedan od trendova u 2022. godini.
Autori postaju influenseri:
Sa rastom snage ličnog brenda autora, konzumenti podkast sadržaja želeće da prate one koji su u skladu sa njihovim uverenjima i vrednostima. Na ovaj način autori podkasta dobijaju novu ulogu – ulogu influensera.
Oni će postajati influenseri od poverenja kada su u pitanju teme koje pokrivaju svojim sadržajem. Ovo posebno može biti zanimljivo agencijama koje moraju naći adekvatan način komunikacije i angažovanja influensera iz reda autora podkasta.
Veći marketing budžeti:
Marketing budžeti za oglašavanje u podkastima će rasti. U eri kada se publika trudi da ignoriše sve vrste reklamnih poruka, od tradicionalnih reklama na televiziji i radiju, do banera na web portalima, a brendovi traže nove načine da dođu do publike, podkasti postaju idealno mesto za oglašavanje. Oni nude mogućnost preciznog targetiranja i obraćanja specifičnim ciljnim grupama.
Trendovi u IT B2B industriji
Za kraj, šta drugo nego IT industrija. Šta bi ovu industriju u B2B segmentu sve moglo da obeleži u tekućoj godini i na šta kompanije treba da obrate pažnju, piše Miljana Nikodijević, Konsultant za organizacione promene i menadžer u njihovoj implementaciji:
Kreativnija komunikacija:
Kako klasični preduzetnici migriraju u IT sektor zbog prihoda, tako u njemu više ne donose odluke samo okoreli programeri kojima je “taj marketing čista glupost”. To znači da će se još više mesta otvoriti za kreativce, jer dolaze donosioci odluka koji njihov značaj prepoznaju. Iako već godinama IT firme draft-uju kreativce iz advertajzinga, glavni problem je taj što je malo koji sistem bio spreman da ih upotrebi adekvatno.
Relevantni Mission statement:
Lokalna IT zajednica zahteva konekciju i relevantnost. Stoga će se kreativni pristupi u komunikaciji više fokusirati na ono što je lokalno relevantno i uvezivati za istorijat zajednice i zajedničke probleme koje rešavamo, nego na težnju ka mesecu i imitiranje komunikacije startapa iz SADa čije cele sajtove prelistam, a i dalje ne kapiram čime se ljudi bave. Tolerancija za takve stvari na lokalu je mnogo manja.
Nema više pasivnih korisnika i prihoda. Sve je aktivno. Postoje industrije koje su sporije i kojima je najveći izazov onboarding korisnika, a posle toga ih služi inercija korisnika da provajdera promene. Iako je i to deo iskustva na kom treba raditi, uvezati i integrisati korisnika tako da ga mrzi da ide na drugo mesto, ne može se oslanjati samo na lenjost korisnika da proba nešto drugo. Zašto ne razmislimo kako da upotrebimo postojeće korisnike da dobijemo nove?
Kompletan pregled trendova za 2022. godinu u različitim oblastima koje je napravila agencija Pioniri Communications, možete pogledati na sajtu Trendovi.rs
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!