TikTok pretekao Google i postao najposećeniji sajt – menja li se način pretrage sadržaja?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

TikTok pretekao Google i postao najposećeniji sajt – menja li se način pretrage sadržaja?

Način na koji se pretražuje sadržaj na internetu se rapidno menja. Google, kao neprikosnovena kompanija u ovom segmentu, potpuno neočekivano dobija konkurenciju u vidu TikToka.

Godinama unazad način pretrage na internetu se menjao i oblikovao sve u zavisnosti od trendova koji su se pojavljivali i koji su iznedrili mnoge servise, aplikacije i kreativne alate. Samim tim, i korisnici su istrenirani da iskoriste nešto više kreativne slobode koja im je pružena za kreiranje i konzumaciju sadržaja, distancirajući se od već ustaljenih funkcionalnosti koje pružaju društvene mreže poput Facebooka, Tvitera, Instagrama i drugih.

Naravno, ove mreže i dalje imaju veliki broj svojih vernih pratilaca i imaće ih i u narednim godinama, ali ono što je ovde novost jeste da je video format na webu (na računaru ili telefonu) popularniji nego ikada pre. Upravo zato, najbrže rastuća društvena mreža TikTok ima ogroman potencijal ne samo da bude aplikacija sa najvećim brojem korisnika, već da postane broj jedan agregator vesti.

Poslednjih godina, Google je bio najposećeniji i ujedno najdominantniji web domen na svetu (i sada je), ali se u ovom trenutku stvari rapidno menjaju. Još od rivalstva sa Yahoo-om, pomenuti tech gigant nije imao ozbiljniju konkurenciju. Kada se uzme u obzir koliko samo ljudi koristi Google alate i da blizu polovine celokupnog internet saobraćaja potiče upravo od pretrage koju je omogućila ova kompanija, realno je zapitati se kako i na koji način neko može da ih ugrozi.

Nije lako trkati se sa najvećim svetskim kompanijama

Ova dominacija učinila je Google između ostalog i najvećom svetskom platformom za oglašavanje što je takođe važno ukoliko govorimo o broju korisnika i načinu pretrage, što bi u narednom periodu moglo drastično da se promeni. Prema izveštaju koji je još ranije objavila kompanija Cloudflare, TikTok je pretekao Google kao najposećeniji domen na svetu u 2021. godini, a čini se da bi taj trend mogao da ostane i u tekućoj godini.

Ovo se u svakom slučaju može okarakterisati kao iznenađujuća vest s obzirom na to da je TikTok i dalje relativno nova društvena mreža na globalnom nivou. Međutim, treba se setiti da je ovo aplikacija koja izuzetno brzo raste i već u ovom trenutku ima više od milijardu korisnika.

Uspon TikTok-a na vrh jasno govori o tome kako se tehnologija menja, zapravo na koji način se menjaju navike korisnika u vezi toga kako pronalaze i konzumiraju informacije na internetu. Već sada je poznato da mlađa populacija odrasta na video sadržaju a samim tim su im aplikacije kao što su Instagram, Snapchat i TikTok primarne. Moć ove aplikacije koja nam dolazi iz Kine nije samo u smešnim video snimcima, već publici može ponuditi i veliki broj informativnog i praktičnog sadržaja – upravo ono u čemu Google dominira poslednih godina (računajući i YouTube).

Napredak popularnosti TikTok-a iz godine u godinu.

Poenta je u tome da TikTok ne mora da se koristi samo za zabavu, već može da bude ozbiljna baza za pretragu vesti i drugog informativnog sadržaja. Upravo zato, logično je očekivati bi ova nova platforma u svetu društvenih medija mogla da skrene pažnju korisnika sa Facebooka, Tvitera ili Instagrama. Ipak, za sada je teško reći da li može da ugrozi Google, giganta na koji smo se navikli – i mi kao korisnici i sami brendovi.

Google je ogromna kompanija koja iza sebe ima ustaljeni sistem funkcionisanja, ozbiljnu tehničku podršku i partnerstva sa brendovima koje je teško raskinuti. Sa druge strane, TikTok ima verne korisnike i to stotine miliona aktivnih, ali isto tako ima ogromnu manu kada govorimo o brigama u vezi privatnosti i bezbednosti korisnika koje se vezju za kinesku kompaniju Bitedance – kreatora TikToka.

Činjenica je i da TikTok ima svoje mane u vezi plasiranja dezinformacija ali i rasističkog, zapaljivog i kontraverznog sadržaja, na čemu bi i te kako moralo da se poradi u godinama koje dolaze. Koliko god potencijala imao, TikTok je i dalje mali u poređenju sa konkurencijom kada govorimo o bilo kojem drugom segmentu, a da to nije broj korisnika.

Recimo, pojedini analitičari tvrde da je TikTok imao oko dve milijarde dolara prihoda u 2020. godini, što je neuporedivo sa brojevima koji karakterišu Google (181 milijarda dolara) i Facebook (86 milijardi dolara). Ipak, istina je da društvena mreža iz Kine tek ima prostora za rast, ali da bi se to iskoristilo potrebno je povlačiti izuzetno precizne strateške poteze, jer broj korisnika nekada nije dovoljan – ako uzmemo u obzir konkurenciju koja ima mnogo veće prihode i samim tim mnogo prostora za usavršavanje i širenje korisničke baze.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Sponzorisano

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.