Things Solver razvija svoj AI proizvod i traži kolege koje će im pomoći

Things Solver fokusiran je na Big Data, razvija sopstveni AI proizvod i traži kolege koje će im u tome pomoći

U razgovoru sa Darkom Marjanovićem, AI direktorom koji je ujedno i Head of Product u kompaniji Things solver, razgovaramo o njihovom proizvodu, počecima i širenju biznisa u EU i SAD.

Kompaniju Things Solver pokrenuli su Darko Marjanović i Miloš Milovanović, tadašnje kolege sa fakulteta. Kao studenti saradnici na Katedri za elektronsko poslovanje na Fakultetu organizacionih nauka oni su se igrali sa big data tehnologijama i to ih je prilično zaintrigiralo. Istovremeno su se zainteresovali i za komercijalne mogućnosti primene te tehnologije u Srbiji, posebno zato što u tom trenutku skoro niko nije radio ništa slično.

Darko je takođe pokrenuo blog na tu temu po imenu Hadoop Srbija (koji je sada deo Data Science Srbije), kako bi prenosio znanja domaćoj zajednici i to je spletom okolnosti dospelo na radar i SQL user grupi koja je Darka i Miloša pozvala da održe nekoliko predavanja. Dva meseca posle, dobili su svoj prvi projekat za jednu od vodećih banaka u Srbiji.

Nakon toga, otkriva Marjanović, rešili su da pokrenu svoju kompaniju koja se bavi podacima – u tom momentu servisnu, ali sa ciljem da vremenom naprave svoj proizvod. Tada, 2015. godine, nastaje Things Solver koji je fokusiran na pomaganje drugim kompanijama da dubinski analiziraju i razumeju kako svoj biznis tako i klijente i njihova ponašanja pronalazeći nove načine da im pomognu da uvećaju prodaju kroz rad sa podacima.

Ovaj tim razvio je i sopstveni proizvod – Solver AI Suite

U početku su, priseća se Marjanović, radili na projektima servisnog/konsultantskog karaktera sa fokusom na data management i njihov zadatak bio je da pomognu klijentima da srede svoje operativne podatke i spreme ih za naprednu analitiku. “Tokom rada na tim prvim projektima uvideli smo da će za dalji rad oko analitike još jedan deo biti jako bitan, a to je Data Science. To je bio ključni trenutak kada nam se priključila koleginica Valentina sa kojom smo započeli pružanje i Data Science usluga”, objašnjava nam Darko i dodaje:

Mi smo paralelno razvijali tržište i gledali da budemo korak ispred, razvijajući sebe i pripremajući se za budućnost za koju smo verovali da će doći u pogledu naprednih analitika koje će kompanijama omogućiti da promene način rada. Nakon nekog vremena i uspešnih projekata sa jednom od najvećih banaka u Srbiji, naš entuzijazam i poznavanje materije počeli su da prepoznaju i drugi klijenti među kojima su bili i Planeta Sport i tadašnji Vip Mobile.

Moram da kažem da je to jedan od bitnih momenata za nas kao i za svaku kompaniju koja dobije poverenje velikih kompanija u momentu kada je mala i nestabilna. Zajedno sa Vip-om smo razvili i proizvod SARA koji se sada koristi u celoj A1 Grupi (šest zemalja), a od ove godine i u Brazilu, i time smo započeli pružanje usluga na stranim tržištima.

On dodaje i da su u početku krenuli prilično široko što se tiče industrija i radili su sve projekte koji su im bili interesantni kako bi stekli iskustvo. Danas, sedam godina kasnije, fokusirani su se na telco, retail/e-commerce i banking industrije u kojima, pored usluga koje pružaju, implementiraju i sopstveni proizvod čiji su razvoj započeli pre tri godine. Darko objašnjava:

Taj proizvod zove se Solver AI Suite i, iskreno, iz naših uslužnih početaka jako je bilo teško napraviti proizvod. Stekli smo značajno iskustvo iz industrija sa kojima smo radili a vizija nam je bila da napravimo proizvod koji će zadovoljiti dva sveta – potrebu za “konzumiranjem na malo” (modularnost) i mogućnost proširivanja spektra funkcionalnosti odnosno (skalabilnost). Sa tom strategijom razvoja uspeli smo da napravimo modularan proizvod kog čini set mikro proizvoda koji se mogu lako kombinovati po potrebi klijenata.

Sam proizvod bazira se na AI/ML tehnologiji i glavni modeli koji se koriste unutar proizvoda su Recommender, Search i segmentacioni modeli koji korisnicima našeg rešenja omogućavaju da sa lakoćom segmentuju grupe korisnika na skup onih kojima će znati šta i kako da preporuče.

“Ono što smo ultimativno hteli jeste da proizvod bude blizak ljudima u biznisu, pa rešavammo probleme poput toga šta da preporučim korisniku ili korisnicima kako bi imao najveću stopu konverzije prilikom kupovine, ko su zaista moji korisnici i kako da im se obratim personalizovano, imam proizvod koji nudim, kome da ga ponudim a da efekat bude maksimalan“, navodi Darko i dodaje da su ovo samo neka pitanja na koje njihov proizvod daje odgovore.

Things Solver traži nove kolege: od Data Scientista, preko Data Engineera do Python Developera

U ovom momentu njihov tim u Beogradu, Kragujevcu, Novom Sadu i Skoplju broji 39 zaposlenih, a zahvaljujući spajanju sa ASEE (nekadašnji Asseco SEE, članica Asseco groupe) Things Solver ima potencijal da raste i u Podgorici, Sarajevu, Banjoj Luci, Zagrebu…. “Plan je da minimalno dupliramo tim u toku sledeće godine i da postanemo najjača AI kompanija u ovom delu Evrope”, kaže Marjanović i dodaje da parola njihove kompanije ostaje No Bullshit. Šta to znači?

Kako radimo u hype industriji u kojoj, čini se, svi prodaju AI zarad AI, mi smo hteli da budemo drugačiji. Istinski verujemo da je AI samo alat, ali mi smo stava da ne moramo svuda da “guramo” AI. Naš pristup je da radimo u cilju poboljšanja biznisa i rešavanju problema, a ne da se hvalimo kako imamo AI modele. Na primer, ukoliko običan kod korisniku može rešiti problem bolje i jeftinije od treniranja AI modela, onda to i radimo. Retko ko će reći klijentu da nema potrebe da upošljavamo ceo naš alat, a to je upravo deo našeg “No Bullshit” pristupa.

Pored toga, ključne vrednosti su nam i svrha, odgovornost i profesionalizam koje i grade našu “No Bullshit” vrednost. Mi smo tu da pomognemo i vodimo klijenta kroz kreiranje data driven kulture i želimo da se to uradi na pravi način sa pravim očekivanjima, a ne samo u cilju podržavanja hype-a koji je nastao oko AI.

Ovaj tim pre tri godine počeo je da razvija i sopstvani alat po imanu Solver AI Suite – modularan proizvod kog čini set mikro proizvoda.

Things Solver, ističe Darko, pored pažnje koje pridaje klijentima, svoj fokus stavlja i na ljude koji tu rade – jer kompaniju čine ljudi kao ljudi, a ne ljudi kao stavka na P&L. “Ljudi su ti koji definišu i koji čine kulturu jedne firme. Zato je bitno da im se posvetimo, da nađu svrhu i vole to što rade, da mogu da napreduju. Trudimo se da obezbedimo što bolje okruženje”, ističe Marjanović i dodaje da njihovi zaposleni imaju priliku da rade kako sa lokalnim, tako i sa klijentima u SAD, Brazilu i regionu. “Naravno, imamo i privatno zdravstveno osiguranje, mac book računare i mnoge druge benefite, ali no Bullshit kulturu postavljamo na prvo mesto”, navodi on i dodaje da su trenutno u potrazi za novim kolegama:

Tim se širi, potrebne su nam kolege na mnogim poljima – od Data Scientista, Data Engineera do Python Developera. Zapošljavamo seniore, mediore i juniore, a ne bežimo ni od toga da od studenata napravimo odlične Solvere. Pored toga, planiramo zapošljavanja i u delu prodaje i razvoja biznisa jer nam je cilj da proširimo strana tržišta.

Za sam kraj razgovora naš sagovornik nam je otkrio i da planiraju da se dodatno fokusiraju na tržišta van regiona, posebno EU i SAD, a pored toga takođe šire i ponudu proizvoda kroz mikro proizvode a sa fokusom na e-commerce. “Ova industrija raste i primećujemo da se sa bržim rastom povećava i potreba za dobrim rešenjima koja će omogućiti e-commerce kompanijama da konvertuju bolje. Svakako imamo velike planove sa ASEE-om vezano za banking i ideja je da što više ASEE proizvoda dobije AI elemente”, zaključuje on.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

3Lateral predao urbanistički projekat za novosadski kampus – useljenje 2024. godine

Epic Games i 3Lateral zvanično su objavili više detalja o narednim koracima vezanim za planiranje i izgradnju svog budućeg kampusa u Novom Sadu.

Startapi i poslovanje

Da li Srbija inovira i zašto je važna naša pozicija na listi Globalnog indeksa inovativnosti?

Na poziciji Globalnog indeksa inovativnosti Srbija je pala sa 53. na 54. poziciju. Analiziramo gde smo bili lošiji, a gde bolji na skali inovacija.

E-commerce

eCommerce bezbednost: 5 saveta za bezbedniju internet trgovinu

Svakog oktobra održava se Evropski mesec sajber bezbednosti. Sa porastom internet trgovine u svetu, ali i u Srbiji, zapitali smo se kako povećati bezbednost domaćih internet prodavnica i šta to mali i veliki trgovci mogu da urade kako bi zaštitili svoje kupce. Korisne savete potražite u nastavku ovog vodiča.

Propustili ste

Mobilno

Koji su to najbolji telefoni na tržištu u cenovnom rangu od €250 do preko €750

Tržište mobilnih telefona nikada pre nije bilo ovako raznoliko. Korisnici danas na raspolaganju imaju ogroman broj modela različitih klasa i cenovnih kategorija, da se slobodno može reći kako je mogućnost izbora pametnih telefona najveća - od kada oni postoje.

Startapi i poslovanje

Freshdesk je SaaS alat za CX koji koristi 50.000 kompanija širom sveta – a od skoro je dostupan i na Balkanu

Kompanija Freshworks od prošle godine posluje i na regionalnom tržištu, a sa direktorom za Balkan razgovaramo o njihovim proizvodima - pogotovu o alatu Freshdesk.

Office Talks Podcast

Šta su to superklasteri i kako nastaju? (gost Kosta Andrić)

Može li se u naredne četiri godine izgraditi prvi srpski superklaster i kako pomoću ovog modela unaprediti tehnološke kapacitete domaće privrede? Otkrivamo u prvoj epizodi Office Talks specijala.

Startapi i poslovanje

Rekordan broj investicija i akvizicija obeležili su domaći ekosistem u 2021. godini

Analiziramo koji su to događaji obeležili startap zajednicu u proteklih 365 dana.

Startapi i poslovanje

Opseg plate prva je stvar koju programeri traže u oglasu za posao

Da, oglasi za posao u IT industriji imaju mane - čak i ako ih i HR-ovi i kompanijski menadžeri pišu i proveravaju po nekoliko puta. Najčešće ne sadrže dovoljno informacija o poziciji, opseg plate uglavnom izostaje, ali su zato marketinški detalji u prvom planu.

Startapi i poslovanje

Raising Stars: Stručna podrška i do 15.000 CHF za lokalni razvoj i globalni rast inovativnih ideja

Naučno-tehnološki park Beograd raspisao je uz podršku Vlade Švajcarske i u partnerstvu sa NTP Niš i NTP Čačak, novi poziv za Raising Starts, prvi pre-seed program koji startapima u najranijim fazama razvoja donosi stručnu i finansijsku podršku za ubrzan razvoj.