Things Solver razvija svoj AI proizvod i traži kolege koje će im pomoći

Things Solver fokusiran je na Big Data, razvija sopstveni AI proizvod i traži kolege koje će im u tome pomoći

U razgovoru sa Darkom Marjanovićem, AI direktorom koji je ujedno i Head of Product u kompaniji Things solver, razgovaramo o njihovom proizvodu, počecima i širenju biznisa u EU i SAD.

Kompaniju Things Solver pokrenuli su Darko Marjanović i Miloš Milovanović, tadašnje kolege sa fakulteta. Kao studenti saradnici na Katedri za elektronsko poslovanje na Fakultetu organizacionih nauka oni su se igrali sa big data tehnologijama i to ih je prilično zaintrigiralo. Istovremeno su se zainteresovali i za komercijalne mogućnosti primene te tehnologije u Srbiji, posebno zato što u tom trenutku skoro niko nije radio ništa slično.

Darko je takođe pokrenuo blog na tu temu po imenu Hadoop Srbija (koji je sada deo Data Science Srbije), kako bi prenosio znanja domaćoj zajednici i to je spletom okolnosti dospelo na radar i SQL user grupi koja je Darka i Miloša pozvala da održe nekoliko predavanja. Dva meseca posle, dobili su svoj prvi projekat za jednu od vodećih banaka u Srbiji.

Nakon toga, otkriva Marjanović, rešili su da pokrenu svoju kompaniju koja se bavi podacima – u tom momentu servisnu, ali sa ciljem da vremenom naprave svoj proizvod. Tada, 2015. godine, nastaje Things Solver koji je fokusiran na pomaganje drugim kompanijama da dubinski analiziraju i razumeju kako svoj biznis tako i klijente i njihova ponašanja pronalazeći nove načine da im pomognu da uvećaju prodaju kroz rad sa podacima.

Ovaj tim razvio je i sopstveni proizvod – Solver AI Suite

U početku su, priseća se Marjanović, radili na projektima servisnog/konsultantskog karaktera sa fokusom na data management i njihov zadatak bio je da pomognu klijentima da srede svoje operativne podatke i spreme ih za naprednu analitiku. “Tokom rada na tim prvim projektima uvideli smo da će za dalji rad oko analitike još jedan deo biti jako bitan, a to je Data Science. To je bio ključni trenutak kada nam se priključila koleginica Valentina sa kojom smo započeli pružanje i Data Science usluga”, objašnjava nam Darko i dodaje:

Mi smo paralelno razvijali tržište i gledali da budemo korak ispred, razvijajući sebe i pripremajući se za budućnost za koju smo verovali da će doći u pogledu naprednih analitika koje će kompanijama omogućiti da promene način rada. Nakon nekog vremena i uspešnih projekata sa jednom od najvećih banaka u Srbiji, naš entuzijazam i poznavanje materije počeli su da prepoznaju i drugi klijenti među kojima su bili i Planeta Sport i tadašnji Vip Mobile.

Moram da kažem da je to jedan od bitnih momenata za nas kao i za svaku kompaniju koja dobije poverenje velikih kompanija u momentu kada je mala i nestabilna. Zajedno sa Vip-om smo razvili i proizvod SARA koji se sada koristi u celoj A1 Grupi (šest zemalja), a od ove godine i u Brazilu, i time smo započeli pružanje usluga na stranim tržištima.

On dodaje i da su u početku krenuli prilično široko što se tiče industrija i radili su sve projekte koji su im bili interesantni kako bi stekli iskustvo. Danas, sedam godina kasnije, fokusirani su se na telco, retail/e-commerce i banking industrije u kojima, pored usluga koje pružaju, implementiraju i sopstveni proizvod čiji su razvoj započeli pre tri godine. Darko objašnjava:

Taj proizvod zove se Solver AI Suite i, iskreno, iz naših uslužnih početaka jako je bilo teško napraviti proizvod. Stekli smo značajno iskustvo iz industrija sa kojima smo radili a vizija nam je bila da napravimo proizvod koji će zadovoljiti dva sveta – potrebu za “konzumiranjem na malo” (modularnost) i mogućnost proširivanja spektra funkcionalnosti odnosno (skalabilnost). Sa tom strategijom razvoja uspeli smo da napravimo modularan proizvod kog čini set mikro proizvoda koji se mogu lako kombinovati po potrebi klijenata.

Sam proizvod bazira se na AI/ML tehnologiji i glavni modeli koji se koriste unutar proizvoda su Recommender, Search i segmentacioni modeli koji korisnicima našeg rešenja omogućavaju da sa lakoćom segmentuju grupe korisnika na skup onih kojima će znati šta i kako da preporuče.

“Ono što smo ultimativno hteli jeste da proizvod bude blizak ljudima u biznisu, pa rešavammo probleme poput toga šta da preporučim korisniku ili korisnicima kako bi imao najveću stopu konverzije prilikom kupovine, ko su zaista moji korisnici i kako da im se obratim personalizovano, imam proizvod koji nudim, kome da ga ponudim a da efekat bude maksimalan“, navodi Darko i dodaje da su ovo samo neka pitanja na koje njihov proizvod daje odgovore.

Things Solver traži nove kolege: od Data Scientista, preko Data Engineera do Python Developera

U ovom momentu njihov tim u Beogradu, Kragujevcu, Novom Sadu i Skoplju broji 39 zaposlenih, a zahvaljujući spajanju sa ASEE (nekadašnji Asseco SEE, članica Asseco groupe) Things Solver ima potencijal da raste i u Podgorici, Sarajevu, Banjoj Luci, Zagrebu…. “Plan je da minimalno dupliramo tim u toku sledeće godine i da postanemo najjača AI kompanija u ovom delu Evrope”, kaže Marjanović i dodaje da parola njihove kompanije ostaje No Bullshit. Šta to znači?

Kako radimo u hype industriji u kojoj, čini se, svi prodaju AI zarad AI, mi smo hteli da budemo drugačiji. Istinski verujemo da je AI samo alat, ali mi smo stava da ne moramo svuda da “guramo” AI. Naš pristup je da radimo u cilju poboljšanja biznisa i rešavanju problema, a ne da se hvalimo kako imamo AI modele. Na primer, ukoliko običan kod korisniku može rešiti problem bolje i jeftinije od treniranja AI modela, onda to i radimo. Retko ko će reći klijentu da nema potrebe da upošljavamo ceo naš alat, a to je upravo deo našeg “No Bullshit” pristupa.

Pored toga, ključne vrednosti su nam i svrha, odgovornost i profesionalizam koje i grade našu “No Bullshit” vrednost. Mi smo tu da pomognemo i vodimo klijenta kroz kreiranje data driven kulture i želimo da se to uradi na pravi način sa pravim očekivanjima, a ne samo u cilju podržavanja hype-a koji je nastao oko AI.

Ovaj tim pre tri godine počeo je da razvija i sopstvani alat po imanu Solver AI Suite – modularan proizvod kog čini set mikro proizvoda.

Things Solver, ističe Darko, pored pažnje koje pridaje klijentima, svoj fokus stavlja i na ljude koji tu rade – jer kompaniju čine ljudi kao ljudi, a ne ljudi kao stavka na P&L. “Ljudi su ti koji definišu i koji čine kulturu jedne firme. Zato je bitno da im se posvetimo, da nađu svrhu i vole to što rade, da mogu da napreduju. Trudimo se da obezbedimo što bolje okruženje”, ističe Marjanović i dodaje da njihovi zaposleni imaju priliku da rade kako sa lokalnim, tako i sa klijentima u SAD, Brazilu i regionu. “Naravno, imamo i privatno zdravstveno osiguranje, mac book računare i mnoge druge benefite, ali no Bullshit kulturu postavljamo na prvo mesto”, navodi on i dodaje da su trenutno u potrazi za novim kolegama:

Tim se širi, potrebne su nam kolege na mnogim poljima – od Data Scientista, Data Engineera do Python Developera. Zapošljavamo seniore, mediore i juniore, a ne bežimo ni od toga da od studenata napravimo odlične Solvere. Pored toga, planiramo zapošljavanja i u delu prodaje i razvoja biznisa jer nam je cilj da proširimo strana tržišta.

Za sam kraj razgovora naš sagovornik nam je otkrio i da planiraju da se dodatno fokusiraju na tržišta van regiona, posebno EU i SAD, a pored toga takođe šire i ponudu proizvoda kroz mikro proizvode a sa fokusom na e-commerce. “Ova industrija raste i primećujemo da se sa bržim rastom povećava i potreba za dobrim rešenjima koja će omogućiti e-commerce kompanijama da konvertuju bolje. Svakako imamo velike planove sa ASEE-om vezano za banking i ideja je da što više ASEE proizvoda dobije AI elemente”, zaključuje on.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Devtech obezbedio €12,25 miliona za dalje širenje poslovanja u Srbiji i regionu

Globalna kompanija za digitalne inovacije iz Srbije Devtech, objavila je partnerstvo sa Claret Capital Partners, investicionim fondom iz Londona koji finansira razvoj brzorastućih tehnoloških kompanija.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Miloš od Frontend programera postao JavaScript Tech Lead

Ukoliko imate dobro početno znanje i volju da učite, IT industrija vas može nagraditi brzim napretkom kroz tehnološku hijerarhiju kompanije. Svoj karijerni put ka tituli senior programera, ovog puta nam detaljno otkriva Miloš Cvetković koji je JavaScript Tech Lead u kompaniji Levi9.

Office Talks Podcast

Relax Gaming: Put od formiranja studija do nagrađivanih igara

Gost 99. epizode Office Talks podcasta bio je Srđan Zdravković, Head of Studio u kompaniji Relax Gaming koja se bavi razvojem online igara na sreću, a čiji tim u Srbiji stoji iza nekih od najnagrađivanijih naslova u iGaming industriji.

Recenzija

Telegram ili WhatsApp: Koje nam prednosti i rizike donosi svakodnevno dopisivanje na ovim aplikacijama?

Telegram je uveo premium opciju koja za 4,99 dolara mesečno korisnicima obezbeđuje pristup dodatnim funkcijama. Da li je ovo samo nastavak 'borbe' za korisnike između ovog chat servisa i giganta kao što je WhatsApp?

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.