Tesla Nation: Predstavljeni prvi rezultati i planovi za 2020. godinu

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Prošlo je nešto manje od godinu dana otkako je projekat Startita pod nazivom Tesla Nation premijerno predstavljen domaćoj publici. Iako je u startu bilo jasno da je u pitanju platforma za povezivanje tehničkog talenta sa kompanijama, organizatori su još tada najavili da bi Tesla Nation trebao da bude most između Srbije i razvijenog Zapada, tj. domaćih startapa i inostranih kompanija.

Sve to u cilju kako bi se brendirao srpski IT potencijal koji je gotovo nepoznat izvan evropskih granica.

Vukašin Stojkov, osnivač Startita i platforme Tesla Nation, sinoć je na predstavljanju prvih rezultata istakao kako je jedan od krajnjih ciljeva ovog projekta da Srbija rebrendira kako bi u narednih deset godina konačno postala prepoznatljiva kao zemlja uspešnih i talentovanih IT i digitalnih profesionalaca.

Kako bi se ovaj ambiciozni plan i ostvario, dodaje Stojkov, potrebno je razviti brend države koji će se zasnivati na:

  • Pametnom povezivanju komplementranih partnera sa domaćom IT zajednicom;
  • Pružanju što boljeg iskustva tim partnerima prilikom rada na srpskom tržištu;
  • Organskom i planskom promocijom čitavog projekta;
  • Interesovanjem novih partnera i sklapanjem novih saradnji.

Šta je urađeno do sada?

Sumirajući rezultate ove networking i talent platforme, Vukašin je domaćoj publici predstavio i neke od prvih koraka koji su urađeni kako bi Tesla Nation zaživeo. Do sada je održano ukupno četiri događaj (okupljanja) u gradovima Sjedinjenih Američkih Država (Njujork, Miajami, San Francisko) sa ciljem upoznavanja lokalnih kompanija i IT zajednica sa situacijom na domaćem tehnološkom tržištu koje je poslednjih godina definitivno u porastu.

Štaviše, iz ove organizacije su dodali da je do sada, počev od januara meseca, urađeno sledeće: Napravljen je prvi izvor informacija na engleskom, pokrenut je zamajac za prvim partnerstvima, kreiran je izvor kandidata za buduća partnerstva, 18 kandidata iz inostranstva su ušli u proces razmatranja (dva su realizovana – servisni i co-founding) i uspostavljen je tim i struktura kontrole sklapanja partnerstva.

Pored već pomenutih rezultata, slede i neki od ključnih planova koje treba ostvariti u narednih 12 meseci, a koji su ušli u operativu ove organizacije od 1. jula tekuće godine:

  1. Razvoj bloga putem kojeg je započeta distribucija tekstova – uspešnih priča sa domaće IT scene. Prema rečima organizacije, cilj je da Tesla Nation blog svakog meseca poseti 10.000 čitalaca sa teritorije SAD.
  2. Privlačenje partnerskih kandidata sa razvijenih tržišta i širenje Tesla Nation mreže. Ideja je da se generiše 100 klijenata koji će kroz platformu učestvovati u rešavanju teških tehničkih problema zajedno sa domaćim startap kompanijama. Kako je naglašeno, Tesla Nation bi od svakog uspešnog komercijalnog povezivanja ostvarivao procenat. Zacrtni plan je i da se prikupi 50 zainteresovanih biznis suosnivača iz inostranstva za tehničke (budućim CTO) suosnivače iz Srbije, kao i da se realizuje pet kreiranih proizvodnih biznisa.
  3. Širenje ambasadorske mreže domaćih i stranih ambasadora. 

Finansiranje od strane partnerskih kompanija, uspešnih povezivanja i konsultantskih usluga

Iako smo od Startit ekipe uglavnom navikli na lokalne projekte, Tesla Nation svakako prevazilazi granice Srbije, pomerajući tako fokus SEE ICT organizacije sa bloga i lokalnih aktivnosti, na rad sa inostranim tržištem u segmentu koji je u ovom trenutku izrazito popularan i tražen.

Kako broj agencija za regrutovanje IT kadra raste sve više, rekli bismo čak i da je jedan projekat kao što je Tesla Nation bio sasvim logičan korak. Za sve koji su se pitali kako je ovakav poduhvat isplativ, Vukašin nije skrivao planove da se organizacija finansira od strane konsultacija sa inostranim partnerima, ali i od kompanija koje su u startu podržale ovaj projekat.

Ipak, zaključuje Stojkov, odabir stranih partnera je pažljiv proces i zasniva se na proveri njihovog kvaliteta i kompetentnosti, a važnu ulogu igra i stvaranje baze proverenih domaćih partnera.

Plan za blisku budućnost jeste povećanje broja partnera, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu, i organizovanje više događaja, ali i formiranje upravnog odbora koji bi trebalo da rukovodi celokupnim Tesla Nation projektom i koji bi bio odgovoran za ono što je njegova glavna misija – rebrendiranje Srbije i promocija njenih tehnoloških kapaciteta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.