Tesla Nation: Predstavljeni prvi rezultati i planovi za 2020. godinu

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Prošlo je nešto manje od godinu dana otkako je projekat Startita pod nazivom Tesla Nation premijerno predstavljen domaćoj publici. Iako je u startu bilo jasno da je u pitanju platforma za povezivanje tehničkog talenta sa kompanijama, organizatori su još tada najavili da bi Tesla Nation trebao da bude most između Srbije i razvijenog Zapada, tj. domaćih startapa i inostranih kompanija.

Sve to u cilju kako bi se brendirao srpski IT potencijal koji je gotovo nepoznat izvan evropskih granica.

Vukašin Stojkov, osnivač Startita i platforme Tesla Nation, sinoć je na predstavljanju prvih rezultata istakao kako je jedan od krajnjih ciljeva ovog projekta da Srbija rebrendira kako bi u narednih deset godina konačno postala prepoznatljiva kao zemlja uspešnih i talentovanih IT i digitalnih profesionalaca.

Kako bi se ovaj ambiciozni plan i ostvario, dodaje Stojkov, potrebno je razviti brend države koji će se zasnivati na:

  • Pametnom povezivanju komplementranih partnera sa domaćom IT zajednicom;
  • Pružanju što boljeg iskustva tim partnerima prilikom rada na srpskom tržištu;
  • Organskom i planskom promocijom čitavog projekta;
  • Interesovanjem novih partnera i sklapanjem novih saradnji.

Šta je urađeno do sada?

Sumirajući rezultate ove networking i talent platforme, Vukašin je domaćoj publici predstavio i neke od prvih koraka koji su urađeni kako bi Tesla Nation zaživeo. Do sada je održano ukupno četiri događaj (okupljanja) u gradovima Sjedinjenih Američkih Država (Njujork, Miajami, San Francisko) sa ciljem upoznavanja lokalnih kompanija i IT zajednica sa situacijom na domaćem tehnološkom tržištu koje je poslednjih godina definitivno u porastu.

Štaviše, iz ove organizacije su dodali da je do sada, počev od januara meseca, urađeno sledeće: Napravljen je prvi izvor informacija na engleskom, pokrenut je zamajac za prvim partnerstvima, kreiran je izvor kandidata za buduća partnerstva, 18 kandidata iz inostranstva su ušli u proces razmatranja (dva su realizovana – servisni i co-founding) i uspostavljen je tim i struktura kontrole sklapanja partnerstva.

Pored već pomenutih rezultata, slede i neki od ključnih planova koje treba ostvariti u narednih 12 meseci, a koji su ušli u operativu ove organizacije od 1. jula tekuće godine:

  1. Razvoj bloga putem kojeg je započeta distribucija tekstova – uspešnih priča sa domaće IT scene. Prema rečima organizacije, cilj je da Tesla Nation blog svakog meseca poseti 10.000 čitalaca sa teritorije SAD.
  2. Privlačenje partnerskih kandidata sa razvijenih tržišta i širenje Tesla Nation mreže. Ideja je da se generiše 100 klijenata koji će kroz platformu učestvovati u rešavanju teških tehničkih problema zajedno sa domaćim startap kompanijama. Kako je naglašeno, Tesla Nation bi od svakog uspešnog komercijalnog povezivanja ostvarivao procenat. Zacrtni plan je i da se prikupi 50 zainteresovanih biznis suosnivača iz inostranstva za tehničke (budućim CTO) suosnivače iz Srbije, kao i da se realizuje pet kreiranih proizvodnih biznisa.
  3. Širenje ambasadorske mreže domaćih i stranih ambasadora. 

Finansiranje od strane partnerskih kompanija, uspešnih povezivanja i konsultantskih usluga

Iako smo od Startit ekipe uglavnom navikli na lokalne projekte, Tesla Nation svakako prevazilazi granice Srbije, pomerajući tako fokus SEE ICT organizacije sa bloga i lokalnih aktivnosti, na rad sa inostranim tržištem u segmentu koji je u ovom trenutku izrazito popularan i tražen.

Kako broj agencija za regrutovanje IT kadra raste sve više, rekli bismo čak i da je jedan projekat kao što je Tesla Nation bio sasvim logičan korak. Za sve koji su se pitali kako je ovakav poduhvat isplativ, Vukašin nije skrivao planove da se organizacija finansira od strane konsultacija sa inostranim partnerima, ali i od kompanija koje su u startu podržale ovaj projekat.

Ipak, zaključuje Stojkov, odabir stranih partnera je pažljiv proces i zasniva se na proveri njihovog kvaliteta i kompetentnosti, a važnu ulogu igra i stvaranje baze proverenih domaćih partnera.

Plan za blisku budućnost jeste povećanje broja partnera, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu, i organizovanje više događaja, ali i formiranje upravnog odbora koji bi trebalo da rukovodi celokupnim Tesla Nation projektom i koji bi bio odgovoran za ono što je njegova glavna misija – rebrendiranje Srbije i promocija njenih tehnoloških kapaciteta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Kultura 2.0

Da li će ‘meme’ magija ikada prestati? Sudeći po opsesiji bejbi Jodom – ne

Ima li nekog ko počinje da čitav ovaj tekst, a da nikada nije poslao Džon Travolta mim? Iskreno, ne verujem, jer mimove toliko često srećemo i toliko im se često smejemo da su postali neizbežan deo moderne komunikacije - a mi nismo ni primetili. Ipak, da li su oni samo trend ili su tu da ostanu zauvek?

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.

Karijere

Kako radoznalost i konstantno učenje oblikuju domaću IT industriju – iz ženskog ugla

Sedma po redu Ladies of New Business konferencija u organizaciji Netokracije okupila je prošle nedelje preko 100 dama koje su imale priliku da čuju zašto su pripadnice lepšeg pola veoma važan deo IT industrije.