Tesla Nation: Predstavljeni prvi rezultati i planovi za 2020. godinu

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Prošlo je nešto manje od godinu dana otkako je projekat Startita pod nazivom Tesla Nation premijerno predstavljen domaćoj publici. Iako je u startu bilo jasno da je u pitanju platforma za povezivanje tehničkog talenta sa kompanijama, organizatori su još tada najavili da bi Tesla Nation trebao da bude most između Srbije i razvijenog Zapada, tj. domaćih startapa i inostranih kompanija.

Sve to u cilju kako bi se brendirao srpski IT potencijal koji je gotovo nepoznat izvan evropskih granica.

Vukašin Stojkov, osnivač Startita i platforme Tesla Nation, sinoć je na predstavljanju prvih rezultata istakao kako je jedan od krajnjih ciljeva ovog projekta da Srbija rebrendira kako bi u narednih deset godina konačno postala prepoznatljiva kao zemlja uspešnih i talentovanih IT i digitalnih profesionalaca.

Kako bi se ovaj ambiciozni plan i ostvario, dodaje Stojkov, potrebno je razviti brend države koji će se zasnivati na:

  • Pametnom povezivanju komplementranih partnera sa domaćom IT zajednicom;
  • Pružanju što boljeg iskustva tim partnerima prilikom rada na srpskom tržištu;
  • Organskom i planskom promocijom čitavog projekta;
  • Interesovanjem novih partnera i sklapanjem novih saradnji.

Šta je urađeno do sada?

Sumirajući rezultate ove networking i talent platforme, Vukašin je domaćoj publici predstavio i neke od prvih koraka koji su urađeni kako bi Tesla Nation zaživeo. Do sada je održano ukupno četiri događaj (okupljanja) u gradovima Sjedinjenih Američkih Država (Njujork, Miajami, San Francisko) sa ciljem upoznavanja lokalnih kompanija i IT zajednica sa situacijom na domaćem tehnološkom tržištu koje je poslednjih godina definitivno u porastu.

Štaviše, iz ove organizacije su dodali da je do sada, počev od januara meseca, urađeno sledeće: Napravljen je prvi izvor informacija na engleskom, pokrenut je zamajac za prvim partnerstvima, kreiran je izvor kandidata za buduća partnerstva, 18 kandidata iz inostranstva su ušli u proces razmatranja (dva su realizovana – servisni i co-founding) i uspostavljen je tim i struktura kontrole sklapanja partnerstva.

Pored već pomenutih rezultata, slede i neki od ključnih planova koje treba ostvariti u narednih 12 meseci, a koji su ušli u operativu ove organizacije od 1. jula tekuće godine:

  1. Razvoj bloga putem kojeg je započeta distribucija tekstova – uspešnih priča sa domaće IT scene. Prema rečima organizacije, cilj je da Tesla Nation blog svakog meseca poseti 10.000 čitalaca sa teritorije SAD.
  2. Privlačenje partnerskih kandidata sa razvijenih tržišta i širenje Tesla Nation mreže. Ideja je da se generiše 100 klijenata koji će kroz platformu učestvovati u rešavanju teških tehničkih problema zajedno sa domaćim startap kompanijama. Kako je naglašeno, Tesla Nation bi od svakog uspešnog komercijalnog povezivanja ostvarivao procenat. Zacrtni plan je i da se prikupi 50 zainteresovanih biznis suosnivača iz inostranstva za tehničke (budućim CTO) suosnivače iz Srbije, kao i da se realizuje pet kreiranih proizvodnih biznisa.
  3. Širenje ambasadorske mreže domaćih i stranih ambasadora. 

Finansiranje od strane partnerskih kompanija, uspešnih povezivanja i konsultantskih usluga

Iako smo od Startit ekipe uglavnom navikli na lokalne projekte, Tesla Nation svakako prevazilazi granice Srbije, pomerajući tako fokus SEE ICT organizacije sa bloga i lokalnih aktivnosti, na rad sa inostranim tržištem u segmentu koji je u ovom trenutku izrazito popularan i tražen.

Kako broj agencija za regrutovanje IT kadra raste sve više, rekli bismo čak i da je jedan projekat kao što je Tesla Nation bio sasvim logičan korak. Za sve koji su se pitali kako je ovakav poduhvat isplativ, Vukašin nije skrivao planove da se organizacija finansira od strane konsultacija sa inostranim partnerima, ali i od kompanija koje su u startu podržale ovaj projekat.

Ipak, zaključuje Stojkov, odabir stranih partnera je pažljiv proces i zasniva se na proveri njihovog kvaliteta i kompetentnosti, a važnu ulogu igra i stvaranje baze proverenih domaćih partnera.

Plan za blisku budućnost jeste povećanje broja partnera, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu, i organizovanje više događaja, ali i formiranje upravnog odbora koji bi trebalo da rukovodi celokupnim Tesla Nation projektom i koji bi bio odgovoran za ono što je njegova glavna misija – rebrendiranje Srbije i promocija njenih tehnoloških kapaciteta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.