Tesla Nation: Predstavljeni prvi rezultati i planovi za 2020. godinu

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Prošlo je nešto manje od godinu dana otkako je projekat Startita pod nazivom Tesla Nation premijerno predstavljen domaćoj publici. Iako je u startu bilo jasno da je u pitanju platforma za povezivanje tehničkog talenta sa kompanijama, organizatori su još tada najavili da bi Tesla Nation trebao da bude most između Srbije i razvijenog Zapada, tj. domaćih startapa i inostranih kompanija.

Sve to u cilju kako bi se brendirao srpski IT potencijal koji je gotovo nepoznat izvan evropskih granica.

Vukašin Stojkov, osnivač Startita i platforme Tesla Nation, sinoć je na predstavljanju prvih rezultata istakao kako je jedan od krajnjih ciljeva ovog projekta da Srbija rebrendira kako bi u narednih deset godina konačno postala prepoznatljiva kao zemlja uspešnih i talentovanih IT i digitalnih profesionalaca.

Kako bi se ovaj ambiciozni plan i ostvario, dodaje Stojkov, potrebno je razviti brend države koji će se zasnivati na:

  • Pametnom povezivanju komplementranih partnera sa domaćom IT zajednicom;
  • Pružanju što boljeg iskustva tim partnerima prilikom rada na srpskom tržištu;
  • Organskom i planskom promocijom čitavog projekta;
  • Interesovanjem novih partnera i sklapanjem novih saradnji.

Šta je urađeno do sada?

Sumirajući rezultate ove networking i talent platforme, Vukašin je domaćoj publici predstavio i neke od prvih koraka koji su urađeni kako bi Tesla Nation zaživeo. Do sada je održano ukupno četiri događaj (okupljanja) u gradovima Sjedinjenih Američkih Država (Njujork, Miajami, San Francisko) sa ciljem upoznavanja lokalnih kompanija i IT zajednica sa situacijom na domaćem tehnološkom tržištu koje je poslednjih godina definitivno u porastu.

Štaviše, iz ove organizacije su dodali da je do sada, počev od januara meseca, urađeno sledeće: Napravljen je prvi izvor informacija na engleskom, pokrenut je zamajac za prvim partnerstvima, kreiran je izvor kandidata za buduća partnerstva, 18 kandidata iz inostranstva su ušli u proces razmatranja (dva su realizovana – servisni i co-founding) i uspostavljen je tim i struktura kontrole sklapanja partnerstva.

Pored već pomenutih rezultata, slede i neki od ključnih planova koje treba ostvariti u narednih 12 meseci, a koji su ušli u operativu ove organizacije od 1. jula tekuće godine:

  1. Razvoj bloga putem kojeg je započeta distribucija tekstova – uspešnih priča sa domaće IT scene. Prema rečima organizacije, cilj je da Tesla Nation blog svakog meseca poseti 10.000 čitalaca sa teritorije SAD.
  2. Privlačenje partnerskih kandidata sa razvijenih tržišta i širenje Tesla Nation mreže. Ideja je da se generiše 100 klijenata koji će kroz platformu učestvovati u rešavanju teških tehničkih problema zajedno sa domaćim startap kompanijama. Kako je naglašeno, Tesla Nation bi od svakog uspešnog komercijalnog povezivanja ostvarivao procenat. Zacrtni plan je i da se prikupi 50 zainteresovanih biznis suosnivača iz inostranstva za tehničke (budućim CTO) suosnivače iz Srbije, kao i da se realizuje pet kreiranih proizvodnih biznisa.
  3. Širenje ambasadorske mreže domaćih i stranih ambasadora. 

Finansiranje od strane partnerskih kompanija, uspešnih povezivanja i konsultantskih usluga

Iako smo od Startit ekipe uglavnom navikli na lokalne projekte, Tesla Nation svakako prevazilazi granice Srbije, pomerajući tako fokus SEE ICT organizacije sa bloga i lokalnih aktivnosti, na rad sa inostranim tržištem u segmentu koji je u ovom trenutku izrazito popularan i tražen.

Kako broj agencija za regrutovanje IT kadra raste sve više, rekli bismo čak i da je jedan projekat kao što je Tesla Nation bio sasvim logičan korak. Za sve koji su se pitali kako je ovakav poduhvat isplativ, Vukašin nije skrivao planove da se organizacija finansira od strane konsultacija sa inostranim partnerima, ali i od kompanija koje su u startu podržale ovaj projekat.

Ipak, zaključuje Stojkov, odabir stranih partnera je pažljiv proces i zasniva se na proveri njihovog kvaliteta i kompetentnosti, a važnu ulogu igra i stvaranje baze proverenih domaćih partnera.

Plan za blisku budućnost jeste povećanje broja partnera, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu, i organizovanje više događaja, ali i formiranje upravnog odbora koji bi trebalo da rukovodi celokupnim Tesla Nation projektom i koji bi bio odgovoran za ono što je njegova glavna misija – rebrendiranje Srbije i promocija njenih tehnoloških kapaciteta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.