Tesla Nation: Predstavljeni prvi rezultati i planovi za 2020. godinu

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Prošlo je nešto manje od godinu dana otkako je projekat Startita pod nazivom Tesla Nation premijerno predstavljen domaćoj publici. Iako je u startu bilo jasno da je u pitanju platforma za povezivanje tehničkog talenta sa kompanijama, organizatori su još tada najavili da bi Tesla Nation trebao da bude most između Srbije i razvijenog Zapada, tj. domaćih startapa i inostranih kompanija.

Sve to u cilju kako bi se brendirao srpski IT potencijal koji je gotovo nepoznat izvan evropskih granica.

Vukašin Stojkov, osnivač Startita i platforme Tesla Nation, sinoć je na predstavljanju prvih rezultata istakao kako je jedan od krajnjih ciljeva ovog projekta da Srbija rebrendira kako bi u narednih deset godina konačno postala prepoznatljiva kao zemlja uspešnih i talentovanih IT i digitalnih profesionalaca.

Kako bi se ovaj ambiciozni plan i ostvario, dodaje Stojkov, potrebno je razviti brend države koji će se zasnivati na:

  • Pametnom povezivanju komplementranih partnera sa domaćom IT zajednicom;
  • Pružanju što boljeg iskustva tim partnerima prilikom rada na srpskom tržištu;
  • Organskom i planskom promocijom čitavog projekta;
  • Interesovanjem novih partnera i sklapanjem novih saradnji.

Šta je urađeno do sada?

Sumirajući rezultate ove networking i talent platforme, Vukašin je domaćoj publici predstavio i neke od prvih koraka koji su urađeni kako bi Tesla Nation zaživeo. Do sada je održano ukupno četiri događaj (okupljanja) u gradovima Sjedinjenih Američkih Država (Njujork, Miajami, San Francisko) sa ciljem upoznavanja lokalnih kompanija i IT zajednica sa situacijom na domaćem tehnološkom tržištu koje je poslednjih godina definitivno u porastu.

Štaviše, iz ove organizacije su dodali da je do sada, počev od januara meseca, urađeno sledeće: Napravljen je prvi izvor informacija na engleskom, pokrenut je zamajac za prvim partnerstvima, kreiran je izvor kandidata za buduća partnerstva, 18 kandidata iz inostranstva su ušli u proces razmatranja (dva su realizovana – servisni i co-founding) i uspostavljen je tim i struktura kontrole sklapanja partnerstva.

Pored već pomenutih rezultata, slede i neki od ključnih planova koje treba ostvariti u narednih 12 meseci, a koji su ušli u operativu ove organizacije od 1. jula tekuće godine:

  1. Razvoj bloga putem kojeg je započeta distribucija tekstova – uspešnih priča sa domaće IT scene. Prema rečima organizacije, cilj je da Tesla Nation blog svakog meseca poseti 10.000 čitalaca sa teritorije SAD.
  2. Privlačenje partnerskih kandidata sa razvijenih tržišta i širenje Tesla Nation mreže. Ideja je da se generiše 100 klijenata koji će kroz platformu učestvovati u rešavanju teških tehničkih problema zajedno sa domaćim startap kompanijama. Kako je naglašeno, Tesla Nation bi od svakog uspešnog komercijalnog povezivanja ostvarivao procenat. Zacrtni plan je i da se prikupi 50 zainteresovanih biznis suosnivača iz inostranstva za tehničke (budućim CTO) suosnivače iz Srbije, kao i da se realizuje pet kreiranih proizvodnih biznisa.
  3. Širenje ambasadorske mreže domaćih i stranih ambasadora. 

Finansiranje od strane partnerskih kompanija, uspešnih povezivanja i konsultantskih usluga

Iako smo od Startit ekipe uglavnom navikli na lokalne projekte, Tesla Nation svakako prevazilazi granice Srbije, pomerajući tako fokus SEE ICT organizacije sa bloga i lokalnih aktivnosti, na rad sa inostranim tržištem u segmentu koji je u ovom trenutku izrazito popularan i tražen.

Kako broj agencija za regrutovanje IT kadra raste sve više, rekli bismo čak i da je jedan projekat kao što je Tesla Nation bio sasvim logičan korak. Za sve koji su se pitali kako je ovakav poduhvat isplativ, Vukašin nije skrivao planove da se organizacija finansira od strane konsultacija sa inostranim partnerima, ali i od kompanija koje su u startu podržale ovaj projekat.

Ipak, zaključuje Stojkov, odabir stranih partnera je pažljiv proces i zasniva se na proveri njihovog kvaliteta i kompetentnosti, a važnu ulogu igra i stvaranje baze proverenih domaćih partnera.

Plan za blisku budućnost jeste povećanje broja partnera, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu, i organizovanje više događaja, ali i formiranje upravnog odbora koji bi trebalo da rukovodi celokupnim Tesla Nation projektom i koji bi bio odgovoran za ono što je njegova glavna misija – rebrendiranje Srbije i promocija njenih tehnoloških kapaciteta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.