Tesla Nation: Novi projekat Startita za promociju Srbije i njenih visokotehnoloških kvaliteta

Tesla Nation: Novi projekat Startita za promociju Srbije i njenih visokotehnoloških kvaliteta

Srpska startap zajednica raste i razvija se. Ono što nedostaje jeste jača veza sa dijasporom - a to se može promeniti novim projektom osmišljenim da brendira Srbiju, njenu kulturu i tehnološke potencijale.

Tesla Nation ime je novog projekta koji je kreiran radi boljeg pozicioniranja i brendiranja Srbije kao visokotehnološke zajednice prema razvijenim zemljama – prevashodno Sjedinjenim Američkim Državama. Sam projekat/pokret nastoji da poveže srpske IT preduzetnike sa partnerima, investitorim i klijentima iz SAD, aktivno produbljujući saradnju između domaćeg IT ekosistema i inostranih kolega.

Sam projekat pokrenuo je Startit i on je predstavljen na četvrtom izdanju “Znam da možemo” događaja koji je održan u subotu, 25. januara u Beogradu. Tesla Nation podržala je i Inicijativa Digitalna Srbija, dok će se projekat oslanjati i na srpske preduzetnike u dijaspori i rad organizacije kao što je Serbian Entrepreneurs.

Prema rečima Vukašina Stojkova, suosnivača organizacije SEE ICT, zvanično lanisranje ovog projekta očekuje se u prvom tromesečju ove godine, kada bi trebalo da bude objavljena i web stranica na kojoj će se nalaziti sve potrebne informacije o ovom projektu. 

71% startapa iz Beograda

Pored novog projekta, publici su predstavljeni i rezultati i statistike vezane za domaći IT sektor u proteklom periodu. Tako je izvoz softverskih usluga u prethodnoj godini prešao milijardu evra, a bilo je i više investicija (sveukupno).

Na osnovu ankete koje je Startit sproveo među IT kompanijama, na pitanje kako je izgledalo zapošljavanje programera u Srbiji u odnosu na 2017. godinu, 47% je odgovorilo da je proces bio isti, dok 41% posto navodi da je bilo teže i svega 12% da je bilo lakše. Ovo se takođe može povezati i sa fluktuacijom zaposlenih u istom vremenskom periodu, a anketa pokazuje sledeće:

  • 42% smatra da je fluktuacija bila ista
  • 39% da je bila veća
  • 19% bila je manja

Sa druge strane, sprovedeno je i istraživanje među kandidatima o tome na koji način žele da posluju u 2018. godini. Ispostavilo se da je 76% ispitanika okrenuto ka paušalnom načinu oporezivanja, dok je 24% istaklo da bi se i dalje držalo tradicionalnog pristupa. Brojke koje je Startit objavio pokazale su i da u Srbiji posluje oko 200 startapa, tačnije u Beogadu 71%, Novom Sadu 15%, Nišu 4%, Zrenjaninu, Vršcu i Užicu po 1% i ostali 7%.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.