Tesla Nation: Novi projekat Startita za promociju Srbije i njenih visokotehnoloških kvaliteta

Tesla Nation: Novi projekat Startita za promociju Srbije i njenih visokotehnoloških kvaliteta

Srpska startap zajednica raste i razvija se. Ono što nedostaje jeste jača veza sa dijasporom - a to se može promeniti novim projektom osmišljenim da brendira Srbiju, njenu kulturu i tehnološke potencijale.

Tesla Nation ime je novog projekta koji je kreiran radi boljeg pozicioniranja i brendiranja Srbije kao visokotehnološke zajednice prema razvijenim zemljama – prevashodno Sjedinjenim Američkim Državama. Sam projekat/pokret nastoji da poveže srpske IT preduzetnike sa partnerima, investitorim i klijentima iz SAD, aktivno produbljujući saradnju između domaćeg IT ekosistema i inostranih kolega.

Sam projekat pokrenuo je Startit i on je predstavljen na četvrtom izdanju „Znam da možemo“ događaja koji je održan u subotu, 25. januara u Beogradu. Tesla Nation podržala je i Inicijativa Digitalna Srbija, dok će se projekat oslanjati i na srpske preduzetnike u dijaspori i rad organizacije kao što je Serbian Entrepreneurs.

Prema rečima Vukašina Stojkova, suosnivača organizacije SEE ICT, zvanično lanisranje ovog projekta očekuje se u prvom tromesečju ove godine, kada bi trebalo da bude objavljena i web stranica na kojoj će se nalaziti sve potrebne informacije o ovom projektu. 

71% startapa iz Beograda

Pored novog projekta, publici su predstavljeni i rezultati i statistike vezane za domaći IT sektor u proteklom periodu. Tako je izvoz softverskih usluga u prethodnoj godini prešao milijardu evra, a bilo je i više investicija (sveukupno).

Na osnovu ankete koje je Startit sproveo među IT kompanijama, na pitanje kako je izgledalo zapošljavanje programera u Srbiji u odnosu na 2017. godinu, 47% je odgovorilo da je proces bio isti, dok 41% posto navodi da je bilo teže i svega 12% da je bilo lakše. Ovo se takođe može povezati i sa fluktuacijom zaposlenih u istom vremenskom periodu, a anketa pokazuje sledeće:

  • 42% smatra da je fluktuacija bila ista
  • 39% da je bila veća
  • 19% bila je manja

Sa druge strane, sprovedeno je i istraživanje među kandidatima o tome na koji način žele da posluju u 2018. godini. Ispostavilo se da je 76% ispitanika okrenuto ka paušalnom načinu oporezivanja, dok je 24% istaklo da bi se i dalje držalo tradicionalnog pristupa. Brojke koje je Startit objavio pokazale su i da u Srbiji posluje oko 200 startapa, tačnije u Beogadu 71%, Novom Sadu 15%, Nišu 4%, Zrenjaninu, Vršcu i Užicu po 1% i ostali 7%.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.