Tesla Nation: Novi projekat Startita za promociju Srbije i njenih visokotehnoloških kvaliteta

Tesla Nation: Novi projekat Startita za promociju Srbije i njenih visokotehnoloških kvaliteta

Srpska startap zajednica raste i razvija se. Ono što nedostaje jeste jača veza sa dijasporom - a to se može promeniti novim projektom osmišljenim da brendira Srbiju, njenu kulturu i tehnološke potencijale.

Tesla Nation ime je novog projekta koji je kreiran radi boljeg pozicioniranja i brendiranja Srbije kao visokotehnološke zajednice prema razvijenim zemljama – prevashodno Sjedinjenim Američkim Državama. Sam projekat/pokret nastoji da poveže srpske IT preduzetnike sa partnerima, investitorim i klijentima iz SAD, aktivno produbljujući saradnju između domaćeg IT ekosistema i inostranih kolega.

Sam projekat pokrenuo je Startit i on je predstavljen na četvrtom izdanju „Znam da možemo“ događaja koji je održan u subotu, 25. januara u Beogradu. Tesla Nation podržala je i Inicijativa Digitalna Srbija, dok će se projekat oslanjati i na srpske preduzetnike u dijaspori i rad organizacije kao što je Serbian Entrepreneurs.

Prema rečima Vukašina Stojkova, suosnivača organizacije SEE ICT, zvanično lanisranje ovog projekta očekuje se u prvom tromesečju ove godine, kada bi trebalo da bude objavljena i web stranica na kojoj će se nalaziti sve potrebne informacije o ovom projektu. 

71% startapa iz Beograda

Pored novog projekta, publici su predstavljeni i rezultati i statistike vezane za domaći IT sektor u proteklom periodu. Tako je izvoz softverskih usluga u prethodnoj godini prešao milijardu evra, a bilo je i više investicija (sveukupno).

Na osnovu ankete koje je Startit sproveo među IT kompanijama, na pitanje kako je izgledalo zapošljavanje programera u Srbiji u odnosu na 2017. godinu, 47% je odgovorilo da je proces bio isti, dok 41% posto navodi da je bilo teže i svega 12% da je bilo lakše. Ovo se takođe može povezati i sa fluktuacijom zaposlenih u istom vremenskom periodu, a anketa pokazuje sledeće:

  • 42% smatra da je fluktuacija bila ista
  • 39% da je bila veća
  • 19% bila je manja

Sa druge strane, sprovedeno je i istraživanje među kandidatima o tome na koji način žele da posluju u 2018. godini. Ispostavilo se da je 76% ispitanika okrenuto ka paušalnom načinu oporezivanja, dok je 24% istaklo da bi se i dalje držalo tradicionalnog pristupa. Brojke koje je Startit objavio pokazale su i da u Srbiji posluje oko 200 startapa, tačnije u Beogadu 71%, Novom Sadu 15%, Nišu 4%, Zrenjaninu, Vršcu i Užicu po 1% i ostali 7%.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.