
Tesla Nation: Novi projekat Startita za promociju Srbije i njenih visokotehnoloških kvaliteta
Srpska startap zajednica raste i razvija se. Ono što nedostaje jeste jača veza sa dijasporom - a to se može promeniti novim projektom osmišljenim da brendira Srbiju, njenu kulturu i tehnološke potencijale.
Tesla Nation ime je novog projekta koji je kreiran radi boljeg pozicioniranja i brendiranja Srbije kao visokotehnološke zajednice prema razvijenim zemljama – prevashodno Sjedinjenim Američkim Državama. Sam projekat/pokret nastoji da poveže srpske IT preduzetnike sa partnerima, investitorim i klijentima iz SAD, aktivno produbljujući saradnju između domaćeg IT ekosistema i inostranih kolega.
Sam projekat pokrenuo je Startit i on je predstavljen na četvrtom izdanju “Znam da možemo” događaja koji je održan u subotu, 25. januara u Beogradu. Tesla Nation podržala je i Inicijativa Digitalna Srbija, dok će se projekat oslanjati i na srpske preduzetnike u dijaspori i rad organizacije kao što je Serbian Entrepreneurs.
Prema rečima Vukašina Stojkova, suosnivača organizacije SEE ICT, zvanično lanisranje ovog projekta očekuje se u prvom tromesečju ove godine, kada bi trebalo da bude objavljena i web stranica na kojoj će se nalaziti sve potrebne informacije o ovom projektu.
71% startapa iz Beograda
Pored novog projekta, publici su predstavljeni i rezultati i statistike vezane za domaći IT sektor u proteklom periodu. Tako je izvoz softverskih usluga u prethodnoj godini prešao milijardu evra, a bilo je i više investicija (sveukupno).
Na osnovu ankete koje je Startit sproveo među IT kompanijama, na pitanje kako je izgledalo zapošljavanje programera u Srbiji u odnosu na 2017. godinu, 47% je odgovorilo da je proces bio isti, dok 41% posto navodi da je bilo teže i svega 12% da je bilo lakše. Ovo se takođe može povezati i sa fluktuacijom zaposlenih u istom vremenskom periodu, a anketa pokazuje sledeće:
- 42% smatra da je fluktuacija bila ista
- 39% da je bila veća
- 19% bila je manja
Sa druge strane, sprovedeno je i istraživanje među kandidatima o tome na koji način žele da posluju u 2018. godini. Ispostavilo se da je 76% ispitanika okrenuto ka paušalnom načinu oporezivanja, dok je 24% istaklo da bi se i dalje držalo tradicionalnog pristupa. Brojke koje je Startit objavio pokazale su i da u Srbiji posluje oko 200 startapa, tačnije u Beogadu 71%, Novom Sadu 15%, Nišu 4%, Zrenjaninu, Vršcu i Užicu po 1% i ostali 7%.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!