Tesla vozila postaju još pametnija za novu generaciju autonomne vožnje

Kompanija Tesla motors objavila je u sredu da će svi narednim modeli električnih automobila biti opremljeni naprednom tehnologijom autopilota koji će buduće modele u potpunosti učiniti autonomnim. Ipak, postavlja se pitanje na koji način će kompanije iz Kalifornije testirati, plasirati i na kraju predstaviti javnosti pomenute novine, s obzirom na nedavnu saobraćajnu nesreću kada je vozač Tesle izgubio život koristeći autopilot.

Elon-Musk-tesla

Svesni da je budućnost autonomnih vozila i bliže nego što se čini, iz Tesle su spremni na sve kako bi ponudili najbolju, ali i najsigurniju tehnologiju u svojim vozilima. Da li ipak jedan softver može u potpunosti da zameni vozača za volanom, ne možemo još sa sigurnošću da tvrdimo, ali smo sa druge strane svesni da će nam napredak tehnologije ovo omogućiti i pre nego što očekujemo, automatski postavljajući niz pitanja o onom najbitnijem elemenutu kada sednemo u kola – bezbednosti.

Upravo ova, najbitnija stavka, bila je nepresušna tema nakon saobraćajne nesreće vozača Tesla automobila koji je izgubio život zaspavši za volanom, prethodno uključivši autopilot. Velika prašine koju su mediji podigli nakon ovog tragičnog događaja, primorala je zaposlene u Tesli da ozbiljno stave prst na čelo i razmisle u kom smeru dalje treba razvijati autonomna vozila, kako će sve uticati na bezbednost, koliko je zahtevan softver koji bi pokretao sistem i drugo.

10 miliona autonomnih vozila do 2020. godine

Činjenica je da na ova pitanja za sada nećemo dobiti odgovor, ali sigurni smo da nas potpuno autonomna vozila sigurno ne čekaju iza ćoška. U saopštenju koje je kompanija Tesla iznela u javnost, a koje prenosi Business Insider, navodi se kako će biti potrebna detaljna testiranja u realnim uslovima ne bi li svi inženjeri bili u potpunosti sigurni u bezbednost i značajna unapređenja koja zahteva ova tehnologija, pre nego što i zvanično bude bila dostupna i ponuđena korisnicima – a zanimljivo je da neke procene pokazuju kako će do 2020. godine na ulicama širom planete biti čak 10 miliona autonomnih vozila.

autonomija
Osnovni senzori za prepoznavanje objekata već sada su dostupni u paketima ponude mnogih proizvođača. (Izvor: extremetech.com)

Ovo je svakako značajan korak za Tesla motors, s obzirom na to da će ovako naprednu tehnologiju ponuditi prvi u svetu auto industrije, koja će sa sobom svakako doneti i nešto veće cene, te se prema rečima CEO-a kompanije Elona Muska, očekuje da bi doplata za takozvanu „Hardware 2“ tehnologiju iznosila oko 8,000 dolara, što je skuplje od dosadašnjeg autopilot sistema koji vredi 3,000 dolara.

Snažan hardver pokreće napredni sistem

Kada već govorimo o tehnološkoj strani novog softvera koji će biti zastupljen na novom sistemu, neizbežno je istaći kako će isti sadržati čak osam kamera koje će omogućiti pregled okruženja oko vozila od 360 stepeni u rasponu od 250 metara, zatim čak 12 naprednih senzora radi prepoznavanja mekih i tvrdih objekata na skoro duploj udaljenosti od trenutnih sistema, a tu je i prednji radar koji će biti u mogućnosti da prepoznaje okruženje čak i po magli, jakoj kiši ili prašini.

Kako izgleda prvi prototip potpuno autonomnog Tesla automobila u realnom okruženju, možete pogledati na sledećem videu:

Za pokretanje ovih tehnoloških rešenja, biće zadužen kompjuterski sistem, koji je i 40 puta snažniji od trenutne verzije u Tesla automobilima. Ovaj moćni računar biće odvojen od drugih sistema u vozilima kao što je na primer veliki infotainment sistem u kabini. Ukoliko pogledamo sa strane funkcionalnosti, svakako da će samoupravljajući automobili doneti jednu novu dimenziju u saobraćaju, ali moramo biti svesni toga da će odgovornost vozača i dalje biti primaran faktor koji će uticati na bezbednost o kojoj se neprestano govori – kako bi se smanjio broj nezgoda na putevima širom sveta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Propustili ste

E-commerce

Sredom i subotom cena karte u javnom prevozu od 1 dinar prilikom ‘cashless’ plaćanja

Do 15. septembra svake srede i subote korisnici Mastercard i Maestro beskontaktnih kartica svoje karte za gradski prevoz u Beogradu kupovaće po promotivnim cenama od 1, 2 i 3 dinara.

Kultura 2.0

Pitali smo mlade da li uspevaju da uštede novac – i da li to rade u banci ili u koverti

Kakav je odnos mladih prema ličnim finansijama i da li smo zaboravili šta znači štednja?

Sponzorisano

Kvalitetan sadržaj uvek ima primat – a kako to radi Coca-Cola u Srbiji?

Putovanje kompanije Coca-Cola u oblast 'content' marketinga u Srbiji počelo je u martu. Da li je ovaj projekat ispunio očekivanja?

Tehnologija

Google uz novi ‘Video Carousel’ organski povećava pregled videa

Kompanija iz Mountain View-a rešena je da pomogne kreatorima video sadržaja da generišu veći broj pregleda u rezultatima pretrage.

Društvene mreže

Humanost u doba lajkova

Možemo li u isto vreme biti humani i raditi na ličnoj promociji? Ako je suditi prema poslednjim trendovima na Instagramu, to se od nas i očekuje...

Tehnologija

Naši e-servisi zabeležili su pad na svetskom nivou – razvoj novih može nam povećati globalni indeks

Srbija ostvarila pad od nekoliko mesta na globalnoj 'UN E-Government Survey 2018' listi kada je rad državnih e-servisa u pitanju.