Teslin ‘autopilot’ usmrtio vozača, postavlja se pitanje odgovornosti

Nema sumnje da je Tesla Model S auto snova za mnoge geekove širom sveta. Samo prošle godine kompanija je predstavila nove funkcije među kojima je i popularni autopilot - mogućnost da vozilo upravlja samo čitajući znakove na putu i prateći svoje okruženje. Ipak, sama tehnologija i dalje je u eksperimentalnoj fazi a sinoć je zabeležena i prva žrtva koja je stradala u saobraćajnom udesu izazvanom od strane autopilota.

tesla1

Pomenuta nezgoda u ovom trenutku sa sobom povlači niz preliminarnih istraživanja koje je pokrenula američka Nacionalna agencija za sigurnost na putevima. Štaviše, odgovor iz kompanije Tesla stigao je veoma brzo, gde se između ostalog navodi da je niz različitih faktora uticao na ovu saobraćajnu nezgodu.

Iz Tesle kažu da je nesreća na auto-putu uzrokovana pre svega neprepoznavanjem traktorske prikolice od strane autopilota i vozača, posebno zbog nezgodne i oslepljujuće svetlosti, rezultujući končnicama koje se nisu aktivirale, a na kraju i tragičnim ishodom. Sa druge strane, zbog visine same prikolice, vozilo je pri određenoj brzini podletelo pod istu, udarivši u vetrobransko staklo automobila – nanevši smrtonosne povrede po vozača, prenosi Mashable.

Da se kojim slučajem sudar sa Modelom S dogodio direktno sa prednje ili zadnje strane auta, na scenu bi stupili napredni sigurnosni sistemi koji bi umnogome sprečili teške, na kraju i kobne povrede po vozača, dodaju iz kompanije. Ono što je u ovom trenutku možda i najbitnije napomenuti, jeste to da je autopilot sistem i dalje samo u beta fazi testiranja.

Autopilot ne znači da vi ne upravljate vozilom

Štaviše, od trenutka aktiviranja ovog autonomnog sistema, svaki vozač mora da bude svestan činjenice da je u tom momentu on i dalje odgovoran učestvovanje u saobraćaju kao i za samu vožnju. Međutim, odgovornost nije svakome jača strana, te su neki pojedinci spremni da čak i zaspe za volanom dok je uključen autopilot na kolima koja se nalaze na auto-putu, što se može videti na sledećem primeru:

View post on imgur.com

Uporedivši i autopilot na avionima, Elon Musk je za Mashable izjavio kako ovaj sistem zapravo služi da dodatno pomogne vozaču prilikom vožnje, povećavajući tako bezbednost, te se isti ne sme koristiti i bez držanja ruke na volanu – kako bi se pravovremeno odreagovalo u datom trenutku koje nalaže situacija na putu. Takođe, na blog postu kompanije se navodi da pomenuti sistem poseduje čak i detektore koji proveravaju i opominju vozača na audio i vizualan način da ruke nisu na volanu – što na kraju rezultira postepenom usporavanju auta sve dok vozač ponovo ne preuzme kontrolu nad istim.

Koliko je slučaj dodatno pogodio ovu kompaniju, pozakuje činjenica da je tragično nastradali vozač bio jedan od prijatelja Tesla Motorsa, koji je ceo život posvetio inovacijama i novoj tehnologiji, te je čvrsto verovao u misiju koje ovaj gigant propagira. Pomenuta nesreća sa sobom će svakako povući i otvoriti niz istraga te zakonskih pitanja i procedura koje će dodatno zabrinuti i ostale proizvođače automobila koji takođe polažu velike nade u autopilot sisteme – te se samo postavlja pitanje da li će se ova tehnologija u periodu koji sledi suočiti sa velikim problemima i posledicama koje već počinju da izlaze na površinu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.

Startapi i poslovanje

80.000 turista širom sveta posetilo unikatne ture zahvaljujući domaćoj aplikaciji Tour Guide

Da li na odmoru posećujete lokacije koje ne spadaju u tradicionalnu turističku ponudu? Odgovor na ovo pitanje osnova je na kojoj je Tour Guide ekipa bazirala svoj biznis.