Teslin 'autopilot' usmrtio vozača

Teslin ‘autopilot’ usmrtio vozača, postavlja se pitanje odgovornosti

Nema sumnje da je Tesla Model S auto snova za mnoge geekove širom sveta. Samo prošle godine kompanija je predstavila nove funkcije među kojima je i popularni autopilot - mogućnost da vozilo upravlja samo čitajući znakove na putu i prateći svoje okruženje. Ipak, sama tehnologija i dalje je u eksperimentalnoj fazi a sinoć je zabeležena i prva žrtva koja je stradala u saobraćajnom udesu izazvanom od strane autopilota.

tesla1

Pomenuta nezgoda u ovom trenutku sa sobom povlači niz preliminarnih istraživanja koje je pokrenula američka Nacionalna agencija za sigurnost na putevima. Štaviše, odgovor iz kompanije Tesla stigao je veoma brzo, gde se između ostalog navodi da je niz različitih faktora uticao na ovu saobraćajnu nezgodu.

Iz Tesle kažu da je nesreća na auto-putu uzrokovana pre svega neprepoznavanjem traktorske prikolice od strane autopilota i vozača, posebno zbog nezgodne i oslepljujuće svetlosti, rezultujući končnicama koje se nisu aktivirale, a na kraju i tragičnim ishodom. Sa druge strane, zbog visine same prikolice, vozilo je pri određenoj brzini podletelo pod istu, udarivši u vetrobransko staklo automobila – nanevši smrtonosne povrede po vozača, prenosi Mashable.

Da se kojim slučajem sudar sa Modelom S dogodio direktno sa prednje ili zadnje strane auta, na scenu bi stupili napredni sigurnosni sistemi koji bi umnogome sprečili teške, na kraju i kobne povrede po vozača, dodaju iz kompanije. Ono što je u ovom trenutku možda i najbitnije napomenuti, jeste to da je autopilot sistem i dalje samo u beta fazi testiranja.

Autopilot ne znači da vi ne upravljate vozilom

Štaviše, od trenutka aktiviranja ovog autonomnog sistema, svaki vozač mora da bude svestan činjenice da je u tom momentu on i dalje odgovoran učestvovanje u saobraćaju kao i za samu vožnju. Međutim, odgovornost nije svakome jača strana, te su neki pojedinci spremni da čak i zaspe za volanom dok je uključen autopilot na kolima koja se nalaze na auto-putu, što se može videti na sledećem primeru:

View post on imgur.com

Uporedivši i autopilot na avionima, Elon Musk je za Mashable izjavio kako ovaj sistem zapravo služi da dodatno pomogne vozaču prilikom vožnje, povećavajući tako bezbednost, te se isti ne sme koristiti i bez držanja ruke na volanu – kako bi se pravovremeno odreagovalo u datom trenutku koje nalaže situacija na putu. Takođe, na blog postu kompanije se navodi da pomenuti sistem poseduje čak i detektore koji proveravaju i opominju vozača na audio i vizualan način da ruke nisu na volanu – što na kraju rezultira postepenom usporavanju auta sve dok vozač ponovo ne preuzme kontrolu nad istim.

Koliko je slučaj dodatno pogodio ovu kompaniju, pozakuje činjenica da je tragično nastradali vozač bio jedan od prijatelja Tesla Motorsa, koji je ceo život posvetio inovacijama i novoj tehnologiji, te je čvrsto verovao u misiju koje ovaj gigant propagira. Pomenuta nesreća sa sobom će svakako povući i otvoriti niz istraga te zakonskih pitanja i procedura koje će dodatno zabrinuti i ostale proizvođače automobila koji takođe polažu velike nade u autopilot sisteme – te se samo postavlja pitanje da li će se ova tehnologija u periodu koji sledi suočiti sa velikim problemima i posledicama koje već počinju da izlaze na površinu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.