Teslin 'autopilot' usmrtio vozača

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Teslin ‘autopilot’ usmrtio vozača, postavlja se pitanje odgovornosti

Nema sumnje da je Tesla Model S auto snova za mnoge geekove širom sveta. Samo prošle godine kompanija je predstavila nove funkcije među kojima je i popularni autopilot - mogućnost da vozilo upravlja samo čitajući znakove na putu i prateći svoje okruženje. Ipak, sama tehnologija i dalje je u eksperimentalnoj fazi a sinoć je zabeležena i prva žrtva koja je stradala u saobraćajnom udesu izazvanom od strane autopilota.

tesla1

Pomenuta nezgoda u ovom trenutku sa sobom povlači niz preliminarnih istraživanja koje je pokrenula američka Nacionalna agencija za sigurnost na putevima. Štaviše, odgovor iz kompanije Tesla stigao je veoma brzo, gde se između ostalog navodi da je niz različitih faktora uticao na ovu saobraćajnu nezgodu.

Iz Tesle kažu da je nesreća na auto-putu uzrokovana pre svega neprepoznavanjem traktorske prikolice od strane autopilota i vozača, posebno zbog nezgodne i oslepljujuće svetlosti, rezultujući končnicama koje se nisu aktivirale, a na kraju i tragičnim ishodom. Sa druge strane, zbog visine same prikolice, vozilo je pri određenoj brzini podletelo pod istu, udarivši u vetrobransko staklo automobila – nanevši smrtonosne povrede po vozača, prenosi Mashable.

Da se kojim slučajem sudar sa Modelom S dogodio direktno sa prednje ili zadnje strane auta, na scenu bi stupili napredni sigurnosni sistemi koji bi umnogome sprečili teške, na kraju i kobne povrede po vozača, dodaju iz kompanije. Ono što je u ovom trenutku možda i najbitnije napomenuti, jeste to da je autopilot sistem i dalje samo u beta fazi testiranja.

Autopilot ne znači da vi ne upravljate vozilom

Štaviše, od trenutka aktiviranja ovog autonomnog sistema, svaki vozač mora da bude svestan činjenice da je u tom momentu on i dalje odgovoran učestvovanje u saobraćaju kao i za samu vožnju. Međutim, odgovornost nije svakome jača strana, te su neki pojedinci spremni da čak i zaspe za volanom dok je uključen autopilot na kolima koja se nalaze na auto-putu, što se može videti na sledećem primeru:

View post on imgur.com

Uporedivši i autopilot na avionima, Elon Musk je za Mashable izjavio kako ovaj sistem zapravo služi da dodatno pomogne vozaču prilikom vožnje, povećavajući tako bezbednost, te se isti ne sme koristiti i bez držanja ruke na volanu – kako bi se pravovremeno odreagovalo u datom trenutku koje nalaže situacija na putu. Takođe, na blog postu kompanije se navodi da pomenuti sistem poseduje čak i detektore koji proveravaju i opominju vozača na audio i vizualan način da ruke nisu na volanu – što na kraju rezultira postepenom usporavanju auta sve dok vozač ponovo ne preuzme kontrolu nad istim.

Koliko je slučaj dodatno pogodio ovu kompaniju, pozakuje činjenica da je tragično nastradali vozač bio jedan od prijatelja Tesla Motorsa, koji je ceo život posvetio inovacijama i novoj tehnologiji, te je čvrsto verovao u misiju koje ovaj gigant propagira. Pomenuta nesreća sa sobom će svakako povući i otvoriti niz istraga te zakonskih pitanja i procedura koje će dodatno zabrinuti i ostale proizvođače automobila koji takođe polažu velike nade u autopilot sisteme – te se samo postavlja pitanje da li će se ova tehnologija u periodu koji sledi suočiti sa velikim problemima i posledicama koje već počinju da izlaze na površinu.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Sponzorisano

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.