Telenor 5G mreža: Gigabit mobilnog Internet protoka u 2020.

Telenor predstavio 5G mrežu: Šta sve možete sa Gigabitom Internet protoka?

Kompanija Telenor Srbija predstavila je danas petu generaciju mobilne telefonije i različite mogućnosti koje je prate. 5G obećava nam brzine i do 1 Gigabita koje će utabati put daljim tehnološkim inovacijama, ali i omogućiti još bržu ekspanziju IoT trenda. Komercijalna primena nove tehnologije na ovim prostorima ne očekuje se pre 2020. godine, ali mobilni operateri već uveliko pripremaju teren.

t15g
Kai Guldbrandsen, izvršni direktor tehnike u Telenoru.

Čini se kao da se dolazak 4G tehnologije u Srbiju desio juče, a mobilni operateri već razmišljaju jedan korak unapred. Kompanija Telenor predstavila je danas petu generaciju mobilne telefonije koja obećava brzine i do jednog Gigabita u sekundi (verujte nam, i sami smo se uverili), ali i izuzetnu nisku stopu kašnjenja podataka usled koje bismo u narednim godinama mogli da vidimo i prve operacije na daljinu – hirurg iz SAD mogao bi da operiše na pacijentu u Evropi ili u nekoj drugoj državi.

Izvršni direktor tehnike u Telenoru Srbija, Kai Guldbrandsen izjavio je u obraćanju:

U Telenoru gradimo mrežu za budućnost. Trenutno smo u fazi kada 4G mrežom pokrivamo sve gradove sa više od 10.000 stanovnika i, uz dalje investicije, kada se steknu svi zakonski preduslovi, bićemo spremni za novu generaciju mreže. Ona će pružiti mnogo više od vrtoglavih brzina – omogućiće dalji razvoj pratećih industrija i pokrenuće potpuno novu eru međusobno povezanih uređaja.

20 milijardi IoT uređaja do 2020.

Dosadašnji ciklus usvajanja nove generacije mobilne telefonije mogao se meriti u decenijskom rasponu, no uz petu generaciju – krajnji korisnici mogli bi videti brže usvajanje posledjnih standarda, te svakako bržu primenu širokopojasnog Interneta u svakodnevnom životu. Ta primena trebala bi pre svega da se ogleda u još većem broju povezanih (IoT) uređaja čiji broj danas iznosi 6,4 milijardi, koji će u 2020. iznositi čak 20,8 milijardi povezanih uređaja, prema Gartnerovom istraživanju.

kai2
5G mreža pokazala je očitavanje od 1,2 Gbps na posebnom uređaju, dok mobilni telefoni poslednje generacije beleže brzine do samo 450 Mbps.

Sve to, zahtevaće kapacitete mreže sa mogućnošću da podrže rastući broj uređaja koji se povezuju preko SIM kartica. Zato je sada vreme da se počne s razvojem 5G mreže i planiranjem budućih investicija, napominju predstavnici ovog telekom operatera. Najviše očekivanja od primene nove generacije mreže postoje u industrijama kao što su automobilska, industrija energetike, e-zdravlja, proizvodnje i zabave.

Oslobađanje spektra u dogovoru sa Vladom

Iz Telenora ističu da je peta generacije mobilne telefone i dalje u fazi standardizacije, dok je američki FCC tek u julu ove godine odobrio spektar za mobilne servise koji podrazumevaju korišćenje 5G mreže. Slični legislativni procesi tek prethode Srbiji, dok iz Telenora poručuju kako konstantno rade na razvoju mreže, ali i na poboljšanju ponude digitalnih servisa za svoje korisnike.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs i namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.