Moja 'familija' u vreme digitala

Moja ‘familija’ u vreme digitala

U proteklih dvadesetak godina totalno smo promenili način na koji komuniciramo sa našom porodicom. Zahvaljujući pametnim telefonima i mobilnom Internetu, prošli su dani kada se nedeljom okupljamo kako bismo se čuli sa našim bratom od strica. Danas smo sa njim povezani na Facebooku, kuckamo se i razmenjujemo fotografije. Čak i naša baka šalje stikere na Viberu. Dobrodošli u koncept digitalne porodice!

t11

Sećate se fiksnih telefona? Velikih slušalica, upetljanih kablova i posebnog stočića na kome je čitava skalamerija stajala? Nema sumnje da je fiksna telefonija obeležila detinjstvo naše generacije jer upravo je to bio kanal putem kojeg smo ostajali u komunikaciji sa rodbinom, zivkali Nidžu iz trećeg-dva da proverimo imamo li sutra test iz matiša ili ne. Zahvaljujući fiksnom telefonu i interfonu – mi smo odigrali neke od najvažnijih fudbalskih mečeva na golićima ispred zgrade. Prva postava bila je uvek samo dva poziva daleko.

I dok sa našom najužom porodicom danas komuniciramo na najrazličitije načine koji uključuju pozive, poruke i popularne chat servisekoncept porodice u virtuelnom svetu više se ne može primeniti samo na naše roditelje, braću ili sestre. Ne, digitalnu porodicu danas čine naše kolege sa posla ili fakulteta, devojka i druge osobe sa kojima smo svakodnevno u komunikaciji.

Sa devojkom pričao, visok račun napravio 😱

Kako je tehnologija napredovala, tako su se menjale i ustaljene društvene norme. Nekada smo trčali kući na prvi poziv majke koja sa prozora vikne sineeeee ruuuučak! Danas jedva da ostavimo seen. Pametni telefoni i Internet nadohvat ruke omogućili su nam da proširimo mrežu ljudi sa kojima komuniciramo, no u većini slučajeva mi i dalje vezujemo naš broj uz tradicionalno povoljnije porodične pakete. Postavlja se pitanje – kako na jednom mestu okupiti vašu familiju i zauvek reći zbogom visokim računima?

telenor_rucak
Da li i vas majka okuplja za ručak pomoću Viber grupe? (Grafika: Bob Živković)

Svesni da korisnici žele neograničen saobraćaj prema određenim osobama iz njihove porodice i uskog kruga prijatelja, Telenor je nedavno predstavio novi servis pod imenom Telenor porodica koji nastoji da olakša komunikaciju u grupi od tri, četiri ili pet članova, a koji mogu neograničeno da komuniciraju sa neograničenim porukama, pozivima i dodatnim megabajtima koje je moguće prebaciti drugim članovima vaše digitalne porodice.

Šta je to Telenor porodica?

Kako u poslednje vreme sve češće komuniciram sa mojima, nedavno sam posetio jednu od poslovnica Telenora kako bih se prebacio na novi paket, kada sam i uočio ponudu za novu uslugu. Aktiviravši Telenor porodicu iz Moj Telenor aplikacije, sve što je bilo potrebno jeste da prosledim zahtev članovima moje porodice za učlanjenje u našu grupu.

Jedan korisnik tako okuplja sve članove (u ovom slučaju ja), a preduslov za aktiviranje ovog posebnog paketa jeste da su članovi pretplatnici Telenora – pod uslovom da imaju aktivan postpejd broj na nekom od paketa iz ponude. Ukoliko pak ne koristite pomenutu aplikaciju, formiranje grupe može se izvršiti i jednostavnim slanjem SMS poruke (instrukcije se nalaze na sajtu), kao i putem portala Moj Telenor.

ezgif-3575781789

Ujedno i najveći razlog zbog kojeg sam odlučio da kreiram svoju Telenor porodicu jeste poprilično interesantna ponuda koju usluga nudi, a zasniva se na neograničenim minutima za razgovor i SMS porukama koje je moguće iskoristiti unutar grupe. U zavisnosti od broja članova, Telenor nudi 30%, 40% pa čak i 50% više megabajta, poruka i minuta ka svim mrežama – svakom od korisnika jedne grupe, dok je nepotrošene megabajte moguće prebaciti drugim članovima.

Ćale samo sport i vesti, zato ja YouTube u HD

Gledajući sa stanovišta korisničkog iskustva, tokom dvonedeljnog korišćenja Telenor porodice kao najzanimljivija opcija nametnulo se deljenje nepotrošenih megabajta između članova, što će biti posebno interesantno mlađim korisnicima budući da se megabajti roditelja mogu potrošiti na stream-ovanje muzike, YouTube, deljenje fotografija i druge aktivnosti koje „jedu net“Kako do ove magije? Pošalješ SMS sa količinom megabajta i broj drugog člana porodice na 9001 et voilà! – nastavlja se surfovanje 4G brzinom.

Ukoliko želiš da aktiviraš Telenor porodicu to možeš da uradiš već danas iz Moj Telenor aplikacije. Naknada za Telenor porodica ponudu je 150 dinara po korisniku u okviru koje ti i tvoja porodica dobijate neograničenu komunikaciju, kao i dodatni saobraćaj u odnosu na paket koji koristite. Što bi Delboj iz Mućki rekao kada ga naši prevedu – džabalesku!

telenor_porodica

Okupi svoju familiju ili Digitalnu porodicu na jednom mestu i uvek budi dostupan za nedeljni ručak. Uključi i baku u Telenor porodicu i uživaj u neograničenim pozivima tj. zanimljivim pričama iz mladosti. Nisi se čuo sa bakom koliko dugo? Sram te bilo, pozovi baku odmah sada i ne kuliraj njene poruke!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.