Moja 'familija' u vreme digitala

Moja ‘familija’ u vreme digitala

U proteklih dvadesetak godina totalno smo promenili način na koji komuniciramo sa našom porodicom. Zahvaljujući pametnim telefonima i mobilnom Internetu, prošli su dani kada se nedeljom okupljamo kako bismo se čuli sa našim bratom od strica. Danas smo sa njim povezani na Facebooku, kuckamo se i razmenjujemo fotografije. Čak i naša baka šalje stikere na Viberu. Dobrodošli u koncept digitalne porodice!

t11

Sećate se fiksnih telefona? Velikih slušalica, upetljanih kablova i posebnog stočića na kome je čitava skalamerija stajala? Nema sumnje da je fiksna telefonija obeležila detinjstvo naše generacije jer upravo je to bio kanal putem kojeg smo ostajali u komunikaciji sa rodbinom, zivkali Nidžu iz trećeg-dva da proverimo imamo li sutra test iz matiša ili ne. Zahvaljujući fiksnom telefonu i interfonu – mi smo odigrali neke od najvažnijih fudbalskih mečeva na golićima ispred zgrade. Prva postava bila je uvek samo dva poziva daleko.

I dok sa našom najužom porodicom danas komuniciramo na najrazličitije načine koji uključuju pozive, poruke i popularne chat servisekoncept porodice u virtuelnom svetu više se ne može primeniti samo na naše roditelje, braću ili sestre. Ne, digitalnu porodicu danas čine naše kolege sa posla ili fakulteta, devojka i druge osobe sa kojima smo svakodnevno u komunikaciji.

Sa devojkom pričao, visok račun napravio 😱

Kako je tehnologija napredovala, tako su se menjale i ustaljene društvene norme. Nekada smo trčali kući na prvi poziv majke koja sa prozora vikne sineeeee ruuuučak! Danas jedva da ostavimo seen. Pametni telefoni i Internet nadohvat ruke omogućili su nam da proširimo mrežu ljudi sa kojima komuniciramo, no u većini slučajeva mi i dalje vezujemo naš broj uz tradicionalno povoljnije porodične pakete. Postavlja se pitanje – kako na jednom mestu okupiti vašu familiju i zauvek reći zbogom visokim računima?

telenor_rucak
Da li i vas majka okuplja za ručak pomoću Viber grupe? (Grafika: Bob Živković)

Svesni da korisnici žele neograničen saobraćaj prema određenim osobama iz njihove porodice i uskog kruga prijatelja, Telenor je nedavno predstavio novi servis pod imenom Telenor porodica koji nastoji da olakša komunikaciju u grupi od tri, četiri ili pet članova, a koji mogu neograničeno da komuniciraju sa neograničenim porukama, pozivima i dodatnim megabajtima koje je moguće prebaciti drugim članovima vaše digitalne porodice.

Šta je to Telenor porodica?

Kako u poslednje vreme sve češće komuniciram sa mojima, nedavno sam posetio jednu od poslovnica Telenora kako bih se prebacio na novi paket, kada sam i uočio ponudu za novu uslugu. Aktiviravši Telenor porodicu iz Moj Telenor aplikacije, sve što je bilo potrebno jeste da prosledim zahtev članovima moje porodice za učlanjenje u našu grupu.

Jedan korisnik tako okuplja sve članove (u ovom slučaju ja), a preduslov za aktiviranje ovog posebnog paketa jeste da su članovi pretplatnici Telenora – pod uslovom da imaju aktivan postpejd broj na nekom od paketa iz ponude. Ukoliko pak ne koristite pomenutu aplikaciju, formiranje grupe može se izvršiti i jednostavnim slanjem SMS poruke (instrukcije se nalaze na sajtu), kao i putem portala Moj Telenor.

ezgif-3575781789

Ujedno i najveći razlog zbog kojeg sam odlučio da kreiram svoju Telenor porodicu jeste poprilično interesantna ponuda koju usluga nudi, a zasniva se na neograničenim minutima za razgovor i SMS porukama koje je moguće iskoristiti unutar grupe. U zavisnosti od broja članova, Telenor nudi 30%, 40% pa čak i 50% više megabajta, poruka i minuta ka svim mrežama – svakom od korisnika jedne grupe, dok je nepotrošene megabajte moguće prebaciti drugim članovima.

Ćale samo sport i vesti, zato ja YouTube u HD

Gledajući sa stanovišta korisničkog iskustva, tokom dvonedeljnog korišćenja Telenor porodice kao najzanimljivija opcija nametnulo se deljenje nepotrošenih megabajta između članova, što će biti posebno interesantno mlađim korisnicima budući da se megabajti roditelja mogu potrošiti na stream-ovanje muzike, YouTube, deljenje fotografija i druge aktivnosti koje “jedu net”Kako do ove magije? Pošalješ SMS sa količinom megabajta i broj drugog člana porodice na 9001 et voilà! – nastavlja se surfovanje 4G brzinom.

Ukoliko želiš da aktiviraš Telenor porodicu to možeš da uradiš već danas iz Moj Telenor aplikacije. Naknada za Telenor porodica ponudu je 150 dinara po korisniku u okviru koje ti i tvoja porodica dobijate neograničenu komunikaciju, kao i dodatni saobraćaj u odnosu na paket koji koristite. Što bi Delboj iz Mućki rekao kada ga naši prevedu – džabalesku!

telenor_porodica

Okupi svoju familiju ili Digitalnu porodicu na jednom mestu i uvek budi dostupan za nedeljni ručak. Uključi i baku u Telenor porodicu i uživaj u neograničenim pozivima tj. zanimljivim pričama iz mladosti. Nisi se čuo sa bakom koliko dugo? Sram te bilo, pozovi baku odmah sada i ne kuliraj njene poruke!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

Gaming

Otvorene nacionalne kvalifikacije za internacionalni IeSF šampionat – najboljima put u Izrael i vredne nagrade

U nedelju 25. aprila u organizaciji Srpskog Saveza E-sporta zvanično su otvorene nacionalne kvalifikacije za 13. IeSF Svetski e-sports šampionat čiji je domaćin Eilat, grad u Izraelu.