Zašto je prvi Telenorov hakaton u Srbiji bitan za digitalizaciju kompanije – ali i korisnike?

Krajem februara održan je prvi Telenor Hakaton koji je okupio 14 timova i više od 40 programera sa jednim zajedničkim ciljem - kreirati funkcionalnog Facebook chatbota koji će poslužiti kao dodatni kanal korisničkoj podršci. Netokracija prenosi utiske sa Hakatona, ali i priču zašto se Telenor okreće domaćoj IT zajednici te kako ova kompanija vidi inovacije u telekom sektoru.

t1_hakaton
Slobodan Tomić, Menadžer za razvoj IT sistema okrenutih korisnicima u Telenoru.

Prostorije Telenora u Airport City-ju ugostile su krajem februara više od 40 programera na prvom Telenor Hakatonu – događaju koji je imao za cilj da okupi domaću tech zajednicu kako bi se za samo 12 sati kreirao funkcionalan prototip Facebook chatbota za potrebe korišćenja u korisničkoj podršci. 

Šta je to chatbot, pitate se? U pitanju je automatizovan asistent koji na prosta pitanja može odgovarati na osnovu svoje baze znanja. Još otkako je Facebook najavio da će brendovi biti sve zastupljeniji i na Messengeru kao posebnoj platformi, nemali broj kompanija i medija rešio je da pojača svoje prisustvo na ovom kanalu i to uz pomoć botova koji u velikoj meri mogu poslužiti kao potpuno nezavisna podrška, spremna da odgovori na pitanja korisnika u svako doba dana ili noći.

„Potrebe tržišta brzo se menjaju i korisnici imaju potrebu za novim proizvodima i uslugama“, započeo je razgovor Slobodan Tomić, menadžer za razvoj IT sistema okrenutih korisnicima u Telenoru koji kaže da ova kompanija u Srbiji ima izuzetno napredne korisnike koji očekuju isto toliko napredna digitalna rešenja. Oslonivši se na iskustva iz čitave grupacije, Telenor je organizovao hakaton sa ciljem da podrži razvoj domaće tehnološke kreativnosti, uz otvorenu mogućnost dalje implementacije rešenja u Telenorove sisteme podrške korisnicima.

Menjamo se – iz telekomunikacione u softversku kompaniju

Na pitanje zašto se Telenor baš sada odlučio za hakaton, Tomić kaže da je Facebook otvorio zaista mnogo mogućnosti za implementaciju veštačke inteligencije u Messenger, te da je za najbolja i najkreativnija rešenja često potrebno sarađivati i podržati talentovane pojedince i timove koji se ne moraju nužno nalaziti u talent pool-u kompanije.

programeri
Više od 30 timova i 100 programera prijavilo se za prvi Telenor Hakaton koji se bavio kreiranjem chatbot rešenja za Telenorovu podršku.

„U Telenoru se trudimo da podržimo dalji razvoj tech zajednice kroz partnerski odnos“, kaže Slobodan, dodavši da je sama kompanija u procesu evolucije iz telekomunikacione u više softversku kompaniju, te da se takva transformacija mora oslanjati na ekspertizu i agilnost koju nose manje grupe ili pojedinci iz domaće tehnološke zajednice. Istovremeno, Telenor ima kapacitete i infrastrukturu koja mladim ljudima omogućava da u potpunosti iskoriste svoju tehnološku kreativnost – u tom procesu učimo jedni od drugih i razvijamo se zajedno, ističe Tomić.

Na pitanje Netokracije kako iskustvo i resursi jedne velike kompanije mogu pomoći malim i inovativnim timovima, Slobodan ističe da su globalni i lokalni trendovi takvi, da velike korporacije, bez obzira na to da li posluju u ICT sektoru ili ne, jednostavno moraju prihvatiti ideju o softverskoj budućnosti.

pobednici
Pobednički timovi nastaviće sa daljim razvojem svojih chatbot rešenja uz podršku Telenora.

„Bez saradnje između velikih i malih, danas ćemo jako teško doći do inovacija čiju svrhu vidimo u svakodnevnom korišćenju, svakodnevnoj interakciji“, napominje Tomić, ukazavši na primer kompanije Hasbro koja važi za jednog od najstarijih proizvođača igračaka u Americi, a koja je takođe organizovala hakaton sa ciljem da se tehnološkoj zajednici omogući razvoj najboljih ideja za nove igračke. Rezultat? Razvijeno je čak 45 novih proizvoda.

Iskustvo neprocenjivo za dalji razvoj Telenora

Dotakavši se teme pobedničkih rešenja, Slobodan kaže da je žiri imao zaista težak zadatak, te da je prvoplasirani tim – I Like Big Bots – bio za dlaku ispred timova Chumbawamba  i T-800. Kako kaže, Telenor će zato nastaviti da gradi i na elementima drugoplasiranog i trećeplasiranog rešenja:

Iskustvo koje smo stekli, ne samo sa pobednicima, već sa svim učesnicima takmičenja je neprocenjivo i značajno za naš dalji proces digitalizacije. Rešenja pobedničkih timova u kombinaciji sa dobrim prezentacijama i nekoliko odličnih i originalnih dodatnih funkcionalnostima, na najbolji način su odgovorili na zadatu temu.

Utiske sa Telenor Hakatona pogledajte na zvaničnoj Facebook stranici ove kompanije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.

Digitalni mediji

NBA League Pass od danas dostupan u Telenoru!

Uoči predstojeće NBA sezone, Telenor je u svoju ponudu digitalnih servisa od danas uvrstio i aplikaciju NBA League Pass čime je ljubiteljima najveće košarkaške lige omogućeno da gledaju utakmice na svojim pametnim uređajima.

Intervju

Kako započeti svoju (digitalnu) karijeru u korporaciji i zašto baš tu?

Pitali smo mentora i studenta kako je izgledao program prakse i koji su to zadaci i izazovi na kojima su radili.

Upoznajte poslodavce

13 odgovora na vaša pitanja o zapošljavanju u digitalnoj industriji

Pitali smo vas, studente, koja biste pitanja postavili HR menadžerima u vezi sa procesom prijave za posao? Nekoliko desetina pitanja stiglo je na našu adresu, a mi vam u saradnji sa HR-ovcima Infostud Grupe, u okviru koje posluju i sajtovi Polovniautomobili.com i Poslovi.infostud.com, donosimo najbolje odgovore - važne savete koji vam mogu pomoći da se pripremite za razgovor o vašem prvom poslu!

Novost

Od danas moguće plaćanje karticama Poštanske štedionice na portalu eUprava

Banka Poštanska štedionica postala je partner Kancelarije za IT i eUpravu, omogućivši elektronsko plaćanje platnim karticama na Portalu eUprava i posredstvom POS terminala na šalterima javne uprave.