Zašto je prvi Telenorov hakaton u Srbiji bitan za digitalizaciju kompanije?

Zašto je prvi Telenorov hakaton u Srbiji bitan za digitalizaciju kompanije – ali i korisnike?

Krajem februara održan je prvi Telenor Hakaton koji je okupio 14 timova i više od 40 programera sa jednim zajedničkim ciljem - kreirati funkcionalnog Facebook chatbota koji će poslužiti kao dodatni kanal korisničkoj podršci. Netokracija prenosi utiske sa Hakatona, ali i priču zašto se Telenor okreće domaćoj IT zajednici te kako ova kompanija vidi inovacije u telekom sektoru.

t1_hakaton
Slobodan Tomić, Menadžer za razvoj IT sistema okrenutih korisnicima u Telenoru.

Prostorije Telenora u Airport City-ju ugostile su krajem februara više od 40 programera na prvom Telenor Hakatonu – događaju koji je imao za cilj da okupi domaću tech zajednicu kako bi se za samo 12 sati kreirao funkcionalan prototip Facebook chatbota za potrebe korišćenja u korisničkoj podršci. 

Šta je to chatbot, pitate se? U pitanju je automatizovan asistent koji na prosta pitanja može odgovarati na osnovu svoje baze znanja. Još otkako je Facebook najavio da će brendovi biti sve zastupljeniji i na Messengeru kao posebnoj platformi, nemali broj kompanija i medija rešio je da pojača svoje prisustvo na ovom kanalu i to uz pomoć botova koji u velikoj meri mogu poslužiti kao potpuno nezavisna podrška, spremna da odgovori na pitanja korisnika u svako doba dana ili noći.

„Potrebe tržišta brzo se menjaju i korisnici imaju potrebu za novim proizvodima i uslugama“, započeo je razgovor Slobodan Tomić, menadžer za razvoj IT sistema okrenutih korisnicima u Telenoru koji kaže da ova kompanija u Srbiji ima izuzetno napredne korisnike koji očekuju isto toliko napredna digitalna rešenja. Oslonivši se na iskustva iz čitave grupacije, Telenor je organizovao hakaton sa ciljem da podrži razvoj domaće tehnološke kreativnosti, uz otvorenu mogućnost dalje implementacije rešenja u Telenorove sisteme podrške korisnicima.

Menjamo se – iz telekomunikacione u softversku kompaniju

Na pitanje zašto se Telenor baš sada odlučio za hakaton, Tomić kaže da je Facebook otvorio zaista mnogo mogućnosti za implementaciju veštačke inteligencije u Messenger, te da je za najbolja i najkreativnija rešenja često potrebno sarađivati i podržati talentovane pojedince i timove koji se ne moraju nužno nalaziti u talent pool-u kompanije.

programeri
Više od 30 timova i 100 programera prijavilo se za prvi Telenor Hakaton koji se bavio kreiranjem chatbot rešenja za Telenorovu podršku.

„U Telenoru se trudimo da podržimo dalji razvoj tech zajednice kroz partnerski odnos“, kaže Slobodan, dodavši da je sama kompanija u procesu evolucije iz telekomunikacione u više softversku kompaniju, te da se takva transformacija mora oslanjati na ekspertizu i agilnost koju nose manje grupe ili pojedinci iz domaće tehnološke zajednice. Istovremeno, Telenor ima kapacitete i infrastrukturu koja mladim ljudima omogućava da u potpunosti iskoriste svoju tehnološku kreativnost – u tom procesu učimo jedni od drugih i razvijamo se zajedno, ističe Tomić.

Na pitanje Netokracije kako iskustvo i resursi jedne velike kompanije mogu pomoći malim i inovativnim timovima, Slobodan ističe da su globalni i lokalni trendovi takvi, da velike korporacije, bez obzira na to da li posluju u ICT sektoru ili ne, jednostavno moraju prihvatiti ideju o softverskoj budućnosti.

pobednici
Pobednički timovi nastaviće sa daljim razvojem svojih chatbot rešenja uz podršku Telenora.

„Bez saradnje između velikih i malih, danas ćemo jako teško doći do inovacija čiju svrhu vidimo u svakodnevnom korišćenju, svakodnevnoj interakciji“, napominje Tomić, ukazavši na primer kompanije Hasbro koja važi za jednog od najstarijih proizvođača igračaka u Americi, a koja je takođe organizovala hakaton sa ciljem da se tehnološkoj zajednici omogući razvoj najboljih ideja za nove igračke. Rezultat? Razvijeno je čak 45 novih proizvoda.

Iskustvo neprocenjivo za dalji razvoj Telenora

Dotakavši se teme pobedničkih rešenja, Slobodan kaže da je žiri imao zaista težak zadatak, te da je prvoplasirani tim – I Like Big Bots – bio za dlaku ispred timova Chumbawamba  i T-800. Kako kaže, Telenor će zato nastaviti da gradi i na elementima drugoplasiranog i trećeplasiranog rešenja:

Iskustvo koje smo stekli, ne samo sa pobednicima, već sa svim učesnicima takmičenja je neprocenjivo i značajno za naš dalji proces digitalizacije. Rešenja pobedničkih timova u kombinaciji sa dobrim prezentacijama i nekoliko odličnih i originalnih dodatnih funkcionalnostima, na najbolji način su odgovorili na zadatu temu.

Utiske sa Telenor Hakatona pogledajte na zvaničnoj Facebook stranici ove kompanije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.