Zašto je prvi Telenorov hakaton u Srbiji bitan za digitalizaciju kompanije?

Zašto je prvi Telenorov hakaton u Srbiji bitan za digitalizaciju kompanije – ali i korisnike?

Krajem februara održan je prvi Telenor Hakaton koji je okupio 14 timova i više od 40 programera sa jednim zajedničkim ciljem - kreirati funkcionalnog Facebook chatbota koji će poslužiti kao dodatni kanal korisničkoj podršci. Netokracija prenosi utiske sa Hakatona, ali i priču zašto se Telenor okreće domaćoj IT zajednici te kako ova kompanija vidi inovacije u telekom sektoru.

t1_hakaton
Slobodan Tomić, Menadžer za razvoj IT sistema okrenutih korisnicima u Telenoru.

Prostorije Telenora u Airport City-ju ugostile su krajem februara više od 40 programera na prvom Telenor Hakatonu – događaju koji je imao za cilj da okupi domaću tech zajednicu kako bi se za samo 12 sati kreirao funkcionalan prototip Facebook chatbota za potrebe korišćenja u korisničkoj podršci. 

Šta je to chatbot, pitate se? U pitanju je automatizovan asistent koji na prosta pitanja može odgovarati na osnovu svoje baze znanja. Još otkako je Facebook najavio da će brendovi biti sve zastupljeniji i na Messengeru kao posebnoj platformi, nemali broj kompanija i medija rešio je da pojača svoje prisustvo na ovom kanalu i to uz pomoć botova koji u velikoj meri mogu poslužiti kao potpuno nezavisna podrška, spremna da odgovori na pitanja korisnika u svako doba dana ili noći.

„Potrebe tržišta brzo se menjaju i korisnici imaju potrebu za novim proizvodima i uslugama“, započeo je razgovor Slobodan Tomić, menadžer za razvoj IT sistema okrenutih korisnicima u Telenoru koji kaže da ova kompanija u Srbiji ima izuzetno napredne korisnike koji očekuju isto toliko napredna digitalna rešenja. Oslonivši se na iskustva iz čitave grupacije, Telenor je organizovao hakaton sa ciljem da podrži razvoj domaće tehnološke kreativnosti, uz otvorenu mogućnost dalje implementacije rešenja u Telenorove sisteme podrške korisnicima.

Menjamo se – iz telekomunikacione u softversku kompaniju

Na pitanje zašto se Telenor baš sada odlučio za hakaton, Tomić kaže da je Facebook otvorio zaista mnogo mogućnosti za implementaciju veštačke inteligencije u Messenger, te da je za najbolja i najkreativnija rešenja često potrebno sarađivati i podržati talentovane pojedince i timove koji se ne moraju nužno nalaziti u talent pool-u kompanije.

programeri
Više od 30 timova i 100 programera prijavilo se za prvi Telenor Hakaton koji se bavio kreiranjem chatbot rešenja za Telenorovu podršku.

„U Telenoru se trudimo da podržimo dalji razvoj tech zajednice kroz partnerski odnos“, kaže Slobodan, dodavši da je sama kompanija u procesu evolucije iz telekomunikacione u više softversku kompaniju, te da se takva transformacija mora oslanjati na ekspertizu i agilnost koju nose manje grupe ili pojedinci iz domaće tehnološke zajednice. Istovremeno, Telenor ima kapacitete i infrastrukturu koja mladim ljudima omogućava da u potpunosti iskoriste svoju tehnološku kreativnost – u tom procesu učimo jedni od drugih i razvijamo se zajedno, ističe Tomić.

Na pitanje Netokracije kako iskustvo i resursi jedne velike kompanije mogu pomoći malim i inovativnim timovima, Slobodan ističe da su globalni i lokalni trendovi takvi, da velike korporacije, bez obzira na to da li posluju u ICT sektoru ili ne, jednostavno moraju prihvatiti ideju o softverskoj budućnosti.

pobednici
Pobednički timovi nastaviće sa daljim razvojem svojih chatbot rešenja uz podršku Telenora.

„Bez saradnje između velikih i malih, danas ćemo jako teško doći do inovacija čiju svrhu vidimo u svakodnevnom korišćenju, svakodnevnoj interakciji“, napominje Tomić, ukazavši na primer kompanije Hasbro koja važi za jednog od najstarijih proizvođača igračaka u Americi, a koja je takođe organizovala hakaton sa ciljem da se tehnološkoj zajednici omogući razvoj najboljih ideja za nove igračke. Rezultat? Razvijeno je čak 45 novih proizvoda.

Iskustvo neprocenjivo za dalji razvoj Telenora

Dotakavši se teme pobedničkih rešenja, Slobodan kaže da je žiri imao zaista težak zadatak, te da je prvoplasirani tim – I Like Big Bots – bio za dlaku ispred timova Chumbawamba  i T-800. Kako kaže, Telenor će zato nastaviti da gradi i na elementima drugoplasiranog i trećeplasiranog rešenja:

Iskustvo koje smo stekli, ne samo sa pobednicima, već sa svim učesnicima takmičenja je neprocenjivo i značajno za naš dalji proces digitalizacije. Rešenja pobedničkih timova u kombinaciji sa dobrim prezentacijama i nekoliko odličnih i originalnih dodatnih funkcionalnostima, na najbolji način su odgovorili na zadatu temu.

Utiske sa Telenor Hakatona pogledajte na zvaničnoj Facebook stranici ove kompanije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.