Telenor ForUm: Iskustva i znanje korisnika na jednom mestu

Pitamo Gugl, odgovara forum – a Telenor želi da ‘gejmifikuje’ čitavo iskustvo

Krajem leta domaća web zajednica dobila je novo mesto za razmenu znanja i ideja pod nazivom Telenor Forum. U pitanju je svojevrsna baza zasnovana na principu 'crowdsourcinga' čiji je zadatak da objedini iskustva korisnika i učini ih javno dostupnim, animirajući zajednicu na jedan potpuno nov način za ovu vrstu komunikacije. Običan forum ili ipak nešto više? U razgovoru sa menadžerom za digitalne medije, Milanom Obradovićem, pokušali smo da otkrijemo.

telenor_forum_main
Milan Obradović, Digital Media Manager/Telenor Srbija

Nedavno sam bio u potrazi za drugim motorom. Nakon par oglasa znao sam šta želim, ali kako bih saznao više o željenom modelu i proizvođaču morao sam da se okrenem specijalizovanom mestu za dvotočkaše, listajući stranicu za stranicom, do kasnih jutarnjih sati. Iako u 2016. zvuče pomalo zastarelo, gotovo svakodnevno forumi dokazuju svoju vrednost pružajući pregršt informacija o najrazličitijim temama – iz gotovo svakog aspekta našeg života. Složićete se, kada tražimo nešto okrećemo se Guglu. Ipak, forumi su ti koji zaista kriju odgovor na naše pitanje.

Sličnom idejom vodio se i Telenor Srbija koji je letos predstavio Telenor ForUmonline zajednicu namenjenu korisnicima usluga ovog mobilnog operatera, ali i drugim pripadnicima web zajednice koji su u potrazi za odgovorom čak i na najzahtevnija pitanja iz domena digitalnih komunikacija i novih tehnologija.

‘Crowdsourced’ pristup kao znanje za sve

“Zamisao je bila jednostavna – stvoriti mesto koje počiva na principima crowdsourcing-a, odnosno objedinjenog znanja i iskustva korisnika, koji će biti dostupni svima”, započinje razgovor Milan Obradović, izjavivši kako uprkos osećaju da su forumi zastareli, oni u 2016. godini i dalje predstavljaju nezamenljiv alat za rešavanje mnogobrojnih problema – alat koji se u 99% slučajeva nalazi na prvoj stranici Gugl pretrage.

telenor_diskusija
Više od 800 korisnika pokrenulo je gotovo 400 novih tema u prvih mesec dana postojanja ForUma.

Nalazeći se u okviru redizajniranog sajta Telenora, ForUm osim mogućnosti postavljanja pitanja, davanja odgovora i učestvovanja u diskusijama, predstavlja i jedinstvenu bazu znanja koja objedinjuje različite FAQ (često postavljena pitanja) sa svih komunikacionih kanala kojima ova kompanija pristupa – call centra, društvenih mreža, chat i email konverzacije:

Telenor ForUm je platforma namenjena peer-to-peer komunikaciji. Cilj je da se korisnici oslanjaju na iskustva i preporuke drugih korisnika, a moderatori i admini su tu da pruže relevantan odgovor/info ukoliko se isti ne dobije od strane zajednice. Za sada, korisnici imaju mogućnost pretrage odgovora na pitanja, kreiranja diskusija i novih pitanja, a napredovanjem kroz nivoe gejmifikacije stiču dobru reputaciju za koju kasnije mogu biti adekvatno nagrađeni.

Osvrnuvši se na momenat igre i osvajanje poena kroz komunikaciju, zanimalo nas je kako se gejmifikacija pokazala u jednoj “forumaškoj” sredini, nasuprot mobilnim igrama gde je prvobitno i zaživela. Obradović ističe da tokom ovog procesa korisnici osvajaju poene za određene aktivnosti, rešavaju misije i prelaze na viši nivo, rangirajući se u odnosu na druge aktivne korisnike koji upražnjavaju komunikaciju na ForUmu. Dodavši da se ovakva ili slična forma gejmifikacije može prepoznati na platformama kao što su TripAdvisor ili Foursquare, Milan kaže da elementi igre pružaju raznovrsnost korisnicima i obezbeđuju više zanimljivosti od samog sadržaja.

forum_gejmifikacija
Korisnici svojim znanjem i iskustvom stiču određeni status i prepoznatljivost na ForUmu. Oni su najvažniji činilac i pokretač sadržaja, a najaktivniji od njih mogu u budućnosti da očekuju određene benefite.

Upoznavajući se sa Telenor ForUmom na koji je moguće prijaviti se putem Facebook ili Google naloga, a dok sam sređivao i lični profil (hajde da se povežemo) na kome su prikazani najrazličitiji podaci od usluga koje koristite do poslednje aktivnosti, primetio sam da su korisnici pored pokretanja diskusija i klasične komunikacije – i u mogućnosti da kreiraju različite ankete. Obradović ne skriva da Telenor na ankete gleda kao na još jedan kanal putem kojeg korisnici mogu da pošalju svoje ideje i predloge o novim uslugama i poboljšanju postojećih, dodajući da su pored nove platforme oni u mogućnosti da izraze svoje predloge i na društvenim mrežama, kao i na drugim mestima gde ovaj operater vodi komunikaciju – poput Live Chat servisa i putem emaila.

150.000 otvorenih stranica u prvih mesec dana

Ukoliko i odlučite da se pridružite ForUm zajednici, napomenućemo da je čitava stvar i dalje u fazi beta testiranja. U prevodu, proizvod je daleko od gotovog, a uprkos novoj zajednici na koju korisnici tek trebaju da se priviknu, Telenor ForUm privukao je više od 800 registrovanih korisnika i 400 otvorenih tema – ali i više od 150.000 otvorenih stranica, stavljajući jasno do znanja da odgovore na sva pitanja o “digitalu” i dalje tražimo na Guglu.

Milan napominje da se u narednoj fazi ForUma očekuju dodatni moduli poput Idea centra i blog sekcije, jasno ističući važnost crowdsourced pristupa i međusobne komunikacije između korisnika mnogobrojnih usluga koje ovaj mobilni operater ima u ponudi.

t1

Želiš da podeliš svoje mišljenje o mobilnim uslugama i novim tehnologijama? Prijavi se već danas na Telenor ForUm – najbržih 10 čitalaca Netokracije koji se jave u komentarima i ostave svoj ‘username’ sa foruma dobijaju promotivni kod za tri meseca besplatnog korišćenja Deezera!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći EasyPass nudi privatne časove za sve učenike — a dodatnu zaradu za nastavnike

EasyPass platforma domaćih osnivača profesore i nastavnike širom Srbije povezuje sa učenicima, povećavajući im broj zakazanih časova, samim time i mogućnost dodatne zarade. A, učenicima su dostupni privatni časovi iz svih predmeta.

Office Talks Podcast

Nova era digitalne televizije i interneta

Gosti 174. epizode Office Talks podkasta bili su Vojin Kličković i Peđa Janković iz kompanije Yettel sa kojima smo razgovarali o razvoju Hipernet usluge optičkog interneta i digitalne televizije tokom dve godine postojanja ovog servisa.

Startapi i poslovanje

Startap inloodis iz Srbije menja način na koji se trenira košarka — uz pomoć holograma!

U intervjuu sa osnivačem Markom Gojakom, pročitajte priču o nastanku 'inloodis Basketball Spatial Computing Platform' jedinog AR sistema za asistenciju na košarkaškom treningu na svetu.

Propustili ste

Tehnologija

Open AI Sora oživljava filmsko platno, dok je Google Gemini isuviše ‘woke’

Donosimo vam osvrt na najnovija dostignuća tehnoloških giganata, kada je u pitanju razvoj alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji.

Office Talks Podcast

Kako je web3mine Vukašina Vukoja podigao $6 miliona investicije?

Vukašina smo ponovo ugostili u 178. epizodi Office Talks podkasta, kako bi nam rekao nešto više o svom novom projektu i o tome kako je pridobio poverenje vodećih web3 investitora.

Intervju

Hipernet nakon dve godine: 100.000 korisnika i dolazak mobilnih TV aplikacija

Hipernet usluga digitalne televizije i optičkog interneta kompanije Yettel na tržištu je prisutna već više od dve godine. Broj korisnika ovog servisa se povećava, a početak godine je bila idealna prilika da o Hipernetu ponovo razgovaramo sa Nenadom Hasurom, direktorom segmenta za fiksne i digitalne usluge u kompaniji Yettel.

Gaming

‘Ludo: Animal Heroes’ – nova je igra domaćeg Oxyverse studija dostupna za iOS i Android korisnike

Još jedan gaming naslov iz Srbije osvanuo je na App Store i Google Play prodavnici za globalno tržište. Reč je o video igri 'Ludo: Animal Heroes' iza koje stoji domaći game dev studio Oxyverse - sa čijim smo suosnivačem Jovanom Jaramazom razgovarali u intervjuu koji sledi.

Office Talks Podcast

Istina o platama programera

Novu epizodu Office Talks podkasta posvetili smo FishingBooker anketi o platama u IT industriji i tim povodom ugostili Dina Delića, koji je COO u pomenutoj kompaniji.

Tehnologija

Ivan Marković: Hakerski napad na EPS uspeo je zbog korupcije

Ne dozvoljavamo da se hakerski napad i krađa podataka iz baze Elektroprivrede Srbije olako zaboravi, a u tome nam pomaže pokretač foruma 'Bezbedni Balkan'.