Krajem leta domaća web zajednica dobila je novo mesto za razmenu znanja i ideja pod nazivom Telenor Forum. U pitanju je svojevrsna baza zasnovana na principu 'crowdsourcinga' čiji je zadatak da objedini iskustva korisnika i učini ih javno dostupnim, animirajući zajednicu na jedan potpuno nov način za ovu vrstu komunikacije. Običan forum ili ipak nešto više? U razgovoru sa menadžerom za digitalne medije, Milanom Obradovićem, pokušali smo da otkrijemo.

Nedavno sam bio u potrazi za drugim motorom. Nakon par oglasa znao sam šta želim, ali kako bih saznao više o željenom modelu i proizvođaču morao sam da se okrenem specijalizovanom mestu za dvotočkaše, listajući stranicu za stranicom, do kasnih jutarnjih sati. Iako u 2016. zvuče pomalo zastarelo, gotovo svakodnevno forumi dokazuju svoju vrednost pružajući pregršt informacija o najrazličitijim temama – iz gotovo svakog aspekta našeg života. Složićete se, kada tražimo nešto okrećemo se Guglu. Ipak, forumi su ti koji zaista kriju odgovor na naše pitanje.
Sličnom idejom vodio se i Telenor Srbija koji je letos predstavio Telenor ForUm – online zajednicu namenjenu korisnicima usluga ovog mobilnog operatera, ali i drugim pripadnicima web zajednice koji su u potrazi za odgovorom čak i na najzahtevnija pitanja iz domena digitalnih komunikacija i novih tehnologija.
‘Crowdsourced’ pristup kao znanje za sve
„Zamisao je bila jednostavna – stvoriti mesto koje počiva na principima crowdsourcing-a, odnosno objedinjenog znanja i iskustva korisnika, koji će biti dostupni svima“, započinje razgovor Milan Obradović, izjavivši kako uprkos osećaju da su forumi zastareli, oni u 2016. godini i dalje predstavljaju nezamenljiv alat za rešavanje mnogobrojnih problema – alat koji se u 99% slučajeva nalazi na prvoj stranici Gugl pretrage.

Nalazeći se u okviru redizajniranog sajta Telenora, ForUm osim mogućnosti postavljanja pitanja, davanja odgovora i učestvovanja u diskusijama, predstavlja i jedinstvenu bazu znanja koja objedinjuje različite FAQ (često postavljena pitanja) sa svih komunikacionih kanala kojima ova kompanija pristupa – call centra, društvenih mreža, chat i email konverzacije:
Telenor ForUm je platforma namenjena peer-to-peer komunikaciji. Cilj je da se korisnici oslanjaju na iskustva i preporuke drugih korisnika, a moderatori i admini su tu da pruže relevantan odgovor/info ukoliko se isti ne dobije od strane zajednice. Za sada, korisnici imaju mogućnost pretrage odgovora na pitanja, kreiranja diskusija i novih pitanja, a napredovanjem kroz nivoe gejmifikacije stiču dobru reputaciju za koju kasnije mogu biti adekvatno nagrađeni.
Osvrnuvši se na momenat igre i osvajanje poena kroz komunikaciju, zanimalo nas je kako se gejmifikacija pokazala u jednoj „forumaškoj“ sredini, nasuprot mobilnim igrama gde je prvobitno i zaživela. Obradović ističe da tokom ovog procesa korisnici osvajaju poene za određene aktivnosti, rešavaju misije i prelaze na viši nivo, rangirajući se u odnosu na druge aktivne korisnike koji upražnjavaju komunikaciju na ForUmu. Dodavši da se ovakva ili slična forma gejmifikacije može prepoznati na platformama kao što su TripAdvisor ili Foursquare, Milan kaže da elementi igre pružaju raznovrsnost korisnicima i obezbeđuju više zanimljivosti od samog sadržaja.

Upoznavajući se sa Telenor ForUmom na koji je moguće prijaviti se putem Facebook ili Google naloga, a dok sam sređivao i lični profil (hajde da se povežemo) na kome su prikazani najrazličitiji podaci od usluga koje koristite do poslednje aktivnosti, primetio sam da su korisnici pored pokretanja diskusija i klasične komunikacije – i u mogućnosti da kreiraju različite ankete. Obradović ne skriva da Telenor na ankete gleda kao na još jedan kanal putem kojeg korisnici mogu da pošalju svoje ideje i predloge o novim uslugama i poboljšanju postojećih, dodajući da su pored nove platforme oni u mogućnosti da izraze svoje predloge i na društvenim mrežama, kao i na drugim mestima gde ovaj operater vodi komunikaciju – poput Live Chat servisa i putem emaila.
150.000 otvorenih stranica u prvih mesec dana
Ukoliko i odlučite da se pridružite ForUm zajednici, napomenućemo da je čitava stvar i dalje u fazi beta testiranja. U prevodu, proizvod je daleko od gotovog, a uprkos novoj zajednici na koju korisnici tek trebaju da se priviknu, Telenor ForUm privukao je više od 800 registrovanih korisnika i 400 otvorenih tema – ali i više od 150.000 otvorenih stranica, stavljajući jasno do znanja da odgovore na sva pitanja o „digitalu“ i dalje tražimo na Guglu.
Milan napominje da se u narednoj fazi ForUma očekuju dodatni moduli poput Idea centra i blog sekcije, jasno ističući važnost crowdsourced pristupa i međusobne komunikacije između korisnika mnogobrojnih usluga koje ovaj mobilni operater ima u ponudi.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o mobilnim uslugama i novim tehnologijama? Prijavi se već danas na Telenor ForUm – najbržih 10 čitalaca Netokracije koji se jave u komentarima i ostave svoj ‘username’ sa foruma dobijaju promotivni kod za tri meseca besplatnog korišćenja Deezera!
Ostavi komentar
Srđan Golubović
22. 9. 2016. u 16:44
Odličan forum, počeo sam da ga koristim od ovog meseca.Najbolja je Ivana Jovic
Moderator.Samo tako nek nastavi Telenor.