Telenor ForUm: Iskustva i znanje korisnika na jednom mestu

Pitamo Gugl, odgovara forum – a Telenor želi da ‘gejmifikuje’ čitavo iskustvo

Krajem leta domaća web zajednica dobila je novo mesto za razmenu znanja i ideja pod nazivom Telenor Forum. U pitanju je svojevrsna baza zasnovana na principu 'crowdsourcinga' čiji je zadatak da objedini iskustva korisnika i učini ih javno dostupnim, animirajući zajednicu na jedan potpuno nov način za ovu vrstu komunikacije. Običan forum ili ipak nešto više? U razgovoru sa menadžerom za digitalne medije, Milanom Obradovićem, pokušali smo da otkrijemo.

telenor_forum_main
Milan Obradović, Digital Media Manager/Telenor Srbija

Nedavno sam bio u potrazi za drugim motorom. Nakon par oglasa znao sam šta želim, ali kako bih saznao više o željenom modelu i proizvođaču morao sam da se okrenem specijalizovanom mestu za dvotočkaše, listajući stranicu za stranicom, do kasnih jutarnjih sati. Iako u 2016. zvuče pomalo zastarelo, gotovo svakodnevno forumi dokazuju svoju vrednost pružajući pregršt informacija o najrazličitijim temama – iz gotovo svakog aspekta našeg života. Složićete se, kada tražimo nešto okrećemo se Guglu. Ipak, forumi su ti koji zaista kriju odgovor na naše pitanje.

Sličnom idejom vodio se i Telenor Srbija koji je letos predstavio Telenor ForUmonline zajednicu namenjenu korisnicima usluga ovog mobilnog operatera, ali i drugim pripadnicima web zajednice koji su u potrazi za odgovorom čak i na najzahtevnija pitanja iz domena digitalnih komunikacija i novih tehnologija.

‘Crowdsourced’ pristup kao znanje za sve

„Zamisao je bila jednostavna – stvoriti mesto koje počiva na principima crowdsourcing-a, odnosno objedinjenog znanja i iskustva korisnika, koji će biti dostupni svima“, započinje razgovor Milan Obradović, izjavivši kako uprkos osećaju da su forumi zastareli, oni u 2016. godini i dalje predstavljaju nezamenljiv alat za rešavanje mnogobrojnih problema – alat koji se u 99% slučajeva nalazi na prvoj stranici Gugl pretrage.

telenor_diskusija
Više od 800 korisnika pokrenulo je gotovo 400 novih tema u prvih mesec dana postojanja ForUma.

Nalazeći se u okviru redizajniranog sajta Telenora, ForUm osim mogućnosti postavljanja pitanja, davanja odgovora i učestvovanja u diskusijama, predstavlja i jedinstvenu bazu znanja koja objedinjuje različite FAQ (često postavljena pitanja) sa svih komunikacionih kanala kojima ova kompanija pristupa – call centra, društvenih mreža, chat i email konverzacije:

Telenor ForUm je platforma namenjena peer-to-peer komunikaciji. Cilj je da se korisnici oslanjaju na iskustva i preporuke drugih korisnika, a moderatori i admini su tu da pruže relevantan odgovor/info ukoliko se isti ne dobije od strane zajednice. Za sada, korisnici imaju mogućnost pretrage odgovora na pitanja, kreiranja diskusija i novih pitanja, a napredovanjem kroz nivoe gejmifikacije stiču dobru reputaciju za koju kasnije mogu biti adekvatno nagrađeni.

Osvrnuvši se na momenat igre i osvajanje poena kroz komunikaciju, zanimalo nas je kako se gejmifikacija pokazala u jednoj „forumaškoj“ sredini, nasuprot mobilnim igrama gde je prvobitno i zaživela. Obradović ističe da tokom ovog procesa korisnici osvajaju poene za određene aktivnosti, rešavaju misije i prelaze na viši nivo, rangirajući se u odnosu na druge aktivne korisnike koji upražnjavaju komunikaciju na ForUmu. Dodavši da se ovakva ili slična forma gejmifikacije može prepoznati na platformama kao što su TripAdvisor ili Foursquare, Milan kaže da elementi igre pružaju raznovrsnost korisnicima i obezbeđuju više zanimljivosti od samog sadržaja.

forum_gejmifikacija
Korisnici svojim znanjem i iskustvom stiču određeni status i prepoznatljivost na ForUmu. Oni su najvažniji činilac i pokretač sadržaja, a najaktivniji od njih mogu u budućnosti da očekuju određene benefite.

Upoznavajući se sa Telenor ForUmom na koji je moguće prijaviti se putem Facebook ili Google naloga, a dok sam sređivao i lični profil (hajde da se povežemo) na kome su prikazani najrazličitiji podaci od usluga koje koristite do poslednje aktivnosti, primetio sam da su korisnici pored pokretanja diskusija i klasične komunikacije – i u mogućnosti da kreiraju različite ankete. Obradović ne skriva da Telenor na ankete gleda kao na još jedan kanal putem kojeg korisnici mogu da pošalju svoje ideje i predloge o novim uslugama i poboljšanju postojećih, dodajući da su pored nove platforme oni u mogućnosti da izraze svoje predloge i na društvenim mrežama, kao i na drugim mestima gde ovaj operater vodi komunikaciju – poput Live Chat servisa i putem emaila.

150.000 otvorenih stranica u prvih mesec dana

Ukoliko i odlučite da se pridružite ForUm zajednici, napomenućemo da je čitava stvar i dalje u fazi beta testiranja. U prevodu, proizvod je daleko od gotovog, a uprkos novoj zajednici na koju korisnici tek trebaju da se priviknu, Telenor ForUm privukao je više od 800 registrovanih korisnika i 400 otvorenih tema – ali i više od 150.000 otvorenih stranica, stavljajući jasno do znanja da odgovore na sva pitanja o „digitalu“ i dalje tražimo na Guglu.

Milan napominje da se u narednoj fazi ForUma očekuju dodatni moduli poput Idea centra i blog sekcije, jasno ističući važnost crowdsourced pristupa i međusobne komunikacije između korisnika mnogobrojnih usluga koje ovaj mobilni operater ima u ponudi.

t1

Želiš da podeliš svoje mišljenje o mobilnim uslugama i novim tehnologijama? Prijavi se već danas na Telenor ForUm – najbržih 10 čitalaca Netokracije koji se jave u komentarima i ostave svoj ‘username’ sa foruma dobijaju promotivni kod za tri meseca besplatnog korišćenja Deezera!

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Propustili ste

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.

Karijere

Kako radoznalost i konstantno učenje oblikuju domaću IT industriju – iz ženskog ugla

Sedma po redu Ladies of New Business konferencija u organizaciji Netokracije okupila je prošle nedelje preko 100 dama koje su imale priliku da čuju zašto su pripadnice lepšeg pola veoma važan deo IT industrije.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.