Telenor ForUm: Iskustva i znanje korisnika na jednom mestu

Pitamo Gugl, odgovara forum – a Telenor želi da ‘gejmifikuje’ čitavo iskustvo

Krajem leta domaća web zajednica dobila je novo mesto za razmenu znanja i ideja pod nazivom Telenor Forum. U pitanju je svojevrsna baza zasnovana na principu 'crowdsourcinga' čiji je zadatak da objedini iskustva korisnika i učini ih javno dostupnim, animirajući zajednicu na jedan potpuno nov način za ovu vrstu komunikacije. Običan forum ili ipak nešto više? U razgovoru sa menadžerom za digitalne medije, Milanom Obradovićem, pokušali smo da otkrijemo.

telenor_forum_main
Milan Obradović, Digital Media Manager/Telenor Srbija

Nedavno sam bio u potrazi za drugim motorom. Nakon par oglasa znao sam šta želim, ali kako bih saznao više o željenom modelu i proizvođaču morao sam da se okrenem specijalizovanom mestu za dvotočkaše, listajući stranicu za stranicom, do kasnih jutarnjih sati. Iako u 2016. zvuče pomalo zastarelo, gotovo svakodnevno forumi dokazuju svoju vrednost pružajući pregršt informacija o najrazličitijim temama – iz gotovo svakog aspekta našeg života. Složićete se, kada tražimo nešto okrećemo se Guglu. Ipak, forumi su ti koji zaista kriju odgovor na naše pitanje.

Sličnom idejom vodio se i Telenor Srbija koji je letos predstavio Telenor ForUmonline zajednicu namenjenu korisnicima usluga ovog mobilnog operatera, ali i drugim pripadnicima web zajednice koji su u potrazi za odgovorom čak i na najzahtevnija pitanja iz domena digitalnih komunikacija i novih tehnologija.

‘Crowdsourced’ pristup kao znanje za sve

„Zamisao je bila jednostavna – stvoriti mesto koje počiva na principima crowdsourcing-a, odnosno objedinjenog znanja i iskustva korisnika, koji će biti dostupni svima“, započinje razgovor Milan Obradović, izjavivši kako uprkos osećaju da su forumi zastareli, oni u 2016. godini i dalje predstavljaju nezamenljiv alat za rešavanje mnogobrojnih problema – alat koji se u 99% slučajeva nalazi na prvoj stranici Gugl pretrage.

telenor_diskusija
Više od 800 korisnika pokrenulo je gotovo 400 novih tema u prvih mesec dana postojanja ForUma.

Nalazeći se u okviru redizajniranog sajta Telenora, ForUm osim mogućnosti postavljanja pitanja, davanja odgovora i učestvovanja u diskusijama, predstavlja i jedinstvenu bazu znanja koja objedinjuje različite FAQ (često postavljena pitanja) sa svih komunikacionih kanala kojima ova kompanija pristupa – call centra, društvenih mreža, chat i email konverzacije:

Telenor ForUm je platforma namenjena peer-to-peer komunikaciji. Cilj je da se korisnici oslanjaju na iskustva i preporuke drugih korisnika, a moderatori i admini su tu da pruže relevantan odgovor/info ukoliko se isti ne dobije od strane zajednice. Za sada, korisnici imaju mogućnost pretrage odgovora na pitanja, kreiranja diskusija i novih pitanja, a napredovanjem kroz nivoe gejmifikacije stiču dobru reputaciju za koju kasnije mogu biti adekvatno nagrađeni.

Osvrnuvši se na momenat igre i osvajanje poena kroz komunikaciju, zanimalo nas je kako se gejmifikacija pokazala u jednoj „forumaškoj“ sredini, nasuprot mobilnim igrama gde je prvobitno i zaživela. Obradović ističe da tokom ovog procesa korisnici osvajaju poene za određene aktivnosti, rešavaju misije i prelaze na viši nivo, rangirajući se u odnosu na druge aktivne korisnike koji upražnjavaju komunikaciju na ForUmu. Dodavši da se ovakva ili slična forma gejmifikacije može prepoznati na platformama kao što su TripAdvisor ili Foursquare, Milan kaže da elementi igre pružaju raznovrsnost korisnicima i obezbeđuju više zanimljivosti od samog sadržaja.

forum_gejmifikacija
Korisnici svojim znanjem i iskustvom stiču određeni status i prepoznatljivost na ForUmu. Oni su najvažniji činilac i pokretač sadržaja, a najaktivniji od njih mogu u budućnosti da očekuju određene benefite.

Upoznavajući se sa Telenor ForUmom na koji je moguće prijaviti se putem Facebook ili Google naloga, a dok sam sređivao i lični profil (hajde da se povežemo) na kome su prikazani najrazličitiji podaci od usluga koje koristite do poslednje aktivnosti, primetio sam da su korisnici pored pokretanja diskusija i klasične komunikacije – i u mogućnosti da kreiraju različite ankete. Obradović ne skriva da Telenor na ankete gleda kao na još jedan kanal putem kojeg korisnici mogu da pošalju svoje ideje i predloge o novim uslugama i poboljšanju postojećih, dodajući da su pored nove platforme oni u mogućnosti da izraze svoje predloge i na društvenim mrežama, kao i na drugim mestima gde ovaj operater vodi komunikaciju – poput Live Chat servisa i putem emaila.

150.000 otvorenih stranica u prvih mesec dana

Ukoliko i odlučite da se pridružite ForUm zajednici, napomenućemo da je čitava stvar i dalje u fazi beta testiranja. U prevodu, proizvod je daleko od gotovog, a uprkos novoj zajednici na koju korisnici tek trebaju da se priviknu, Telenor ForUm privukao je više od 800 registrovanih korisnika i 400 otvorenih tema – ali i više od 150.000 otvorenih stranica, stavljajući jasno do znanja da odgovore na sva pitanja o „digitalu“ i dalje tražimo na Guglu.

Milan napominje da se u narednoj fazi ForUma očekuju dodatni moduli poput Idea centra i blog sekcije, jasno ističući važnost crowdsourced pristupa i međusobne komunikacije između korisnika mnogobrojnih usluga koje ovaj mobilni operater ima u ponudi.

t1

Želiš da podeliš svoje mišljenje o mobilnim uslugama i novim tehnologijama? Prijavi se već danas na Telenor ForUm – najbržih 10 čitalaca Netokracije koji se jave u komentarima i ostave svoj ‘username’ sa foruma dobijaju promotivni kod za tri meseca besplatnog korišćenja Deezera!

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Karijere

Programiranje možete naučiti bez skupih kurseva, ali samo ako se jako, jako potrudite

Iako je samostalno učenje pre dopuna i usavršavanje nekog postojećeg znanja, postoje ljudi koji na taj način promene čitavu karijeru. Takva situacija poslednjih godina dešava se i u domaćem IT-ju, iako je prati i mnogo zabluda i nerealnih očekivanja. U nastavku teksta, demistifikujemo proces samostalnog učenja programiranja,

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.