Telenor ForUm: Iskustva i znanje korisnika na jednom mestu

Pitamo Gugl, odgovara forum – a Telenor želi da ‘gejmifikuje’ čitavo iskustvo

Krajem leta domaća web zajednica dobila je novo mesto za razmenu znanja i ideja pod nazivom Telenor Forum. U pitanju je svojevrsna baza zasnovana na principu 'crowdsourcinga' čiji je zadatak da objedini iskustva korisnika i učini ih javno dostupnim, animirajući zajednicu na jedan potpuno nov način za ovu vrstu komunikacije. Običan forum ili ipak nešto više? U razgovoru sa menadžerom za digitalne medije, Milanom Obradovićem, pokušali smo da otkrijemo.

telenor_forum_main
Milan Obradović, Digital Media Manager/Telenor Srbija

Nedavno sam bio u potrazi za drugim motorom. Nakon par oglasa znao sam šta želim, ali kako bih saznao više o željenom modelu i proizvođaču morao sam da se okrenem specijalizovanom mestu za dvotočkaše, listajući stranicu za stranicom, do kasnih jutarnjih sati. Iako u 2016. zvuče pomalo zastarelo, gotovo svakodnevno forumi dokazuju svoju vrednost pružajući pregršt informacija o najrazličitijim temama – iz gotovo svakog aspekta našeg života. Složićete se, kada tražimo nešto okrećemo se Guglu. Ipak, forumi su ti koji zaista kriju odgovor na naše pitanje.

Sličnom idejom vodio se i Telenor Srbija koji je letos predstavio Telenor ForUmonline zajednicu namenjenu korisnicima usluga ovog mobilnog operatera, ali i drugim pripadnicima web zajednice koji su u potrazi za odgovorom čak i na najzahtevnija pitanja iz domena digitalnih komunikacija i novih tehnologija.

‘Crowdsourced’ pristup kao znanje za sve

„Zamisao je bila jednostavna – stvoriti mesto koje počiva na principima crowdsourcing-a, odnosno objedinjenog znanja i iskustva korisnika, koji će biti dostupni svima“, započinje razgovor Milan Obradović, izjavivši kako uprkos osećaju da su forumi zastareli, oni u 2016. godini i dalje predstavljaju nezamenljiv alat za rešavanje mnogobrojnih problema – alat koji se u 99% slučajeva nalazi na prvoj stranici Gugl pretrage.

telenor_diskusija
Više od 800 korisnika pokrenulo je gotovo 400 novih tema u prvih mesec dana postojanja ForUma.

Nalazeći se u okviru redizajniranog sajta Telenora, ForUm osim mogućnosti postavljanja pitanja, davanja odgovora i učestvovanja u diskusijama, predstavlja i jedinstvenu bazu znanja koja objedinjuje različite FAQ (često postavljena pitanja) sa svih komunikacionih kanala kojima ova kompanija pristupa – call centra, društvenih mreža, chat i email konverzacije:

Telenor ForUm je platforma namenjena peer-to-peer komunikaciji. Cilj je da se korisnici oslanjaju na iskustva i preporuke drugih korisnika, a moderatori i admini su tu da pruže relevantan odgovor/info ukoliko se isti ne dobije od strane zajednice. Za sada, korisnici imaju mogućnost pretrage odgovora na pitanja, kreiranja diskusija i novih pitanja, a napredovanjem kroz nivoe gejmifikacije stiču dobru reputaciju za koju kasnije mogu biti adekvatno nagrađeni.

Osvrnuvši se na momenat igre i osvajanje poena kroz komunikaciju, zanimalo nas je kako se gejmifikacija pokazala u jednoj „forumaškoj“ sredini, nasuprot mobilnim igrama gde je prvobitno i zaživela. Obradović ističe da tokom ovog procesa korisnici osvajaju poene za određene aktivnosti, rešavaju misije i prelaze na viši nivo, rangirajući se u odnosu na druge aktivne korisnike koji upražnjavaju komunikaciju na ForUmu. Dodavši da se ovakva ili slična forma gejmifikacije može prepoznati na platformama kao što su TripAdvisor ili Foursquare, Milan kaže da elementi igre pružaju raznovrsnost korisnicima i obezbeđuju više zanimljivosti od samog sadržaja.

forum_gejmifikacija
Korisnici svojim znanjem i iskustvom stiču određeni status i prepoznatljivost na ForUmu. Oni su najvažniji činilac i pokretač sadržaja, a najaktivniji od njih mogu u budućnosti da očekuju određene benefite.

Upoznavajući se sa Telenor ForUmom na koji je moguće prijaviti se putem Facebook ili Google naloga, a dok sam sređivao i lični profil (hajde da se povežemo) na kome su prikazani najrazličitiji podaci od usluga koje koristite do poslednje aktivnosti, primetio sam da su korisnici pored pokretanja diskusija i klasične komunikacije – i u mogućnosti da kreiraju različite ankete. Obradović ne skriva da Telenor na ankete gleda kao na još jedan kanal putem kojeg korisnici mogu da pošalju svoje ideje i predloge o novim uslugama i poboljšanju postojećih, dodajući da su pored nove platforme oni u mogućnosti da izraze svoje predloge i na društvenim mrežama, kao i na drugim mestima gde ovaj operater vodi komunikaciju – poput Live Chat servisa i putem emaila.

150.000 otvorenih stranica u prvih mesec dana

Ukoliko i odlučite da se pridružite ForUm zajednici, napomenućemo da je čitava stvar i dalje u fazi beta testiranja. U prevodu, proizvod je daleko od gotovog, a uprkos novoj zajednici na koju korisnici tek trebaju da se priviknu, Telenor ForUm privukao je više od 800 registrovanih korisnika i 400 otvorenih tema – ali i više od 150.000 otvorenih stranica, stavljajući jasno do znanja da odgovore na sva pitanja o „digitalu“ i dalje tražimo na Guglu.

Milan napominje da se u narednoj fazi ForUma očekuju dodatni moduli poput Idea centra i blog sekcije, jasno ističući važnost crowdsourced pristupa i međusobne komunikacije između korisnika mnogobrojnih usluga koje ovaj mobilni operater ima u ponudi.

t1

Želiš da podeliš svoje mišljenje o mobilnim uslugama i novim tehnologijama? Prijavi se već danas na Telenor ForUm – najbržih 10 čitalaca Netokracije koji se jave u komentarima i ostave svoj ‘username’ sa foruma dobijaju promotivni kod za tri meseca besplatnog korišćenja Deezera!

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.