Domaća Taqoo mreža digitalizuje OOH sektor - sa 1,8 miliona jedinstvenih korisnika

Domaća Taqoo mreža digitalizuje OOH sektor – sa 1,8 miliona jedinstvenih korisnika

Da li je moguće spojiti doseg 'outdoor' kampanje i mogućnosti digitalnog oglašavanja?

Ukoliko ste proteklih dana čekali autobus ili šetali ulicama glavnog grada, sigurno ste primetili natpis – Komšija koji ne stavlja šifru. U pitanju je slogan iza kojeg stoji Taqoo, mreža za inovativno i interaktivno mobilno oglašavanje na outdoor lokacijama koja funkcioniše na principu besplatnog Interneta za krajnje korisnike.

Razvoj servisa podržale su kompanije Alma Quattro i Tegetlab iz Beograda, dok su za prvu fazu projekta obezbeđena sredstva od 500.000 evra za lansiranje i implementaciju Taqoo projekta.

Veća vrednost za korisnike uz interaktivne oglase

Kako saznajemo, Taqoo mreža u ovom trenutku ima oko 1,8 miliona jedinstvenih korisnika koji izvrše između 500.000 i 600.000 mesečnih spajanja na mrežu – putem 200 hotspot-ova koji su postavljeni na 150 lokacija širom Beograda. Servis funkcioniše tako što korisnicima omogućava besplatan pristup brzom Internetu u zamenu za prikazivanje reklamnog sadržaja – na mobilnim i drugim uređajima.

„Servis je od prve ideje do lansiranja doživeo brojne promene u konceptu, procesima i poslovnom modelu“, započinje razgovor Marijan Brvar, idejni tvorac Taqoo platforme putem koje funkcioniše Taqoo mreža koja je postavljena na različitim mestima gde se građani okupljaju i zadržavaju. Pored autobuskih stajališta, ovaj servis dostupan je u Knez Mihailovoj, u zoni Terazija i na 25 Coffee Dream lokacija.

Nakon pristupanja otvorenoj Taqoo mreži, korisnicima se otvara reklama – zasebna stranica u okviru koje mogu da reaguju na oglas koji je tom prilikom isporučen.

Nastavljajući razgovor za Netokraciju, direktorka TAQ doo, Gorica Mijović, kaže da se servis razlikuje od ostalih medija pre svega prema načinu komunikacije – putem mobilnog telefona korisnika. To oglašivačima daje mogućnost direktne interakcije na nivou pojedinca, ali i još bitnije, mogućnost da reklamnu poruku isporuče do krajnjeg korisnika kome bi reklama bila zanimljiva ili korisna.

Svaki oglašivač ima mogućnost direktne interakcije na nivou pojedinca. Jedino ograničenje kod kreative jeste to da ne dozvoljavamo prekomplikovane aktivacije koje i nemaju dobar odziv kod publike. Na posetiocu je da odluči koliko ga zanima sadržaj oglasa, a naš posao je da izmerimo reakciju.

Sumirajući odgovor na pitanje koje to mogućnosti Taqoo nudi oglašivačima, Mijović ističe personalizovanje poruka po demografiji publike, click to call dugme, ispitivanje unikatnih posetilaca tokom kampanje, kao i jednostavnu integraciju sa digitalnim odredištem koje klijent postavi (website).

Novitet za oglašivače, ali su zadovoljni rezultatima – i vraćaju se

Kada se prvi put i spojite na Taqoo mrežu, servis od vas potražuje podatke kao što su pol i starosna grupa koji su velikoj većini oglašivača dovoljni parametri za usmereno oglašavanje. „Ne koristimo Google ili Facebook za autentifikaciju“ – kaže Marijan i dodaje da servis kroz vreme prikuplja i specifičnije podatke na osnovu kojih Taqoo formira profile segmente korisnika:

Bitno je napomenuti da su svi podaci anonimni i u skladu sa GDPR-om tj. nedavno usvojenim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Budući da je u pitanju nov servis na domaćem tržištu, zanimalo nas je kako klijenti (agencije i brendovi) reaguju na Taqoo i kako ova mreža zadovoljava njihove marketing potrebe?

U okviru ekrana koji su postavljeni duž Knez Mihailove ulice smešteni su Wi-Fi hotspotovi koji građanima omogućavaju Internet konekciju.

Gorica ne sakriva da je Taqoo novost za veliki broj klijenata, ali kaže da već uveliko imaju stabilan pool brendova koji su pronašli adekvatnu primenu kreative i koji do punog potencijala koriste ovaj medij. Naša sagovornica posebno ističe podelu posla koja se prema njenim rečima dogodila potpuno prirodno:

Taqoo kao digitalni Out-of-Home medij zadovoljava kako digitalne, tako i OOH ciljeve. Postoje klijenti koji Taqoo posmatraju bliže OOH gde je cilj što masovniji doseg, a sa druge strane imamo klijente koji targetiraju užu populaciju sa integracijom digitalnih kanala.

Na pitanje Netokracije kakve su reakcije korisnika, Mijović kaže da su u pitanju veoma zadovoljni korisnici kojima je na većini stajališta beogradskog gradskog prevoza omogućena Internet konekcija visokog protoka, zahvaljujući optici. Prema internim istraživanjim, čak 89% korisnika mreže spremno je na interakciju sa kreativom po prijemu oglasa, naglašava Gorica.

Servis za sada samo u Beogradu

Iako mlad servis, Taqoo je ove godine osvojio Silver i Bronze Drum u Portorožu i to za kampanju #CHECKIT (Avon Srbija) koja se bavila edukacijom žena o važnosti preventivnog pregleda na rak dojke, a koja je u potpunosti plasirana putem Taqoo mreže. Za 11 dana trajanja ostvareno je gotovo 50.000 unikatnih poseta, dok je kampanju pratila i zanimljiva edukativna aktivacija o kratkom pregledu koji se može uraditi kod kuće.

Taqoo se za istoimenu kampanju našao i među finalistima ovogodišnjeg KAKTUS festivala.

Za kraj, zanimali su nas planovi kompanije za 2019. godinu. Gorica kaže da tim ima velike planove za širenje Taqoo mreže, kao i da se intenzivno radi na pokrivanju što većeg broja lokacija u Beogradu – svaka lokacija meri se po broju korisnika i na taj način se poveća broj Wi-Fi hotspot-ova. Mijović zaključuje da se Taqoo u narednom periodu neće širiti i na druge gradove u Srbiji, ali dodaje da servis nudi mogućnost postavljanja mreže na zahtev oglašivača tj. tokom trajanja kampanje ili aktivacije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.