Domaća Taqoo mreža digitalizuje OOH sektor - sa 1,8 miliona jedinstvenih korisnika

Domaća Taqoo mreža digitalizuje OOH sektor – sa 1,8 miliona jedinstvenih korisnika

Da li je moguće spojiti doseg 'outdoor' kampanje i mogućnosti digitalnog oglašavanja?

Ukoliko ste proteklih dana čekali autobus ili šetali ulicama glavnog grada, sigurno ste primetili natpis – Komšija koji ne stavlja šifru. U pitanju je slogan iza kojeg stoji Taqoo, mreža za inovativno i interaktivno mobilno oglašavanje na outdoor lokacijama koja funkcioniše na principu besplatnog Interneta za krajnje korisnike.

Razvoj servisa podržale su kompanije Alma Quattro i Tegetlab iz Beograda, dok su za prvu fazu projekta obezbeđena sredstva od 500.000 evra za lansiranje i implementaciju Taqoo projekta.

Veća vrednost za korisnike uz interaktivne oglase

Kako saznajemo, Taqoo mreža u ovom trenutku ima oko 1,8 miliona jedinstvenih korisnika koji izvrše između 500.000 i 600.000 mesečnih spajanja na mrežu – putem 200 hotspot-ova koji su postavljeni na 150 lokacija širom Beograda. Servis funkcioniše tako što korisnicima omogućava besplatan pristup brzom Internetu u zamenu za prikazivanje reklamnog sadržaja – na mobilnim i drugim uređajima.

„Servis je od prve ideje do lansiranja doživeo brojne promene u konceptu, procesima i poslovnom modelu“, započinje razgovor Marijan Brvar, idejni tvorac Taqoo platforme putem koje funkcioniše Taqoo mreža koja je postavljena na različitim mestima gde se građani okupljaju i zadržavaju. Pored autobuskih stajališta, ovaj servis dostupan je u Knez Mihailovoj, u zoni Terazija i na 25 Coffee Dream lokacija.

Nakon pristupanja otvorenoj Taqoo mreži, korisnicima se otvara reklama – zasebna stranica u okviru koje mogu da reaguju na oglas koji je tom prilikom isporučen.

Nastavljajući razgovor za Netokraciju, direktorka TAQ doo, Gorica Mijović, kaže da se servis razlikuje od ostalih medija pre svega prema načinu komunikacije – putem mobilnog telefona korisnika. To oglašivačima daje mogućnost direktne interakcije na nivou pojedinca, ali i još bitnije, mogućnost da reklamnu poruku isporuče do krajnjeg korisnika kome bi reklama bila zanimljiva ili korisna.

Svaki oglašivač ima mogućnost direktne interakcije na nivou pojedinca. Jedino ograničenje kod kreative jeste to da ne dozvoljavamo prekomplikovane aktivacije koje i nemaju dobar odziv kod publike. Na posetiocu je da odluči koliko ga zanima sadržaj oglasa, a naš posao je da izmerimo reakciju.

Sumirajući odgovor na pitanje koje to mogućnosti Taqoo nudi oglašivačima, Mijović ističe personalizovanje poruka po demografiji publike, click to call dugme, ispitivanje unikatnih posetilaca tokom kampanje, kao i jednostavnu integraciju sa digitalnim odredištem koje klijent postavi (website).

Novitet za oglašivače, ali su zadovoljni rezultatima – i vraćaju se

Kada se prvi put i spojite na Taqoo mrežu, servis od vas potražuje podatke kao što su pol i starosna grupa koji su velikoj većini oglašivača dovoljni parametri za usmereno oglašavanje. „Ne koristimo Google ili Facebook za autentifikaciju“ – kaže Marijan i dodaje da servis kroz vreme prikuplja i specifičnije podatke na osnovu kojih Taqoo formira profile segmente korisnika:

Bitno je napomenuti da su svi podaci anonimni i u skladu sa GDPR-om tj. nedavno usvojenim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Budući da je u pitanju nov servis na domaćem tržištu, zanimalo nas je kako klijenti (agencije i brendovi) reaguju na Taqoo i kako ova mreža zadovoljava njihove marketing potrebe?

U okviru ekrana koji su postavljeni duž Knez Mihailove ulice smešteni su Wi-Fi hotspotovi koji građanima omogućavaju Internet konekciju.

Gorica ne sakriva da je Taqoo novost za veliki broj klijenata, ali kaže da već uveliko imaju stabilan pool brendova koji su pronašli adekvatnu primenu kreative i koji do punog potencijala koriste ovaj medij. Naša sagovornica posebno ističe podelu posla koja se prema njenim rečima dogodila potpuno prirodno:

Taqoo kao digitalni Out-of-Home medij zadovoljava kako digitalne, tako i OOH ciljeve. Postoje klijenti koji Taqoo posmatraju bliže OOH gde je cilj što masovniji doseg, a sa druge strane imamo klijente koji targetiraju užu populaciju sa integracijom digitalnih kanala.

Na pitanje Netokracije kakve su reakcije korisnika, Mijović kaže da su u pitanju veoma zadovoljni korisnici kojima je na većini stajališta beogradskog gradskog prevoza omogućena Internet konekcija visokog protoka, zahvaljujući optici. Prema internim istraživanjim, čak 89% korisnika mreže spremno je na interakciju sa kreativom po prijemu oglasa, naglašava Gorica.

Servis za sada samo u Beogradu

Iako mlad servis, Taqoo je ove godine osvojio Silver i Bronze Drum u Portorožu i to za kampanju #CHECKIT (Avon Srbija) koja se bavila edukacijom žena o važnosti preventivnog pregleda na rak dojke, a koja je u potpunosti plasirana putem Taqoo mreže. Za 11 dana trajanja ostvareno je gotovo 50.000 unikatnih poseta, dok je kampanju pratila i zanimljiva edukativna aktivacija o kratkom pregledu koji se može uraditi kod kuće.

Taqoo se za istoimenu kampanju našao i među finalistima ovogodišnjeg KAKTUS festivala.

Za kraj, zanimali su nas planovi kompanije za 2019. godinu. Gorica kaže da tim ima velike planove za širenje Taqoo mreže, kao i da se intenzivno radi na pokrivanju što većeg broja lokacija u Beogradu – svaka lokacija meri se po broju korisnika i na taj način se poveća broj Wi-Fi hotspot-ova. Mijović zaključuje da se Taqoo u narednom periodu neće širiti i na druge gradove u Srbiji, ali dodaje da servis nudi mogućnost postavljanja mreže na zahtev oglašivača tj. tokom trajanja kampanje ili aktivacije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Četiri domaća startapa koja transformišu e-commerce u Srbiji

Drugi deo Netokracijine OMGcommerce konferencije bio je rezervisan za Business i Product Track, a u okviru dela posvećenog proizvodima publici su se predstavili domaći inovativni startapi sa svojim rešenjima iz oblasti e-trgovine.

Kultura 2.0

Employer Branding iz drugog ugla: Kako izgraditi identitet kompanije koji ljudima nešto znači?

Prošli četvrtak imali smo priliku da posetimo 'Tech Doc' filmski festival koji je kompanija Levi9 organizovala za svoje zaposlene i partnere. Kakve to ima veze sa Employer Branding-om?

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.