Vlada Srbije deli subvencije od milion evra za kupovinu električnih i hibridnih vozila

Vlada Srbije deli subvencije od ukupno milion evra za kupovinu električnih i hibridnih vozila

Ministarstvo zaštite životne sredine saopštilo je da je Vlada na jučerašnjoj sednici donela Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila koja imaju isključivo električni pogon, kao i za hibridna vozila.

Ovom Uredbom neposredno se podstiče korišćenje ekološki prihvatljivog vida transporta, u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha i u cilju unapređenja kvaliteta životne sredine. Uredbom se propisuje da pravo na subvencionisanu kupovinu vozila imaju pravna lica, preduzetnici i fizička lica, navodi se na sajtu Vlade Srbije.

Ipak, pravo na ovu kupovinu vozila nemaju pravna lica i preduzetnici koji su ostvarili pravo na subvencionisanu nabavku putničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza.

Koje novo vozilo morate nabaviti ukoliko želite subvenciju?

Sredstva za subvencionisanu kupovinu vozila dodeljuju se za kupovinu jednog vozila, a podsticajna sredstva u 2020. godini dodeljuju se do iznosa od 120.000.000 dinara. Subvencionisana kupovina vozila sprovodi se isplatom sledećih iznosa:

  1. Za vozila vrste L1 i L2 (moped i laki tricikl) – 250 evra,
  2. Za vozila vrste L3 – L7 (motocikli) – 500 evra,
  3. Za vozila vrste M1 i N1 (putničko vozilo sa najviše devet sedišta i lako teretno vozilo) isključivo na električni pogon – 5.000 evra,
  4. Za vozila vrste M1 i N1 koja uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće i električni pogon, uz obavezu da poseduje spoljni priključak za struju, kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja – 3.500 evra,
  5. Za vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor, sa emisijama CO2 do najviše 100 g/km – 2.500 evra.

Uredbom je u odnosu na način kupovine vozila propisan i postupak uplate subvencija, kao i to da se zahtev za dodelu subvencija podnosi Ministarstvu zaštite životne sredine, sa navođenjem dokumentacije koja se podnosi uz zahtev, a na zvaničnom sajtu se detaljno možete informisati o svim uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine ovih vozila.

Da li ova odluka zaista znači da smo blizu prvim električnim vozilima na ulicama Srbije?

Iako je ovo svakako korak koji se dugo čekao kako bi se Srbija konačno pridružila mnogim zemljama Evrope kada je reč o ovoj vrsti subvencija, ipak ostaje pitanje kako će se ista u realnosti sprovoditi.

Činjenica je da se naša zemlja vremenom pretvorila u auto deponiju, uvozom jeftinih i sada već zastarelih automobila iz inostranstva, pa se otuda i postavlja pitanje da li su naši ljudi uopšte platežno sposobni za kupovinu novih električnih i hibridnih vozila?

Subvencije su, u svakom slučaju, dobar smer u kojem država i treba da ide, ali i pored njihove dodele, treba uzeti u obzir da potpuno električna ili hibridna vozila često premašuju cene od 20.000 evra – što i dalje predstavlja čist luksuz za ovdašnje stanovništvo.

Istina, postoji i određeni broj ljudi kojima će ove subvencije i odgovarati, međutim sa strane ekologije ništa nismo uradili ako se u potpunosti ne iskoreni upotreba Euro 3 motora, prastarih autobusa i drugih zagađivača.

Ovo sa sobom, naravno, povlači i neke druge stvari – poput dodatnog ulaganja u razvoj infrastruktureširenja mreže punjača za električna vozila, zatim širenja prodaje i distribucije delova i slično, ali će, u svakom slučaju, biti zanimljivo ispratiti period pred nama i nadati se svežijem vazduhu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?