Vlada Srbije deli subvencije od milion evra za kupovinu električnih i hibridnih vozila

Vlada Srbije deli subvencije od ukupno milion evra za kupovinu električnih i hibridnih vozila

Ministarstvo zaštite životne sredine saopštilo je da je Vlada na jučerašnjoj sednici donela Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila koja imaju isključivo električni pogon, kao i za hibridna vozila.

Ovom Uredbom neposredno se podstiče korišćenje ekološki prihvatljivog vida transporta, u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha i u cilju unapređenja kvaliteta životne sredine. Uredbom se propisuje da pravo na subvencionisanu kupovinu vozila imaju pravna lica, preduzetnici i fizička lica, navodi se na sajtu Vlade Srbije.

Ipak, pravo na ovu kupovinu vozila nemaju pravna lica i preduzetnici koji su ostvarili pravo na subvencionisanu nabavku putničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza.

Koje novo vozilo morate nabaviti ukoliko želite subvenciju?

Sredstva za subvencionisanu kupovinu vozila dodeljuju se za kupovinu jednog vozila, a podsticajna sredstva u 2020. godini dodeljuju se do iznosa od 120.000.000 dinara. Subvencionisana kupovina vozila sprovodi se isplatom sledećih iznosa:

  1. Za vozila vrste L1 i L2 (moped i laki tricikl) – 250 evra,
  2. Za vozila vrste L3 – L7 (motocikli) – 500 evra,
  3. Za vozila vrste M1 i N1 (putničko vozilo sa najviše devet sedišta i lako teretno vozilo) isključivo na električni pogon – 5.000 evra,
  4. Za vozila vrste M1 i N1 koja uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće i električni pogon, uz obavezu da poseduje spoljni priključak za struju, kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja – 3.500 evra,
  5. Za vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor, sa emisijama CO2 do najviše 100 g/km – 2.500 evra.

Uredbom je u odnosu na način kupovine vozila propisan i postupak uplate subvencija, kao i to da se zahtev za dodelu subvencija podnosi Ministarstvu zaštite životne sredine, sa navođenjem dokumentacije koja se podnosi uz zahtev, a na zvaničnom sajtu se detaljno možete informisati o svim uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine ovih vozila.

Da li ova odluka zaista znači da smo blizu prvim električnim vozilima na ulicama Srbije?

Iako je ovo svakako korak koji se dugo čekao kako bi se Srbija konačno pridružila mnogim zemljama Evrope kada je reč o ovoj vrsti subvencija, ipak ostaje pitanje kako će se ista u realnosti sprovoditi.

Činjenica je da se naša zemlja vremenom pretvorila u auto deponiju, uvozom jeftinih i sada već zastarelih automobila iz inostranstva, pa se otuda i postavlja pitanje da li su naši ljudi uopšte platežno sposobni za kupovinu novih električnih i hibridnih vozila?

Subvencije su, u svakom slučaju, dobar smer u kojem država i treba da ide, ali i pored njihove dodele, treba uzeti u obzir da potpuno električna ili hibridna vozila često premašuju cene od 20.000 evra – što i dalje predstavlja čist luksuz za ovdašnje stanovništvo.

Istina, postoji i određeni broj ljudi kojima će ove subvencije i odgovarati, međutim sa strane ekologije ništa nismo uradili ako se u potpunosti ne iskoreni upotreba Euro 3 motora, prastarih autobusa i drugih zagađivača.

Ovo sa sobom, naravno, povlači i neke druge stvari – poput dodatnog ulaganja u razvoj infrastruktureširenja mreže punjača za električna vozila, zatim širenja prodaje i distribucije delova i slično, ali će, u svakom slučaju, biti zanimljivo ispratiti period pred nama i nadati se svežijem vazduhu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.