BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Takmičari su bili grupisani u 20 timova od po četiri člana, od kojih je bilo 19 inostranih timova i jedan domaći tim sa Fakulteta organizacionih nauka. „Rešavanje studija slučaja je interaktivna metoda učenja koja je nastala na Harvardu, a primenjuje se u raznim granama nauke“, izjavila je profesorka Vesna Damjanović, koja je i osnivač Case Study kluba na FON-u. Tom prilikom ona je rekla:

Sama studija slučaja predstavlja problem ili izazov jedne organizacije, koja može biti mala organizacija, velika kompanija ili čak nevladina organizacija. Ti izazovi se postavljaju pred studente koji se stavljaju u ulogu donosioca odluke. Oni analiziraju podatke, identifikuju probleme i daju predloge.

Glavni izazov BBICC takmičenja jeste rešavanje studije slučaja iz realnih poslovnih okruženja, gde teme zadaju strateški partneri takmičenja. Ove godine to su bili Coca Cola i TeleGroup, kao i Saga New Frontier Group čija je studija prezentovana u finalu takmičenja, kao najzahtevniji case koji se rešavao 24 časa.

Cilj ove studije bio je približiti pružaoce i korisnike usluga Sagine notifikacione platforme Weaver čiji je sastavni deo chatbot, a izazov su rešavali finalisti takmičenja koji su se borili za titulu najboljeg tima. Direktor Sage, Nebojša Bjelotomić, tom prilikom je prokomentarisao nastup ove kompanije na BBICC 2019:

Osnovna ideja našeg učešća bila je da čujemo ideje mladih ljudi i da dobijemo bolji uvid u njihovu perspektivu – kako oni vide poslovne izazove sa kojima se svaki tehnološki proizvod suočava.

Studenti su bili sjajni, a pokazali su da razmišljaju u potpunosti van nekih granica koje često nameće svakodnevno poslovanje. Oni su nam pokazali kako razmišljaju nove generacije, za budućnost, ali i naši korisnici do kojih nam je stalo već danas.

Studenti su u hotelu Radisson Blu proveli sedam dana radeći naporno na pronalasku najboljeg rešenja na zadate teme kompanija.

Stručni žiri, sastavljen od predstavnika kompanija koje su davale zadatke i stručnih saradnika, jednoglasno su rangirali prve tri ekipe:

  • Lazaridis School of Business and Economics sa univerziteta Wilfrid Laurier iz Kanade
  • FEP Economics and Management sa Porto univerziteta iz Portugala
  • John Molson School of Business sa univerziteta Concordia, takođe iz Kanade

BBICC i dalje među najviše rangiranim takmičenjima u svetu

Kako BBICC izgleda u očima studenata, sa kojim se izazovima suočavaju i koje važne benefite vide u procesu rešavanja studije slučaja na jednom međunarodnom takmičenju, upitali smo Džuliju Beagu i Morisa Kembela iz Univerziteta St. Gallen u Švajcarskoj. Podelivši gotovo identične stavove, oni su za Netokraciju izjavili:

Ako govorimo o izazovima na ovakvom tipu takmičenja, onda je to definitivno količina pritiska koji se javlja na početku. Zapravo, nekada ne znate šta se tačno traži od vas, imate previše informacija, mnogo potencijalnih načina da rešite neki od problema, a na vama je da izaberete onaj pravi. Brine vas kako da razvijate i predstavite vaše rešenje žiriju – na način na koji oni žele da ga vide.

Samo neki od benefita sa ovog takmičenja koje naši sagovornici iz Švajcarske navode jeste i upoznavanje novih ljudi, te sticanje novih saznanja u određenim oblastima tehnologije sa kojima ranije nisu imali priliku da se suoče. „Gledano iz ugla našeg tima, veoma nam je značilo da razmenimo tačke gledišta na određene probleme iz različitih industrija sa drugim kolegama. Na takmičenjima kao što je BBICC bolje upoznajemo sami sebe i naše mogućnosti rada pod pritiskom“, dodala je Džulija.

Nina Živković, PR i marketing tim BBICC takmičenja govorila je o ovogodišnjem takmičenju:

Moram da istaknem da je bilo veoma izazovno raditi na ovom projektu jer već deset meseci radimo na organizaciji, te smatram da smo uspeli da dostignemo i možda premašimo očekivanja i ciljeve.

Kroz ovo takmičenje smo omogućili studentima da primene ono što su naučili na fakultetu, tačnije da teoriju primene u praksi i da dođu u direktan kontakt sa kompanijama i njihovim predstavnicima koji im sutra mogu biti poslodavci i da vide kako sve to može da izgleda u poslovnom svetu.

Globalno takmičenje za studente u rešavanju studije slučaja na postavljene teme kompanija – BBICC, održava se već sedmi put u Beogradu, a ovaj događaj rangiran je u top 12 svetskih takmičenja, u čijoj organizaciji učestvuje i Fakultet organizacionih nauka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.