BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Takmičari su bili grupisani u 20 timova od po četiri člana, od kojih je bilo 19 inostranih timova i jedan domaći tim sa Fakulteta organizacionih nauka. „Rešavanje studija slučaja je interaktivna metoda učenja koja je nastala na Harvardu, a primenjuje se u raznim granama nauke“, izjavila je profesorka Vesna Damjanović, koja je i osnivač Case Study kluba na FON-u. Tom prilikom ona je rekla:

Sama studija slučaja predstavlja problem ili izazov jedne organizacije, koja može biti mala organizacija, velika kompanija ili čak nevladina organizacija. Ti izazovi se postavljaju pred studente koji se stavljaju u ulogu donosioca odluke. Oni analiziraju podatke, identifikuju probleme i daju predloge.

Glavni izazov BBICC takmičenja jeste rešavanje studije slučaja iz realnih poslovnih okruženja, gde teme zadaju strateški partneri takmičenja. Ove godine to su bili Coca Cola i TeleGroup, kao i Saga New Frontier Group čija je studija prezentovana u finalu takmičenja, kao najzahtevniji case koji se rešavao 24 časa.

Cilj ove studije bio je približiti pružaoce i korisnike usluga Sagine notifikacione platforme Weaver čiji je sastavni deo chatbot, a izazov su rešavali finalisti takmičenja koji su se borili za titulu najboljeg tima. Direktor Sage, Nebojša Bjelotomić, tom prilikom je prokomentarisao nastup ove kompanije na BBICC 2019:

Osnovna ideja našeg učešća bila je da čujemo ideje mladih ljudi i da dobijemo bolji uvid u njihovu perspektivu – kako oni vide poslovne izazove sa kojima se svaki tehnološki proizvod suočava.

Studenti su bili sjajni, a pokazali su da razmišljaju u potpunosti van nekih granica koje često nameće svakodnevno poslovanje. Oni su nam pokazali kako razmišljaju nove generacije, za budućnost, ali i naši korisnici do kojih nam je stalo već danas.

Studenti su u hotelu Radisson Blu proveli sedam dana radeći naporno na pronalasku najboljeg rešenja na zadate teme kompanija.

Stručni žiri, sastavljen od predstavnika kompanija koje su davale zadatke i stručnih saradnika, jednoglasno su rangirali prve tri ekipe:

  • Lazaridis School of Business and Economics sa univerziteta Wilfrid Laurier iz Kanade
  • FEP Economics and Management sa Porto univerziteta iz Portugala
  • John Molson School of Business sa univerziteta Concordia, takođe iz Kanade

BBICC i dalje među najviše rangiranim takmičenjima u svetu

Kako BBICC izgleda u očima studenata, sa kojim se izazovima suočavaju i koje važne benefite vide u procesu rešavanja studije slučaja na jednom međunarodnom takmičenju, upitali smo Džuliju Beagu i Morisa Kembela iz Univerziteta St. Gallen u Švajcarskoj. Podelivši gotovo identične stavove, oni su za Netokraciju izjavili:

Ako govorimo o izazovima na ovakvom tipu takmičenja, onda je to definitivno količina pritiska koji se javlja na početku. Zapravo, nekada ne znate šta se tačno traži od vas, imate previše informacija, mnogo potencijalnih načina da rešite neki od problema, a na vama je da izaberete onaj pravi. Brine vas kako da razvijate i predstavite vaše rešenje žiriju – na način na koji oni žele da ga vide.

Samo neki od benefita sa ovog takmičenja koje naši sagovornici iz Švajcarske navode jeste i upoznavanje novih ljudi, te sticanje novih saznanja u određenim oblastima tehnologije sa kojima ranije nisu imali priliku da se suoče. „Gledano iz ugla našeg tima, veoma nam je značilo da razmenimo tačke gledišta na određene probleme iz različitih industrija sa drugim kolegama. Na takmičenjima kao što je BBICC bolje upoznajemo sami sebe i naše mogućnosti rada pod pritiskom“, dodala je Džulija.

Nina Živković, PR i marketing tim BBICC takmičenja govorila je o ovogodišnjem takmičenju:

Moram da istaknem da je bilo veoma izazovno raditi na ovom projektu jer već deset meseci radimo na organizaciji, te smatram da smo uspeli da dostignemo i možda premašimo očekivanja i ciljeve.

Kroz ovo takmičenje smo omogućili studentima da primene ono što su naučili na fakultetu, tačnije da teoriju primene u praksi i da dođu u direktan kontakt sa kompanijama i njihovim predstavnicima koji im sutra mogu biti poslodavci i da vide kako sve to može da izgleda u poslovnom svetu.

Globalno takmičenje za studente u rešavanju studije slučaja na postavljene teme kompanija – BBICC, održava se već sedmi put u Beogradu, a ovaj događaj rangiran je u top 12 svetskih takmičenja, u čijoj organizaciji učestvuje i Fakultet organizacionih nauka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.

Tehnologija

Koji izazovi najviše muče QA inženjere?

Glavni zadatak QA inženjera je da bude podrška obezbeđivanju kvaliteta proizvoda. Zvuči lako, zar ne? U praksi, naravno, nije tako.

Startapi i poslovanje

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Internet marketing

Novi Chrome uvodi promene koje će razdrmati oblast digitalnog oglašavanja

Nedavno održana Google I/O konferencija dala nam je bolji uvid u promene koje će uskoro zahvatiti Chrome. Kako će one uticati na korisnike, ali i na oglašivače, pročitajte u nastavku teksta.