BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Takmičari su bili grupisani u 20 timova od po četiri člana, od kojih je bilo 19 inostranih timova i jedan domaći tim sa Fakulteta organizacionih nauka. „Rešavanje studija slučaja je interaktivna metoda učenja koja je nastala na Harvardu, a primenjuje se u raznim granama nauke“, izjavila je profesorka Vesna Damjanović, koja je i osnivač Case Study kluba na FON-u. Tom prilikom ona je rekla:

Sama studija slučaja predstavlja problem ili izazov jedne organizacije, koja može biti mala organizacija, velika kompanija ili čak nevladina organizacija. Ti izazovi se postavljaju pred studente koji se stavljaju u ulogu donosioca odluke. Oni analiziraju podatke, identifikuju probleme i daju predloge.

Glavni izazov BBICC takmičenja jeste rešavanje studije slučaja iz realnih poslovnih okruženja, gde teme zadaju strateški partneri takmičenja. Ove godine to su bili Coca Cola i TeleGroup, kao i Saga New Frontier Group čija je studija prezentovana u finalu takmičenja, kao najzahtevniji case koji se rešavao 24 časa.

Cilj ove studije bio je približiti pružaoce i korisnike usluga Sagine notifikacione platforme Weaver čiji je sastavni deo chatbot, a izazov su rešavali finalisti takmičenja koji su se borili za titulu najboljeg tima. Direktor Sage, Nebojša Bjelotomić, tom prilikom je prokomentarisao nastup ove kompanije na BBICC 2019:

Osnovna ideja našeg učešća bila je da čujemo ideje mladih ljudi i da dobijemo bolji uvid u njihovu perspektivu – kako oni vide poslovne izazove sa kojima se svaki tehnološki proizvod suočava.

Studenti su bili sjajni, a pokazali su da razmišljaju u potpunosti van nekih granica koje često nameće svakodnevno poslovanje. Oni su nam pokazali kako razmišljaju nove generacije, za budućnost, ali i naši korisnici do kojih nam je stalo već danas.

Studenti su u hotelu Radisson Blu proveli sedam dana radeći naporno na pronalasku najboljeg rešenja na zadate teme kompanija.

Stručni žiri, sastavljen od predstavnika kompanija koje su davale zadatke i stručnih saradnika, jednoglasno su rangirali prve tri ekipe:

  • Lazaridis School of Business and Economics sa univerziteta Wilfrid Laurier iz Kanade
  • FEP Economics and Management sa Porto univerziteta iz Portugala
  • John Molson School of Business sa univerziteta Concordia, takođe iz Kanade

BBICC i dalje među najviše rangiranim takmičenjima u svetu

Kako BBICC izgleda u očima studenata, sa kojim se izazovima suočavaju i koje važne benefite vide u procesu rešavanja studije slučaja na jednom međunarodnom takmičenju, upitali smo Džuliju Beagu i Morisa Kembela iz Univerziteta St. Gallen u Švajcarskoj. Podelivši gotovo identične stavove, oni su za Netokraciju izjavili:

Ako govorimo o izazovima na ovakvom tipu takmičenja, onda je to definitivno količina pritiska koji se javlja na početku. Zapravo, nekada ne znate šta se tačno traži od vas, imate previše informacija, mnogo potencijalnih načina da rešite neki od problema, a na vama je da izaberete onaj pravi. Brine vas kako da razvijate i predstavite vaše rešenje žiriju – na način na koji oni žele da ga vide.

Samo neki od benefita sa ovog takmičenja koje naši sagovornici iz Švajcarske navode jeste i upoznavanje novih ljudi, te sticanje novih saznanja u određenim oblastima tehnologije sa kojima ranije nisu imali priliku da se suoče. „Gledano iz ugla našeg tima, veoma nam je značilo da razmenimo tačke gledišta na određene probleme iz različitih industrija sa drugim kolegama. Na takmičenjima kao što je BBICC bolje upoznajemo sami sebe i naše mogućnosti rada pod pritiskom“, dodala je Džulija.

Nina Živković, PR i marketing tim BBICC takmičenja govorila je o ovogodišnjem takmičenju:

Moram da istaknem da je bilo veoma izazovno raditi na ovom projektu jer već deset meseci radimo na organizaciji, te smatram da smo uspeli da dostignemo i možda premašimo očekivanja i ciljeve.

Kroz ovo takmičenje smo omogućili studentima da primene ono što su naučili na fakultetu, tačnije da teoriju primene u praksi i da dođu u direktan kontakt sa kompanijama i njihovim predstavnicima koji im sutra mogu biti poslodavci i da vide kako sve to može da izgleda u poslovnom svetu.

Globalno takmičenje za studente u rešavanju studije slučaja na postavljene teme kompanija – BBICC, održava se već sedmi put u Beogradu, a ovaj događaj rangiran je u top 12 svetskih takmičenja, u čijoj organizaciji učestvuje i Fakultet organizacionih nauka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.