BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Takmičari su bili grupisani u 20 timova od po četiri člana, od kojih je bilo 19 inostranih timova i jedan domaći tim sa Fakulteta organizacionih nauka. „Rešavanje studija slučaja je interaktivna metoda učenja koja je nastala na Harvardu, a primenjuje se u raznim granama nauke“, izjavila je profesorka Vesna Damjanović, koja je i osnivač Case Study kluba na FON-u. Tom prilikom ona je rekla:

Sama studija slučaja predstavlja problem ili izazov jedne organizacije, koja može biti mala organizacija, velika kompanija ili čak nevladina organizacija. Ti izazovi se postavljaju pred studente koji se stavljaju u ulogu donosioca odluke. Oni analiziraju podatke, identifikuju probleme i daju predloge.

Glavni izazov BBICC takmičenja jeste rešavanje studije slučaja iz realnih poslovnih okruženja, gde teme zadaju strateški partneri takmičenja. Ove godine to su bili Coca Cola i TeleGroup, kao i Saga New Frontier Group čija je studija prezentovana u finalu takmičenja, kao najzahtevniji case koji se rešavao 24 časa.

Cilj ove studije bio je približiti pružaoce i korisnike usluga Sagine notifikacione platforme Weaver čiji je sastavni deo chatbot, a izazov su rešavali finalisti takmičenja koji su se borili za titulu najboljeg tima. Direktor Sage, Nebojša Bjelotomić, tom prilikom je prokomentarisao nastup ove kompanije na BBICC 2019:

Osnovna ideja našeg učešća bila je da čujemo ideje mladih ljudi i da dobijemo bolji uvid u njihovu perspektivu – kako oni vide poslovne izazove sa kojima se svaki tehnološki proizvod suočava.

Studenti su bili sjajni, a pokazali su da razmišljaju u potpunosti van nekih granica koje često nameće svakodnevno poslovanje. Oni su nam pokazali kako razmišljaju nove generacije, za budućnost, ali i naši korisnici do kojih nam je stalo već danas.

Studenti su u hotelu Radisson Blu proveli sedam dana radeći naporno na pronalasku najboljeg rešenja na zadate teme kompanija.

Stručni žiri, sastavljen od predstavnika kompanija koje su davale zadatke i stručnih saradnika, jednoglasno su rangirali prve tri ekipe:

  • Lazaridis School of Business and Economics sa univerziteta Wilfrid Laurier iz Kanade
  • FEP Economics and Management sa Porto univerziteta iz Portugala
  • John Molson School of Business sa univerziteta Concordia, takođe iz Kanade

BBICC i dalje među najviše rangiranim takmičenjima u svetu

Kako BBICC izgleda u očima studenata, sa kojim se izazovima suočavaju i koje važne benefite vide u procesu rešavanja studije slučaja na jednom međunarodnom takmičenju, upitali smo Džuliju Beagu i Morisa Kembela iz Univerziteta St. Gallen u Švajcarskoj. Podelivši gotovo identične stavove, oni su za Netokraciju izjavili:

Ako govorimo o izazovima na ovakvom tipu takmičenja, onda je to definitivno količina pritiska koji se javlja na početku. Zapravo, nekada ne znate šta se tačno traži od vas, imate previše informacija, mnogo potencijalnih načina da rešite neki od problema, a na vama je da izaberete onaj pravi. Brine vas kako da razvijate i predstavite vaše rešenje žiriju – na način na koji oni žele da ga vide.

Samo neki od benefita sa ovog takmičenja koje naši sagovornici iz Švajcarske navode jeste i upoznavanje novih ljudi, te sticanje novih saznanja u određenim oblastima tehnologije sa kojima ranije nisu imali priliku da se suoče. „Gledano iz ugla našeg tima, veoma nam je značilo da razmenimo tačke gledišta na određene probleme iz različitih industrija sa drugim kolegama. Na takmičenjima kao što je BBICC bolje upoznajemo sami sebe i naše mogućnosti rada pod pritiskom“, dodala je Džulija.

Nina Živković, PR i marketing tim BBICC takmičenja govorila je o ovogodišnjem takmičenju:

Moram da istaknem da je bilo veoma izazovno raditi na ovom projektu jer već deset meseci radimo na organizaciji, te smatram da smo uspeli da dostignemo i možda premašimo očekivanja i ciljeve.

Kroz ovo takmičenje smo omogućili studentima da primene ono što su naučili na fakultetu, tačnije da teoriju primene u praksi i da dođu u direktan kontakt sa kompanijama i njihovim predstavnicima koji im sutra mogu biti poslodavci i da vide kako sve to može da izgleda u poslovnom svetu.

Globalno takmičenje za studente u rešavanju studije slučaja na postavljene teme kompanija – BBICC, održava se već sedmi put u Beogradu, a ovaj događaj rangiran je u top 12 svetskih takmičenja, u čijoj organizaciji učestvuje i Fakultet organizacionih nauka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.