Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Tržište nezavisnih tj. 'indie' igara nikada nije bilo jače, a sistem za odobravanje naslova na popularnoj platformi za distribuciju PC igara - Steam - nije više u mogućnosti da odgovori na zahteve tržišta. Iz kompanije Valve sada kažu da će program Steam Greenlight zameniti novi i efikasniji sistem odobravanja igara koji će developere koštati između $200 i $5.000 po igri.

steam_direct

Po imenu Steam Direct, novi program odobravanja igara zameniće na proleće postojeći Steam Greenlight – proces ocenjivanja svake nove igre koja dobija mogućnost da se pojavi na zvaničnoj Steam prodavnici ukoliko se sadržaj igre svidi prvim korisnicima tj. pripadnicima ove popularne gejmerske zajednice. Ovo je ujedno bio i jedini način da se vaša igra pojavi među mnogobrojnim indie naslovima – te je kroz sličan proces morao da prođe i srpski Awakening of Heroes iza kojeg stoji studio COFA Games.

Ono što razlikuje Steam Direct od Greenlight programa jeste to da developeri i studiji više neće podnositi igre na odobravanje od strane zajednice. Ovaj proces sada se ubrzava te će konačno “zeleno svetlo” davati Valve, koji će za potrebe objave igara naplaćivati između 200 i 5.000 dolara po naslovu, navodi se u izveštaju Venture Beat magazina. Da nije u pitanju samo mašina za pravljenje novca, iz kompanije napominju kako će njihov interni tim i dalje brinuti da se sadržaj igre podudara sa aplikacijom, kao i da naslov nije u koliziji sa autorskim pravima drugih lica.

Zašto se onda gasi Greenlight?

Kako kažu iz Valve-a, sam proces odobravanja igara postao je prespor tokom godina budući da su finalni sud davali sami igrači. Upravo zato, veliki broj naslova mogao se naći u “neobjavljen” kategoriji. Sa otvaranjem svoje platforme i približavanjem statusu koji nose App Store ili Google Play prodavnica, Valve vidi Steam kao jedno unificirano mesto za naslove koji pokrivaju različite platforme – te je i sama diferzifikacija sadržaja nešto na čemu kompanija insistira.

Drugim rečima, njihov interni tim biće zadužen da se na Steam platformi nađe više različitih igara, starajući se da se izbegnu bilo kakva potencijalna kršenja autorskih prava.

steam2
Steam Direct neće se oslanjati na recenzije igrača iz zajednice – developeri će imati fiksnu proviziju koju će morati da uplate kako bi se njihova igra našla na Steam prodavnici.

Da li to znači da će Steam onda biti preplavljen kojekakvim “smećem” od igara? Direktor kompanije Valve za razvoj poslovanja, Tom Đardino, izjavio je za medije kako ovo nije nužno situacija zbog koje Valve podiže red flags. Kako kaže, ono što je “smeće” za mene i vas, nije nužno “smeće” za nekog trećeg.

Uz obećanje da će interni tim ipak testirati svaku od igara pre nego što se nađe u katalogu, Đardino zaključuje kako je ovo ujedno i jedini način da Valve diverzifikuje Steam i pripremi ga za još bolju podršku. Za razliku od App Store i Google Play prodavnica na kojima je teško izboriti se za naslovnu stranicu tj. istaknuti status, Steam svojim korisnicima već uveliko prikazuje pažljivo skrojene liste po ličnim preferencijama – kako bi svaki sadržaj pronašao put do pravog igrača.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Kolumna

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.