Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Tržište nezavisnih tj. 'indie' igara nikada nije bilo jače, a sistem za odobravanje naslova na popularnoj platformi za distribuciju PC igara - Steam - nije više u mogućnosti da odgovori na zahteve tržišta. Iz kompanije Valve sada kažu da će program Steam Greenlight zameniti novi i efikasniji sistem odobravanja igara koji će developere koštati između $200 i $5.000 po igri.

steam_direct

Po imenu Steam Direct, novi program odobravanja igara zameniće na proleće postojeći Steam Greenlight – proces ocenjivanja svake nove igre koja dobija mogućnost da se pojavi na zvaničnoj Steam prodavnici ukoliko se sadržaj igre svidi prvim korisnicima tj. pripadnicima ove popularne gejmerske zajednice. Ovo je ujedno bio i jedini način da se vaša igra pojavi među mnogobrojnim indie naslovima – te je kroz sličan proces morao da prođe i srpski Awakening of Heroes iza kojeg stoji studio COFA Games.

Ono što razlikuje Steam Direct od Greenlight programa jeste to da developeri i studiji više neće podnositi igre na odobravanje od strane zajednice. Ovaj proces sada se ubrzava te će konačno “zeleno svetlo” davati Valve, koji će za potrebe objave igara naplaćivati između 200 i 5.000 dolara po naslovu, navodi se u izveštaju Venture Beat magazina. Da nije u pitanju samo mašina za pravljenje novca, iz kompanije napominju kako će njihov interni tim i dalje brinuti da se sadržaj igre podudara sa aplikacijom, kao i da naslov nije u koliziji sa autorskim pravima drugih lica.

Zašto se onda gasi Greenlight?

Kako kažu iz Valve-a, sam proces odobravanja igara postao je prespor tokom godina budući da su finalni sud davali sami igrači. Upravo zato, veliki broj naslova mogao se naći u “neobjavljen” kategoriji. Sa otvaranjem svoje platforme i približavanjem statusu koji nose App Store ili Google Play prodavnica, Valve vidi Steam kao jedno unificirano mesto za naslove koji pokrivaju različite platforme – te je i sama diferzifikacija sadržaja nešto na čemu kompanija insistira.

Drugim rečima, njihov interni tim biće zadužen da se na Steam platformi nađe više različitih igara, starajući se da se izbegnu bilo kakva potencijalna kršenja autorskih prava.

steam2
Steam Direct neće se oslanjati na recenzije igrača iz zajednice – developeri će imati fiksnu proviziju koju će morati da uplate kako bi se njihova igra našla na Steam prodavnici.

Da li to znači da će Steam onda biti preplavljen kojekakvim “smećem” od igara? Direktor kompanije Valve za razvoj poslovanja, Tom Đardino, izjavio je za medije kako ovo nije nužno situacija zbog koje Valve podiže red flags. Kako kaže, ono što je “smeće” za mene i vas, nije nužno “smeće” za nekog trećeg.

Uz obećanje da će interni tim ipak testirati svaku od igara pre nego što se nađe u katalogu, Đardino zaključuje kako je ovo ujedno i jedini način da Valve diverzifikuje Steam i pripremi ga za još bolju podršku. Za razliku od App Store i Google Play prodavnica na kojima je teško izboriti se za naslovnu stranicu tj. istaknuti status, Steam svojim korisnicima već uveliko prikazuje pažljivo skrojene liste po ličnim preferencijama – kako bi svaki sadržaj pronašao put do pravog igrača.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Analiza

Prevare na Internetu naša su svakodnevica – a sada je obogaćena i crypto prevarom koju promovišu domaći YouTuberi

Internet je slobodno mesto i vremenom je postao do te mere slobodan da već par godina unazad ne možemo da razlikujemo istinu od laži i prevaru od realne situacije.

Propustili ste

Novost

Održan prvi sastanak frilensera i države: Situacija je kompleksna i pregovori se nastavljaju

Počeli su pregovori predstavnika vlasti i frilensera, a danas je održan prvi sastanak na kome će se odlučivati o zahtevima koje su u proteklim mesecima državi uputili frilenseri.

Ekskluzivno

E-uprava ekskluzivno za Netokraciju otkriva zašto prati kako građani koriste njene usluge

Kako tačno funkcioniše ova platforma i da li (i zašto) prati ponašanje svojih korisnika?

Startapi i poslovanje

Deceniju kasnije i Centili platformu za digitalna plaćanja koristi 4 milijarde korisnika dok se kompanija sprema za novo poglavlje

Prvi put na Netokraciji predstavljamo kompaniju Centili koja je nastala iz Infobipa, koja u Beogradu zapošljava 50 inženjera i koja aktivno posluje na 80 tržišta širom sveta. Centili ovih dana obeležava 10 godina poslovanja, a sa menadžmentom razgovaramo o daljim planovima i procesu reorganizacije.

Tehnologija

Šta nam je sve od tehnoloških novina doneo ovogodišnji digitalni CES?

I ove godine najveći globalni sajam potrošačke elektronike CES oduševio je sve ljubitelje gedžeta i tehnike, dokazavši da za tehnološki napredak jednostavno nema granica.

Novost

Vučić: Ne pregovara se o tome da li će frilenseri da plate porez ili ne – već od kada

Predsednik se ponovo izjasnio po pitanju frilensera i najavljenih protesta.

Društvene mreže

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.