Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Tržište nezavisnih tj. 'indie' igara nikada nije bilo jače, a sistem za odobravanje naslova na popularnoj platformi za distribuciju PC igara - Steam - nije više u mogućnosti da odgovori na zahteve tržišta. Iz kompanije Valve sada kažu da će program Steam Greenlight zameniti novi i efikasniji sistem odobravanja igara koji će developere koštati između $200 i $5.000 po igri.

steam_direct

Po imenu Steam Direct, novi program odobravanja igara zameniće na proleće postojeći Steam Greenlight – proces ocenjivanja svake nove igre koja dobija mogućnost da se pojavi na zvaničnoj Steam prodavnici ukoliko se sadržaj igre svidi prvim korisnicima tj. pripadnicima ove popularne gejmerske zajednice. Ovo je ujedno bio i jedini način da se vaša igra pojavi među mnogobrojnim indie naslovima – te je kroz sličan proces morao da prođe i srpski Awakening of Heroes iza kojeg stoji studio COFA Games.

Ono što razlikuje Steam Direct od Greenlight programa jeste to da developeri i studiji više neće podnositi igre na odobravanje od strane zajednice. Ovaj proces sada se ubrzava te će konačno „zeleno svetlo“ davati Valve, koji će za potrebe objave igara naplaćivati između 200 i 5.000 dolara po naslovu, navodi se u izveštaju Venture Beat magazina. Da nije u pitanju samo mašina za pravljenje novca, iz kompanije napominju kako će njihov interni tim i dalje brinuti da se sadržaj igre podudara sa aplikacijom, kao i da naslov nije u koliziji sa autorskim pravima drugih lica.

Zašto se onda gasi Greenlight?

Kako kažu iz Valve-a, sam proces odobravanja igara postao je prespor tokom godina budući da su finalni sud davali sami igrači. Upravo zato, veliki broj naslova mogao se naći u „neobjavljen“ kategoriji. Sa otvaranjem svoje platforme i približavanjem statusu koji nose App Store ili Google Play prodavnica, Valve vidi Steam kao jedno unificirano mesto za naslove koji pokrivaju različite platforme – te je i sama diferzifikacija sadržaja nešto na čemu kompanija insistira.

Drugim rečima, njihov interni tim biće zadužen da se na Steam platformi nađe više različitih igara, starajući se da se izbegnu bilo kakva potencijalna kršenja autorskih prava.

steam2
Steam Direct neće se oslanjati na recenzije igrača iz zajednice – developeri će imati fiksnu proviziju koju će morati da uplate kako bi se njihova igra našla na Steam prodavnici.

Da li to znači da će Steam onda biti preplavljen kojekakvim „smećem“ od igara? Direktor kompanije Valve za razvoj poslovanja, Tom Đardino, izjavio je za medije kako ovo nije nužno situacija zbog koje Valve podiže red flags. Kako kaže, ono što je „smeće“ za mene i vas, nije nužno „smeće“ za nekog trećeg.

Uz obećanje da će interni tim ipak testirati svaku od igara pre nego što se nađe u katalogu, Đardino zaključuje kako je ovo ujedno i jedini način da Valve diverzifikuje Steam i pripremi ga za još bolju podršku. Za razliku od App Store i Google Play prodavnica na kojima je teško izboriti se za naslovnu stranicu tj. istaknuti status, Steam svojim korisnicima već uveliko prikazuje pažljivo skrojene liste po ličnim preferencijama – kako bi svaki sadržaj pronašao put do pravog igrača.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?