Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Tržište nezavisnih tj. 'indie' igara nikada nije bilo jače, a sistem za odobravanje naslova na popularnoj platformi za distribuciju PC igara - Steam - nije više u mogućnosti da odgovori na zahteve tržišta. Iz kompanije Valve sada kažu da će program Steam Greenlight zameniti novi i efikasniji sistem odobravanja igara koji će developere koštati između $200 i $5.000 po igri.

steam_direct

Po imenu Steam Direct, novi program odobravanja igara zameniće na proleće postojeći Steam Greenlight – proces ocenjivanja svake nove igre koja dobija mogućnost da se pojavi na zvaničnoj Steam prodavnici ukoliko se sadržaj igre svidi prvim korisnicima tj. pripadnicima ove popularne gejmerske zajednice. Ovo je ujedno bio i jedini način da se vaša igra pojavi među mnogobrojnim indie naslovima – te je kroz sličan proces morao da prođe i srpski Awakening of Heroes iza kojeg stoji studio COFA Games.

Ono što razlikuje Steam Direct od Greenlight programa jeste to da developeri i studiji više neće podnositi igre na odobravanje od strane zajednice. Ovaj proces sada se ubrzava te će konačno „zeleno svetlo“ davati Valve, koji će za potrebe objave igara naplaćivati između 200 i 5.000 dolara po naslovu, navodi se u izveštaju Venture Beat magazina. Da nije u pitanju samo mašina za pravljenje novca, iz kompanije napominju kako će njihov interni tim i dalje brinuti da se sadržaj igre podudara sa aplikacijom, kao i da naslov nije u koliziji sa autorskim pravima drugih lica.

Zašto se onda gasi Greenlight?

Kako kažu iz Valve-a, sam proces odobravanja igara postao je prespor tokom godina budući da su finalni sud davali sami igrači. Upravo zato, veliki broj naslova mogao se naći u „neobjavljen“ kategoriji. Sa otvaranjem svoje platforme i približavanjem statusu koji nose App Store ili Google Play prodavnica, Valve vidi Steam kao jedno unificirano mesto za naslove koji pokrivaju različite platforme – te je i sama diferzifikacija sadržaja nešto na čemu kompanija insistira.

Drugim rečima, njihov interni tim biće zadužen da se na Steam platformi nađe više različitih igara, starajući se da se izbegnu bilo kakva potencijalna kršenja autorskih prava.

steam2
Steam Direct neće se oslanjati na recenzije igrača iz zajednice – developeri će imati fiksnu proviziju koju će morati da uplate kako bi se njihova igra našla na Steam prodavnici.

Da li to znači da će Steam onda biti preplavljen kojekakvim „smećem“ od igara? Direktor kompanije Valve za razvoj poslovanja, Tom Đardino, izjavio je za medije kako ovo nije nužno situacija zbog koje Valve podiže red flags. Kako kaže, ono što je „smeće“ za mene i vas, nije nužno „smeće“ za nekog trećeg.

Uz obećanje da će interni tim ipak testirati svaku od igara pre nego što se nađe u katalogu, Đardino zaključuje kako je ovo ujedno i jedini način da Valve diverzifikuje Steam i pripremi ga za još bolju podršku. Za razliku od App Store i Google Play prodavnica na kojima je teško izboriti se za naslovnu stranicu tj. istaknuti status, Steam svojim korisnicima već uveliko prikazuje pažljivo skrojene liste po ličnim preferencijama – kako bi svaki sadržaj pronašao put do pravog igrača.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.