Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Valve gasi Steam Greenlight i otvara svoju platformu za još više igara

Tržište nezavisnih tj. 'indie' igara nikada nije bilo jače, a sistem za odobravanje naslova na popularnoj platformi za distribuciju PC igara - Steam - nije više u mogućnosti da odgovori na zahteve tržišta. Iz kompanije Valve sada kažu da će program Steam Greenlight zameniti novi i efikasniji sistem odobravanja igara koji će developere koštati između $200 i $5.000 po igri.

steam_direct

Po imenu Steam Direct, novi program odobravanja igara zameniće na proleće postojeći Steam Greenlight – proces ocenjivanja svake nove igre koja dobija mogućnost da se pojavi na zvaničnoj Steam prodavnici ukoliko se sadržaj igre svidi prvim korisnicima tj. pripadnicima ove popularne gejmerske zajednice. Ovo je ujedno bio i jedini način da se vaša igra pojavi među mnogobrojnim indie naslovima – te je kroz sličan proces morao da prođe i srpski Awakening of Heroes iza kojeg stoji studio COFA Games.

Ono što razlikuje Steam Direct od Greenlight programa jeste to da developeri i studiji više neće podnositi igre na odobravanje od strane zajednice. Ovaj proces sada se ubrzava te će konačno „zeleno svetlo“ davati Valve, koji će za potrebe objave igara naplaćivati između 200 i 5.000 dolara po naslovu, navodi se u izveštaju Venture Beat magazina. Da nije u pitanju samo mašina za pravljenje novca, iz kompanije napominju kako će njihov interni tim i dalje brinuti da se sadržaj igre podudara sa aplikacijom, kao i da naslov nije u koliziji sa autorskim pravima drugih lica.

Zašto se onda gasi Greenlight?

Kako kažu iz Valve-a, sam proces odobravanja igara postao je prespor tokom godina budući da su finalni sud davali sami igrači. Upravo zato, veliki broj naslova mogao se naći u „neobjavljen“ kategoriji. Sa otvaranjem svoje platforme i približavanjem statusu koji nose App Store ili Google Play prodavnica, Valve vidi Steam kao jedno unificirano mesto za naslove koji pokrivaju različite platforme – te je i sama diferzifikacija sadržaja nešto na čemu kompanija insistira.

Drugim rečima, njihov interni tim biće zadužen da se na Steam platformi nađe više različitih igara, starajući se da se izbegnu bilo kakva potencijalna kršenja autorskih prava.

steam2
Steam Direct neće se oslanjati na recenzije igrača iz zajednice – developeri će imati fiksnu proviziju koju će morati da uplate kako bi se njihova igra našla na Steam prodavnici.

Da li to znači da će Steam onda biti preplavljen kojekakvim „smećem“ od igara? Direktor kompanije Valve za razvoj poslovanja, Tom Đardino, izjavio je za medije kako ovo nije nužno situacija zbog koje Valve podiže red flags. Kako kaže, ono što je „smeće“ za mene i vas, nije nužno „smeće“ za nekog trećeg.

Uz obećanje da će interni tim ipak testirati svaku od igara pre nego što se nađe u katalogu, Đardino zaključuje kako je ovo ujedno i jedini način da Valve diverzifikuje Steam i pripremi ga za još bolju podršku. Za razliku od App Store i Google Play prodavnica na kojima je teško izboriti se za naslovnu stranicu tj. istaknuti status, Steam svojim korisnicima već uveliko prikazuje pažljivo skrojene liste po ličnim preferencijama – kako bi svaki sadržaj pronašao put do pravog igrača.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.