
Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?
Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.
Naš gost bio je Marko Vukićević, marketing menadžer hotela Hilton u Beogradu, sa kojim smo razgovarali o destination marketingu i važnosti izgradnje države kao brenda na zahtevnoj mapi industrije turizma. Koliko je dobro postavljena marketinška strategija bitna kao i ulaganje u infrastrukturu, naš sagovornik nam je najbolje pokazao na primeru Crne Gore i određenih projekata koji su pozicionirali pojedine lokacije u ovoj zemlji kao prepoznatljive među stranim turistima.
S obzirom na to da je destinacioni marketing relativno mlad termin u državama koje su u procesu tranzicije i razvoja svojih turističkih kapaciteta, sa Markom smo imali priliku da govorimo o tome na koji način izmeriti uspeh kampanja u procesu marketinga jedne destinacije, ali i koliko je važno da država prepozna napore zaposlenih u turističkom sektoru kroz podršku i ulaganje – radi što boljeg globalnog pozicioniranja turističkih potencijala jedne države.
Između ostalog, u ovoj epizodi bilo je i nešto više reči o tome koje su najčešće greške u promociji jedne države putem digitalnih kanala i na kojin način je moguće ispraviti iste s obzirom na to da je konkurencija u tom slučaju uvek u prednosti. Kada već govormo o turizmu, nismo mogli da izbegnemo ni temu influens marketinga koji je sve zastupljeniji u ovoj industriji, a Marko nam je otuda govorio o primeru nedavnog angažovanja srpskih influensera u promociji Crne Gore, kao i koje se greške najčešće javljaju prilikom angažovanja influensera.
Do kraja epizode imali smo priliku da detaljnije pričamo o značaju recenzija na online servisima za rezervaciju smeštaja i koliko bi zapravo pažnje u to trebalo da ulože manji ali i veći turistički izdavači s obzirom na to da je ocena gostiju i te kako važan segment u digitalnom oglašavanju turističkih kapaciteta. Zaključivši ovu epizodu, Vukićević nam je detaljno govorio i o budućnosti destinacionog marketinga kao izrazito važnog alata za promociju prirodnih i istorijskih potencijala Srbije i Crne Gore, ali i država u okruženju.
Ovaj podcast, kao i uvek, možete pratiti na sledećim platformama: YouTube, Apple Podcasts, Pocket Casts, Spotify i Google Podcasts. Do sledećeg slušanja!
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!