Šta je 'destination' marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Naš gost bio je Marko Vukićević, marketing menadžer hotela Hilton u Beogradu, sa kojim smo razgovarali o destination marketingu i važnosti izgradnje države kao brenda na zahtevnoj mapi industrije turizma. Koliko je dobro postavljena marketinška strategija bitna kao i ulaganje u infrastrukturu, naš sagovornik nam je najbolje pokazao na primeru Crne Gore i određenih projekata koji su pozicionirali pojedine lokacije u ovoj zemlji kao prepoznatljive među stranim turistima.

S obzirom na to da je destinacioni marketing relativno mlad termin u državama koje su u procesu tranzicije i razvoja svojih turističkih kapaciteta, sa Markom smo imali priliku da govorimo o tome na koji način izmeriti uspeh kampanja u procesu marketinga jedne destinacije, ali i koliko je važno da država prepozna napore zaposlenih u turističkom sektoru kroz podršku i ulaganje – radi što boljeg globalnog pozicioniranja turističkih potencijala jedne države.

Između ostalog, u ovoj epizodi bilo je i nešto više reči o tome koje su najčešće greške u promociji jedne države putem digitalnih kanala i na kojin način je moguće ispraviti iste s obzirom na to da je konkurencija u tom slučaju uvek u prednosti. Kada već govormo o turizmu, nismo mogli da izbegnemo ni temu influens marketinga koji je sve zastupljeniji u ovoj industriji, a Marko nam je otuda govorio o primeru nedavnog angažovanja srpskih influensera u promociji Crne Gore, kao i koje se greške najčešće javljaju prilikom angažovanja influensera.

Do kraja epizode imali smo priliku da detaljnije pričamo o značaju recenzija na online servisima za rezervaciju smeštaja i koliko bi zapravo pažnje u to trebalo da ulože manji ali i veći turistički izdavači s obzirom na to da je ocena gostiju i te kako važan segment u digitalnom oglašavanju turističkih kapaciteta. Zaključivši ovu epizodu, Vukićević nam je detaljno govorio i o budućnosti destinacionog marketinga kao izrazito važnog alata za promociju prirodnih i istorijskih potencijala Srbije i Crne Gore, ali i država u okruženju.

Ovaj podcast, kao i uvek, možete pratiti na sledećim platformama: YouTubeApple PodcastsPocket CastsSpotify i Google Podcasts. Do sledećeg slušanja!


Ostavi komentar

  1. Predrag Knezevic

    Predrag Knezevic

    5. 5. 2022. u 11:13 Odgovori

    Ova tema kao i mnoge koje pokrivaju marketing se svodi na to – sta vi mozete da ponudite tako da se nekako razlikujete od konkurencije. Trziste je prepuno a vode ga oni koji prednjace sa idejama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.