Apple Music stigao u Srbiju - ispitujemo po čemu se razlikuje od drugih servis

Apple Music stigao u Srbiju – ispitujemo po čemu se razlikuje od drugih servisa

Korisnici u Srbiji od juče u ponudi imaju još jedan 'streaming' servis za slušanje muzike - Apple Music. Koje novine on donosi i po čemu se razlikuje od sličnih servisa koji su od ranije dostupni u našoj zemlji?

Kompanija Apple je juče obradovala sve korisnike u Srbiji, pa je tako pored zvanične srpske App Store prodavnice od juče dostupan i servis Apple Music. Reč je o klasičnoj muzičkoj streaming platformi koja ima biblioteku od preko 60 miliona pesama, što ga stavlja u sam vrh ponude među konkurentima.

Prema istraživanju iz 2019. godine, a koje se tiče ukupnog broja korisnika streaming muzičkih servisa, Apple Music se našao na drugom mestu sa preko 60 miliona ljudi koji ga koriste, odmah ispod neprikosnovenog servisa Spotify koji u svojoj bazi ima čak 271 milion korisnika.

Ukoliko gledamo sa regionalnog stanovišta, Deezer je jedan od najpopularnijih servisa za slušanje muzike, a prema pomenutom istraživanju on beleži ukupno svega 14 miliona ljudi, što pokazuje da mu je globalna popularnost daleko slabija od navedenih konkurenata. Međutim, Deezer ima veliki broj korisnika u Srbiji, pa smo se dotakli pojedinih razlika u odnosu na Apple Music koji sada naši sugrađani bez problema mogu da koriste.

Kvalitet reprodukcije na strani Deezera, ali i Apple ima svoje adute

U spisak muzičkih streaming servisa koji se mogu koristiti u Srbiji možemo dodati i Apple Music i sada, kada na domaćem tržištu imamo dva važna igrača u pomenutom segmentu, red je i da pomenemo pojedine razlike.

Počnimo prvo od pretplata. Korišćenje Deezera koštaće vas oko 800 dinara na mesečnom nivou (možete se pretplatiti i preko operatera), a za taj novac imaćete na raspolaganju preko 53 miliona numera u reprodukciji od 320 kbps, a uz to Deezer nudi i Hi-Fi plan (za još bolji kvalitet zvuka) koji se plaća dodatno. Sa druge strane, Apple Music ima bogatiju biblioteku, nudeći korisnicima preko 60 miliona pesama (lep izbor domaćih i regionalnih izvođača), ali uz nešto slabiji streaming od 256 kbps.

Kada već pravimo poređenje ova dva servisa, bitno je napomenuti i da Apple upotrebljava svoj codec sistem, koji je zaslužan za uštedu memorije prilikom mobilnog prenosa podatka. Ipak, ukoliko muziku sa ovih servisa ne slušate putem zvučnika i sistema visoke snage, već putem običnih slušalica ili zvučnika na računaru – razliku gotovo i nećete primetiti.

Tri različite pretplate na raspolaganju korisnicima

Ipak, Apple Music će pored pesama korisnicima ponuditi i intervjue i radio emisije ali i nešto jednostavniji korisnički interfejs i fluidnost korišćenja za razliku od Deezera (na primeru iOS operativnog sistema).

Deezer, sa druge strane, ima i korisnu funkciju Flow koja na osnovu algoritma automatski reprodukuje i bira pesme na osnovu prethodno slušanih autora i to mu je prednost u odnosu na Apple Music, koji već od danas možete koristiti na iOS uređajima ili ga možete preuzeti sa Google Play prodavnice za Android operativni sistem.

Ovaj servis će u početku biti besplatan za sve korisnike prvih šest meseci, nakon čega možete izabrati tri vrste pretplate, od čega su dve na mesečnom nivou – Family (7,99 evra) i Individual (4,99 evra). Razlika je u pristupu više ljudi servisu kroz Family paket uz mogućnost kreiranja ličnih naloga za svakog člana porodice. Na raspolaganju je i godišnja pretplata od 49 evra.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Web 3.0

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Intervju

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.