Apple Music stigao u Srbiju - ispitujemo po čemu se razlikuje od drugih servis

Apple Music stigao u Srbiju – ispitujemo po čemu se razlikuje od drugih servisa

Korisnici u Srbiji od juče u ponudi imaju još jedan 'streaming' servis za slušanje muzike - Apple Music. Koje novine on donosi i po čemu se razlikuje od sličnih servisa koji su od ranije dostupni u našoj zemlji?

Kompanija Apple je juče obradovala sve korisnike u Srbiji, pa je tako pored zvanične srpske App Store prodavnice od juče dostupan i servis Apple Music. Reč je o klasičnoj muzičkoj streaming platformi koja ima biblioteku od preko 60 miliona pesama, što ga stavlja u sam vrh ponude među konkurentima.

Prema istraživanju iz 2019. godine, a koje se tiče ukupnog broja korisnika streaming muzičkih servisa, Apple Music se našao na drugom mestu sa preko 60 miliona ljudi koji ga koriste, odmah ispod neprikosnovenog servisa Spotify koji u svojoj bazi ima čak 271 milion korisnika.

Ukoliko gledamo sa regionalnog stanovišta, Deezer je jedan od najpopularnijih servisa za slušanje muzike, a prema pomenutom istraživanju on beleži ukupno svega 14 miliona ljudi, što pokazuje da mu je globalna popularnost daleko slabija od navedenih konkurenata. Međutim, Deezer ima veliki broj korisnika u Srbiji, pa smo se dotakli pojedinih razlika u odnosu na Apple Music koji sada naši sugrađani bez problema mogu da koriste.

Kvalitet reprodukcije na strani Deezera, ali i Apple ima svoje adute

U spisak muzičkih streaming servisa koji se mogu koristiti u Srbiji možemo dodati i Apple Music i sada, kada na domaćem tržištu imamo dva važna igrača u pomenutom segmentu, red je i da pomenemo pojedine razlike.

Počnimo prvo od pretplata. Korišćenje Deezera koštaće vas oko 800 dinara na mesečnom nivou (možete se pretplatiti i preko operatera), a za taj novac imaćete na raspolaganju preko 53 miliona numera u reprodukciji od 320 kbps, a uz to Deezer nudi i Hi-Fi plan (za još bolji kvalitet zvuka) koji se plaća dodatno. Sa druge strane, Apple Music ima bogatiju biblioteku, nudeći korisnicima preko 60 miliona pesama (lep izbor domaćih i regionalnih izvođača), ali uz nešto slabiji streaming od 256 kbps.

Kada već pravimo poređenje ova dva servisa, bitno je napomenuti i da Apple upotrebljava svoj codec sistem, koji je zaslužan za uštedu memorije prilikom mobilnog prenosa podatka. Ipak, ukoliko muziku sa ovih servisa ne slušate putem zvučnika i sistema visoke snage, već putem običnih slušalica ili zvučnika na računaru – razliku gotovo i nećete primetiti.

Tri različite pretplate na raspolaganju korisnicima

Ipak, Apple Music će pored pesama korisnicima ponuditi i intervjue i radio emisije ali i nešto jednostavniji korisnički interfejs i fluidnost korišćenja za razliku od Deezera (na primeru iOS operativnog sistema).

Deezer, sa druge strane, ima i korisnu funkciju Flow koja na osnovu algoritma automatski reprodukuje i bira pesme na osnovu prethodno slušanih autora i to mu je prednost u odnosu na Apple Music, koji već od danas možete koristiti na iOS uređajima ili ga možete preuzeti sa Google Play prodavnice za Android operativni sistem.

Ovaj servis će u početku biti besplatan za sve korisnike prvih šest meseci, nakon čega možete izabrati tri vrste pretplate, od čega su dve na mesečnom nivou – Family (7,99 evra) i Individual (4,99 evra). Razlika je u pristupu više ljudi servisu kroz Family paket uz mogućnost kreiranja ličnih naloga za svakog člana porodice. Na raspolaganju je i godišnja pretplata od 49 evra.


Ostavi komentar

  1. Saša

    Saša

    22. 4. 2020. u 09:19 Odgovori

    Da li je samo do mane ili Apple Music u Srpskom regionu ima osakaćenu biblioteku pesama?
    Dok sam davno bio na US regionu čini mi se da je bilo tone stvari koje slušam a kojih nema na našem regionu, a ima i na Deezeru npr.
    Elektronska muzika uglavnom.

    • Dušan Aleksić

      Dušan Aleksić

      27. 4. 2020. u 19:30 Odgovori

      @Saša Apple Music katalog u Srbiji je zaista dosta siromašniji od ostatka sveta. Kontaktirao sam i Apple Music i izdavačke kuće ovim povodom i dobio odgovor da je u toku sređivanje kataloga i da će uskoro biti dostupno sve što i na konkurentskim streaming servisima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.