Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming - kod ‘offline’ publike

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Evidentno je da esport u Srbiji, pa i u zemljama regiona, okupira iz godine u godinu sve veću pažnju javnosti i što je najbitnije brendova. EBL liga ušla je u svoju petu sezonu, timovi postaju sve snažniji, osnovane su i Nacionalne esport lige, a čak su i poznati sportski klubovi krenuli da ulažu značajna sredstva ne bi li se domogli trofeja u elektronskom sportu.

Veliku ulogu u popularizaciji i razvoju esporta na ovim prostorima ima organizacija Fortuna Esports koja je glavni pokrovitelj EBL lige, a koja je pored već postojećeg YouTube kanala svim ljubiteljima video igara omogućila i novi televizijski kanal po imenu Sport Klub Esports koji je startovao sa emitovanjem 14. juna. Programska šema je trenutno posvećena takmičenjima, timovima i različitim trendovima iz industrije video igara koja je samo prethodne godine prihodovala 116 milijardi dolara – više od muzičke i filmske industrije zajedno.

Budući da se uskoro navršava dva meseca otkako je pomenuti TV kanal pušten u etar, pitali smo osnivača Fortuna Esports, Mihajla Jovanovića Džarila, otkud on i njegov tim u televizijskim vodama, ali i šta novi kanal znači za popularizaciju elektronskog sporta na ovim prostorima.

Ne treba se boriti sa činjenicom da se TV u Srbiji gleda – isto tako, on nadopunjuje Internet

„Ideja o TV kanalu postiji već dugo i nekako se već godinama provlači, ali izgleda da je samo trebalo vremena da ona sazri. Čvrsto verujem da je u svakom uspehu tajming ključan, pa tako i ovog puta. Ne verujem da bi projekat postigao uspeh da je bio pokrenut ranije„, kaže na početku razgovora Mihajlo.

On za Netokraciju otkriva da je SBB (preko koga će SK Esports kanal biti dostupan) već par godina imao saradnju sa esport kanalom GINX, ali bili su veoma raspoloženi da nešto strano zamene sa nečim domaćim. Upravo je to razlog da Fortuna Esports napravi korak dalje i odluči se da prihvati ponudu. Džaril dodaje:

Prethodnih godina moja glavna briga je uvek bila da jedan esport kanal neće imati dovoljno kvalitetnog sadržaja da popuni program 24/7/365. Međutim, već neko vreme uspešno produciramo solidnu količinu takmičenja, što naših, što stranih takmičenja, te smo bili sigurni da ćemo imati šta da ponudimo regionalnoj publici.

Kako saznajemo, ključan igrač u realizaciji ovog projekta bio je Sport Klub sa kojim Fortuna od samog početka ima odličnu saradnju, a koji je ustupio svu potrebnu tehnologiju i znanje. Mihajlo podseća da je ova televizija još 2016. emitovala FCS (Fortuna Championship Series) na SK3.

Gledaoci će na novom kanalu moći da prate domaća i inostrana esport takmičenja, a u narednom periodu se očekuje i proširenje programa.

Kako Džaril nastavlja, ekipa koja stoji iza Fortune je tokom dosadašnjeg perioda mnogo naučila od tima sa ove televizije, a sama činjenica da se esport emituje na SK je mnogo doprinela razvoju domaće i regionalne esport scene. S obzirom na to će 22. avgusta biti svega dva meseca otkako je kanal zvanično počeo sa radom, naš sagovrnik kaže da je još rano za ozbiljne ocene i feedback gledalaca, ali da su iz organizacije izuzetno zadovoljni:

Kanal polako nalazi put do ljubitelja gejminga, ali i drugih čije reakcije su nam posebno zanimljive. Vrlo je važno primetiti da online gledanost programa koji se emituju paralelno i na SK Esports i na Fortuna YouTube kanalu nije uopšte opala. Praktično, TV i digital nisu konkurencija, već pre dopunjuju jedno drugo. Pokretanje SK Esports TV kanala je nama donelo najveći skok brojki na YouTube kanalu u poslednjih godinu dana.

Gledano sa biznis strane, Džaril nam otkriva da će SK Esports kao TV kanal ponuditi brendovima oglašavanje u formi koja im je poznata i na koju su oni već navikli, uz mogućnost da se napravi nešto više. Sa druge strane, važno je istaći činjenicu da se svi programi i mečevi koji se emituju na TV-u, paralelno prikazuju i na Fortuna Esport YouTube kanalu – kao digitalne promocije pomenutog televizijskog kanala.

Kroz SK Esports otvaraju se vrata za produkciju novog sadržaja

Na pitanje Netokracije šta će sve ljubiteljima esporta biti na raspolaganju kroz pomenuti kanal, Mihajlo kaže da je cilj pokriti najvažnija svetska takmičenja i talentovane domaće gejmere predstaviti domaćoj publici, ali i da bitan deo programa moraju biti i posebne emisije iz ove oblasti na kojima se već uveliko radi.

Naš sagovornik nije skrivao raspoloženje što će gledaoci biti u prilici da od 15. avgusta do 29. septembra redom uživaju u najvažnijim takmičenjima u tri najstarije esport igre – Dota 2 The International, CS:GO Major i LoL EU Masters. Ako se, kako kaže, na to doda i EBL play-off onda programska šema postaje veoma kvalitetna. Međutim, tu nije kraj.

Štaviše, ideja je da se program proširi kroz neke interesantne stvari koje imaju dodira sa tradicionalnim sportovima, kao što su PES Prvenstvo BiH, MotoGP eSport Championship, ali i kroz neke emisije koje će biti zabavne celokupnoj populaciji. Govoreći o tome koliko bi jedan ovakav TV kanal doprineo još većoj popularizaciji esporta u regionu i Srbiji, Mihajlo kaže da je pre svega bitna činjenica da Sport Klub emituje esport i da postoji zaseban kanal na tu temu:

U našem regionu TV je i dalje glavni prozor u svet i verujem da će SK Esports uskoro biti najvažniji medij oko kojeg se ljubitelji gejminga okupljaju jer je on praktično kruna našeg dosadašnjeg napora da postavimo esport na svoje mesto u ovom regionu.

Pokretanjem SK Esports, EBL je dobio još jedan kanal emitovanja i po prvi put gledaoci mogu da sve mečeve isprate uživo i putem TV-a. To znači da ukupna gledanost i prestiž lige rastu, što se direktno odražava na njenu vrednost.

Na samom kraju, Mihajlo kaže da se za čitav tim iza Fortune kroz SK Esports otvaraju razne nove mogućnosti za produkciju programa i igara koje do sada nisu bile toliko zastupljene, tako da se može očekivati da ova organizacija ne bude toliko fokusirana samo na LoL (League of Legends) kao što je bio slučaj do sada.

„Posla i planova za naredni period ima dosta. Za sada, u poslednjem kvartalu ove godine očekuje nas druga sezona Nacionalnih Esport Liga, Gamescon, Fortuna Kup, a ozbiljno razmišljamo i o potencijalu auto-šah igara kao što su TFT i Underlords“, zaključio je Mihajlo.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.