Sonja Ivković: Moji 5 digitalnih kanala za edukaciju i usavršavanje

Mojih 5: Sonja Ivković

Iako ćemo u narednom periodu više vremena provoditi napolju, verovatno ćemo zadržati neke navike iz karantina - poput redovnijeg praćenja različitog zanimljivog i edukativnog sadržaja. Otuda i nastavljamo serijal ‘Mojih 5’ kako bismo vas bliže upoznali sa interesovanjima kolega iz industrije.

Ove nedelje sadržaj iz digitalne kulture koji najčešće prati, otkrila nam je Sonja Ivković, koja radi kao Learning & Development Partner u kompanijij Levi9.

Inače, Sonja je mama dve devojčice i doktor psiholoških nauka, sa višegodišnjim iskustvom u gotovo svim oblastima HR-a. Najduže se zadržala u razvoju zaposlenih, jer veruje da je razvoj, lični i profesionalni, jedina uspešna strategija za ispunjen život.

Kad ode u penziju, kaže, volela bi da živi na obali mora i vozi belu Vespu.

Serija: ‘Gomorra’ kao slika italijanske mafije

Gledam pomahnitalo seriju „Gomorra“, prilično napet i mračan serijal o surovoj napuljskoj mafiji koja ne bira sredstva kada je u pitanju borba za moć. Ništa nije sveto i za razliku od uobičajenog doživljaja italijanske mafije kao „gospode u skupim odelima“, u ovom serijalu nema mnogo glamura i luksuza.

U prvi mah, serija me je privukla zato što je evropska produkcija, očekivala sam da pomalo učim i italijanski, ali se ispostavilo da je u seriji prisutan napuljski dijalekat, pa se u samoj Italiji, serijal emituje sa titlom. Sada je kasno da odustanem, ali slikovit prikaz brutalnog nasilja mi baš i ne leži u potpunosti u svakom trenutku.

YouTube: Majstorstvo pravljenja hleba

Moj muž se već duže vreme iz hobija bavi domaćom „proizvodnjom“ hleba. Da, blago meni, i da budem odmah transparentna, ne preuzimam zasluge – ja samo perem suđe i fotkam za Instagram. Iz tog razloga, u poslednje vreme pratimo kanale koji se bave temom pravljenja hleba, poput ovog. I tako smo stigli korak dalje – uzgajamo i domaći kvasac i pravimo hleb od sastojaka koji fermentišu 60 sati.

Knjiga: Kako uspešno voditi IT timove

Upravo sam završila knjigu „Elastic leadership“ koju je napisao Roy Osherove. To je praktičan vodič za svakodnevno vođenje (IT) timova, zasnovan na višegodišnjem iskustvu autora na poziciji team lead-a. Knjiga je napisana jednostavnim jezikom, uz mnogo praktičnih primera koje je autor prikupio od i kolega sličnog profesionalnog usmerenja.

Nema mnogo teorijskih perspektiva (što je po mom mišljenju – i prednost i mana) i knjiga nudi iskustvene savete pri adresiranju uobičajenih izazova u životu svakog tima. Rečenica koju sam zapamtila je: „If you don’t know anything about human behavior, you know very little about software development”. Svakako preporučujem.

Muzika: Radio umesto plejliste

Slušam radio Monte Carlo. Super cool muzika!

Tekst: Koja je sreća u radnom okruženju?

Preporučujem odličan tekst na temu sreće na radnom mestu u časopisu Harvard Business Review. Jedan ozbiljan autorski tekst potkrepljen relevantnim istraživanjima sreće u radnom okruženju. Mene je podstakao da se malo podrobnije i kritički zainteresujem za ovaj fenomen i poslužio kao inspiracija da krenem u pisanije svog viđenja ove teme (stay tuned).


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.