Kvalitetna digitalna strategija je mozaik svega što vidiš i čuješ

Kvalitetna digitalna strategija je mozaik svega što vidiš i čuješ

On je pisac, komunikolog, kreativac, PR. Uz to poznaje i grafički dizajn. Supermen? Ne, to je Community Manager, najzastupljenije zanimanje u oblasti marketinga (prema prošlogodišnjem istraživanju Marketing zajednice). Poslednjih pet godina na Weekend Media Festivalu, jednom takvom 'superčoveku' dodeljuje se nagrada SoMo Borac za CM-a godine, a 2017. titulu najboljeg poneo je Marko Jovanović, CM u agenciji Executive Group, za klijenta McDonald’s Srbija. On nam u nastavku otkriva odgovor na pitanje koje muči većinu prisutnu na digitalnoj sceni - kako se izdvojiti iz 'gomile'?

Dodeliti nagradu nekome za koga smatrate da je to zaslužio ne služi na čast samo osobi koja ju je osvojila. Služi i njegovim kolegama, mentorima, kompletnoj struci i svima onima koji će tek postati njen deo. A posebno kada je to zanimanje ovako efemerno i ukoliko se njegovi rezultati daju videti tek posle određenog vremena.

Prosto vas tera da se ne uspavate, kaže Marko. Plus, doprinosi prepoznatljivosti, a logična pretpostavka je što više slave – to više novca koji se izdvaja za digital, a koji, po mišljenju sagovornika Netokracije, i dalje nije na odgovarajućem nivou. Pogotovo ne u Srbiji.

Nije nemoguće napraviti zapažene rezultate na digitalu i sa ograničenim budžetima, ali takve aktivnosti često zahtevaju druge vrste kapitala za uložiti (politička nekorektnost, edgy ton komunikacije, subverzivne social media manevre…). Ipak, smatram da će se u narednih pet godina situacija značajno promeniti, i to u korist digitala.

Put uspeha

Danas, kako kaže Marko, polazimo od aksioma da bi svi brendovi trebalo da budu prisutni online. Međutim, biti na mreži je odnos koji podrazumeva i brendove i korisnike, a njihova vizija korisnog kanala obično se poklapa jedino “kada je reč o vremenu na koji se dobijaju odgovori na postavljena pitanja i njihovo razrešenje”, dodaje on.

Klijenti, u početku, od društvenih mreža uglavnom očekuju još jedan prodajni prostor, štand, generator prodaje. U pitanju je merljiva varijabla. Korisnici, pak, priželjkuju korisnu informaciju, blagovremenu komunikaciju, ali i zabavu. Njihov drajv je pre svega emocionalne prirode – želim rešenje svog problema.

Međutim, ova stavka, iako priotitetna, nije jedina stvar koju korisnici očekuju od brenda kog prate na društvenim mrežama. To je samo jedan od podogranka svetog trojstva za kreiranje kvalitetnog sadržaja, a to su informisati, edukovati i zabaviti korisnike. “Kada se ove dimenzije plasiraju kroz različite, dobro odabrane formate, ne izostaju dobri rezultati”, kaže Marko. A to je prečica da običnog korisnika pretvorimo u lojalnog fana.

Nagrade SoMo Borac se po peti put dodeljuju na Weekend media Festivalu u Rovinju.

Pored toga, potrebno je adaptirati inokosni pristup svakom pojedinačnom članu zajednice, personalizovati komunikaciju, prepoznati potrebe svakog pojedinačnog njenog člana i predvideti najmanje dva koraka koji će uslediti u daljoj komunikaciji, dodaje naš sagovornik.

Ključni sastojak za uspešnog CM-a je?

Kada smo, prema Jovanovićevim rečima, izabrali najbolje kanale za distribuciju sadržaja i isti optimizovali u odnosu na izabranu platformu, CM-u  preostaje samo da svojim korisnicima konstantno pruža dobar i koristan sadržaj i da ne izneveri njihova očekivanja. Tako kvalitet njegovog rada publika može meriti i na osnovu jednog Instagram posta. A koliko istraživanja, strategije i kreative zapravo stoji iza jednog Instagram posta na stranici McDonald’s Srbija?

Nema pravila, dobar post može nastati u roku od dva sata, a još bolji i za 20 minuta. Istraživanja se obično percipiraju kao višečasovne surf-sesije netom, ali istraživanje je i prisluškivanje razgovora ljudi iz prevoza, redova u pošti, u supermarketu, banci ili dok čekaš BigMac posle aftera u sedam ujutru. Gledanje filmova, serija, muzejskih postavki i slušanje muzike. Zapravo, nema razgraničenja – sve što vidiš ili čuješ smeštaš u mozaik koji neki nazivaju strategijom.

A sve prethodno navedeno u jednoj reči bi se moglo svesti pod radoznalost. Stoga bi “negovanje i unapređenje znanja iz svih relevantnih oblasti trebalo da se nađe na dnevnoj agenda svih CM-ova koji žele da pruže kvalitetan output i budu zadovoljni pred klijentom, pred timom i najvažnije, pred sobom”, tvrdi naš sagovornik.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Šta je konstantno u svetu koji se menja?

Naravno, dobro istraživanje i kvalitetno urađen posao nisu garant da će svi pozitivno prihvatiti vaš rad. Upravo su brojne uvrede i govor mržnje konstanta u radnom danu svakog ko za život zarađuje upravljajući društvenim mrežama. A to vremenom izaziva prezasićenje.

Najveći procenat neproduktivnog, nekonstruktivnog, hate feedback-a dolazi od pseudo-korisnika, koji se često kriju iza lažnih imena i avatara. Takve poruke nikako ne treba shvatati lično – to je prosto zloupotreba mogućnosti koje su donele društvene mreže. Ipak, ukoliko ste pažljivi sa manirom komunikacije u ime brenda, velika je verovatnoća da u takve situacije nećete ni doći.

Hteli mi ili ne hejt je konstanta, poput stalnih promena u svetu društvenih mreža. Takav tempo je izrazito teško ispratiti, ali, kako Marko kaže, “nije neophodno biti pionir u primeni poslednjih digitalnih formata, ako nam publika dobro reaguje na dosadašnje sadržaje” i dodaje da su emocije takođe konstanta.

To će sferi digitala stalno donosti promenu pravila igre, a Marko smatra da industriju u sledećih godinu dana očekuje “povećan obim kreiranja i plasiranja 24h-instant-sadržaja, još obimnije saradnje sa influenserima (naročito na mikro nivou) i korišćenja video formata, kao i packe oglašivačkih social media platformi”.

A ko će se od Community Managera u regionu tome najbolje prilagoditi pokazaće sledeći SoMo Borac!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.