Sofascore ima preko 25 miliona aktivnih korisnika mesečno, a ljudi iz Srbije najviše prate košarku - Netokracija.rs

Sofascore ima preko 25 miliona aktivnih korisnika mesečno, a ljudi iz Srbije najviše prate košarku

Svi ljubitelji sporta ali i sportskog klađenja, gotovo sigurno imaju instaliranu aplikaciju Sofascore na svojim telefonima. O tome kako ovaj servis funkcioniše i kako izgleda poslovanje ove kompanije, razgovarali smo sa osnivačem Ivanom Bešlićem.

O poslovanju Sofascore-a dovoljno govori činjenica da su počeli s nekoliko zaposlenih u iznajmljenom stanu u Zagrebu od 50 kvadrata, a sada imaju 250 zaposlenih širom sveta i zagrebačku kancelariju na površini od 6.000 metara kvadratnih. Rani počeci bili su prepuni nepoznanica i planirali su maksimalno mesec dana unapred, a danas tim iza ovog uspešnog startapa detaljno zna šta radi u sledećim kvartalima, dok već sada imaju zacrtani smer i za nadolazeće dve godine.

Aplikacija Sofascore, vremenom je postala detaljna i prepuna informacija pa su iz ove komapnije radili velike iskorake i u tehnološkom smislu kako bi podržavali taj rast. Vremenom je Sofascore postao aplikacija koju na svetskom nivou predstavljaju sportski ambasadori – Luka Modrić i Mirko Cro Cop Filipović, koji su, baš kao i oni, krenuli skromno iz Hrvatske i postali globalni brend.

Trenutno širom sveta, Sofascore ima 25 miliona aktivnih korisnika mesečno. Najviše ih ima u Brazilu, a odmah iza njih su korisnici iz SAD-a. U nastavku teksta, Ivan Bešlić nam otkriva više o radu samog servisa, predavanju na Weekend Media Festivalu u Rovinju i planovima u vezi Sofascore-a za naredni period.

Da li imate podatak koliko korisnika Sofascorea ima u Srbiji i koji je njihov feedback na samu aplikaciju?

Ivan: U Srbiji imamo oko 350.000 aktivnih korisnika mesečno. Kod korisnika iz Srbije je zanimljivo da u aplikaciji više posećuju košarkaške utakmice. Na svetskom nivou najposećenije su nam utakmice fudbalske Lige šampiona, ali u Srbiji su u oktobru utakmice košarkaške Evrolige bile tri puta posećenije od utakmica Lige šampiona. Ili ako ćemo otići još jedan korak dalje – na nivou celog sveta u oktobru, trećina poseta za košarkašku Evroligu stigla nam je upravo iz Srbije.

Kako i na koji način gledate na druge slične servise za praćenje rezultata uživo, tačnije šta je ono što Sofascore izdvaja od drugih i čini ga jedinstvenim?

Ivan: Drugi servisi su nam korisni jer nam stalno duvaju iza leđa i teraju nas da guramo napred. Mi smo prvi na tržištu predstavili statističku ocenu kao najobjektivniji prikaz učinka igrača na utakmici, napravili smo grafički prikaz toka utakmice i sami ga nazvali Attack Momentum, a danas isti takav prikaz s istim nazivom možete videti kod konkurencije.

Na nama je da budemo lideri i inovatori na tržištu i da smo stalno nekoliko koraka ispred konkurenata, a oni neka nas prate i kopiraju ono što im se sviđa. Mi smo zapravo na to ponosni i zbog toga još jače guramo dalje. Imamo ocene uživo za rekordan broj liga, preko naše aplikacije Sofascore Editor uveli smo inovaciju u nižim i amaterskim ligama koje sada možete pratiti na istom mestu kao i najveće lige sveta.

Sofascore je prošao put od iznajmljenog stana od 50 kvadrata pa sve do velikih kancelarija od 6.000 metara kvadratnih. Foto: Jure Živković

Kako izgleda Sofascore “ispod haube”, zapravo kako ste napravili softver koji prati veliki broj rezultata različitih sportova uživo i na koji način sve to funkcioniše?

Ivan: U početku, dok nismo imali veliki broj korisnika i dok nam infrastruktura nije bila toliko bogata kao danas, sećam se da smo dolazili vikendom uveče u firmu, na dane velikih derbija. Recimo El Clasico, Barselona protiv Reala, Messi protiv Ronalda, takve utakmice su nam bile merilo za to koliko korisnika naša aplikacija može podneti jer su bile najpraćenije. I svaki put kada bi to bilo na rubu, bilo nam je jasno da moramo pojačavati infrastrukturu.

A pre otprilike četiri godine odlučili smo da napravimo najveći iskorak i danas smo sigurni da nam je infrastruktura takva da aplikacija može podneti i do 3-4 puta više korisnika nego što ih trenutno ima na najposećenije dane. A jednom kada nam i to dođe do limita, a svi smo uvereni da će doći, ponovno ćemo napraviti korekcije.

U Sofi generišemo oko 1 petabajt prometa prema van i više od 300 milijardi zahteva na servere mesečno. Tako da infrastruktura mora biti vrhunska kako bi sve to podneli bez poteškoća. Imamo servere u tri vremenske zone, kako bi korisnici u celom svetu istovremeno dobijali najbrže i najtačnije informacije.

Da li možeš da nam kažeš više o tvom gostovanju na Weekend Media festivalu, o čemu si imao priliku da pričaš?

Ivan: Jedna od najvažnijih tema u savremenom poslovnom okruženju je pitanje nezavisnosti kompanije. Toga smo se dotaknuli i na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu, jer u svetu u kojem dominiraju globalni igrači teško je zadržati autonomiju. Većina naših konkurenata preprodana je nekoliko puta, ali mi u Sofascore-u još uvek ne razmišljamo o tome.

Za vreme pandemije našli smo se u nezahvalnoj situaciji zbog manjka sporta, prioritet nam je postao da sačuvamo naše zaposlene i ponosni smo na to što smo zadržali svako radno mesto. Reč sigurnost nama je najvažnija. Na Festivalu smo prvi put najavili i našu saradnju sa Sunset Sport Media Festivalom, jednim od najvećih regionalnih festivala koji okuplja najkvalitetnije pojedince iz sveta medija i sporta.

Koji su naredni poslovni planovi za Sofascore, da li je to unapređenje korisničkog iskustva ili nešto drugo?

Ivan: Korisničko iskustvo, odnosno User experience, stalno je prisutna tema i konstantno radimo na unapređenju u tom delu. Paralelno smo fokusirani na još nekoliko segmenata u našem poslovanju, tu pre svega mislim na naš Sofascore Editor, aplikaciju uz pomoć koje planiramo da okupimo sve niže i amaterske lige u istu aplikaciju. Pri kraju smo implementacije AI sistema u Sofu koji će raditi sugestije za najpopularnije susrete, kako bi korisniku na naslovnici bila i Liga šampiona i amaterska utakmica iz njegove ulice.

Potpisali smo partnerski ugovor sa zadarskim Sunset Sport Media Festivalom koji svake godine okuplja najveća imena iz sveta sporta, medija i marketinga, kao što su na primer Pete Radovich, Stephen Espinoza, Kate Abdo, Diletta Leotta, a prošle godine je jedan od govornika bio i srpski košarkaški superagent Miško Ražnatović.

Planiramo da se dodatno ojačamo na tržištima na kojima smo prisutni, tu pre svega mislim na Zapadnu Evropu i Sjedinjene Američke Države, ali se i dodatno proširiti i pozicionirati na drugim tržištima, recimo Azije. Konačno, planiramo da postanemo aplikacija u kojoj ćete moći pratiti sve sportove i sve lige širom sveta.


Autor naslovne fotografije: Jure Živković 


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Novost

Sve što treba da znate o aplikaciji Agencije za privredne registre

APR je uveo aplikaciju za sastavljanje i podnošenje finansijskih izveštaja za 2023. godinu, u skladu sa Zakonom o računovodstvu. Za vas smo izdvojili najvažnije pojedinosti vezane za njeno korišćenje.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.