Pooštravanje zaštite autorskih prava na putu razvoja kreativne industrije

Pooštravanje zaštite autorskih prava na putu razvoja kreativne i IT industrije

SHARE Fondacija uputila je javni poziv za iznošenje komentara povodom strogih mera predviđenim 'Predlogom strategije intelektualne svojine' za period od četiri godine. Iz SHARE-a ukazuju da dodatno pooštravanje režima zaštite autorskih i srodnih prava, bez konsultacija sa profesijama i udruženjima koji će se prvi naći na udaru - neosporivo sugeriše zaštitu interesa globalnih korporacija.

share11

SHARE Fondacija upozorava na ograničavanje online sloboda, inovacija i pristupa znanju. Kako kažu, dodatno pooštravanje režima zaštite autorskih i srodnih prava kojim se ograničavaju fundamentalna prava, bez širih konsultacija sa profesijama i udruženjima, sugeriše ništa drugo no zaštitu interesa globalnih korporacija, objavljeno je na zvaničnom blogu ovog udruženja.

Na ovaj način se domaći akteri, pre svega obrazovne institucije kao i biblioteke, arhivi, muzeji, mediji, kreativne industrije i IT preduzetnici – uvode u stanje pravne nesigurnosti.

Naime, predlog strategije iznet je u trenutku kada je debata o reformi sistema autorskih prava jedna od ključnih tema u Briselu, a njen budući epilog svakako će uticati i na nova pravna rešenja u Srbiji, dodaju iz fondacije. Štaviše, predloženoj strategiji nedostaje ključna mera za razvoj – reforma postojećeg pravnog okvira autorskih prava koja bi podržala inovacije, podsticala kreativnost i digitalizaciju kulturne baštine kroz proširivanje izuzetaka od isključivog autorskog prava u interesu pravne sigurnosti.

Poziv upućen neformalnim organizacijama i udruženjima

Kako se navodi u saopštenju SHARE Fondacije, predloženim merama ozbiljno su ugrožene temeljne vrednosti informacionog društva, čija je izgradnja u Srbiji u toku, slobodan pristup znanju i slobodi izražavanja na Internetu, informaciona privatnost kao i celokupan ekosistem za inovacije i razvoj kreativnih industrija i IT preduzetništva.

Formalne komentare na tekst Predloga strategije koje zainteresovani pojedinci i organizacije mogu uputiti putem zvaničnog dokumenta/diskusije, SHARE Fondacija dostaviće u narednim danima – nakon što se neformalne organizacije i udruženja pridruže otvorenom apelu. Opširnije o predloženoj stragetiji možete pročitati na zvaničnom sajtu fondacije, pri čemu se Predlog strategije intelektualne svojine nalazi do 22. novembra u procesu javne rasprave.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.