Digital u 2016. godini više nije samo stvar kojom se bavi nekolicina ludaka. Ne, danas je to i profesija samoproklamovanih Internet fešn gurua, evanđelista i koučeva koji upravo putem Interneta prodaju svoju pamet i usluge, a na čiji je sadržaj (čitaj kontent) teško ne odreagovati - pozitivno ili negativno. Digitalni bulšit ili doza pozitive koja nam je svima potrebna? U razgovoru sa Severom Tasićem, probali smo da otkrijemo.
Reklama na webu odavno je prestala da bude stvar koja se vezuje isključivo za agencije. Pojedinci koji svoje prisustvo grade poput brenda danas sve češće sarađuju sa kompanijama kao eksterni konsultanti, savetujući ih na temu online prisustva, komunikacije sa publikom i slično. Niko ovde nije izmislio toplu vodu, ali da se ne lažemo – sa ekspanzijom Interneta porastao je i broj onih koji pokušavaju da prodaju nešto na domaćem webu, predstavljajući se kao pravi eksperti koji će poput mandatara za sastav Vlade odlučno voditi srpski digital napred, ka finalnoj pobedi. Urm, no.
I dok smo kao industrija možda i previše tihi kada su takvi pojedinci u pitanju, pre samo par nedelja na Internet je stigao Sever Tasić, lajfkouč enterprenuer – da, enterprenuer sa ENTER jer on je preduzetnik u didžitalu! U pitanju je satirična stranica čiji sadržaj zasmeva marketare i digitalce širom regiona, a koja možda i najbolje pokazuje koliko je danas zapravo lako upakovati Gary-like maglu i servirati je domaćoj publici željnoj pozitivnog preduzetničkog duha, zanemarujući ono što preduzetništvo zapravo jeste u korist lajkova i šerova.
Problem je u publici.
Pokušavajući da otkrijemo zašto je to tako, kontaktirali smo Severa koji je rado pristao na intervju, ali čiji je autor ipak želeo da ostane enonimus. Poštujući volju ovog lajfstajl kouča, zanimalo nas je ko je zapravo Sever Tasić i otkud on u srpskom digitalu:
Ideja o kreiranju takvog lika je nastala zato što je ljudima odavno bio potreban jedan narodni influenser koji će im na najjednostavniji način približiti sve mudrosti didžital marketinga i lajfa uopšte, sa spominjanjem što više stranih izraza kad god je to moguće kako bi ljudi shvatili da sam smart i da treba da me lisnuju. Nakon kraćeg perioda inkubacije, primetivši da postoji market nid, odlučio sam da svoj nouhau podelim i sa drugima.

Ukoliko ste pomislili kako Sever Tasić neodoljivo podseća na Petra Vasića, niste jedini. Mnogi su u startu prepoznali Severov sadržaj kao direktan odgovor na Vasićev unikatni i pomalo ekscentrični stil komunikacije, pun anglicizama i po koje psovke, no kako Tasić ističe, ova stranica nije odgovor isključivo na jednu osobu, već na publiku koju takve stranice okupljaju:
Sever je neka vrsta reakcije na sve samozvane lajfkoučeve i marketinške magove koji prosipaju mudrosti putem Interneta i društvenih mreža. On je u stvari kritika publike tih ljudi, a ne njih samih, jer, da ne izazivaju dovoljno interesovanja i da nemaju podršku, ovi prvi ne bi ni bili toliko intenzivni.
Prvo su bili didžejevi, onda su došli didžitalci
Nema sumnje da je Internet iz korena promenio mnoge aspekte našeg života. Sever napominje kako je to jedno široko polje, sa mnogo trave, ali i ovaca. I dok je fer to što svako sa pristupom računaru ima ikval oportjuniti da pokuša da proda sebe i svoje znanje, neretko je takav kontent poguban po dobre prakse unutar industrije, ali i po zdrav razum. Kako Sever kaže, to je logičan nastavak trenda da svi žele da budu didžejevi:
Sada je Internet popularan i svako gleda da nađe svoj plejs pod zvezdanim didžital nebom. Znamo svi za Internet of Things, ali Internet je D TING! Možda je taj tip didžitalaca poguban po zdrav razum i biznis, ali je zato veri gud za mene i moje mudrosti koje lakše mogu da dopru do širokih narodnih marketing masa, a to je ipak najbitnije in d long ran.
Naš sagovornik ističe i kako je publika, tj. odijens, odlično reagovala na njegove mudrosti jer prepoznaje tu iskonsku suštinu saveta koje je moguće primeniti u, kako kaže, ordineri lajfovima. Okupivši digitalce i ljude iz struke širom regiona (od Vardara pa do Triglava), Tasić pak kaže da ga Petar Vasić do dana današnjeg nije kontaktirao, verovatno shvativši da Sever zna već sve o marketingu i lajfu, ističući da je to pleonazam, jer marketing iz lajf.

Na pitanje da li kao struka trebamo da budemo glasniji protiv banalizovanja profesije, te predstavljanja Internet preduzetništva kao jednog od najboljih alata da se čovek obogati na brzaka, Sever napominje kako svakako treba biti glasniji, ne samo protiv banalizovanja profesije, nego i inače. Jednostavno, situacija je danas takva da ko glasnije viče, veći mu je i rič!
Iako identitet autora nismo mogli da otkrijemo, Tasić za Netokraciju kaže da u realnosti, Sever ima dosta amaterskog iskustva u navedenim oblastima i poprilično značajan onlajn prezens, samo do sada nije imao poriv da svoj influens i nolidž šeruje sa drugima na ovakav način. Poruka za sve digitalce, iako kratka, ne može biti jasnija – svakodnevno radite na kontentu jer tako će vaš influens na druge biti smisleniji.
Bust jor majnd, end d rest vil folou!
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!