Srpski startapi ne izlažu na velikim svetskim konferencijama - Vladimir želi to da promeni

Srpski startapi ne izlažu na velikim svetskim konferencijama – SerbianTech želi to da promeni

Svedoci smo sve većeg broja konferencija u svetu i regionu koje zahvaljujući edukacijama i povezivanju sa predavačima predstavljaju priliku za promociju mladih preduzetnika. Kako jedan projekat iz Srbije može da pomogne ranim startapima da se bolje pozicioniraju na ovakvim događajima i promovišu svoje usluge, otkrivamo u razgovoru sa osnivačem organizacije SerbianTech.

Konferencije i sajmovi širom sveta koji okupljaju preduzetnike, investitore i druge posetioce – prilika su za mlade tehnološke kompanije koje na ovaj način predstavljaju svoje ideje na „velikoj sceni“. Ipak, manjak finansija, vremena, ali i sajamskog iskustva, samo su neki od faktora koji sprečavaju startape da se promovišu na najpoznatijim događajima.

Za one timove koji ne uspeju da se snađu u čitavom procesu, u pomoć priskače SerbianTech – domaća organizacija koja se bavi udruženom promocijom srpskih IT kompanija i njihovih usluga, a u pomoć pristiže i kada je reč o potražnji investicija (bile one iz državnih fondova ili Venture Capital). Više o ovoj inicijativi, otkrio nam je Vladimir Jelić (osnivač) koji za Netokraciju otkriva kako je čitava zamisao nastala:

U prethodnih nekoliko godina posetio sam više desetina događaja i primetio da nema mnogo domaćih tehnoloških kompanija koje predstavljaju svoje proizvode i usluge – na „sajamski“ način. Kroz razgovor sa nekolicinom naših ljudi koji su dolazili kao posetioci, saznao sam da se naše kompanije retko odlučuju na ulaganje u ovakvu vrstu promocije, uprkos benefitima poput pozicioniranja, prepoznatljivosti brenda i stupanja u kontakt sa potencijalnim kupcima ili korisnicima.

Izlaganje na tehnološkim konferencijama po principu ‘ključ u ruke’

Vladimir u startu kaže da organizacija ima za cilj da snizi troškove izlaganja putem posebno brendiranog, deljenog štanda koji je na raspolaganju nekolicini startapa – u isto vreme edukujući timove kako da se što bolje spreme za predstavljanje. Međutim, usluge ove svojevrsne (reći ćemo prim. aut.) platforme, nisu namenjene isključivo mladim startapima – već i ustaljenim kompanijama čiji su inovativni proizvodi namenjeni stranom tržištu:

Neke od usluga koje pružamo jesu detaljan skrining i targetiranje posetilaca, kreiranje štandova prema zahtevima izlagača, povezivanje relevantnih posetilaca sa kompanijama izlagačima, objave u relevantnim medijima, objave na društvenim mrežama, priprema promo materijala i druge aktivnosti koje imaju za cilj da što više posetilaca ciljano dođe na štand.

Zakupom jednog velikog izlagačkog prostora, SerbianTech u mogućnosti je da domaćim kompanijama ponudi daleko pristupačnije cene štanda.

Kako SerbianTech realizuje ovako visoka obećanja? Vladimir ističe da je trenutno u pitanju one-man show, ali da svi timovi prolaze selekcioni proces – kako bi se uparile one ideje i događaji na kojima ima najviše smisla predstaviti ih. Ko finansira izlaganje na sajmu? Naš sagovornik kaže da su kompanije/startapi ti koji finansiraju zakup izložbenog prostora u saradnji sa SerbianTech organizacijom – po nešto povoljnijim cenama. Zauzvrat, timovi dobijaju profesionalno opremljen prostor i štand, dok postoji i mogućnost zakupa drugih (dodatnih) usluga putem kojih ovaj projekat i planira da se finansira. Dodatne usluge uključuju:

  • Skrining učesnika prilagođen konkretnim potrebama startapa (da li traže investitore, partnere, korisnike)
  • Pripreme i pomoć pri pitchu projekta
  • Priprema promo materijala
  • Štampa promo materijala
  • Brošure sa pregledom startapa koji nisu imali priliku da budu izlagači

U planu nam je da pokušamo da osiguramo podršku društveno odgovornih kompanija ili podršku same države kao generalnog pokrovitelja. Generalni pokrovitelji će imati benefite kao što su najveća izloženost na događaju, najveća promocija sa naše strane u medijima, besplatne dodatne usluge i slično.

Samoodrživ projekat sa CSR komponentom

Jelić ne skriva da je SerbianTech mlada inicijativa, ističući da je trenutno u procesu prikupljanja povratnih informacija od kompanija sa kojima priča. Na osnovu njih, vrše se dalja prilagođavanja same ideje. Monetizacija, iako bitna, nije primarna. Cilj je, kako saznajemo, napraviti samoodrživ projekat koji će startap ekosistemu ponuditi kredibilan i pouzdan kanal za predstavljanje domaćih ideja na „svetskoj“ sceni.

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    21. 2. 2018. u 13:37 Odgovori

    Prosto imam perdrasude prema ljudima koji se slikaju dok telefoniraju da bi izgledali poslovnije…osim toga na sajtu ne postoji biografija osnivača kao ni nikakav portfolio, a ima i nedovršenih stranica, što dodatno ne uliva poverenje.

    Nije mi namera bacanje hejta, samo me članak zainteresovao i preneo sam svoje iskustvo

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.