Srpski startapi ne izlažu na velikim svetskim konferencijama – SerbianTech želi to da promeni

Svedoci smo sve većeg broja konferencija u svetu i regionu koje zahvaljujući edukacijama i povezivanju sa predavačima predstavljaju priliku za promociju mladih preduzetnika. Kako jedan projekat iz Srbije može da pomogne ranim startapima da se bolje pozicioniraju na ovakvim događajima i promovišu svoje usluge, otkrivamo u razgovoru sa osnivačem organizacije SerbianTech.

Konferencije i sajmovi širom sveta koji okupljaju preduzetnike, investitore i druge posetioce – prilika su za mlade tehnološke kompanije koje na ovaj način predstavljaju svoje ideje na „velikoj sceni“. Ipak, manjak finansija, vremena, ali i sajamskog iskustva, samo su neki od faktora koji sprečavaju startape da se promovišu na najpoznatijim događajima.

Za one timove koji ne uspeju da se snađu u čitavom procesu, u pomoć priskače SerbianTech – domaća organizacija koja se bavi udruženom promocijom srpskih IT kompanija i njihovih usluga, a u pomoć pristiže i kada je reč o potražnji investicija (bile one iz državnih fondova ili Venture Capital). Više o ovoj inicijativi, otkrio nam je Vladimir Jelić (osnivač) koji za Netokraciju otkriva kako je čitava zamisao nastala:

U prethodnih nekoliko godina posetio sam više desetina događaja i primetio da nema mnogo domaćih tehnoloških kompanija koje predstavljaju svoje proizvode i usluge – na „sajamski“ način. Kroz razgovor sa nekolicinom naših ljudi koji su dolazili kao posetioci, saznao sam da se naše kompanije retko odlučuju na ulaganje u ovakvu vrstu promocije, uprkos benefitima poput pozicioniranja, prepoznatljivosti brenda i stupanja u kontakt sa potencijalnim kupcima ili korisnicima.

Izlaganje na tehnološkim konferencijama po principu ‘ključ u ruke’

Vladimir u startu kaže da organizacija ima za cilj da snizi troškove izlaganja putem posebno brendiranog, deljenog štanda koji je na raspolaganju nekolicini startapa – u isto vreme edukujući timove kako da se što bolje spreme za predstavljanje. Međutim, usluge ove svojevrsne (reći ćemo prim. aut.) platforme, nisu namenjene isključivo mladim startapima – već i ustaljenim kompanijama čiji su inovativni proizvodi namenjeni stranom tržištu:

Neke od usluga koje pružamo jesu detaljan skrining i targetiranje posetilaca, kreiranje štandova prema zahtevima izlagača, povezivanje relevantnih posetilaca sa kompanijama izlagačima, objave u relevantnim medijima, objave na društvenim mrežama, priprema promo materijala i druge aktivnosti koje imaju za cilj da što više posetilaca ciljano dođe na štand.

Zakupom jednog velikog izlagačkog prostora, SerbianTech u mogućnosti je da domaćim kompanijama ponudi daleko pristupačnije cene štanda.

Kako SerbianTech realizuje ovako visoka obećanja? Vladimir ističe da je trenutno u pitanju one-man show, ali da svi timovi prolaze selekcioni proces – kako bi se uparile one ideje i događaji na kojima ima najviše smisla predstaviti ih. Ko finansira izlaganje na sajmu? Naš sagovornik kaže da su kompanije/startapi ti koji finansiraju zakup izložbenog prostora u saradnji sa SerbianTech organizacijom – po nešto povoljnijim cenama. Zauzvrat, timovi dobijaju profesionalno opremljen prostor i štand, dok postoji i mogućnost zakupa drugih (dodatnih) usluga putem kojih ovaj projekat i planira da se finansira. Dodatne usluge uključuju:

  • Skrining učesnika prilagođen konkretnim potrebama startapa (da li traže investitore, partnere, korisnike)
  • Pripreme i pomoć pri pitchu projekta
  • Priprema promo materijala
  • Štampa promo materijala
  • Brošure sa pregledom startapa koji nisu imali priliku da budu izlagači

U planu nam je da pokušamo da osiguramo podršku društveno odgovornih kompanija ili podršku same države kao generalnog pokrovitelja. Generalni pokrovitelji će imati benefite kao što su najveća izloženost na događaju, najveća promocija sa naše strane u medijima, besplatne dodatne usluge i slično.

Samoodrživ projekat sa CSR komponentom

Jelić ne skriva da je SerbianTech mlada inicijativa, ističući da je trenutno u procesu prikupljanja povratnih informacija od kompanija sa kojima priča. Na osnovu njih, vrše se dalja prilagođavanja same ideje. Monetizacija, iako bitna, nije primarna. Cilj je, kako saznajemo, napraviti samoodrživ projekat koji će startap ekosistemu ponuditi kredibilan i pouzdan kanal za predstavljanje domaćih ideja na „svetskoj“ sceni.

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    21. 2. 2018. u 13:37 Odgovori

    Prosto imam perdrasude prema ljudima koji se slikaju dok telefoniraju da bi izgledali poslovnije…osim toga na sajtu ne postoji biografija osnivača kao ni nikakav portfolio, a ima i nedovršenih stranica, što dodatno ne uliva poverenje.

    Nije mi namera bacanje hejta, samo me članak zainteresovao i preneo sam svoje iskustvo

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.