Srpski startapi ne izlažu na velikim svetskim konferencijama - Vladimir želi to da promeni

Srpski startapi ne izlažu na velikim svetskim konferencijama – SerbianTech želi to da promeni

Svedoci smo sve većeg broja konferencija u svetu i regionu koje zahvaljujući edukacijama i povezivanju sa predavačima predstavljaju priliku za promociju mladih preduzetnika. Kako jedan projekat iz Srbije može da pomogne ranim startapima da se bolje pozicioniraju na ovakvim događajima i promovišu svoje usluge, otkrivamo u razgovoru sa osnivačem organizacije SerbianTech.

Konferencije i sajmovi širom sveta koji okupljaju preduzetnike, investitore i druge posetioce – prilika su za mlade tehnološke kompanije koje na ovaj način predstavljaju svoje ideje na „velikoj sceni“. Ipak, manjak finansija, vremena, ali i sajamskog iskustva, samo su neki od faktora koji sprečavaju startape da se promovišu na najpoznatijim događajima.

Za one timove koji ne uspeju da se snađu u čitavom procesu, u pomoć priskače SerbianTech – domaća organizacija koja se bavi udruženom promocijom srpskih IT kompanija i njihovih usluga, a u pomoć pristiže i kada je reč o potražnji investicija (bile one iz državnih fondova ili Venture Capital). Više o ovoj inicijativi, otkrio nam je Vladimir Jelić (osnivač) koji za Netokraciju otkriva kako je čitava zamisao nastala:

U prethodnih nekoliko godina posetio sam više desetina događaja i primetio da nema mnogo domaćih tehnoloških kompanija koje predstavljaju svoje proizvode i usluge – na „sajamski“ način. Kroz razgovor sa nekolicinom naših ljudi koji su dolazili kao posetioci, saznao sam da se naše kompanije retko odlučuju na ulaganje u ovakvu vrstu promocije, uprkos benefitima poput pozicioniranja, prepoznatljivosti brenda i stupanja u kontakt sa potencijalnim kupcima ili korisnicima.

Izlaganje na tehnološkim konferencijama po principu ‘ključ u ruke’

Vladimir u startu kaže da organizacija ima za cilj da snizi troškove izlaganja putem posebno brendiranog, deljenog štanda koji je na raspolaganju nekolicini startapa – u isto vreme edukujući timove kako da se što bolje spreme za predstavljanje. Međutim, usluge ove svojevrsne (reći ćemo prim. aut.) platforme, nisu namenjene isključivo mladim startapima – već i ustaljenim kompanijama čiji su inovativni proizvodi namenjeni stranom tržištu:

Neke od usluga koje pružamo jesu detaljan skrining i targetiranje posetilaca, kreiranje štandova prema zahtevima izlagača, povezivanje relevantnih posetilaca sa kompanijama izlagačima, objave u relevantnim medijima, objave na društvenim mrežama, priprema promo materijala i druge aktivnosti koje imaju za cilj da što više posetilaca ciljano dođe na štand.

Zakupom jednog velikog izlagačkog prostora, SerbianTech u mogućnosti je da domaćim kompanijama ponudi daleko pristupačnije cene štanda.

Kako SerbianTech realizuje ovako visoka obećanja? Vladimir ističe da je trenutno u pitanju one-man show, ali da svi timovi prolaze selekcioni proces – kako bi se uparile one ideje i događaji na kojima ima najviše smisla predstaviti ih. Ko finansira izlaganje na sajmu? Naš sagovornik kaže da su kompanije/startapi ti koji finansiraju zakup izložbenog prostora u saradnji sa SerbianTech organizacijom – po nešto povoljnijim cenama. Zauzvrat, timovi dobijaju profesionalno opremljen prostor i štand, dok postoji i mogućnost zakupa drugih (dodatnih) usluga putem kojih ovaj projekat i planira da se finansira. Dodatne usluge uključuju:

  • Skrining učesnika prilagođen konkretnim potrebama startapa (da li traže investitore, partnere, korisnike)
  • Pripreme i pomoć pri pitchu projekta
  • Priprema promo materijala
  • Štampa promo materijala
  • Brošure sa pregledom startapa koji nisu imali priliku da budu izlagači

U planu nam je da pokušamo da osiguramo podršku društveno odgovornih kompanija ili podršku same države kao generalnog pokrovitelja. Generalni pokrovitelji će imati benefite kao što su najveća izloženost na događaju, najveća promocija sa naše strane u medijima, besplatne dodatne usluge i slično.

Samoodrživ projekat sa CSR komponentom

Jelić ne skriva da je SerbianTech mlada inicijativa, ističući da je trenutno u procesu prikupljanja povratnih informacija od kompanija sa kojima priča. Na osnovu njih, vrše se dalja prilagođavanja same ideje. Monetizacija, iako bitna, nije primarna. Cilj je, kako saznajemo, napraviti samoodrživ projekat koji će startap ekosistemu ponuditi kredibilan i pouzdan kanal za predstavljanje domaćih ideja na „svetskoj“ sceni.

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    21. 2. 2018. u 13:37 Odgovori

    Prosto imam perdrasude prema ljudima koji se slikaju dok telefoniraju da bi izgledali poslovnije…osim toga na sajtu ne postoji biografija osnivača kao ni nikakav portfolio, a ima i nedovršenih stranica, što dodatno ne uliva poverenje.

    Nije mi namera bacanje hejta, samo me članak zainteresovao i preneo sam svoje iskustvo

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.