Srpski startapi ne izlažu na velikim svetskim konferencijama - Vladimir želi to da promeni

Srpski startapi ne izlažu na velikim svetskim konferencijama – SerbianTech želi to da promeni

Svedoci smo sve većeg broja konferencija u svetu i regionu koje zahvaljujući edukacijama i povezivanju sa predavačima predstavljaju priliku za promociju mladih preduzetnika. Kako jedan projekat iz Srbije može da pomogne ranim startapima da se bolje pozicioniraju na ovakvim događajima i promovišu svoje usluge, otkrivamo u razgovoru sa osnivačem organizacije SerbianTech.

Konferencije i sajmovi širom sveta koji okupljaju preduzetnike, investitore i druge posetioce – prilika su za mlade tehnološke kompanije koje na ovaj način predstavljaju svoje ideje na „velikoj sceni“. Ipak, manjak finansija, vremena, ali i sajamskog iskustva, samo su neki od faktora koji sprečavaju startape da se promovišu na najpoznatijim događajima.

Za one timove koji ne uspeju da se snađu u čitavom procesu, u pomoć priskače SerbianTech – domaća organizacija koja se bavi udruženom promocijom srpskih IT kompanija i njihovih usluga, a u pomoć pristiže i kada je reč o potražnji investicija (bile one iz državnih fondova ili Venture Capital). Više o ovoj inicijativi, otkrio nam je Vladimir Jelić (osnivač) koji za Netokraciju otkriva kako je čitava zamisao nastala:

U prethodnih nekoliko godina posetio sam više desetina događaja i primetio da nema mnogo domaćih tehnoloških kompanija koje predstavljaju svoje proizvode i usluge – na „sajamski“ način. Kroz razgovor sa nekolicinom naših ljudi koji su dolazili kao posetioci, saznao sam da se naše kompanije retko odlučuju na ulaganje u ovakvu vrstu promocije, uprkos benefitima poput pozicioniranja, prepoznatljivosti brenda i stupanja u kontakt sa potencijalnim kupcima ili korisnicima.

Izlaganje na tehnološkim konferencijama po principu ‘ključ u ruke’

Vladimir u startu kaže da organizacija ima za cilj da snizi troškove izlaganja putem posebno brendiranog, deljenog štanda koji je na raspolaganju nekolicini startapa – u isto vreme edukujući timove kako da se što bolje spreme za predstavljanje. Međutim, usluge ove svojevrsne (reći ćemo prim. aut.) platforme, nisu namenjene isključivo mladim startapima – već i ustaljenim kompanijama čiji su inovativni proizvodi namenjeni stranom tržištu:

Neke od usluga koje pružamo jesu detaljan skrining i targetiranje posetilaca, kreiranje štandova prema zahtevima izlagača, povezivanje relevantnih posetilaca sa kompanijama izlagačima, objave u relevantnim medijima, objave na društvenim mrežama, priprema promo materijala i druge aktivnosti koje imaju za cilj da što više posetilaca ciljano dođe na štand.

Zakupom jednog velikog izlagačkog prostora, SerbianTech u mogućnosti je da domaćim kompanijama ponudi daleko pristupačnije cene štanda.

Kako SerbianTech realizuje ovako visoka obećanja? Vladimir ističe da je trenutno u pitanju one-man show, ali da svi timovi prolaze selekcioni proces – kako bi se uparile one ideje i događaji na kojima ima najviše smisla predstaviti ih. Ko finansira izlaganje na sajmu? Naš sagovornik kaže da su kompanije/startapi ti koji finansiraju zakup izložbenog prostora u saradnji sa SerbianTech organizacijom – po nešto povoljnijim cenama. Zauzvrat, timovi dobijaju profesionalno opremljen prostor i štand, dok postoji i mogućnost zakupa drugih (dodatnih) usluga putem kojih ovaj projekat i planira da se finansira. Dodatne usluge uključuju:

  • Skrining učesnika prilagođen konkretnim potrebama startapa (da li traže investitore, partnere, korisnike)
  • Pripreme i pomoć pri pitchu projekta
  • Priprema promo materijala
  • Štampa promo materijala
  • Brošure sa pregledom startapa koji nisu imali priliku da budu izlagači

U planu nam je da pokušamo da osiguramo podršku društveno odgovornih kompanija ili podršku same države kao generalnog pokrovitelja. Generalni pokrovitelji će imati benefite kao što su najveća izloženost na događaju, najveća promocija sa naše strane u medijima, besplatne dodatne usluge i slično.

Samoodrživ projekat sa CSR komponentom

Jelić ne skriva da je SerbianTech mlada inicijativa, ističući da je trenutno u procesu prikupljanja povratnih informacija od kompanija sa kojima priča. Na osnovu njih, vrše se dalja prilagođavanja same ideje. Monetizacija, iako bitna, nije primarna. Cilj je, kako saznajemo, napraviti samoodrživ projekat koji će startap ekosistemu ponuditi kredibilan i pouzdan kanal za predstavljanje domaćih ideja na „svetskoj“ sceni.

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    21. 2. 2018. u 13:37 Odgovori

    Prosto imam perdrasude prema ljudima koji se slikaju dok telefoniraju da bi izgledali poslovnije…osim toga na sajtu ne postoji biografija osnivača kao ni nikakav portfolio, a ima i nedovršenih stranica, što dodatno ne uliva poverenje.

    Nije mi namera bacanje hejta, samo me članak zainteresovao i preneo sam svoje iskustvo

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.