Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojoj zbližava kolege

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

U vremenu nedovoljne fizičke aktivnosti, vešečasovnog sedenja i rada kod kuće, čini se da sport može da bude sjajno rešenje za sve ove izazove – pogotovo za međusobno zbližavanje kolega. Ipak, iako su veća okupljanja i dalje zabranjena, takmičenja u trčanju se ipak mogu održati. Pitate se kako?

Odgovor leži u takmičenju DIGITAL Serbia Business Run, popularnoj uličnoj trci na 5km i jednog od najvećih tim bilding događaj u zemlji koji je do sada okupio više od 700 kompanija i 10.000 zaposlenih iz Beograda, Niša, Novog Sada i Subotice.

Ove godine organizatori su najavili ništa manje zabavan događaj, u skladu sa novim zdravstvenim merama, sa ciljem da septembar postane mesec aktivnih zaposlenih. Ovde se radi o trci koja je koncipirana tako da trkači (timovi kompanija) sami mere vreme (mogu više puta da trče u toku septembra) putem pametnog sata ili neke running aplikacije, a koje kasnije prijavljivaju organizatorima. Samo najbolji rezultat je moguće prijaviti.

Upravo o tome, razgovarali smo sa Veroljubom Zmijancem direktorom Serbia Business Run organizacije i pionirom modernog trkačkog pokreta u Srbiji, koji je i inicijator niza projekata koji imaju za cilj da trkačima olakšaju i ulepšaju trkački život.

Takmičenje je otvoreno za sve kompanije koje posluju u Srbiji

„Nakon što je cela industrija događaja stala, pitali smo se da li i mi da proglasimo poraz i otkažemo događaje ili da pokušamo da ostanemo verni misiji promocije fizičke kulture u kompanijama na zabavan način“, započinje Veroljub razgovor za Netokraciju.

Kako kaže, ideja nije bila da se po svaku cenu pravi bilo šta, tako da je čitav tim dugo razmatrao da li ima smisla praviti događaj koji ne bi podrazumevao masovnu trku, a posle trčanja i muziku, klopu i pivo sa kolegama i koleginicama:

Velika promena se desila kada smo shvatili da su ljudi željni takmičenja, ali i zabave i tema koje ne uključuju spominjanje COVID-19, a u Srbiji verovatno do kraja godine neće biti održana nijedna trka, kao nijedan team building događaj.

Zato smo mozgali i došli do ideje da napravimo događaj koji će zadovoljiti potrebu ljudi da se kreću, zabave i osete se delom kompanije koja ima svoj zajednički cilj.

Veroljub nam je otkrio da se ovaj digitalni format takmičenja dosta razlikuje od standardnih trka, ali ima svoje velike prednosti. Prema njegovim rečima, ovo takmičenje traje mesec dana, za razliku od jednodnevnog događaja kao što je standardni Belgrade Business Run ili pojedinačna trka u Subotici, Novom Sadu, Nišu ili Kragujevcu.

Naš sagovornik dodaje da to znači da trkači mogu trčati tokom čitavog meseca i tako pokušati da napadnu svoj najbolji rezultat na 5km. Na ovaj način trkači se mogu dodatno motivisati da čitav septembar treniraju i takmiče se sa predstavnicima drugih kompanija. Pored toga, svi učesnici će imati uvid i u live rezultate, a svaki prijavljeni rezultat se upisuje u live ranking softver, pa tako dolazi i do pomeranja na rang listi, o čemu nam je Veroljub i govorio:

Najbrži IT-jevac u Beogradu, ujedno ne mora biti najbrži IT-jevac u Srbiji. Softver omogućava da poredimo sve živo, pa ćemo tako imati presek najbržih kolega i koleginica u kompaniji. Ovo je već dovoljno dobro da se baci neka interna „kladionica“ i posebno zanimljivo kada koleginice krenu da pobeđuju kolege.

Sa naše strane pravićemo različite rang liste kompanija, jer i kompanija ima svoj rezultat i čini ga zbir tri najbrža takmičara. Lista najbržih kompanija se kreira kako po sektorima, tako i po veličini kompanije i gradovima. Sve kompanije će dobiti pehare i verujem da će biti veoma zabavno.

Međutim, ono što je novo za razliku od prethodnih Serbia Business Run događaja jeste i mogućnost da kolege iz kompanije koje se u ovom trenutku ne viđaju iz dobro poznatih razloga, ipak mogu da organizuju mini tim-bilding jer je aktivnost na otvorenom najbezbednija, pa iz organizacije smatraju da će neki zanemariti rezultate i organizovati zajednička trčanja, gde će svi trčati, a posle toga otići na piće.

Inače, ovo takmičenje je otvoreno za sve kompanije koje posluju na teritoriji Republike Srbije i koje samim tim imaju pravo da prijave svoje zaposlene. Što se pravila takmičenja tiče, DIGITAL Serbia Business Run je koncipiran na sledeći način:

  • Svako može trčati više puta 5km u toku septembra, ali prijavljuje samo jedan rezultat (svoj najbolji);
  • Rezultat kompanije je zbir 3 najbrža rezultata kolega. Taj zbir ulazi u bodovanje kompanija;
  • Staza po kojoj se trči mora da bude kružna ili da ima manje od 10 metara nizbrdice na 5km (ne smeš trčati nizbrdo);
  • Svako nosi telefon sa aplikacijom (npr. Strava) ili uređaj koji meri vreme i kilometražu (pametni sat sa GPS-om);
  • Kada prijavljuješ svoj rezultat na svoj mejl dobijaš jedinstven link tako da samo ti možeš objaviti svoj rezultat;
  • Rezultat dokazuješ linkom do aktivnosti ili screenshot-om iz aplikacije.

Trčanjem do nastavka humanitarne pomoći

Nastavljajući razgovor za Netokraciju, Veroljub dodaje da uvek postoji mogućnost da rezultati mogu biti lažirani od strane takmičara, jer ne postoje dokazi da neko nije vozio bicikl na stazi ili da nije dao bržem trkaču da istrči distancu:

Nadamo se fair-play igri svih zaposlenih, ali već sada sa sigurnošću možemo reći da takmičenje neće biti kontrolisano kao kada postoje sertifikovana staza i sudije na trci.

Na pitanje Netokracije da li će se u ovom slučaju dodatno bodovati konfiguracija i težina staze ako se u obzir uzme vertikalni nagib, naš sagovornik kaže da to neće biti slučaj. Kako objašnajva, ključ za preračunavanje evaluacije bi bilo teško da se napravi da svi budu zadovoljni:

Naša serija trka ne uključuje ni starosne kategorije što bi takođe bilo fer napraviti. Ipak mnogi trkači dolaze pre svega zbog dobrog druženja. Naš savet svima koji žele najbolje rezultate jeste da trčite po što ravnijoj stazi i da birate deo dana kada nema velikih vrućina i gužve.

Sada je već poznato da će ova digitalna verzija Serbian Business Run trka imati i svoj humanitarni aspekt, o čemu nam je Veroljub detaljno govorio. Kako kaže, ovo je već pet godina trke i svake godine ovo takmičenje ima svoj humanitarni karakter. Takođe, saznali smo da već dve godine ova organizacija sarađuje sa Fondacijom Ane i Vlade Divac i da kompanije učesnice sakupljaju novac za učeničke stipendije kojom najtelentovanija deca iz ugroženih porodica dobijaju godišnje sitpendije za srednje škole.

Ovog puta umesto grupnog trčanja napolju, kolege iz različitih kompanija moći će individulano ili u manjim grupama da „jure“ najbolji rezultat na 5km koji kasnije prijavljuju organizatorima takmičenja.

Prošle godine ukupno je skupljeno 960.000,000 dinara što je bilo dovoljno za devet godišnjih stipendija. Kako dodaje Zmijanac, iz čitave organizacije veruju da je znanje nešto što može promeniti na bolje životni tok svakog pojedinca, a da će ekonomija bazirana na znanju doneti budućnost Srbiji kakvu želimo svojoj deci. Upravo zato Serbia Business Run se pronašao u ovom programu, što Veroljub i objašnjava:

Planirali smo da omogućimo posebnu VIP zonu za sve kompanije donatore u našim trkačkim gradovima, ali ako je pandemija onemogućila veća okupljanja odlučili smo da samoincijativno jedan deo novca (120,00 RSD od svake kotizacije) doniramo stipendistima.

Takođe, dužni smo da prenesemo poruku da se ove godine usled krize, Fondacija Ane i Vlade Divac ne skuplja samo novac, već da kompanije mogu da obezbede i laptop računare, tablete i telefone ovim mladim ljudima koji će im pomoći u učenju.

Kako nam je Veroljub pred sam kraj razgovora otkrio, tim koji stoji iza Serbia Business Run-a inkorporirao se početkom godine u SportIT.agency – Sport Marketing & Sponsorship DOO agenciju kroz koju će nastojati da radi na daljoj popularizaciji mass-participation sporta. „U okviru kompanije integrisali smo tri naša najveća aseta: magazin Trčanje.rs, Belgrade Running Club zajedno sa BRC Školom trčanja i seriju poslovnih trka Serbia Business Run“, kaže naš sagovornik.

Štaviše, tokom pandemije, iz ove organizacije su radili i na drugim projektima: lansirali su OUTFIT – Outdoor Fitness Revolution, koncept treninga na otvorenom u tri beogradska parka, ali pripremaju i online sport biznis akademija koja će ponuditi kurseve iz oblasti marketinga, menadžmenta i preduzetništva u sportu.

„Krajem 2021. godine planiramo da dovedemo jedan svetski sportski hepening u Beograd i ujedno se nadamo da ćemo do tada, svi zajedno kao industrija izaći sa dovoljno elana da nastavimo da radimo ono što volimo, a to je mass-participation sport koji donosi zdravlje i zabavu svim učesnicima“, zaključio je na kraju Veroljub, pozvaviši sve zainteresovane da se prijave za ovogodišnji business run.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Burazeri zbog kojih smo zavoleli burgere (gosti Burger House Bros.)

Garantujem vam da ćete od 15. epizode Office Talks podcasta ogladneti.

Internet marketing

Kako kreirati efikasne marketinške kampanje na servisu Spotify?

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od jula, a njegov dolazak nije obradovao samo ljubitelje muzike - već i oglašivače koji polako počinju da koriste benefite reklamiranja na ovom servisu.

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.