SC Ventures investirao €100.000 u makedonski AI startap Letz

SC Ventures investirao €100.000 u makedonski AI startap Letz

Investicioni fond South Central Ventures investirao je 100.000 evra u makednoski startap Letz. Mlada kompanija sa sedištem u Skoplju i Amsterdamu stoji iza 'chatbota' baziranog na veštačkoj inteligenciji, koji prati dnevne obaveze korisnika i pomaže im da lako i zanimljivo prolaze kroz sve svakodnevne zadatke, štedeći tako dragoceno vreme.

scv1

Makedonski startap su osnovali mladi preduzetnici Nino Karas i Martin Ančevski, koji su imali prethodno iskustvo u IT inženjerstvu, a koji su počeli sa kreiranjem svog poslovanja i formiranjem tima još od 2011. godine. Koliko zapravo investicija SC Ventures fonda znači za ovu mladu makedonsku kompaniju, najbolje pokazuje činjenica da će sva novčana sredstva biti upotrebljena za završetak i zvanično lansiranje finalne verzije proizvoda, kao i njegovo plasiranje na globalnom tržištu.

Povodom pomenutog ulaganja u Letz, oglasila se i Tatjana Zabasu koja je inače partner SC Ventures fonda, a koja je tom prilikom istakla:

Uvek je dobro kada dodate novu investiciju u vaš portfolio, ali Letz je na neki način specijalan, s obzirom na to da je prvi startap iz Makedonije u koji je SC Ventures investirao, te se nadam da nije i poslednji. Odmah nam se dopala ideja korišćenja konverzacionog interfejsa koji je zadužen za rešavanje svakodnevnih izazova kako na poslu tako i tokom ostatka dana. Nino i Martin su oformili krajnje entuzijastičan tim sa dosta znanja, a mi smo tu da im pomognemo da dođu do uspeha i potencijal Letza ispune u potpunosti.

Zvanično lansiranje Letza zakazano je za 5. oktobar tekuće godine, a ukoliko već sada želite da isprobate beta verziju ovog chatbota, možete se prijaviti putem e-mail adrese na zvaničnom sajtu ovog startapa.

‘Chatbot’ komunikacija u porastu

Ono što Letz čini idealnim izborom za korisnike jeste upravo upotreba veštačke inteligencije (AI) čiji je zadatak da kao kompjuterski program simulira inteligentnu konverzaciju sa korisnicima – motivišući ih tako da podele sa drugima svoje dnevne zadatke u formi teksta na veoma prirodan i angažovan način. Dokaz o potencijalu makedonskog startapa najbolje pokazuje i planetarna popularnost chatbot-ova o kojima pišu mnogih svetski mediji, zaključujući da je ova vrsta veštačke inteligencije jedna od najvećih stvari današnjice još od iPhone-a.

Naime, poznato je i da velike tehnološke kompanije sve više ulažu u ovu vrstu komunikacije, a samo neki od primera nam dolaze iz Facebooka i bot platformi na Messengeru – zatim iz Microsofta koji se sve više okreće ovoj tehnologiji, ali i iz Slacka koji je nedavno oformio fond vredan 80 miliona dolara čiji će glavni zadatak biti pružanje podrške za razvoj botova i ostalih sličnih alata koji rade unutar ovog servisa, navodi se na zvaničnom sajtu SC Venturesa.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.